Υπουργείο Πολιτισμού: Οι επιχορηγήσεις σε επαγγελματικά θεατρικά σχήματα και χορευτικά συγκροτήματα

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου επαναφέρει τον ανενεργό -από το 2011- θεσμό των επιχορηγήσεων στο θέατρο και το χορό...


 


Συνολικά 80 θεατρικά σχήματα και 30 ομάδες χορού θα λάβουν επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού για την περίοδο 2017-2018, το συνολικό ποσό των οποίων ανέρχεται στα 1.534.000 ευρώ..

Ογδόντα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του Ελεύθερου Θεάτρου επέλεξε να επιχορηγήσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με το συνολικό ποσό του 1.005.000 ευρώ, με το σκεπτικό ότι σε καιρούς οικονομικών και κοινωνικών δυσκολιών όπως οι σημερινοί, η σχετική διάχυση αυτού του ποσού θα συμβάλει στην ενίσχυση της θεατρικής δημιουργίας και στη στήριξη του καλλιτεχνικού δυναμικού.

Η επιλογή έγινε μεταξύ 166 προτάσεων για μία μόνο παραγωγή της χειμερινής θεατρικής περιόδου 2017-18, μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου την οποία σύστησε για τον σκοπό αυτόν η Υπουργός Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των Επιχορηγήσεων που είχε ανασταλεί από το 2011.

Η Επιτροπή αποτελείται από την Θεατρολόγο, Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων Εθνικού Θεάτρου και δημιουργό του Greek Play Project, Ειρήνη Μουντράκη (Πρόεδρος ) και ως μέλη: τον Εικαστικό, Επισκέπτη Καθηγητή της TISCH School of the Arts/New York University, Αντώνη Βολανάκη, τον Κριτικό Θεάτρου και Επίκουρο Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Γρηγόρη Ιωαννίδη, τον δημοσιογράφο Γιώργο Μητρόπουλο, τον Καθηγητή Θεατρολογίας ΑΠΘ και Κριτικό Θεάτρου Σάββα Πατσαλίδη, την Θεατρολογο και creative producer, Ιδρύτρια του Μεσογειακού φεστβάλ Between the Seas ) και Ειδική Σύμβουλο της Υπουργού Πολιτισμού Ακτίνα Σταθάκη και τον Σκηνοθέτη και ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αθηνών Τάκη Τζαμαργιά.

Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της, «η Επιτροπή μελέτησε κάθε μία πρόταση διεξοδικά και με μεγάλη προσοχή, εστιάζοντας στη δυναμική της κάθε πρότασης και την άποψη που προτείνει ή καταθέτει το σχήμα. Ιδιαίτερα βάρυνε η συνδιαλλαγή της πρότασης με το παρόν και τις μεγάλες αγωνίες που χαρακτηρίζουν το θέατρο της εποχής μας, η ανανεωτική ματιά και η διάκριση ενός ευρύτερου καλλιτεχνικού οράματος». Από τις αιτήσεις εξαιρέθηκαν αυτές που αφορούσαν σε «θέατρο για παιδιά» ή «εφηβικό θέατρο» καθώς, σύμφωνα και με τη βούληση του Υπουργείου, θα πρέπει το είδος να τύχει ειδικής προσοχής. Επίσης, από τη διαδικασία αποκλείστηκαν «οι αιτήσεις θεατρικών σχημάτων που δεν είχαν παρουσιάσει δουλειές τους στο πρόσφατο παρελθόν όπως ρητά αναφερόταν στην προκήρυξη, προσωποκεντρικές παραγωγές, καθώς και οι αιτήσεις που αφορούσαν σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στις σκηνές στο πρόσφατο παρελθόν». 

Οι επιχορηγήσεις στο θέατρο


Η επιλογή έγινε μεταξύ 166 προτάσεων για μία μόνο παραγωγή της χειμερινής θεατρικής περιόδου 2017-18, ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου την οποία σύστησε για τον σκοπό αυτόν η υπουργός Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των επιχορηγήσεων που είχε ανασταλεί από το 2011.

Η επιτροπή αποτελείται από την θεατρολόγο, υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων Εθνικού Θεάτρου και δημιουργό του Greek Play Project, Ειρήνη Μουντράκη (πρόεδρος) και μέλη: τον εικαστικό, επισκέπτη καθηγητή της TISCH School of the Arts/New York University, Αντώνη Βολανάκη, τον κριτικό θεάτρου και επίκουρο καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Γρηγόρη Ιωαννίδη, τον δημοσιογράφο Γιώργο Μητρόπουλο, τον καθηγητή Θεατρολογίας ΑΠΘ και κριτικό θεάτρου Σάββα Πατσαλίδη, την θεατρολόγο και creative producer, ιδρύτρια του μεσογειακού φεστιβάλ "Between the Seas" και ειδική σύμβουλο της υπουργού Πολιτισμού, Ακτίνα Σταθάκη και τον σκηνοθέτη και ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αθηνών, Τάκη Τζαμαργιά.

Σύμφωνα με την επιτροπή, τα βασικά κριτήρια που έπαιξαν ρόλο στις τελικές αποφάσεις της ήταν μεταξύ άλλων, η ολοκληρωμένη και σαφής παρουσίαση του καλλιτεχνικού σκεπτικού των προτάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του προϋπολογισμού, η στήριξη της ελληνικής δραματουργίας, η κοινωνική δράση των σχημάτων απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα που αποδεικνύεται είτε από την κύρια πρόταση είτε από τις προβλεπόμενες παράλληλες δράσεις, καθώς και η δραστηριοποίηση των σχημάτων και η ενεργός παρουσία τους κατά το πρόσφατο παρελθόν.

Ακολουθεί η λίστα των επιχορηγούμενων θεατρικών σχημάτων:

1 Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν – Μαριάννα Κάλμπαρη Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης
Του Έντεν Φον Χόρβατ 35000
2 Ανοιχτή Πόρτα – Ξένια Καλογεροπούλου – συμπαραγωγή με ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης Καντίντ ή Η αισιοδοξίατου Βολταίρου σε διασκευή Μοσχόπουλου 35000
3 Δόλιχος – Δημήτρης Τάρλοου Η αγριόπαπια του Ίψεν 30000
4 Μνήμη – Μιχ. Βιρβιδάκης ( Χανιά ) Το κατεστραμμένο δωμάτιο κείμενο του Μάθιου Λέντον 25000
5 Εταιρεία θεάτρου Sforaris Γιάννης Καλαβριανός Ιωάννα η τρελή ή ισπανικά νεκροταφείατου Καλαβριανού 25000
6 Ιδέα – Κωνσταντίνος Μπιμπής Υπηρέτης 2 αφεντάδωντου Γκολντόνι 25000
7 Δραματικό Θέατρο -Ρούλας Πατεράκη Η επίκληση της γοητείας του Γιάννη Μαυριτσάκη 25000
8 Θέατρο Δωματίου – Άντζελα Μπρούσκου Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν 20000
9 Θεατρικό σχήμα ΠΥΡ – Αργύρης Ξάφης Molly Sweeney Μπράιαν Φρίελ 20000
10 ΟΠΕΡΑ - Δανάη Σαριδάκη Εδώ εμείς οι νεκροίβασισμένο στη νουβέλα «Πέδρο Πάραμο» του Χουάν Ρούλφο 20000
11 Hands Upσε συνεργασία με την ομάδα Χρώμα –Ιωάν. Κουκουράκη (Χανιά ) Ο γλάρος του Τσέχωφ 20000
12 4Frontal – Αθανάσιος Ζερίτης Ο μισ@νθρωπος - Μια διασκευή στο έργο του Μολιέρου 20000
13 Στοά – Θανάσης Παπαγεωργίου Εμείς οι δυο των Θ. Παπαγεωργίου –Κ. Καμπούρη 20000
14 Πράξη – Βασίλης Πουλαντζάς Φθινοπωρινή Σονάτα του Μπέργκμαν 20000
15 Θέατρο του Νέου Κόσμου Μίλτος Σωτηριάδης
Με δύναμη από την Κηφισιά των Κεχαΐδη - Χαβιαρά 20000
16 Anagnorisis -ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας –Δήμος Αβδελιώδης Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Σολωμού 20000
17 Νέα Σκηνή – Ειρήνη Λεβίδη Μετά την πρόβα του Μπέργκμαν 15000
18 Κανιγκούντα – Μαρία Μαγκανάρη Τριστάνος του Τόμας Μαν 15000
19 Odc Ensemble – Έλλη Παπακωνσταντίνου Το σπήλαιο 15000
20 Σημείο ΜΗΔΕΝ – Σάββας Στρούμπος Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ 15000
21 Fratres collectiva – Αριστείδης Σερβετάλης Δον Κιχώτης του Θερβάντες 15000
22 The Helter Skelter Company – Θάνος Παπακωνσταντίνου Wannsee του Θ. Παπακωνσταντίνου 15000
23 Nova Melancholia Βασίλης Νούλας Spleen του Σαρλ Μπωντλαίρ 15000
24 Νάμα – Γ. Χατζηνικολάου Night alive Conor McPherson's 15000
25 Vasistas – Αργυρώ Χιώτη Ο αληθινός παραδοσιακό παραμύθι 15000
26 Νέο ελληνικό θέατρο Γ. Αρμένης Ο πατέρας του Στρίντμπεργκ 15000
27 Τόπος Αλλού – Νίκος Καμτσής Οι δρόμοι του χιονιού των Αλφρέντο Σαλαντίνι, Νίκου Καμτσή και Marek Kosciolek 15000
28 Πειραματική Σκηνή Τέχνης – Νικηφόρος Παπανδρέου (Θεσσαλονίκη ) Η επανένωση της Κορέας του Ζοέλ Πομερά 12000
29 Elephas Tiliensis Δημ. Αγαρτζίδης Η κυρία από τη θάλασσα/Είναι η θάλασσα ανοιχτή του Ίψεν 12000
30 Ομάδα Cartel – Βασίλης Μπισμπίκης Αγγέλα του Σεβαστίκογλου 12000
31 Anima, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη Κάσσυ του Ανδρέα Φλουράκη 12000
32 Θέατρο Σημείο – Ιωάννα Μακρή Φαίδρα ένα βλέμμα πάνω στον παραβατικό έρωτα της Τσβετάγιεβα 12000
33 ΘΕ.ΑΜ.Α.( θέατρο ατόμων με αναπηρία ) Βασίλης Οικονόμου Νεκράσοφ του Σαρτρ 12000
34 Θέση – ΝικόλαοςΑδαμαντίδης Δον Κιχώτης του Θερβάντες 10000
35 Εν δράσει – Δημ. Μυλωνάς Ράφτης κυριών του Φεϋντώ 10000
36 Θεατρική Ομάδα Κωφών Τρελά Χρώματα Έλλη Μερκούρη Τρωάδες του Ευριπίδη 10000
37 Ομάδα de novo - Γιάννης Στεφόπουλος Επτά κόρες της Εύας – Η περιπέτεια του ανθρώπου (επηρεασμένο από το ομότιτλο έργο του Μπράιαν Σάικς ) 10000
38 Me We - Κ. Μπερδέκα Υστερόγραφο της Κ. Μπερδέκα 10000
39 Χώρος – Σίμος Κακάλας Ανεμοδαρμένα Ύψη της Έμιλυ Μπροντέ 10000
40 Λυκόφως – Γ. Λυκιαρδόπουλος Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν του Φασμπίντερ 10000
41 Σφενδόνη – Άννα Κοκκίνου Ο κήπος των Γιέιτς, Έλιοτ, Βιζυηνού, Έντγκαρ Λη Μάστερς, Προυστ, Χατζή 10000
42 Θέατρο της Γης - Νικόλαος Μάκας 8 ώρες και 35 λεπτά – Φωτεινή Τσαλίκογλου 10000
43 Ιανός – Κων/νος Αρβανιτάκης Together we stand/divided we fall του Μάξιμου Μουμούρη και Γ. Τζαβαρά 10000
44 Angelus Novus – Δαμιανός Κωνσταντινίδης (Θεσσαλονίκη ) Η θυσία του Αβραάμ του Κορνάρου 10000
45 The Kompany – Χρήστος Πασσαλής Το βιβλίο του εαυτού μου, κεφ. 1 Παράδεισος 10000
46 Ηθικόν Ακμαιότατον – Θανάσης Σαράντος Χειμωνιάτικο Παραμύθιτου Σαίξπηρ 10000
47 Kart Productions – Μαρία Ξανθοπουλίδου Ο αμπιγιέρ του Χάουαρντ 10000
48 Αργώ – Αιμιλία Υψηλάντη Η αγάπη άργησε μια μέρα της Λιλή Ζωγράφου 10000
49 Blind Spot – Μιχάλης Κωνσταντάτος Βρυκόλακες του Ίψεν 10000
50 Μυθωδία – Νίκος Χανιωτάκης Λυσσασμένη γάτα του Ουίλιαμς 10000
51 Αξάνα – Τατιάνα Λύγαρη Στανμπουλ τρέιν του Γκράχαμ Γκρην 10000
52 Inkal – Βασίλης Μαυρογεωργίου Τα μάτια του έρωταβασισμένο στο Όνειροτου Σαίξπηρ 10000
53 Τ3χνη – Σοφία Φιλιππίδου Η ιστορία του πρίγκιπα της κούμπα Ντάμπι του Lenz 10000
54 Playroom ΑΜΚΕ – Αρ. Σομπότης Δεσποινίς Δυστυχία του Τσιμάρα Τζανάτου 10000
55 Διασπορά – Γιούλα Μπούνταλη Καπνοτόπια του Έρνεστ Κάλντγουελ 10000
56 Νέος Λόγος – Φώτης Μακρής Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ του Χάινριχ Μπελ 10000
57 Κάτω από τη Γέφυρα – Νίκος Δαφνής Η γραμμή του Ίσραελ Χόροβιτς 10000
58 Passatempo και Θέατρο Τ Γλυκερία Καλαϊτζή (Θεσσαλονίκη ) Ο γυάλινος κόσμος του Ουίλιαμς 10000
59 Ars Moriendi – Αθανάσιος Νίκας (Θεσσαλονίκη ) Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος της Μπίλιανα Σερμπλιάνοβιτς 10000
60 Ομάδα Κρίσης – Γεράσιμος Αρβανιτάκης Αμαρτωλό των Γ. Αρβανιτάκη - Ιωάννας Μαστοράκη 8000
61 HelixΝίκος Χατζηπαπάς
Illusion comic –θέαμα για δημόσιο χώρο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Κορνέιγ 8000
62 Εντροπία Μαρίλλη Μαστραντώνη
Camp Europe – Μαρίλλη Μαστραντώνη 8000
63 Όχι παίζουμε Γιώργος Σαχίνης
Ανοιχτή πόρτα με υπότιτλο ποιος σκότωσε τη Γαβριέλα της Π. Πανταζή 8000
64 Νοητή Γραμμή – Όλγα Ποζέλη Karaoke night των Όλγα Ποζέλη και Γιώργου Τζεδόπουλου 7000
65 Hippo theater group – Φώτης Δούσος Μellonia του Φ. Δούσου και Αλ. Ράπτη 7000
66 Plays2place – Βασίλης Χρυσανθόπουλος Ντελίβερι - Θέατρο Ντοκουμέντο 7000
67 Μηχανή Τέχνης –Χρήστος Στρέπκος (Πάτρα ) Woyzeck – Η πτώση του ανθρώπου Georg Buchner 7000
68 Per Theater Formance -Δημ. Τσιάμης In-A-Gadda-Da-Vida (της ομάδας Per Theater Formance ) 6000
69 Η άλλη πλευρά – Μίνα Χειμώνα Το αίμα του Σ. Μπελμπέλ 6000
70 Μορφές Έκφρασης – Θωμάς Κινδύνης EUGENIA της Άννας Σεβαστής Τζίμα 6000
71 ΟΜΜΑ – Αντώνης Διαμαντής (Ηράκλειο Κρήτης ) Διαχωριστική γραμμήτων Κρίστοφ Φάλκε και Α. Διαμαντή 5000
72 Fly Theatre – Κατερίνα Δαμβόγλου Φρίντα Κάλο η δική μου πραγματικότητατης Δαμβόγλου 5000
73 Ομάδα UBUNTU – Άρης Λάσκος Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε του Ράινερ Μαρία Ρίλκε 5000
74 Ανέμη – Μαρία Λουίζα Παπαδοπούλου (Ζάκυνθος ) Προς Ελευσίνα – Συμμετοχική παράσταση Divised 5000
75 Πρώτες Ύλες – Χρήστος Πέγιογλου Σπλέντουρ - Το μεγαλείο της Άμπυ Μόργκαν 5000
76 Προσεχώς subway – Παύλος Παναγιωτίδης (Θεσσαλονίκη ) Μηχανή Άμλετ του Μύλλερ 5000
77 Gaff – Σοφία Καραγιάννη Διγενής Ακρίτας στα όρια 5000
78 Ένα συν ένα – Δέσποινα Σαραφίδου Μικρή χορεύτρια υπέρ αδυνάτου 5000
79 This famous tiny Circus Theater Group – Κων/νος Μάρκελλος Καλό αίμα, κακό αίματης Ελεωνόρας Σταθακοπούλου 5000
80 Θέατρο της ημέρας – Ανδρομάχη Μοντζολή Μικρά τίποτα- μεγάλα κάτι του Κουρεντζή 5000 

Οι επιχορηγήσεις στον χορό


Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού με πρόεδρο την Βίκυ Μαραγκοπούλου, καθηγήτρια και πρώην καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, και μέλη τις Πηνελόπη Ηλιάσκου, υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγράμματος του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρα Ντάνκαν, Χριστιάνα Γαλανοπούλου, ιστορικό τέχνης και καλλιτεχνική διευθύντρια του MIR Festival, Μαριέλα Νέστορα, χορογράφο και Φρόσω Τρούσα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Arc for Dance Festival και Dance Cultural Centre, κινήθηκε με βάση την από 21ης Απριλίου 2017 προκήρυξη του υπουργείου Πολιτισμού που έθετε σαφή κριτήρια στις ενδιαφερόμενες ομάδες, αποτιμώντας ταυτόχρονα την κατάσταση του τοπίου του σύγχρονου χορού αλλά και το υλικό των προτάσεων που κατατέθηκαν.

Όπως αναφέρει στο σκεπτικό της η επιτροπή, προσπάθησε «να αξιοποιήσει το ποσόν που διαθέτει το Υπουργείο Πολιτισμού με τρόπο που να αγκαλιάζει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αισθητικών τάσεων, ηλικιών και εμπειρίας ανάμεσα στις προτάσεις που πληρούσαν τα κριτήρια. Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του τοπίου του χορού στην Ελλάδα σήμερα και ενθαρρύνοντας τη συνέχιση και την ανάπτυξή του, η επιτροπή προσπάθησε να υποστηρίξει τις διαφορετικές του εκφάνσεις επιχειρώντας μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση των κοινοτήτων του χορού που δραστηριοποιούνται εντός και εκτός της Αττικής. Προτεραιότητα δόθηκε σε αιτήσεις που αφορούσαν νέες παραγωγές και όχι σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στο παρελθόν».

Έτσι, η Επιτροπή κατέληξε στη λίστα των επιχορηγούμενων ομάδων που ακολουθεί:
  1. Ομάδα Ζήτα/ ΑΜΚΕ/ Ίρις Κάραγιαν "The Loop Piece", 30.000 ευρώ
  2. Ομάδα συγχρόνου χορού Αερίτες / ΑΜΚΕ / Πατρίτσια Απέργη "ResisDance", 30.000 ευρώ
  3. Griffon AMKE/ Ιωάννα Πορτόλου "Risk", 25.000 ευρώ
  4. Fingersix / ΑΜΚΕ / Σοφία μαυραγάνη "Speechless", 25.000 ευρώ
  5. Oμάδα χορού Pρόσχημα/ ΑΜΚΕ / Μαρία Kολιοπούλου "Αυτό που πρόκειται να είναι", 25.000 ευρώ
  6. Rootlesroot / ΑΜΚΕ / Eυαγγέλια Kαπετανέα "Τοτέμ", 25.000 ευρώ
  7. Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ/ ΑΜΚΕ / Κωνσταντίνος Ρήγος "Η πτώση του πύργου της Βαβέλ/ η πτώση του πύργου των διασταυρωμένων πεπρωμένων", 25.000 ευρώ
  8. Quasi Stellar Dance Theater / Αποστολία Παπαδαμάκη "Απ΄το σκοτάδι στο φως/  From Darkness το Light (μέρος του "The Dream Series"), 25.000 ευρώ
  9. Synthesis 748 ΑΜΚΕ / Σπύρος Κουβαράς "Έρημη χώρα - Μετά", 20.000 ευρώ
  10. Αμάγαλμα / Σωματείο / Μαρία  Γοργία  "Λίγα παγάκια στη μελαγχολία μου" (από ποίημα του ν. Καρούζου), 20.000 ευρώ
  11. Ομάδα Και όμως κινείται / Σωματείο / Χριστίνα-  Αικατερίνη Σουγιουλτζή "Ο μετρ και η Μαργαρίτα", 20.000 ευρώ
  12. Ομάδα συγχρόνου χορού Πέρσας Σταματόπουλου / ΑΜΚΕ / Πέρσα Σταματόπουλου "Συγγένειες ? Relatives", 20.000 ευρώ
  13. Oμάδα χορού Klokworks / ΑΜΚΕ / Μαριάννα καβαλλιεράτου "Belle Epoque", 20.000 ευρώ
  14. Λάθος Kίνηση / ΑΜΚΕ / Κωνσταντίνος Μίχος "Ψίχα", 15.000 ευρώ
  15. Άμορφη / ΑΜΚΕ / Πολυξένη Αργυρίου,  Βασίλης Γεροδήμος "Live Performing Εxhibition", 15.000 ευρώ
  16. Χοροθέατρο Νατάσας Ζούκα 'Διαδρομές Πολιτισμού / Νατάσσα Ζούκα,κα, Κωνσταντίνος Σακκάς "Haiku / Στη μάχη με τη σκιά μου η λέξη εποχής", 15.000 ευρώ
  17. Κινητήρας Χοροθέαμα (Ομάδα Γαβ)/ ΑΜΚΕ / Αντιγόνη Γύρα "Βαθύς αναστεναγμός", 15.000 ευρώ
  18. Κιναίσθηση/ ΑΜΚΕ Θεσσαλονίκη / Αικατερίνη Αντωνιάδου "Hubris - Ύβρις", 15.000 ευρώ
  19. Ακροποδητί/ ΑΜΚΕ Σύρος / Αγγελική Σίγουρου "Γλώσσα", 12.000 ευρώ
  20. Διττό / ΑΜΚΕ / Ιωάννα Βασιλακοπούλου, χορογράφοι: Αποστολέλλη - Ρωσσέτου "Δωμάτια", 12.000 ευρώ
  21. Ομάδα MAN/ ΑΜΚΕ / Άρτεμις Λαμπίρη, Any One, 12.000 ευρώ
  22. Ινστιτούτο Κοινός Τόπος / Ανδρονίκη Μαραθάκη/ ΑΜΚΕ / Αλέξιος Κατσαρός "Έρωτας & Επανάσταση, Μέρος ΙΙ", «Ένα Masturdating", 12.000 ευρώ
  23. Ομάδα ΡΕΟ / ΑΜΚΕ (Creo Dance Company) / Ορέστης Τάτσης, Πωλίνα Κρεμαστά "Βορεάδες", 12.000 ευρώ
  24. ANIMA SOTA / Ταϊτή Νικολοπούλου "Meet με there ii", 12.000 ευρώ
  25. Ομάδα συγχρόνου χορού 'Στέρεο Νερό' / Παρασκευή Σούλη "Dalga", 12.000 ευρώ
  26. Oμάδα συγχρόνου χορού Ιωάννας Αγγελόπουλου / AMKE / Ιωάννα Αγγελόπουλου, Mέγαρο Aθηνογένους "Movement within the city", 12.000 ευρώ
  27. Ομάδα χορού Justapoz / Χριστίνα Γουζέλη "The art of dying", 12.000 ευρώ
  28. A priori dance/ ΑΜΚΕ / Ιωάννινα / Ελεονόρα Ηλία "Format", 12.000 ευρώ
  29. Bήτα συν 6 / Βερονίκη Τσουγκράνη "Δελτίο Ειδήσεων", 12.000 ευρώ
  30. Artius Dance Theatre /ΑΜΚΕΡΟΔΟΣ / Μίριαμ πεκμεστζή "Σωματ(ι)διο", 12.000 ευρώ

43 χρόνια από την πτώση της χούντας και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα

Το πρωί της 23ης Ιουλίου, ο στρατηγός Γρηγόριος Μπονάνος και οι αρχηγοί του Στρατού, αντιστράτηγος Ανδρέας Γαλατσάνος, Ναυτικού, αντιναύαρχος Πέτρος Αραπάκης και Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Αλέξανδρος Παπανικολάου, σε σύσκεψη με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στρατηγό Φαίδωνα Γκιζίκη διατύπωσαν την άποψη ότι είναι επιτακτική ανάγκη η ανάθεση της διακυβέρνησης της χώρας στους πολιτικούς...


Στις 23 Ιουλίου 1974 η επτάχρονη δικτατορία της 21ης Απριλίου, υπό το βάρος της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, κατέρρευσε. Οι στρατιωτικοί παρέδωσαν την εξουσία στους πολιτικούς και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ορκίστηκε πρωθυπουργός της χώρας, επικεφαλής της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας» τις πρώτες πρωινές ώρες της 24ης Ιουλίου. Από την ημέρα αυτή αρχίζει η εποχή της «Μεταπολίτευσης», η λαμπρότερη, ίσως, περίοδος της πολιτικής ιστορίας του ελληνικού κράτους.

Η γενική επιστράτευση που κηρύχτηκε στις 21 Ιουλίου, μία ημέρα μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ήταν χαώδης και ανοργάνωτη και κατέδειξε την τραγική κατάσταση που βρισκόταν ο Ελληνικός Στρατός, μετά από επτά χρόνια δικτατορίας. Η κυβέρνηση Ανδρουτσόπουλου, που ήταν υποχείριο του «αόρατου δικτάτορα» Δημητρίου Ιωαννίδη, ήταν ανίκανη να πάρει σοβαρές αποφάσεις. Έτσι, η προσφυγή στους πολιτικούς ήταν μονόδρομος για τη στρατιωτική ηγεσία της χώρας.

Το πρωί της 23ης Ιουλίου, ο αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων, στρατηγός Γρηγόριος Μπονάνος και οι αρχηγοί του Στρατού, αντιστράτηγος Ανδρέας Γαλατσάνος, Ναυτικού, αντιναύαρχος Πέτρος Αραπάκης και Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Αλέξανδρος Παπανικολάου, σε σύσκεψη με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στρατηγό Φαίδωνα Γκιζίκη διατύπωσαν την άποψη ότι είναι επιτακτική ανάγκη η ανάθεση της διακυβέρνησης της χώρας στους πολιτικούς. Στη συνέχεια, ο Γκιζίκης κάλεσε τον Ιωαννίδη και του ανακοίνωσε την απόφαση της ηγεσίας του στρατεύματος, χωρίς αυτός να αντιδράσει.

Στις 2 μετά το μεσημέρι κλήθηκαν σε σύσκεψη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σημαίνουσες πολιτικές προσωπικότητες της προδικτατορικής περιόδου. Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι αρχηγοί των δύο μεγαλυτέρων κομμάτων Παναγιώτης Κανελλόπουλοςτης ΕΡΕ και Γεώργιος Μαύρος της «Ενώσεως Κέντρου», καθώς και οι Ευάγγελος Αβέρωφ, Σπύρος Μαρκεζίνης, Γεώργιος Αθανασιάδης-Νόβας, Στέφανος Στεφανόπουλος, Πέτρος Γαρουφαλλιάς και Ξενοφών Ζολώτας. Η δικτατορία της 21ης Απριλίου είχε ήδη καταρρεύσει.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε ο σχηματισμός πολιτικής κυβέρνησης υπό τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο, ο οποίος έλαβε προθεσμία έως τις 8 το βράδυ να ανακοινώσει τη σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου. Εν τω μεταξύ, ο Ευάγγελος Αβέρωφ, που προέκρινε τη λύση Καραμανλή, ήλθε σε επαφή με τον πρώην πρωθυπουργό, που ζούσε αυτοεξόριστος στο Παρίσι από το 1963, και του ζήτησε να επιστρέψει το ταχύτερο δυνατό στην Ελλάδα. Στις 6:30 το απόγευμα, ο Αβέρωφ, με υπόδειξη του Γκιζίκη, τηλεφώνησε στον Κανελλόπουλο και του ανακοίνωσε την άρση της εντολής που του είχε ανατεθεί.

Στις 8 το βράδυ επαναλήφθηκε η σύσκεψη με τους πολιτικούς αρχηγούς και επικυρώθηκε η απόφαση για την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Βαλερί Ντ’ Εστέν διέθεσε πάραυτα το προσωπικό του αεροπλάνο για την άμεση επιστροφή του Καραμανλή, ο οποίος αφίχθη στο αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 2 το πρωί της 24ης Ιουλίου κι έγινε δεκτός από ένα τεράστιο πλήθος πολιτών, που τον χαιρετούσε κυριολεκτικά ως ελευθερωτή. Στις 4 το πρωί, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ορκίστηκε πρωθυπουργός από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Σεραφείμ, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, στρατηγού Φαίδωνα Γκιζίκη.

ορκωμοσία Κ. Καραμανλή
Το μεσημέρι της ίδιας μέρας ορκίστηκε το πρώτο κλιμάκιο της κυβέρνησής του, αποτελούμενο από πολιτικά πρόσωπα της δεξιάς και του κέντρου. Ο Καραμανλής δίσταζε να συμπεριλάβει στην κυβέρνηση «Εθνικής Ενότητας» πολιτικούς της Αριστεράς, για να μην προκαλέσει τους σκληροπυρηνικούς χουντικούς, που κατείχαν ακόμα καίρια πόστα στον κρατικό μηχανισμό. Στις 26 Ιουλίου συμπληρώθηκε η σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου, με την ορκωμοσία του δευτέρου κλιμακίου της κυβέρνησης.

Αμέσως μετά ανακοινώθηκαν τα πρώτα μέτρα για την αποκατάσταση του δημοκρατικού πολιτεύματος: κατάργηση του στρατοπέδου της Γυάρου, απόλυση όλων των κρατουμένων, αμνήστευση όλων των πολιτικών αδικημάτων και απόδοση της ιθαγένειας στους πολίτες από τους οποίους την είχε στερήσει η δικτατορία του 1967. Στις άμεσες επιδιώξεις της κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας συμπεριλαμβάνονταν η αποκατάσταση της δημοκρατικής ομαλότητας και η διαμόρφωση κλίματος εθνικής ενότητας, η αποδιοργάνωση του πλέγματος εξουσίας της δικτατορίας και η αποκατάσταση του πολιτικού ελέγχου στο στράτευμα, η προετοιμασία για τη διενέργεια εκλογών και η αντιμετώπιση της κρίσης στην Κύπρο.
πηγή:  sansimera.gr

Με έκδοση πενταετούς ομολόγου η έξοδος στις αγορές

Στις αγορές βγαίνει η Ελλάδα. Το μεσημέρι της Δευτέρας το Ελληνικό Δημόσιο ανακοίνωσε πως προσέλαβε τις τράπεζες BNP, Bank of America Merrill Lynch, Citi, Deutsche Bank, HSBC, ως αναδόχους προκειμένου να προχωρήσουν στην έκδοση νέου ομολόγου 5ετούς διάρκειας...


Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΧΑΑ, ανέφερε πως για την έκδοση του 5ετούς ομολόγου επιλέχθηκαν οι τράπεζες BNP, Bank of America Merrill Lynch, Citi, Deutsche Bank και HSBC.

Οι νέοι τίτλοι θα εκδοθούν αύριο, Τρίτη 25 Ιουλίου. Το βιβλίο προσφορών για 5ετή έκδοση ομολόγου άνοιξε με το ύψος της έκδοσης να εκτιμάται ότι μπορεί να ανέλθει ως 4,03 δισ. ευρώ.

Το ελληνικό δημόσιο απευθύνει πρόσκληση σε επενδυτές για αγορά τίτλων ενώ παράλληλα, απευθύνει πρόσκληση στους κατόχους των ομολόγων που ωριμάζουν το 2019, για «ρολάρισμα» των τίτλων, με νέους λήξης το 2022.

Η αποτίμηση του τίτλου αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 25 Ιουλίου, ενώ η εκκαθάριση αναμένεται την 1η Αυγούστου.

Όσον αφορά τους κατόχους των ομολόγων που λήγουν το 2019 (τα οποία είχαν εκδοθεί με επιτόκιο 4,75%), προσκλήθηκαν να τα ανταλλάξουν προς το 102,6% της ονομαστικής τους αξίας με ωρίμανση το 2022.

Η κυβέρνηση επιδιώκει επιτόκιο της τάξης του 4,2% ή και κάτω του 4%. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Βήμα επικαλούμενο τραπεζικές πηγές, εκτιμάται ότι είναι δύσκολο να το πετύχει και το πιθανότερο είναι να βρει τα χρήματα με επιτόκιο 4,3%-4,5%.

Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, οι αγορές αντέδρασαν θετικά με τις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγνω να καταγράφουν υποχώρηση.

Η απόδοση του διετούς ομολόγου στη δευτερογενή αγορά σημείωνε πτώση κατά 0,013% και κυμαίνονταν στο 3,34% ενώ το 10ετές ομολόγο κινείτο σταθεροποιητικά, διαπραγματευόμενο με απόδοση 5,27%.

Ανακοίνωση του Μαξίμου


Από το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Ελληνική Δημοκρατία ανακοίνωσε την έκδοση ομολόγου, με μία συναλλαγή με δύο σκέλη, η οποία αποτελείται από:

1. Μία προσφορά ανταλλαγής καθώς και μία προσφορά επαναγοράς έναντι μετρητών που απευθύνεται σε κατόχους των ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου με λήξη το 2019.

2. Μία νέα έκδοση ομολόγου αναφοράς 5ετούς διάρκειας σταθερού επιτοκίου με λήξη το 2022.

Η συναλλαγή αυτή αποτελεί μέρος μιας συνολικής στρατηγικής η οποία αποσκοπεί:
  • Στην προληπτική διαχείριση των άμεσων, μελλοντικών, χρηματοδοτικών αναγκών.
  • Στην μείωση χρηματοληπτικών αναγκών της Ελλάδας το 2019.
  • Στην έκδοση ενός ομολόγου με ικανοποιητική ρευστότητα, που θα αποτελεί σημείο αναφοράς στην καμπύλη αποδόσεων των ελληνικών κρατικών χρεογράφων στο πλαίσιο ανασύστασής της.
Η επιλογή αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα της στρατηγικής της Ελλάδας για να ανακτήσει βιώσιμη και σταθερή πρόσβαση στις διεθνείς αγορές.

Η απόφαση να επιχειρηθεί αυτή η συναλλαγή, βασίστηκε σε μια σειρά από θετικές εξελίξεις για την Ελλάδα:

α. Την απόφαση του Eurogroup της 15ης Ιουνίου.
β. Την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας σε Caa2, από τον οίκο Moody’s, στις 23 Ιουνίου 2017.
γ. Την έξοδο της χώρας από τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος, στις 12 Ιουλίου 2017.
δ. Τη συμφωνία για την επί της αρχής συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα, στις 20 Ιουλίου 2017.
ε. Την αναβάθμιση της προοπτικής της ελληνικής οικονομίας από την Standard and Poor’s, στις 21 Ιουλίου 2017.»

Πρόεδρος ΣτΕ: «Οι δικαστές ούτε αντιπολιτεύονται ούτε συμπολιτεύονται» (vid)

Ο πρόεδρος του ΣτΕ, Νίκος Σακκελαρίου, με παρέμβασή του κάλεσε τους συναδέλφους να συνεχίζουν να ασκούν απερίσπαστοι τα καθήκοντά τους, καθώς η Δικαιοσύνη αποτελεί το καταφύγιο των πλέον αδύναμων...


Μία ακόμα παρέμβαση στο ζήτημα της Δικαιοσύνης, αυτή τη φορά με δηλώσεις του προέδρου του ΣτΕ, Νίκου Σακκελαρίου, σε απευθείας μετάδοση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, γεγονός που δεν συνηθίζεται.

«Δεκτή η καλοπροαίρετη κριτική»
είπε, μεταξύ άλλων, για να συνεχίσει: «Οι δικαστές ούτε αντιπολιτεύονται ούτε συμπολιτεύονται».

Ο ίδιος κάλεσε τους συναδέλφους να συνεχίζουν να ασκούν απερίσπαστοι τα καθήκοντά τους, καθώς η Δικαιοσύνη αποτελεί το καταφύγιο των πλέον αδύναμων.
«Η Δικαιοσύνη σέβεται απολύτως τον θεσμικό ρόλο της εκτελεστικής εξουσίας, απαιτεί όμως και τον ανάλογο σεβασμό του δικού της θεσμικού ρόλου» συνέχισε, αναφερόμενος στην κόντρα που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα μεταξύ κυβέρνησης και δικαστών.

Μάλιστα χαρακτήρισε την αντιπαράθεση θλιβερή και ζήτησε να πέσουν οι τόνοι, διότι αν συνεχιστεί, μπορεί να έχει ανυπολόγιστες συνέπειες.
in.gr

«Καμπανάκι» ΔΝΤ για την υστέρηση 1,47 δισ. ευρώ στα κρατικά έσοδα

Τον κώδωνα του κινδύνου για τα δημόσια έσοδα κρούει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, επισημαίνοντας πως κινούνται αισθητά χαμηλότερα σε σχέση με το 2016 λόγω τις υπο-απόδοσης των φορολογικών εσόδων και των απολήψεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση...

«Εφέτος το σωρευτικό πρωτογενές ισοζύγιο που επιτεύχθηκε μέχρι τον Μάιο του 2017 είναι χαμηλότερο από ό, τι πριν από ένα χρόνο, λόγω των χαμηλότερων φορολογικών εσόδων και των μεταφορών που σχετίζονται με τις επενδύσεις από την ΕΕ», αναφέρει χαρακτηριστικά το τεχνικό παράρτημα της έκθεσης που κατατέθηκε προς έγκριση στο εκτελεστικό συμβούλιο του ΔΝΤ.

Από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρουν πως η επισήμανση του ΔΝΤ δεν κομίζει κάτι νέο, δεδομένου ότι το 2016 η δημοσιονομική απόδοση των μέτρων σχετιζόταν με την επιλογή της εμπροσθοβαρούς προσαρμογής, η οποία και επετεύχθη, ενώ το 2017 το πρόγραμμα δεν έχει την ίδια λογική.

Πέρυσι η κυβέρνηση έπρεπε να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ και τελικά πέτυχε πρωτογενές πλεόνασμα 4,2% του ΑΕΠ. Εφέτος πρέπει να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,75% του ΑΕΠ και οι εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου είναι πως αυτό θα επιτευχτεί και θα υπερκαλυφθεί κινούμενο για το σύνολο του 2017 στην περιοχή του 2,2% του ΑΕΠ.

Σε κάθε περίπτωση τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2017 ήταν 21,33 δισ. ευρώ, έναντι 21,04 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2016. Αν και μπορεί να εμφανίζονται αυξημένα κατά 297 εκατ. ευρώ, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων στο πρώτο εξάμηνο 2016 ήταν μόλις 55 εκατ. ευρώ, ενώ εφέτος ανήλθαν σε 963 εκατ. ευρώ.

Αντιθέτως τα έσοδα προ επιστροφών φόρων είναι εφέτος 238 εκατ. ευρώ χαμηλότερα σε επίπεδο εξαμήνου σε σχέση με πέρυσι. Δηλαδή διαμορφωθήκαν σε 22,2 δισ. ευρώ, από 22,4 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2016.

Εκεί που η διαφορά είναι τεράστια είναι στις εισροές από την Ευρωπαϊκή Ένωση που από 1,904 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2016, έχουν μειωθεί στα 670 εκατ. ευρώ εφέτος. Από τη σύγκριση λοιπόν των εφετινών εσόδων (προ επιστροφών φόρων) και των εισροών από την ΕΕ σε σχέση με πέρυσι προκύπτει υστέρηση 1,47 δισ. ευρώ εφέτος, την οποία και επισημαίνει το ΔΝΤ.

Πώς η κυβέρνηση έχει καταφέρει να καλύψει την υστέρηση αυτή; Με περιστολή δαπανών. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ήταν στο εξάμηνο 2017 περίπου 1,151 δισ. ευρώ χαμηλότερες σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2016. Οι πρωτογενείς δαπάνες είναι εφέτος στα 19,3 δισ. ευρώ, έναντι 20,13 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2016, ενώ οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είναι στα 908 εκατ. ευρώ, από 1,302 δισ. ευρώ πέρυσι.
Θ. Κουκάκης/CNN.gr

Εθελοντική παράδοση αντί πλειστηριασμού - Νέοι τρόποι αρπαγής των ακινήτων από τις τράπεζες!

Οι πλειστηριασμοί είναι μια σκληρή υπόθεση. Οι τράπεζες προωθούν νέους τρόπους να σου πάρουν το ακίνητο, χωρίς να το «καταλάβεις» και να πεις και «ευχαριστώ» από πάνω...

Οι δανειολήπτες που είναι αντιμέτωποι με τον πλειστηριασμό θα μπορούν να παραδώσουν εθελοντικά στις τράπεζες τα κλειδιά των ακινήτων που αποκτήθηκαν ή είναι συνδεδεμένα με ενυπόθηκα «κόκκινα» δάνεια, για να πετύχουν, υποτίθεται, καλύτερη διευθέτηση του υπόλοιπου της οφειλής ή και διαγραφή της, ενώ θα έχουν χάσει το σπίτι τους και «εθελοντικά» θα έχουν πεταχτεί στον δρόμο.

Η λύση αυτή (amicable solution) εφαρμόζεται κατά κόρον στο εξωτερικό, σε χώρες όπως η Ιρλανδία ή η Ισπανία, αναφέρουν τραπεζικά στελέχη. Αναμένεται να δοκιμαστεί και στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2017, καθώς οι μακροπρόθεσμες λύσεις που προέκριναν μέχρι σήμερα οι τράπεζες- μη πληρωμή τόκων ή παράταση της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου- δεν εξάλειψαν το πρόβλημα των «κόκκινων» δανείων, αν και ρύθμισαν μέρος τους.

«Στο εξωτερικό οι συναινετικές λύσεις υπερέχουν των πλειστηριασμών. Οι τράπεζες, δηλαδή, προσεγγίζουν τους πελάτες, για τους οποίους ήδη έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής και τους προτείνουν την εθελοντική παράδοση (βλ. αρπαγή) ακινήτου», επισημαίνει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής υψηλόβαθμος τραπεζικός παράγοντας, προσθέτοντας πως η συγκεκριμένη λύση δεν μπορεί -τουλάχιστον για την ώρα- να εφαρμοστεί μαζικά στην Ελλάδα, αφού θα προκαλούσε κατάρρευση της ήδη ταλαιπωρημένης εγχώριας κτηματαγοράς.

Σύμφωνα με τον ίδιο τραπεζικό παράγοντα, η λύση της εθελοντικής παράδοσης, προκειμένου να «τσιμπήσει» ο οφειλέτης, προσφέρεται με αρκετά δηλητηριασμένα «τυράκια»: αφενός η αξία του ακινήτου -μετά τον επανυπολογισμό από πλευράς της τράπεζας- θα είναι, υποτίθεται, μεγαλύτερη από την τιμή που θα πετύχαινε στον πλειστηριασμό και αφετέρου, για το υπόλοιπο της οφειλής θα δίνεται υπόσχεση πως είτε θα κουρεύεται/ρυθμίζεται είτε θα διαγράφεται, λαμβάνοντας υπόψη και τις προβλέψεις του εκάστοτε χρηματοπιστωτικού ιδρύματος.

Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για το αν αυτά τα σχέδια αρπαγής των ακινήτων χωρίς πλειστηριασμό θα ευοδωθούν.