Απεργιακό τσουνάμι ξεκινά: ΟΣΕ, ΟΤΕ, ΟΤΑ, ΕΛΤΑ, ΑΕΙ και αεροδρόμια στη δίνη

Χορός απεργιακών κινητοποιήσεων εν όψει. Την αρχή κάνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ με στάση εργασίας την ερχόμενη Πέμπτη από τη 1 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα. Ακολουθούν οι σιδηροδρομικοί , οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και σειρά παίρνουν οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ και οι εκπαιδευτικοί ανώτατης εκπαίδευσης.

Από την Τρίτη έως και την Παρασκευή ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα υπολειτουργήσει εξαιτίας των κινητοποιήσεων που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση και ανάπτυξη του ΟΣΕ. Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Αμαξοστοιχιών έχει εξαγγείλει τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας για την Τετάρτη, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθούν δεκάδες δρομολόγια των τρένων του ΟΣΕ.

Την Πέμπτη, ημέρα έναρξης της συζήτησης του επίμαχου νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της βουλής, δεν θα κινηθεί κανένα τρένο και θα καταργηθούν όλα τα δρομολόγια, πλην των λεγόμενων κοινωνικών αναγκών, εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που έχει εξαγγείλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Οι παρενέργειες από την απεργία αυτή επηρεάζουν και το πρόγραμμα δρομολογίων της Παρασκευής

Οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ θα πραγματοποιήσουν 48ωρη απεργία στις 16 και 17 Οκτωβρίου καθώς το υπουργείο Εσωτερικών με εγκύκλιο του αποφάσισε αυτές τις δύο ημέρες τα Δημαρχεία και τα Κοινοτικά καταστήματα να είναι ανοικτά για τη χορήγηση των απαραίτητων δικαιολογητικών προς όλους τους υποψήφιους. Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται διότι αποφασίστηκε πως δεν θα καταβληθεί χρηματική αποζημίωση για την εργασία υπαλλήλων Α' Βαθμού κατά τη διάρκεια των εκλογών.

Καμία πτήση από και προς τα αεροδρόμια όλης της χώρας δεν πρόκειται να εκτελεστεί την Κυριακή, καθώς ο ελληνικός εναέριος χώρος θα παραμείνει κλειστός λόγω 24ωρης απεργίας που εξήγγειλαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζητώντας τη διαφοροποίηση λειτοπυργίας της εναέριας κυκλοφορίας από τα στενά όρια του δημόσιου τομέα.

Εν τω μεταξύ την Τρίτη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προσέφυγε στο μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η 24ωρη απεργία. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί την Τετάρτη και στη συνέχεια το ΔΣ της Ένωσης των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας θα συνεδριάσει εκ νέου για να πάρει οριστική απόφαση.

Κινητοποιήσεις ετοιμάζουν και οι εργαζόμενοι στα Ταχυδρομεία μετά τις αναφορές των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για ενδεχόμενο ενδιαφέρον από εξωτερικούς επενδυτές για την εξαγορά των ΕΛΤΑ

Στο χορό των κινητοποιήσεων ετοιμάζονται να μπουν και οι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι εξέδωσαν ψήφισμα σχετικά με τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι «κόκκινες ζώνες» που έχουν ορίσει αφορούν θέματα των διοικήσεων των ΑΕΙ, της διαχείρισης της έρευνας και των κονδυλίων της και των μηχανισμών χρηματοδότησής τους. Οι πανεπιστημιακοί υποστηρίζουν ακόμη ότι είναι παράλογη η εφαρμογή του «Καλλικράτη» στην εκπαίδευση με συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων προτού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των Ιδρυμάτων.
( Hide )
  1. Ένας Σιδηροδρομικός λεει...
    Αυτά που πληρώνουμε (γιατί και εγώ πληρώνω φόρους, μισθωτός είμαι για να μην ξεχνιόμαστε) ως πολίτες για τον ΟΣΕ, τα πληρώνουμε χρόνια τώρα διπλά και τριπλά για τα οδικά, λιμενικά και λοιπά έργα υποδομών, διότι και του ΟΣΕ για Δημόσιες Υποδομές πήγαν. Η λογική "δεν πληρώνω γιατί δεν χρησιμοποιώ τρένο" ας προχωρήσει τότε και στο "δεν πληρώνω για την Εγνατία Οδό ή την Νέα Ε.Ο. Αθηνών - Πατρών γιατί δεν την χρησιμοποιώ". Θες δε θες όμως τα πληρώνεις. Απλά εκεί δεν σου δείχνουν τον λογαριασμό. (Αν αποφάσιζαν να ιδιωτικοποιήσουν το ΥΠΕΧΩΔΕ, να είστε σίγουροι ότι θα ακούγατε για το έλλειμμα των 20δις για τους δρόμους) Έτσι είναι. Με το ίδιο σκεπτικό πληρώνουμε και για την Αστυνομία και την πυροσβεστική, που μακάρι να μην την χρειαστούμε ποτέ. Πληρώνουμε όμως όλοι για να υπάρχει σαν κοινωνικό αγαθό για όποιον το χρειαστεί.
    Τώρα για τους μισθούς, εγώ το χρόνο έχω εκκαθαριστικό μικτά 25000. Τα 70000 στον ύπνο μου μόνο, όπως και το 90% των υπαλλήλων. Είναι βέβαια και οι μηχανοδηγοί που παίρνουν έξτρα με τις υπερωρίες και τα ταξίδια πάνω κάτω άλλα πληρώνονται γιατί είναι σχεδόν 20 ώρες την ημέρα πάνω στο τρένο (αφού έμειναν πια πολύ λίγοι). Και μην ξεχνάμε φυσικά και μερικά κομματόσκυλα που πάντα και παντού αμείβονται με παχυλούς μιστούς. Ακούνε και οι γυναίκες μας στα κανάλια πως "όλοι στον ΟΣΕ κονομάνε 5000 το μήνα" και ψάχνουν να βρουν που κρύβουμε τα υπόλοιπα. Είναι δηλαδή για γέλια η κατάσταση, και για κλάματα η (εσκεμμένη ?) παραπληροφόρηση.
    Τέλος, όσον αφορά την ανάγκη τάχα της ιδιωτικοποίησης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών θα πω τα εξής : Τις υποδομές του ΟΣΕ ούτως ή άλλως τις έχουμε πληρώσει (με τα 9 δισ) και τελειώνουν τα έργα σε λίγο. Μόνο κάτι ψιλοσυντηρήσεις θα μείνουν. Τώρα λοιπόν που όλα είναι στρωμένα και έτοιμα, και θα μείνουν και οι μισοί υπάλληλοι με μισούς μισθούς, θα έρθει ο ιδιώτης, σαν Πασάς, να αναλάβει. Θα αυξήσει και τα εισιτήρια 60% όπως ήδη λένε, θα κοπεί η επιδοματική πολιτική προς τους πολίτες (φαντάρους, Πολύτεκνους, κλπ) αλλά αντίθετα (και εδώ είναι και η μεγάλη κοροϊδία) το κράτος (ο πολίτης δηλαδή) θα επιχορηγεί ξαφνικά τις μη-κερδοφόρες γραμμές του ιδιώτη. Ω τι χαρά λοιπόν για τον ιδιώτη. Δεν θα έχει καμία χρηματική υποχρέωση αλλά μόνο στρωμένα κέρδη. Και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτά που του περισσεύουν από τα κέρδη, σαν καλός χριστιανός (ή βουδιστής) θα τα ρίχνει πίσω για την ασφάλεια των τρενων, για να μειώσει τα εισιτήρια, να ξαναβάλει τις κοινωνικές παροχές και ότι άλλο κάνει ένας καλός ιδιώτης για το καλό των συνανθρώπων του. Όσο λοιπόν είδατε να πέφτει το κόστος των διοδίων στις Εθνικες Οδους που πήραν οι ιδιώτες, άλλο τόσο θα δείτε και βελτίωση στα τρένα.
    Και κάτι τελευταίο. Από το 1997 νομίζω, το κράτος ήταν υποχρεωμένο να καταβάλει στον ΟΣΕ επιχορήγηση για τις αγώνες γραμμές (όπως έκανε στα πλοία, αεροπλάνα και ΚΤΕΛ χρόνια τώρα). Όμως ούτε φράγκο δεν έδωσε (ακόμα και μετά από πολλές καταδικαστικές αποφάσεις δικαστηρίων) οπότε ο ΌΣΕ πάλι από την τσέπη του έβαζε τα εκατομμύρια. Τώρα όμως, ως δια μαγείας, μόλις μπαίνει ο ιδιώτης στο τιμόνι, βρέθηκαν 50 εκ. το χρόνο για την επιχορήγησή του (δες παραπάνω) Αν λοιπόν πραγματικά ήθελε το κράτος Σιδηρόδρομο, μπορούσε τόσα χρόνια να τον είχε αναπτύξει από μόνο του. Όλη η Ευρώπη έτσι κάνει. Τον φύλαγε μάλλον για δωράκι στον Captain Wei.

    ΑπάντησηΔιαγραφή