«Ξεκλειδώνει» η κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης!

ΤΟ ΠΑΓΩΜΑ της κατασκευής του αγωγού Turkish Stream που ήταν αποτέλεσμα της κρίσης στις σχέσεις Ρωσίας – Τουρκίας, φαίνεται να «ζεσταίνει» εκ νέου τους σχεδιασμούς για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Μια τέτοια εξέλιξη που,πέραν των άλλων, θα αναβαθμίσει εντυπωσιακά τη σημασία τουλιμένος Αλεξανδρούπολης, παράλληλα θα παρακάμψει την Τουρκία, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», που στο φύλλο της Κυριακής δημοσιεύει τις σχετικές πληροφορίες.

Σύμφωνα με αυτές η ρωσική πλευρά έχει, ήδη, έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, για να γνωστοποιήσει την πρόθεσή της. Πληροφορίες από διπλωματικές πηγές που επικαλείται η εφημερίδα αναφέρουν ότι η βουλγαρική κυβέρνηση φέρεται να έχει ζητήσει να διασφαλιστεί και η συναίνεση της Ουάσιγκτον για το εγχείρημα. Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν τον Λευκό Οίκο μέχρι στιγμής να κρατά επιφυλακτική στάση, χωρίς να εκφράζει την αντίθεσή του, αλλά ούτε και να συναινεί.
 
Στην ευκαιρία αυτή, για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, ενδεχομένως να οδηγεί η κρίση στις σχέσεις Ρωσίας – Τουρκίας και το de facto «πάγωμα» του αγωγού Turkish Stream, που οι δύο χώρες σχεδίαζαν να κατασκευάσουν. Κι αυτό γιατί με πρωτοβουλία της Μόσχας επιχειρείται τώρα η αναβίωση του αγωγού που παρακάμπτει τα τουρκικά στενά. Η ρωσική πλευρά έχει ήδη επικοινωνήσει την πρόθεσή της αυτή στην ελληνική και τη βουλγαρική κυβέρνηση.


Η ελληνική πλευρά

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, αναφερόμενος στο ρωσικό εγχείρημα δημιουργίας νοτίου διαδρόμου, επισήμανε πως «η εντύπωση που αποκόμισα με το ταξίδι στη Ρωσία είναι ότι οι Ρώσοι τον θέλουν πραγματικά και αναζητούν εναλλακτικές οδούς μέσω Βουλγαρίας».

Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης ήταν διαβαλκανικός τεχνητός αγωγός μεταφοράς υδρογονανθράκων από τον βουλγαρικό λιμένα Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα, στον ελληνικό λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Η Ελλάδα, η Ρωσία και η Βουλγαρία είχαν υπογράψει σχετική συμφωνία κατασκευής στην Αθήνα στις 17 Μαρτίου του 2007.

Η ιδέα είναι ακόμα παλαιότερη: έπεσε στο τραπέζι το 1993, αλλά η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας έγινε έπειτα από 12 χρόνια, τον Απρίλιο του 2005 στη Σόφια. Υπενθυμίζεται η τότε συνάντηση κορυφής μεταξύ του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, του Βούλγαρου ομολόγου του Γκεόργκι Παρβάνοφ και του Ελληνα πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή, στις 4 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα. Ακολούθησε η μονογραφή του κειμένου της Διακρατικής Συμφωνίας, στο Μπουργκάς, στις 7 Φεβρουαρίου του 2007 και η τελική συμφωνία για την έναρξη του έργου.

Στις 11 Ιουνίου όμως του 2010 η Σόφια ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το σχέδιο, καθώς εξέφρασε αντιρρήσεις για τη δυνατότητα αποδοχής της περιβαλλοντικής μελέτης. Το ναυάγιο του έργου φάνηκε να απομακρύνεται στις 5 Νοεμβρίου του 2011, οπότε και το βουλγαρικό υπουργείο Περιβάλλοντος αξιολόγησε θετικά νέα περιβαλλοντική μελέτη για το τμήμα που αφορούσε το λιμάνι του Μπουργκάς. Ομως ένα μήνα αργότερα, η βουλγαρική κυβέρνηση ανακοίνωσε την επίσημη αποχώρησή της από το σχέδιο.

Το συνολικό μήκος του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με τα προ ετών σχέδια, υπολογίζεται σε περίπου 280 χιλιόμετρα, τα 135 εκ των οποίων επί ελληνικού εδάφους και τα υπόλοιπα 145 επί βουλγαρικού. Το project συμπληρώνεται από την κατασκευή τερματικού σταθμού φορτοεκφόρτωσης στον λιμένα της Αλεξανδρούπολης συμπεριλαμβανομένων υποδομών για πλωτές εξέδρες φόρτωσης-εκφόρτωσης υδρογονανθράκων. Ανάλογες εγκαταστάσεις απαιτούνται και στο Μπουργκάς. Οπως και ο αγωγός TAP και ο διασυνδετήριος ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου αλλά και ο υπό συζήτηση αγωγός Κύπρου-Κρήτης-Ελλάδος, έτσι και ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης εκτιμάται ότι μπορεί να συμβάλλει στην αναβάθμιση του στρατηγικού ρόλου της χώρας στον τομέα της ενέργειας διεθνώς.

Είναι όμως οι διεθνείς γεωπολιτικοί συσχετισμοί και όχι μόνον οι οικονομικές παράμετροι που θα κρίνουν τελικά και το εάν θα ανάψει το «πράσινο φως» για το ρωσικού ενδιαφέροντος αυτό project.

ΓΣΕΕ: «Ταφόπλακα για το ασφαλιστικό η μεταρρύθμιση» και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις

ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ, για το ασφαλιστικό σύστημα χαρακτηρίζει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) τις προτάσεις της κυβέρνησης και την κατηγορεί ότι με «επικοινωνιακά φτιασιδώματα επιχειρεί να “σερβίρει” το “πικρό ποτήρι”», και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις, τονίζοντας ότι δεν θα μείνει «με σταυρωμένα τα χέρια».

Στο πλαίσιο αυτό, η ΓΣΕΕ προαναγγέλλει κινητοποιήσεις, τονίζοντας ότι δεν θα μείνει «με σταυρωμένα τα χέρια, ως απλός παρατηρητής της κατεδάφισης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, που επιχειρούν κυβέρνηση και δανειστές». Όπως αναφέρει, θα εντείνει «τον αγώνα με κάθε μέσο και τρόπο, ώστε να αποκαλύψουμε και να αποτρέψουμε ένα ακόμη προμελετημένο έγκλημα».
 
«Αγνοώντας για πολλοστή φορά τους κοινωνικούς εταίρους και ειδικότερα τους εργαζόμενους, τους ασφαλισμένους και τους θεσμικούς εκπροσώπους αυτών, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί έναν κατ΄ επίφαση διάλογο για να περάσει προειλημμένες αποφάσεις. Αγνοεί μάλιστα τους θεσμούς κοινωνικής διαπραγμάτευσης με προκλητικό τρόπο», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας, που σημειώνει ότι το ασφαλιστικό δεν λύνεται με επικοινωνιακά τερτίπια και συνεχείς περικοπές αλλά με ανάπτυξη και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.




Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της Γ.Σ.Ε.Ε.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
5/1/2016
ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ

Με επικοινωνιακά φτιασιδώματα επιχειρεί η Κυβέρνηση να «σερβίρει» το «πικρό ποτήρι», λίγο πριν ρίξει στην Ελληνική κοινωνία την βαπτισμένη ως μεταρρύθμιση «ταφόπλακα» του ασφαλιστικού.
Αγνοώντας, για πολλοστή φορά, τους κοινωνικούς εταίρους και ειδικότερα τους εργαζόμενους, τους ασφαλισμένους και τους θεσμικούς εκπροσώπους αυτών, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί έναν κατ΄ επίφαση διάλογο για να περάσει προειλημμένες αποφάσεις. Αγνοεί μάλιστα τους θεσμούς κοινωνικής διαπραγμάτευσης με προκλητικό τρόπο.

Είναι προφανές ότι ακόμα και οι δηλώσεις διαφόρων κυβερνητικών στελεχών ότι τάχα «μιλούν απευθείας με την κοινωνία» ή ότι «έχουν τη στήριξη της κοινωνίας», έρχονται ως συνέχεια αντίστοιχων αλαζονικών – υπερβατικών δηλώσεων του περασμένου καλοκαιριού, τότε δηλαδή που σύσσωμοι…«συνομιλούσαν με την ιστορία», προωθώντας ένα εξόχως παραπλανητικό και διχαστικό δημοψήφισμα, με καταστροφικά αποτελέσματα και συνέπειες για κοινωνία, οικονομία και κοινωνική ασφάλιση. Η αλήθεια είναι ότι δε «συνομιλούν με την ιστορία» όμως κυρίως δε συνομιλούν με την κοινωνία.

Ακολουθώντας μάλιστα την προσφιλή τακτική των διαρροών, εμφανίζονται ως σκληρά διαπραγματευόμενοι με τους δανειστές, με τελικό στόχο να παρουσιάσουν ως «σωτήρια λύση», το ήδη αποφασισμένο πακέτο σκληρών και αδιέξοδων μέτρων.

Το ασφαλιστικό κύριοι της Κυβέρνησης δεν λύνεται με επικοινωνιακά τερτίπια και συνεχείς περικοπές.

Λύνεται με ανάπτυξη και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, για τα οποία ούτε πρόθεση, ούτε σχέδιο έχετε…

Η λύση δεν είναι στην εξαθλίωση των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των ανέργων, των νέων της χώρας. Αυτό το καταφέρατε, αλλά το πρόβλημα δυστυχώς δεν λύθηκε.

Η ΓΣΕΕ, μαζί με τους εργαζόμενους δεν θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, ως απλοί παρατηρητές της κατεδάφισης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, που επιχειρούν κυβέρνηση και δανειστές .
θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τον αγώνα με κάθε μέσο και τρόπο, ώστε να αποκαλύψουμε και να αποτρέψουμε ένα ακόμη προμελετημένο έγκλημα.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Γονατίζουν τους Έλληνες! Αυτά αποφάσισαν να εφαρμόσουν…

Κι όμως όσα έρχονται δεν είναι παρά ο κατακερματισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ''εκτελώντας'' οικονομικά όλη την δύναμη της χώρας δηλαδή τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το περιβόητο σχέδιο Κατρούγκαλου εμπεριέχει δεκάδες επιπλέον επιβαρύνσεις κυρίως στην περίπτωση των Επαγγελματιών του ΕΤΑΑ και ΟΑΕΕ που θα οφείλουν να καταβάλλουν μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης, ύψους 20% επί του μηνιαίου εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται είτε με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, είτε με βάση την καθαρή αξία των παρεχόμενων μηνιαίως ή σε άλλη τακτική χρονική βάση, υπηρεσιών του τρέχοντος έτους για το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης.

Στο σχέδιο δεν περιλαμβάνεται αύξηση των εισφορών για την κύρια ασφάλιση. Αυτές παραμένουν στο 20%, επί των πάσης φύσεως αποδοχών των εργαζομένων και κατανέμεται κατά 6,67% σε βάρος των ασφαλισμένων και κατά 13,33% σε βάρος των εργοδοτών.

Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, ορίζεται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, ήτοι 5.860 ευρώ.


Για τις περιπτώσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, των ΔΕΚΟ και των τραπεζών που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά ασφάλισης, προβλέπεται σταδιακή αναπροσαρμογή από 1/1/2017 και εφεξής.

Το βάρος θα πέσει και στους αγρότες σαφώς, για τους οποίους προβλέπεται ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, από 1/1/2017 η καταβολή εισφοράς στον κλάδο κύριας σύνταξης επί του εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο εισόδημα από την ασκούμενη αγροτική δραστηριότητα κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Όπως φαίνεται το 2016 άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για όλους τους Έλληνες ανεξαρτήτου οικονομικής τάξης…

 Αναλυτικά τι προβλέπεται για τις εισφορές εργοδοτών – μισθωτών


Σε ποσοστό 20% διαμορφώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές για εργοδότες και εργαζόμενους στο νέο Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, όπως αναφέρεται στην ελληνική πρόταση για το Ασφαλιστικό.

Σύμφωνα με αυτό ισχύουν τα εξης:

Από τη δημοσίευση του νόμου, το συνολικό ποσοστό εισφοράς κλάδου σύνταξης στον ΕΦΚΑ ασφαλισμένου μισθωτού και εργοδότη ορίζεται σε 20% επί των πάσης φύσεως αποδοχών των εργαζομένων, με εξαίρεση τις κοινωνικού χαρακτήρα έκτακτες παροχές λόγω γάμου, γεννήσεως τέκνων, θανάτου και βαριάς αναπηρίας και κατανέμεται κατά 6,67% σε βάρος των ασφαλισμένων και κατά 13,33% σε βάρος των εργοδοτών, συμπεριλαμβανομένου από 1.1.2017 και του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, με την επιφύλαξη των διατάξεων των παραγράφων 4 και 5.

α. Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. β. Το ανώτατο όριο του εδαφίου α εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής όσον αφορά στην εισφορά ασφαλισμένου.

Καταβάλλουν ασφαλιστική εισφορά εργοδότη – εργαζόμενου για τον κλάδο σύνταξης, ως μισθωτοί και οι ακόλουθες, ιδίως, κατηγορίες ασφαλισμένων, διατηρούμενης σε ισχύ του τεκμηρίου της ρύθμισης του άρθρου 2 παρ. 1 του ΑΝ 1846/51:
α) Οι ασφαλισμένοι που έως την έναρξη ισχύος του παρόντος υπάγονταν στην ασφάλιση του Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων του ΟΑΕΕ, καθώς και οι αναβάτες και προπονητές που έως ισχύος του παρόντος υπάγονταν στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ κατ” εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 9 του ν.3655/2008, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση.

β) Οι ασφαλισμένοι που έως την έναρξη ισχύος του παρόντος υπάγονταν στην ασφάλιση του ΕΤΑΑ και παρέχουν εξαρτημένη εργασία, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση.

γ) Οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή, και άλλα πρόσωπα ασφαλιστέα λόγω ιδιότητας, για το εισόδημα που προέρχεται από τη διαρκή σχέση παροχής υπηρεσιών, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση. Ως προς το εισόδημα από άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος, για το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 53, με την εξαίρεση της υποχρέωσης υπαγωγής στην κατώτατη ασφαλιστική κλάση χαμηλότερου εισοδήματος.

δ)Ειδικά για τους ασφαλισμένους της ανωτέρω περ. α, το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς για τον ασφαλισμένο καθορίζεται από 1.7.2016 σε 17%, από 1.1.2017 σε 15%, από 1/1/2018 σε 10% και από 1/1/2019 και μετά σε 6,67%. Το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς για τον εργοδότη καθορίζεται από 1.7.2016 σε 3%, από 1/1/2017 σε 5%, από 1/1/2018 σε 10% και από 1/1/2009 και μετά σε 13,33%.

ε) Υπόχρεος για την καταβολή της εργοδοτικής εισφοράς είναι οποιοδήποτε πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, για λογαριασμό του οποίου οι ασφαλισμένοι του παρόντος άρθρου παρέχουν τις υπηρεσίες τους έναντι περιοδικής παροχής. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται και στις κατηγορίες αυτές οι πάσης φύσεως διατάξεις περί εισφορών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Τυχόν υψηλότερα ή χαμηλότερα των οριζομένων στην παράγραφο 1 ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών Κλάδου Σύνταξης ασφαλισμένου και εργοδότη που προβλέπονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αναπροσαρμόζονται ετησίως ισόποσα και σταδιακά από 1 Ιανουαρίου 2017 και εφεξής, ούτως ώστε από 1 Ιανουαρίου 2020 να διαμορφωθούν στο αντίστοιχο ποσοστό που ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.

Δεν αναπροσαρμόζονται, και παραμένουν στο ύψος που προβλεπόταν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, που εμπίπτουν στις κατηγορίες που εξαιρέθηκαν από την αύξηση των ορίων ηλικίας της υποπαρ. Ε3 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, σύμφωνα με την υπ” αριθμό Φ11321/οικ.47523/1570 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΕΚ Β” 2311/26-10-2015), καθώς και των εργαζομένων που υπάγονται στις διατάξεις των άρθρων 20 και 21 του ν. 3863/2010 (Α115), όπως ισχύει. Στο ίδιο ύψος παραμένουν και οι αντίστοιχες εργοδοτικές εισφορές.

Οι εισφορές δηλώνονται από τον εργοδότη στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σύμφωνα με την ισχύουσα κατά τη δημοσίευση του παρόντος νομοθεσία του τελευταίου.
α) Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζονται οι απαιτούμενες διαδικασίες για τον επαναπροσδιορισμό των ποσοστών, οι προσαρμογές στα πληροφοριακά συστήματα, η αναπροσαρμογή των ποσοστών των κατά την παρ. 5 εξαιρούμενων κατηγοριών ασφαλισμένων, και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.

β) Με όμοια απόφαση, μετά από γνώμη του ΔΣ του ΝΑΤ, προσδιορίζεται η βάση υπολογισμού των καταβαλλόμενων εισφορών των ασφαλισμένων σε αυτό και άλλο ειδικότερο ζήτημα αφορά εισφορές.
Εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών

Από 1 Ιανουαρίου 2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι σύμφωνα με τις γενικές ή ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε και του Ε.Τ.Α.Α. αντίστοιχα, καταβάλλουν, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης, ύψους 20% επί του μηνιαίου εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται είτε με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, είτε με βάση την καθαρή αξία των παρεχόμενων μηνιαίως ή σε άλλη τακτική χρονική βάση, υπηρεσιών του τρέχοντος έτουςγια το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εξειδικεύονται τα ειδικότερα θέματα όσον αφορά στους κανόνες προσδιορισμού της βάσης υπολογισμού εισφορών ανά επαγγελματική δραστηριότητα.

Σε καμία περίπτωση η μηνιαία ασφαλιστική εισφορά που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι της παρ. 1 δεν δύναται να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Ως προς το ανώτατο όριο ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος εφαρμόζεται η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 52.

Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για τους υγειονομικούς που αμείβονται κατά πράξη και περίπτωση, καθώς και για τους δικηγόρους που βρίσκονται σε αναστολή άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Κώδικα Δικηγόρων, όπως και για τους μηχανικούς που βρίσκονται σε αναστολή άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας. Οι δικηγόροι και οι μηχανικοί αυτοί καταβάλλουν την εισφορά του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2.

Από 1.1.2017 οι ασφαλισμένοι για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων που ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στον Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων του ΟΑΕΕ και ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, καταβάλλουν, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, τις προβλεπόμενες στις παραγράφους 1 και 2 ασφαλιστικές εισφορές.

Τυχόν υψηλότερα ή χαμηλότερα των οριζομένων στην παράγραφο 1 ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών Κλάδου Σύνταξης ασφαλισμένου και εργοδότη που προβλέπονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αναπροσαρμόζονται ισόποσα και σταδιακά από 1.7.2016, και ετησίως από 1 Ιανουαρίου 2017 και εφεξής, ούτως ώστε από 1 Ιανουαρίου 2020 να διαμορφωθούν στο αντίστοιχο ύψος που ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.
α. Για τους ασφαλισμένους που προέρχονται από τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών, οι διατάξεις που προβλέπουν το συνυπολογισμό ποσών που καταβάλλονται επί αμοιβών και επί αναλογικών δικαιωμάτων εξακολουθούν να ισχύουν και μετά την 1.1.2017. Ειδικά για τους δικηγόρους, από 1 Ιουλίου 2016 τα ένσημα υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης καταργούνται. Υπέρ του ΕΦΚΑ καταβάλλεται προείσπραξη επί του 20% της ελάχιστης αμοιβής ανά δικηγορική πράξη ή παράσταση. Ο οικείος δικηγορικός Σύλλογος αποστέλλει στον ΕΦΚΑ τη σχετική συγκεντρωτική κατάσταση ανά δικηγόρο. Για τους δικηγόρους που απασχολούνται: α. με έμμισθη εντολή, τα ποσά που έχουν καταβληθεί μέσω ενσήμων ή της ανωτέρω διαδικασίας που τα αντικαθιστά, αφαιρούνται από την εισφορά του ασφαλισμένου.

β. Σε περίπτωση που τα ποσά που καταβάλλονται βάσει των ανωτέρω ρυθμίσεων υπολείπονται της εισφοράς, ο ασφαλισμένος καταβάλλει την προκύπτουσα διαφορά σε χρήμα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν.2042/1992. γ. Σε περίπτωση που τα ποσά που καταβλήθηκαν υπερβαίνουν την προβλεπόμενη μηνιαία εισφορά, δεν επιστρέφονται, αλλά συμψηφίζονται με την ετήσια ασφαλιστική οφειλή.
Διατάξεις νόμου που προβλέπουν την καταβολή μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών για τους ασφαλισμένους προερχόμενους από το ΕΤΑΑ, κατά την πρώτη πενταετία υπαγωγής στην ασφάλιση, καταργούνται από 1.1.2017.

Από 1.7.2016 ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει με τις ασφαλιστικές εισφορές και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ. 2 του ν.3986/2011 εισφορά, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν. 4144/2013, υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων ΟΑΕΕ και ΕΤΑΠ – ΜΜΕ καθώς και υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων ΕΤΑΑ, την οποία και αποδίδει στον ΟΑΕΔ.

Ο ΕΦΚΑ παρέχει από 1 Ιουλίου 2016 και εφεξής τις υπηρεσίες που αφορούν στην εγγυοδοσία και πιστοδοσία για τους ασφαλισμένους που προέρχονται από τον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις μέχρι σήμερα ισχύουσες διατάξεις, αναλογικά εφαρμοζόμενες. Έσοδα που προκύπτουν από την παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών αποτελούν πόρους του ΕΦΚΑ.

Το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς καθώς και οι ασφαλιστικές κατηγορίες ή κλάσεις ή αποδοχές, βάσει των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία εισφορά των ασφαλισμένων για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων που ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στον ΟΑΕΕ, συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλισμένων που υπάγονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος στον Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών και Τουριστικών Πρακτόρων, όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2015 παραμένουν αμετάβλητες μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016.

Η σταθερή μηνιαία εισφορά, το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς καθώς και οι ασφαλιστικές κατηγορίες ή αποδοχές, βάσει των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία εισφορά των ασφαλισμένων για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στους Τομείς του κλάδου κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ (Τομέας Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, Τομέας Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών, Τομέας Ασφάλισης Νομικών), όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2015 παραμένουν αμετάβλητες μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016.

ΔΝΤ: Οι παράγοντες που θα επηρεάσουν την παγκόσμια οικονομία το 2016

Η ΕΞΕΛΙΞΗ των πολιτικών και γεωπολιτικών εντάσεων, η πορεία της κινεζικής οικονομίας, η προσφυγική κρίση, τα πολιτικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, και η διαδικασία απελευθέρωσης του διεθνούς εμπορίου θα είναι οι βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας το 2016, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), Maurice Obstfeld, σε συνέντευξή του που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΔΝΤ.

«Σε ορισμένες χώρες», σημείωσε αξιωματούχος του ΔΝΤ, «υπάρχει μία επικάλυψη πολιτικής ή γεωπολιτικής έντασης που μεγεθύνει τα αμιγώς οικονομικά προβλήματα. Το πώς θα εξελιχθούν οι εντάσεις αυτές το 2016 θα είναι ένας βασικός προσδιοριστικός παράγοντας των περιφερειακών και παγκόσμιων μακροοικονομικών αποτελεσμάτων». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Με παρηγορεί η σκέψη, ωστόσο, ότι στο τέλος του 2015 είχαμε ένα πολύ καλό νέο για το διεθνές νομισματικό σύστημα: Το αμερικανικό Κογκρέσο ενέκρινε τελικά τη μεταρρύθμιση των ποσοστών συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΝΤ που είχαν συμφωνηθεί το 2010. Μεταξύ άλλων, η αλλαγή αυτή θα ενισχύσει την ικανότητα του ΔΝΤ να αντιμετωπίζει μελλοντικές προκλήσεις, οποιεσδήποτε και αν είναι αυτές».


Αναφερόμενος στην Κίνα, ο κ. Obstfeld σημείωσε: «Η οικονομία της επιβραδύνεται, καθώς μεταβαίνει από ένα μοντέλο βασισμένο στις επενδύσεις και τη μεταποίηση σε ένα άλλο που βασίζεται στην κατανάλωση και τις υπηρεσίες. Οι επιπτώσεις, όμως, από τη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης της χώρας στην παγκόσμια οικονομία, μέσω των μειωμένων εισαγωγών της και της χαμηλότερης ζήτησης για πρώτες ύλες, είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προβλέπαμε. Σημαντικές προκλήσεις παραμένουν για την αναδιάρθρωση (της κινεζικής οικονομίας) όσον αφορά τις αδυναμίες στους ισολογισμούς των κρατικών επιχειρήσεων, τις χρηματοπιστωτικές αγορές και τη γενική ευελιξία και τον ορθολογισμό στην κατανομή των πόρων. Ρυθμοί ανάπτυξης χαμηλότεροι από τους επίσημους στόχους θα μπορούσαν να τρομάξουν ξανά τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές - αλλά και πάλι, βραχυχρόνιες μέθοδοι για την επίτευξη των στόχων για την ανάπτυξη θα μπορούσαν απλά να διευρύνουν τις οικονομικές ανισορροπίες, μεταθέτοντας στο μέλλον πιθανά προβλήματα».

Για την προσφυγική κρίση και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, ο αξιωματούχος του ΔΝΤ σημείωσε: «Η κρίση των προσφύγων από το Ιράκ και τη Συρία αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την ικανότητα απορρόφησής τους από τις οικονομίες της ΕΕ και τις αγορές εργασίας της, αλλά περισσότερο για τα πολιτικά συστήματα. Το σχέδιο της κοινής φύλαξης της περιφέρειας της ΕΕ και οι σχετικές εντάσεις που αφορούν την ελεύθερη κίνηση των ανθρώπων μέσα στην Ευρώπη θα είναι υπό παρακολούθηση… Ανεξάρτητα από τα προσφυγικά ζητήματα, η Ευρώπη αντιμετωπίζει άλλες πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις - από την Ιβηρική Χερσόνησο έως την Ελλάδα και την Ουκρανία».

Σχετικά με τη συμφωνία για την κλιματική αλλαγή στο Παρίσι, ο κ. Obstfeld ανέφερε: «Η κλιματική αλλαγή και η προσπάθεια να περιορισθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν μία βραδέως εξελισσόμενη κρίση, την οποία αγνοούμε επικίνδυνα. Η συμφωνία στο Παρίσι (COP21) ήταν ένας θρίαμβος για τη διεθνή συνεργασία. Το 2016, θα δούμε πώς οι εθνικές πρωτεύουσες θα αντιδράσουν και θα έχουμε μία πρώτη γεύση, αν η συμφωνία αυτή προωθεί αποτελεσματικά τη διεθνή συνεργασία.

«Τέλος», τόνισε ο αξιωματούχος, «υπάρχει το διεθνές εμπόριο , το οποίο υπέστη πισωγύρισμα τα τελευταία χρόνια, καθώς η αύξηση του επιβραδύνθηκε σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ. Θα περάσει από το αμερικανικό Κογκρέσο η εμπορική συμφωνία των χωρών του Ειρηνικού (TPP); Θα ξέρουμε πιθανόν την 'Ανοιξη. Εάν περάσει, θα αποτελέσει προηγούμενο για την εμπορική συμφωνία μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ; Ο γύρος της Ντόχα απέτυχε ουσιαστικά τον περασμένο μήνα στο Ναϊρόμπι. Εάν ευρύτερες πολυμερείς εμπορικές συμφωνίες φύγουν από το τραπέζι, θα είναι δυνατό να προχωρήσει η απελευθέρωση του εμπορίου παρά ταύτα με χρήσιμο τρόπο σε πιο περιορισμένη κλίμακα; Οι απαντήσεις είναι σημαντικές για όλες τις χώρες του ΔΝΤ».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Τουρκία κορυφώνει τις προκλήσεις στο Αιγαίο

Από την 1η Ιανουαρίου 2016 και για έναν ολόκληρο χρόνο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016 η Άγκυρα θα εφαρμόζει στην πράξη την πλέον επιθετική πολιτική της στο Αιγαίο, καθώς:

- ΞΕΠΕΡΝΑ κάθε όριο παρανομίας σε βάρος της κυριαρχίας της Ελλάδας με τρείς αεροναυτικές ασκήσεις με πυρά σε τρείς περιοχές του Αιγαίου για έναν ολόκληρο χρόνο, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά,

- ΔΗΛΩΝΕΙ ψευδέστατα παραποιώντας Διεθνείς Συνθήκες ότι όλα τα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου είναι αποστρατιωτικοποιημένα και… αδέσποτα και γι’ αυτό απαγορεύεται στην Ελλάδα να τα χρησιμοποιεί για οποιαδήποτε στρατιωτική δραστηριότητα και, - καταργεί στην πράξη το Μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ.

Η ελληνική κυβέρνηση ακολούθησε την πεπατημένη, εκδίδοντας παντελώς αναποτελεσματικές διεθνείς αναγγελίες (ΝΟΤΑΜ) και εντελώς αδύναμες, με αποτέλεσμα η Άγκυρα κάθε φορά να διπλασιάζει ανεξέλεγκτα τις διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας.

Και σαν να μην συνέβαινε τίποτα, η Αθήνα δια του ΥΠΕΞ συμμετείχε «κανονικά» στον 59ο γύρο «Διερευνητικών Επαφών» μεταξύ των δυο ΥΠΕΞ, στην Κωνσταντινούπολη, στις 22 Δεκεμβρίου, στις οποίες υποτίθεται ότι από το 2002 συζητείται «αποκλειστικώς» το θέμα της υφαλοκρηπίδας, δηλαδή το σύνολο των προβλημάτων.

Επιπροσθέτως, η ελληνική κυβέρνηση δεν βρήκε ούτε μια λέξη ανακοίνωσης για να αντιδράσει στην έμπρακτη κατάργηση του Μνημονίου Παπούλια- Γιλμάζ, αφού η «κατάληψη» του Αιγαίου με τις τουρκικές ασκήσεις θα γίνονται για έναν ολόκληρο χρόνο με εξαίρεση τα Σαββατοκύριακα, στέλνοντας στον αγύριστο την πρόνοια του Μνημονίου για διακοπή των δραστηριοτήτων κατά τις εθνικές εορτές και το τρίμηνο του καλοκαιριού.

Ομοίως, σύσσωμη η αντιπολίτευση δεν έχει πάρει χαμπάρι, ούτε έχει αντιδράσει στο ελάχιστο απέναντι στην πρωτοφανή τουρκική επιθετικότητα, εγκλωβισμένη όπως είναι στον «αγώνα» της εναντίον της κυβέρνησης Τσίπρα.

Αναλυτικότερα:

Το χρονικό των «αερομαχιών» Ελλάδας Τουρκίας μέσω Διεθνών Αγγελιών (ΝΟΤΑΜ) ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου 2015, όταν η Αθήνα εξέδωσε, όπως είχε κάθε δικαίωμα, 4 ΝΟΤΑΜ για ισάριθμες αεροναυτικές ασκήσεις, με πυρά και χωρίς, στο Αιγαίο, για έναν μήνα (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2016). Όμως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που εξέδωσε τις ΝΟΤΑΜ, απεικονίζει με συντεταγμένες τa όρια (boundaries) του FIR Αθηνών, επιμένοντας ότι το FIR Αθηνών ορίζεται από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και τα ανατολικά της Ελλάδας, την στιγμή που η περιοχική συμφωνία 1950-52 του ICAO ορίζει το FIR Αθηνών- Κωνστ/λης μόνον από τα δυτικά σύνορα (frontiers) της Τουρκίας, με αποτέλεσμα να έρχονται οι απανταχούσες τουρκικές ΝΟΤΑΜ και να δηλώνουν διεθνώς ότι το FIR είναι πλασματικό και χωρίς νομική βάση (σ.σ. Επιπροσθέτως η ίδια η ΥΠΑ δέχθηκε την διαγραφή των boundaries στη Γεν Συνέλευση του ICAO στις 19-27 Σεπτεμβρίου 2004...).

Πριν αλέκτωρ λαλήσει, η Άγκυρα αντέδρασε με σφοδρότητα, ξεπερνώντας κάθε όριο παρανομίας σε βάρος της κυριαρχίας της Ελλάδας.

Με τρία σήματα, μέσα στα Χριστούγεννα ζήτησε από την ΥΠΑ Ελλάδας να εκδώσει τρείς Διεθνείς Αγγελίες (ΝΟΤΑΜ) για εκτέλεση αεροναυτικών ασκήσεων με πυρά για ολόκληρο το 2016, με εξαίρεση τα Σαββατοκύριακα. Μετά από συντονισμό της ΥΠΑ με το ΥΠΕΞ αποφασίστηκε να δοθεί απάντηση στην Τουρκία σύμφωνα με την πάγια ακολουθούμενη πολιτική. Έτσι η ΥΠΑ απάντησε με τρία σήματα ότι δεν θα εκδώσει ΝΟΤΑΜ για την εκτέλεση των τουρκικών ασκήσεων και δεν μπορεί να διαθέσει τις περιοχές, με κύριο αιτιολογικό ότι αυτές καταλαμβάνουν ελληνική εθνική κυριαρχία.

Η Τουρκία με επιθετική διάθεση εξέδωσε τρείς ΝΟΤΑΜ για εκτέλεση αυτών των τουρκικών ασκήσεων στις 24 Δεκεμβρίου, τις οποίες η ΥΠΑ με δικές της ΝΟΤΑΜ προειδοποίησης χαρακτήρισε άκυρες, ενώ η Τουρκία με νέες ΝΟΤΑΜ επέμεινε στην εκτέλεση των ασκήσεων.

Πίσω από τις τρεις τουρκικές αγγελίες εντοπίζεται η τουρκική επεκτατική πολιτική της από το 1974, με συνεργούς το ΝΑΤΟ, ΕΕ,ΙΜΟ και το Eurocontrol, ενώ παράλληλα απεικονίζεται και η διαχρονική αναποτελεσματικότητα της Αθήνας να προασπίσει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα και συμφέροντα στο Αιγαίο.

Στον χάρτη απεικονίζονται με κόκκινο οι τρεις τουρκικές περιοχές ασκήσεων και τα 6νμ ελληνικά χωρικά ύδατα που αποτελούν ελληνική κυριαρχία, η οποία εμφανώς παραβιάζεται σε συγκεκριμένα σημεία.

Οι τουρκικές ενέργειες ισοδυναμούν με κατάληψη και κατοχή ελληνικής κυριαρχίας, καθώς η Τουρκία ιδρύει στις περιοχές αυτές μόνιμα Πεδία Βολής σε ελληνικά χωρικά ύδατα στο Αιγαίο.

Η τουρκική πολιτική δημιουργίας Πεδίων Βολής στις τρεις αυτές περιοχές, στο Αιγαίο ξεκίνησε το 1978, όταν η Άγκυρα ζήτησε από τον ΙΜΟ τη δημιουργία θαλασσίων Πεδίων Βολής, αίτημα το οποίο απορρίφθηκε. Ωστόσο, λόγω ανεπάρκειας της Αθήνας, η Τουρκία πέτυχε τον Νοέμβριο του 2010 να συμπεριλάβει ο ΙΜΟ στο Διεθνές Εγχειρίδιο για τη θαλάσσια Έρευνα και Διάσωση το μισό Αιγαίο, ως περιοχή της Τουρκίας, με αποτέλεσμα να ενισχύεται σήμερα η νομιμοποίηση της παράνομης ίδρυσης των τουρκικών πεδίων Βολής- και μάλιστα το ένα για πρώτη φορά στην Σκύρο.

Παραλλήλως, αυτά τα τουρκικά πεδία Βολής- περιοχές ασκήσεων, όσο διάστημα παραμείνουν ενεργά, κατ’ ουσίαν απαγορεύουν την επέκταση των χωρικών υδάτων πέραν των 6νμ, θέτουν στα άχρηστα την οριοθέτηση της ΑΟΖ, των θαλασσίων συνόρων, καθώς επίσης και την οριοθέτηση των Ζωνών Αλιείας και των περιοχών για θαλάσσια Έρευνα και Διάσωση (SAR).

Η Τουρκία ακόμα έσπευσε να αμφισβητήσει την ελληνικότητα των 19 νήσων στο Ανατολικό Αιγαίο, ανατολικά του 25ου μεσημβρινού, αρχίζοντας από τη Σαμοθράκη και τη Λήμνο μέχρι τη Μεγίστη, καθώς επίσης και χιλιάδες νησίδες και βραχονησίδες. Μόνον η περιοχή ανατολικά της Νάξου καταλαμβάνει τις νησίδες Αλατονήσι, Μελαντιούς, Πετροκάραβο και Χταπόδια.

Επιπροσθέτως η Άγκυρα με δύο ξεχωριστές αγγελίες δήλωσε διεθνώς ότι βάση της Συνθήκης της Λωζάννης 1923 και Παρισίων 1947, όλα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου είναι αποστρατιωτικοποιημένα και απαγορεύεται στην Ελλάδα να τα χρησιμοποιεί για οποιαδήποτε στρατιωτική δραστηριότητα. Αυτή η πολιτική της Άγκυρας ξεπερνά τα όρια τροφίμου φρενοκομείου, διότι καμία Συνθήκη δεν απαγορεύει τις πτήσεις και τις προσγειώσεις των ελληνικών στρατιωτικών αεροσκαφών στα νησιά του Αν Αιγαίου.

Τουναντίον οι Συνθήκες προβλέπουν ότι «...Ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη απαγορεύεται να πετούν πάνω από την Ανατολία. Επίσης απαγορεύεται στα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη να πετούν πάνω από τα ελληνικά νησιά».

Η Άγκυρα με την εφαρμοζόμενη πολιτική της, φαινομενικώς επιδιώκει την αποστρατιωτικοποίηση των νήσων, ενώ πίσω από αυτήν κρύβεται η προσπάθεια της Άγκυρας να «κατοχυρώσει» τη μη ελληνικότητα των νήσων. Και τούτο διότι με με βάση τη Σύμβαση του Σικάγο, άρθρο 3 τα ελληνικά στρατιωτικά αεροπλάνα δεν θα μπορούσαν να πετούν στα νησιά του Αν Αιγαίου μόνον αν αυτά δεν ήταν ελληνικά, αλλά…αδέσποτα, όπως τα θέλει η Άγκυρα.

Δυστυχώς την ίδια πολιτική με την Άγκυρα εφαρμόζει και το ΝΑΤΟ, το οποίο εξέδωσε το 2006 διαταγή με την οποία απαγορεύει στα ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη να προσεγγίζουν εγγύτερα των 6νμ από τα νησιά του Αν Αιγαίου. Αλλά και το Eurocontrol αποδέχθηκε το 1998 ότι η κυριαρχία της Λήμνου είναι αμφισβητούμενη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Τέλος, η Τουρκία με τις τρείς ασκήσεις της παραβιάζει κατάφωρα, μέχρι σημείου έμπρακτης κατάργησης του το Μνημόνιο Παπούλια- Γιλμάζ του 1988.

Το Μνημόνιο στην πρώτη παράγραφο αναφέρεται στον σεβασμό της κυριαρχίας εκατέρωθεν, ενώ η Τουρκία στέλνει την ελληνική στα άχρηστα. Ομοίως στην παράγραφο 3 το Μνημόνιο απαγορεύει ασκήσεις κατά τις κύριες εθνικές και θρησκευτικές εορτές και την θερινή περίοδο από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Πάρα ταύτα, η Άγκυρα θα «ξεκουράζεται» από τις τρεις ασκήσεις μόνον τα Σαββατοκύριακα.

Ωστόσο περιεργως η ΥΠΑ δεν αναγράφει στις ΝΟΤΑΜ της ότι παραβιάζεται το Μνημόνιο..

Οι σοβαρές και επικίνδυνες εξελίξεις επιβεβαιώνουν την χρόνια αναποτελεσματικότητα και αδυναμία της πολιτικής των ελληνικών κυβερνήσεων, που ισοδυναμεί με πολιτική κουκουλώματος. Την επίλυση κάθε ελληνοτουρκικού προβλήματος οι ελληνικές κυβερνήσεις την μετέθεταν για αργότερα και..στους επόμενους, δηλαδή για κανέναν, με αποτέλεσμα η Τουρκία να δημιουργεί νέα, περισσότερα και σοβαρότερα προβλήματα που οδηγούν σε αδιέξοδο σε βάρος της Ελλάδας και κυρίως να έρχεται..όλο και πιο κοντά στην Ελλάδα- σήμερα να φτάνει και να περνά την Σκύρο.
Κύρα Αδάμ / Liberal

Πιέρ Μοσκοβισί: «Πιστεύω πως η ελληνική κρίση βρίσκεται πίσω μας»

«Πιστεύω πως η ελληνική κρίση βρίσκεται πίσω μας», δήλωσε τη Δευτέρα ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, λίγες μέρες πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών, για την πρώτη αξιολόγηση του τρίτου Μνημονίου.

Όπως τόνισε στον τηλεοπτικό σταθμό iTele, αυτό που χρειάζεται είναι Ελλάδα και δανειστές να παραμείνουν «στην ενάρετη πορεία» και την «γραμμή επιτυχίας» που έχουν υιοθετήσει από το καλοκαίρι, σε μία έμμεση έκκληση για συνεννόηση μεταξύ των δύο πλευρών.

Ο Μοσκοβισί, σύμφωνα με το cnn,gr, αναφέρθηκε και στην πάγια θέση των πιστωτών ότι το ασφαλιστικό σύστημα στην Ελλάδα χρειάζεται μεταρρύθμιση, κάτι που τον τελευταίο καιρό έχουν επαναλάβει διάφοροι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι. Τις επόμενες μέρες οι αλλαγές στο ασφαλιστικό αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων της ελληνικής κυβέρνησης με τους δανειστές.