Σκληρή αντίδραση Ιεράς Συνόδου κατά κυβέρνησης και δήμων για την 'καύση νεκρών'

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αναφέρει προς τους πολίτες ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια των ιερέων να τελέσουν εξόδιο ακολουθία στην περίπτωση που ο πολίτης επιλέξει την καύση.


Πυρ ομαδόν κατά της κυβέρνησης για το θέμα της καύσης νεκρών και σε όσους δήμους την υιοθετούν άνοιξε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (ΔΙΣ). Μάλιστα αναφέρει προς τους πολίτες ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια των ιερέων να τελέσουν εξόδιο ακολουθία στην περίπτωση που ο πολίτης επιλέξει την καύση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την kathimerini.gr, σε ν/σ της κυβέρνησης αναφέρεται ότι καθένας μπορεί να επιλέξει τον τύπο τελετής της κηδείας του, και η δήλωση αυτή είναι υποχρεωτική για τα όργανα ή τις υπηρεσίες που επιμελούνται της ταφής του νεκρού, αρκεί να μην προσκρούει σε κανόνες δημόσιας τάξης, υγιεινής ή στα χρηστά ήθη. Χθες η ΔΙΣ τόνισε ότι «με τη ρύθμιση παραβιάζεται η θρησκευτική ελευθερία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι ιερείς της οποίας δεν μπορούν διά νόμου να υποχρεωθούν να τελέσουν εξόδιο ακολουθία, εάν κάποιος ζήτησε θρησκευτική κηδεία, αλλά με την ίδια ή άλλη δήλωση είχε επιλέξει την αποτέφρωση της σoρού του».

Η ΔΙΣ επέλεξε να περιγράψει με σχετική λεπτομέρεια τη διαδικασία καύσης. «Κατά τη σύγχρονη διαδικασία της κατ’ ευφημισμόν “αποτεφρώσεως” μετά την καύση της σoρού σε κλίβανο, ο ανθρώπινος σκελετός ρίχνεται σε ηλεκτρικό σπαστήρα (μίξερ, cremulator), θρυμματίζεται και μετατρέπεται σε σκόνη», λέει, και επιτίθεται σε δήμους που έχουν επιλέξει την καύση, επισημαίνοντας ότι «αντί να αντιμετωπίσουν τη λειτουργική κατάσταση των κορεσμένων ή προβληματικών κοιμητηρίων τους, σπεύδουν να δηλώσουν έτοιμοι για δαπάνες αγοράς οικοπέδων και εξοπλισμού για την εγκατάσταση κέντρων αποτέφρωσης, ουσιαστικά υπονοώντας ότι όποιος επιμένει στην παράδοση της ταφής θα συνεχίσει να υφίσταται απαξιωτική μεταχείριση».

ΜΚΟ...με 'τζιχαντιστικές' διαθέσεις στη Λέσβο! - 'Ξύπνησαν' αργά οι αρχες!

Η δράση ενός Βρετανού υπηκόου, μουσουλμάνου αραβικής καταγωγής, που βρισκόταν εδώ και καιρό στη Μυτιλήνη προβληματίζει σοβαρά τις διωκτικές αρχές.
 

Η παρουσία του σύμφωνα με πληροφορίες όλο αυτό το διάστημα που λειτούργησε στο νησί ως εθελοντικά εργαζόμενος σε βρετανική μη Κυβερνητική Οργάνωση, θρησκευτικού/μουσουλμανικού προσανατολισμού, χαρακτηρίζεται προκλητική και τις τελευταίες μέρες και ποινικά ελέγξιμη από τις αρμόδιες διωκτικές αρχές.

Ιδιαίτερα δε, μετά από πρόσφατη ανάρτηση του σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στην οποία περηφανευόταν ότι έστησε τζαμί στο χώρο που περιβάλει το Κέντρο καταγραφής και πιστοποίησης μεταναστών και προσφύγων στη Μόρια της Λέσβου. Όπως δε υποστήριζε είχε φτιάξει «το πρώτο τζαμί στη Λέσβο ύστερα από 300 χρόνια από την Οθωμανική Αυτοκρατορία». Ο ίδιος συγκέντρωνε σε λογαριασμό της Οργάνωσης στην τράπεζα HSBC χρήματα με κωδικό «Greece Projects» («Προγράμματα στην Ελλάδα»), αφού όπως έγραφε το τζαμί που φτιάχτηκε «είναι μικρό αλλά είναι μόνο η αρχή».

Ας σημειωθεί ότι στη σελίδα του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που από σήμερα το μεσημέρι την έχει κατεβάσει, ο Βρετανός αυτός εικονίζεται με στρατιωτική στολή οπλισμένος με αυτόματα πολυβόλα όπλα. Ακόμα εικονίζεται με μέλη της ισλαμικής μη Κυβερνητικής Οργάνωσης ΟΝΕ ΝΑΤΙΟΝ, αλλά και με υψωμένο το δείκτη του χεριού του που αποτελεί και σήμα της ISIS.

Όπως έγινε γνωστό, από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Μυτιλήνης διατάχθηκε σχετική έρευνα τουλάχιστον για τις πολεοδομικές παραβάσεις, αφού η Αστυνομία κατέθεσε φάκελο με φωτογραφίες και άλλα στοιχεία σχετικά με το εν λόγω τζαμί. Ενώ από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες το όλο έργο χαρακτηρίζεται αυθαίρετο.

Σήμερα έγινε γνωστό ότι ο εν λόγω Βρετανός πληροφορηθείς το θόρυβο που έχει προκαλέσει η εν γένει δραστηριότητα του έχει μάλλον αναχωρήσει από το νησί.

Σ. Μπαλάσκας, Αθηναϊκό Πρακτορείο/onalert.gr

Τα αίτια της ιρανο-σαουδαραβικής συγκρουσιακής σχέσης

Οι Σαουδάραβες ηγέτες επιβεβαιώνουν ότι το Ριάντ αντιλαμβάνεται την περιφερειακή εξωτερική πολιτική της Τεχεράνης ως μέρος μιας επεκτατικής θρησκευτικής ατζέντας, από την πλευρά τους, οι Ιρανοί ηγέτες κατηγορούν τους Σαουδάραβες ομολόγους τους για παρόμοια θρησκευτικά κίνητρα…..


του Βασίλη Γιαννακόπουλου(*)

Πολλά έχουν γραφεί για τους λόγους που οδήγησαν τη σαουδαραβική μοναρχία να αποφασίσει την εκτέλεση του εξέχοντα σιίτη ιερωμένου Nimr Baqir al-Nimr, με την κατηγορία της τρομοκρατίας, γεγονός το οποίο προκάλεσε την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ των δύο περιφερειακών δυνάμεων (Σαουδικής Αραβίας και Ιράν). Η απάντηση στο ερώτημα «ποια σαουδαραβικά συμφέροντα θα προωθούσε αυτή η απόφαση του Ριάντ;» είναι σχεδόν ασαφής. Ωστόσο, είναι γνωστά τα αίτια της μακροχρόνιας ιρανο- σαουδαραβικής «συγκρουσιακής σχέσης». 

Περιφερειακές διενέξεις 

Οι κατά καιρούς δηλώσεις ορισμένων ηγετών της Σαουδικής Αραβίας επιβεβαιώνουν ότι το Ριάντ αντιλαμβάνεται την περιφερειακή εξωτερική πολιτική της Τεχεράνης ως μέρος μιας επεκτατικής θρησκευτικής ατζέντας, η οποία στοχεύει στην ενδυνάμωση των σιιτών μουσουλμάνων της περιοχής εις βάρος των σουνιτών. Από την πλευρά τους, οι Ιρανοί ηγέτες κατηγορούν τους Σαουδάραβες ομολόγους τους για παρόμοια θρησκευτικά κίνητρα και παραμένουν ιδιαίτερα σκεπτικοί για τη συνεργασία του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (Gulf Cooperation Council – GCC) με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το Ριάντ αφενός εμφανίζεται ιδιαίτερα επικριτικό σχετικά με την υποστήριξη που παρέχει η Τεχεράνη προς το αλαουιτικό καθεστώς του Assad, αφετέρου προβληματίζεται για την πιθανότητα ενδυνάμωσης των ιρανο-αμερικανικών σχέσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να υπονομεύσουν ως ένα βαθμό τις στενές και μακροχρόνιες αμερικανο-σαουδαραβικές σχέσεις συνεργασίας. Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το Ιράν δεν θα άφηνε ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία και θα παρουσίαζε μια περισσότερο διεκδικητική συμπεριφορά στην περιοχή του Κόλπου και της υπόλοιπης Μέσης Ανατολής. Πέραν αυτών, η υποστήριξη των Σαουδαράβων προς τη σουνιτική μοναρχία του Μπαχρέιν (με την έναρξη της Αραβικής Άνοιξης στις αρχές του 2011, η σιιτική πλειοψηφία του Μπαχρέιν ξεκίνησε μεγάλες διαδηλώσεις ενάντια στη σουνιτική μοναρχία, η οποία έκτοτε προέβη σε χιλιάδες συλλήψεις και συστηματικά βασανιστήρια, με αποτέλεσμα να σημειωθούν δεκάδες ανθρώπινες απώλειες), και η αντιπάθειά τους τόσο προς την κεντρική κυβέρνηση της Βαγδάτης, όσο και προς τους φιλο-ιρανούς Ιρακινούς σιίτες πολιτοφύλακες, αντανακλούν την καχυποψία του Ριάντ όχι μόνο απέναντι στις προθέσεις της Τεχεράνης, αλλά και στην υφιστάμενη αλληλεγγύη μεταξύ των σιιτικών κοινοτήτων της ευρύτερης περιοχής. Μάλιστα, το σαουδαραβικό βασίλειο έχει κατά καιρούς επικρίνει τις πιέσεις που ασκεί η Ουάσιγκτον προς την ηγεσία του Μπαχρέιν, προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα αιτήματα της σιιτικής κοινότητας. 

Παράλληλα, στη γειτονική Υεμένη, παρότι οι εκεί σιίτες Houthis, γνωστοί και ως «Υποστηρικτές του Θεού» (Ansar Allah), διαφέρουν σημαντικά ως προς το υπόβαθρο και τα θρησκευτικά τους πιστεύω από τους Ιρανούς σιίτες, εντούτοις, το Ριάντ τους έχει χαρακτηρίσει ως εταίρο της Τεχεράνης για την εφαρμογή ενός σχεδίου, με στόχο την αποσταθεροποίηση της Υεμένης και του σαουδαραβικού βασιλείου. Ως εκ τούτου, το Ριάντ επεμβαίνει συχνά στην Υεμένη, προκειμένου, όπως ισχυρίζεται, να εξουδετερώσει την ανάδυση πιθανών ασύμμετρων απειλών, τις οποίες εντοπίζει κυρίως στους Υεμενίτες σιίτες και στην Αλ Κάιντα της Αραβικής Χερσονήσου (Al-Qaeda in the Arabian Peninsula). Ως γνωστόν, ένας στρατιωτικός συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας που στηρίζει την κυβέρνηση της Υεμένης, διεξάγει εκκαθαριστικές επιχειρήσεις κατά των φιλο-ιρανών Υεμενιτών σιιτών ανταρτών, οι οποίοι κατέλαβαν την πρωτεύουσα Σαναά το Σεπτέμβριο του 2014. 4

Πυρηνικές ανησυχίες 

Θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ως θετικές τις δημόσιες δηλώσεις και αντιδράσεις των Σαουδαράβων αξιωματούχων, σχετικά με τη συμφωνία των χωρών P5+1 (Ηνωμένες Πολιτείες, Ρωσία, Κίνα, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία) με το Ιράν για το πυρηνικό του πρόγραμμα. Συνολικά, όμως, η σαουδαραβική ηγεσία παραμένει επιφυλακτική για τις πραγματικές προθέσεις του Ιράν. Μάλιστα, κάποιοι μη επίσημοι αλλά επιφανείς Σαουδάραβες έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι το βασίλειο ίσως επιδιώξει να ξεκινήσει ένα δικό του πυρηνικό πρόγραμμα, ανάλογο με το αντίστοιχο ιρανικό. Εκτός αυτού, το τελευταίο εξάμηνο του 2015, παρατηρήθηκε μια δυσπιστία από σαουδαραβικής πλευράς για το «Κοινό Συνολικό Σχέδιο Δράσης» (Joint Comprehensive Plan of Action - JCPOA), δηλαδή τη διεθνή συμφωνία για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα που υπογράφηκε στη Βιέννη (14 Ιουλίου 2015), μεταξύ του Ιράν και των χωρών P5+1. Ωστόσο, κατά την επίσκεψή του στην Ουάσιγκτον (Σεπτέμβριος 2015), ο βασιλιάς Salman Al-Saud εξέφρασε την υποστήριξή του για το JCPOA, το οποίο, όταν υλοποιηθεί, αναμένεται να αποτρέψει(;) το Ιράν από το να αποκτήσει πυρηνικά όπλα και να συμβάλλει στην ενίσχυση της περιφερειακής ασφάλειας. 

Το Σαουδαραβικό βασίλειο, όπως και η Τουρκία, ανήκει στην ομάδα των χωρών που πιθανόν θα επιδίωκαν να αναπτύξουν ένα πυρηνικό πρόγραμμα για την κατασκευή πυρηνικών όπλων, στην περίπτωση κατά την οποία το Ιράν αποκτούσε πυρηνικά όπλα ή διατηρούσε την ικανότητα να το πράξει στο άμεσο μέλλον. Πρακτικά όμως, πόσο εφικτή θα ήταν μια τέτοια επιλογή από το Ριάντ; Ποιες θα ήταν οι αντιδράσεις των περιφερειακών κρατικών δρώντων και των Ηνωμένων Πολιτειών; Ποιος θα του παρείχε την απαραίτητη πυρηνική τεχνολογία; Μήπως, το Ριάντ αναζητήσει πυρηνική τεχνολογία από το Πακιστάν; Προς το παρόν, και αυτά τα ερωτήματα, αν και ιδιαίτερα σημαντικά, είναι αδύνατον να απαντηθούν. 
 
Πάντως, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι Σαουδάραβες αξιωματούχοι του King Abdullah City for Atomic and Renewable Energy - KA CARE (ιδρύθηκε το 2010, με το βασιλικό διάταγμα A/35, 25 χλμ νοτιοδυτικά του Ριάντ, με σκοπό την ανάπτυξη προγραμμάτων ατομικής ενέργειας και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας) ανακοίνωσαν σχέδια για την ανάπτυξη 16 εργοστασίων πυρηνικής ενέργειας έως το 2040, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η εγχώρια κατανάλωση πετρελαίου και φυσικού αερίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης, το Μάρτιο του 2015, ιδρύθηκε μια αργεντινο-σαουδαραβική κοινοπραξία, η οποία θα παρέχει την απαραίτητη πυρηνική τεχνολογία στο πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας του βασιλείου. Τον ίδιο μήνα, ο βασιλιάς Salman και η πρόεδρος της Νότιας Κορέας Park Geun-hye υπέγραψαν διμερείς συμφωνίες «αμοιβαίας πυρηνικής συνεργασίας για ειρηνικές χρήσεις», οι οποίες περιελάμβαναν ένα μνημόνιο κατανόησης (MoU) για την κατασκευή δύο μικρών νοτιο-κορεατικών αντιδραστήρων SMART (επένδυση συνολικού κόστους 100 εκατομ. δολαρίων). Τον Ιούνιο του 2015, υπεγράφη άλλη μια συμφωνία με την Rosatom (κρατική εταιρεία πυρηνικών της Ρωσίας), για μελλοντική ρωσο- σαουδαραβική συνεργασία στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας

Τέλος, να τονίσουμε ότι η Σαουδική Αραβία δεν έχει υπογράψει το «Επιπρόσθετο Πρωτόκολλο» για τη μη διάδοση των πυρηνικών, το οποίο, όταν επικυρώνεται και τίθεται σε ισχύ από μια χώρα, δίνει τη δυνατότητα στους επιθεωρητές της Διεθνούς Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) να διεξάγουν απροειδοποίητες επιθεωρήσεις στις πυρηνικές της εγκαταστάσεις. Ωστόσο, η επιβολή οικονομικών κυρώσεων στη Σαουδική Αραβία, σε περίπτωση που το πυρηνικό της πρόγραμμα προκαλέσει προβλήματα στη μη διάδοση των πυρηνικών, είναι σίγουρο ότι θα προβληματίσει τη διεθνή κοινότητα, δεδομένου του κεντρικού ρόλου του βασιλείου στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, του τεράστιου πλούτου του, καθώς και του παγκόσμιου επενδυτικού βεληνεκούς του.

Αναμφισβήτητα λοιπόν, η εξωτερική πολιτική της Τεχεράνης σε περιφερειακό επίπεδο και η ανάπτυξη του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος χαρακτηρίζονται ως μείζονες προκλήσεις για την ασφάλεια της Σαουδικής Αραβίας, η οποία συνιστά στρατηγικό εταίρο των Ηνωμένων Πολιτειών στη Μέση Ανατολή (αντίστοιχα, στην ίδια περιοχή, το Ιράν συνιστά στρατηγικό εταίρο της Ρωσίας). 

Επομένως, η εκτέλεση του Nimr Baqir al-Nimr δεν είναι παρά η αφορμή στην πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης μεταξύ σουνιτών και σιιτών, σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή και το μουσουλμανικό κόσμο. Δεδομένου δε ότι η Σαουδική Αραβία ανήκει στο δυτικό πολυεθνικό στρατιωτικό συνασπισμό που διεξάγει αντι-τζιχαντιστικές επιχειρήσεις στη Συρία, ενώ το Ιράν ανήκει στο ρωσο-σιιτικό στρατιωτικό συνασπισμό, γίνεται φανερό ότι η ένταση στις σχέσεις των δύο χωρών, εκτός του ότι προκάλεσε συσπείρωση των σουνιτικών και σιιτικών δυνάμεων με κίνδυνο να προκύψει άλλη μια σοβαρή κρίση στην περιοχή, είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει αρνητικά και το αποτέλεσμα της προσεχούς διπλωματικής δραστηριότητας, για την επίλυση των συγκρούσεων στη Συρία και την Υεμένη.

(*) Ο Βασίλης Γιαννακόπουλος, είναι γεωστρατηγικός αναλυτής και συγγραφέας του βιβλίου «Ισλαμικό Κράτος - οι ρίζες, η δημιουργία και η απειλή του Χαλιφάτου» 

Βloomberg : «Ο Erdogan να αφήσει τους Κούρδους και να πιάσει την ISIS..»

Αντί να διεξαγάγουν έναν πόλεμο σε δύο μέτωπα, οι τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας θα πρέπει να επικεντρώσουν όλες τις προσπάθειες και τους πόρους τους στην εξάλειψη του Ισλαμικού Κράτους.


Η βομβιστική επίθεση της Τρίτης στην Κωνσταντινούπολη δεν ήταν τόσο αιματηρή όσο η αυτή του περασμένου έτους στην Άγκυρα, ενώ υπάρχει τουλάχιστον άλλη μία διαφορά που είναι ενθαρρυντική -αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια τέτοια λέξη για μια επίθεση που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 10 άτομα και τραυμάτισε άλλα 15: αυτή τη φορά, ο πρόεδρος Recep Tayyip Erdogan δεν επιχείρησε να αποδώσει την ευθύνη στους Κούρδους μαχητές.

Η Τουρκία αξίζει όση βοήθεια και συμπόνια μπορεί να έχει μετά την επίθεση στην καρδιά της ζωτικής σημασίας τουριστική βιομηχανία της χώρας. Ενώ οι λεπτομέρειες παραμένουν θολές, φαίνεται ότι ένας άνδρας συριακής καταγωγής πραγματοποίησε επίθεση αυτοκτονίας δίπλα στο 3,500- ετών Οβελίσκο του Θεοδόσιου, στην περιοχή Sultanahmet της Κωνσταντινούπολης. Ο Erdogan προειδοποίησε το λαό του ότι πρέπει είτε να πάρει το μέρος της κυβέρνησης κατά των τρομοκρατών –συμπεριλαμβανομένων τόσο του Ισλαμικού Κράτους όσο και του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν- είτε αυτό των τρομοκρατών. Ωστόσο καλό θα ήταν η κυβέρνηση να ορίσει και τις προτεραιότητες της: Μπορεί να εστιάσει στον κρίσιμο αγώνα κατά του Ισλαμικού Κράτους ή να αφήσει να αποσπάται αιωνίως η προσοχή της από τον αγώνα εναντίον του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν, ή PKK στο βόρειο Ιράκ και την ανατολική Τουρκία.

Το ότι ο Erdogan δείχνει να κρατά αμυντική στάση, είναι επειδή πολλοί Τούρκοι τον θεωρούν προσωπικά υπεύθυνο για αυτά που υφίστανται τόσο από το ΡΚΚ όσο και από το Ισλαμικό Κράτος. Στην περίπτωση του ΡΚΚ, συμβαίνει επειδή ο Erdogan τερμάτισε την ειρηνευτική διαδικασία που σπασμωδικά ακολουθούσε μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, μια απόφαση που –είτε εκούσια, είτε ακούσια- τον βοήθησε να ανακτήσει χαμένες ψήφους ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών του περασμένου έτους .

Όσο για το Ισλαμικό Κράτος, οι υποστηρικτές του κρύβονται σε κοινή θέα μεταξύ των 2 εκατομμυρίων ή περισσότερων Σύρων προσφύγων στην Τουρκία. Στην προσπάθειά του να απομακρύνει τον Πρόεδρο Bashar Al-Assad από την εξουσία στη Συρία, ο Erdogan έκανε τα στραβά μάτια για τους εξτρεμιστές μαχητές που διέσχιζαν τα σύνορα, συμπεριλαμβανομένων των μαχητών του Ισλαμικού Κράτους. Αυτό επέτρεψε στην οργάνωση να ριζώσει στην Τουρκία.

Τους τελευταίους μήνες, οι δυνάμεις ασφαλείας άρχισαν επιτέλους καθαρίζουν τους θύλακες του Ισλαμικού Κράτους στην Τουρκία και να κλείνουν τα σύνορα. Αλλά όπως έδειξε η απάντηση στην περσινή βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στην Άγκυρα -η χειρότερη στη σύγχρονη ιστορία της Τουρκίας- η κυβέρνηση εξακολουθεί να αναλώνεται στον πόλεμο με τους Κούρδους τον οποίο σε μεγάλο βαθμό προκάλεσε η ίδια.

Στην πραγματικότητα, η Τουρκία θα εμπλεκόταν ούτως ή άλλως στον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας, απλά και μόνο λόγω γεωγραφίας. Ωστόσο, ο καλύτερος τρόπος για τον Erdogan να αποδείξει την αποφασιστικότητά του να πολεμήσει τώρα το Ισλαμικό Κράτος θα ήταν να αποκλιμακώσει τη διένεξη με τους Κούρδους. Οι Κούρδοι της Τουρκίας έχουν διαπραγματεύσιμα αιτήματα για τα γλωσσικά δικαιώματα και την αυτονομία. Και ενώ και το RKK πραγματοποιεί τρομοκρατικές επιθέσεις, ο ηγέτης του, Abdullah Ocalan, είναι υπό τουρκική κράτηση και είναι διαθέσιμος για διαπραγμάτευση. Οι φιλειρηνιστές Κούρδοι εκπροσωπούνται από εκλεγμένους πολιτικούς στο τουρκικό κοινοβούλιο, και αντί να συνεχίσει να τους κατηγορεί για "προδοσία", ο Erdogan θα πρέπει να αρχίσει να συζητά μαζί τους για συνεργασία. Με άλλα λόγια, το κουρδικό πρόβλημα της Τουρκίας, είναι δύσκολο άλλα όχι άλυτο. Οι στόχοι του Ισλαμικού Κράτους, αντίθετα, δεν μπορούν ποτέ να γίνουν αποδεκτοί. Αντί να διεξαγάγουν έναν πόλεμο σε δύο μέτωπα, οι τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας θα πρέπει να επικεντρώσουν όλες τις προσπάθειες και τους πόρους τους στην εξάλειψη του Ισλαμικού Κράτους
bloomberg-news/capital.gr

Μετά την Τουρκία, η Ελλάδα θα είναι η επόμενη στο στόχαστρο του DAESH;

Η Ελλάδα είναι πιθανό να βιώσει σύντομα εικόνες όπως αυτές της Τουρκίας ή της Γαλλίας στο έδαφος της;


Η απάντηση, προς απογοήτευση πολλών που οραματίζονται μια διαφυγή της χώρας μας, είναι δυστυχώς καταφατική, σύμφωνα με ανάλυση του Αλεξάνδρου Νίκλαν (Ειδικός Σύμβουλος Θεμάτων Ασφαλείας της IISCA Sec Group) που δημοσιεύθηκε στο Geopolitics & Daily News

Το ερώτημα είναι ένα εδώ και αρκετό καιρό για την χώρα μας.

Η Ελλάδα είναι πιθανό να βιώσει σύντομα εικόνες όπως αυτές της Τουρκίας ή της Γαλλίας στο έδαφος της;

Η απάντηση, προς απογοήτευση πολλών που οραματίζονται μια διαφυγή της χώρας μας, είναι δυστυχώς καταφατική. Οι λόγοι που μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο παρατίθενται σε αριθμητική σειρά για ευκολία ανάγνωσης:

1. Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύει ο μέσος πολίτης, οι φανατικοί δεν «αγαπούν» την Ελλάδα, αλλά θεωρούν ότι είναι χρήσιμη μέχρι στιγμής. Κυρίως γιατί έχει ανοιχτά σύνορα και βοηθάει στη δίοδο προς την Δύση. Αυτό σύντομα θα σταματήσει, καθώς ήδη η FRONTEX στέλνει δυνάμεις ενώ, παράλληλα, εκ των πραγμάτων η στάση της Ελλάδος στα σύνορα θα σκληρύνει, όπως και πρέπει να γίνει, για να μειωθεί η πιθανότητα να μετατραπεί η χώρα μας σε «σαλόνι υποδοχής» κάθε λογής ατόμου που θα θέλει παράνομα να περάσει στην Δύση. Η σκληρή στάση αναιρεί αυτόματα την όποια «ασυλία» και ενδέχεται να οδηγήσει σε απειλές εκ μέρους του DAESH, κάτι που έτσι και αλλιώς έχει πράξει και στο παρελθόν.

2. Η Ελλάδα πλέον έχει αρκετά σημεία ενδιαφέροντος που αφορούν τρίτες χώρες, όπως είναι πολυεθνικές, κτίρια αλλά και ανθρώπους που έρχονται να απολαύσουν τον τουρισμό και τις ομορφιές της χώρας μας. Όλα αυτά αποτελούν μια σειρά από «soft targets» που δεν θα διστάσουν να εκμεταλλευθούν οι φανατικοί προκειμένου να περάσουν κάποια μηνύματα. Ειδικά, μάλιστα, όταν η χώρα μας έχει πολύ άσχημες αξιολογήσεις στο θέμα της Εθνικής εσωτερικής ασφάλειας και πληροφόρησης.

3. Η διάθεση επεκτασιμότητας των τζιχαντιστών δεν είναι κάτι άγνωστο. Ήδη έχουν απλωθεί σε χώρες της Ε.Ε. και δεν θα διστάσουν να το κάνουν και σε χώρες που θα θεωρήσουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σημείο εστίασης προσοχής για τους σκοπούς τους. Ειδικά η χώρα μας, όντως ως μέλος της Ε.Ε. αλλά και της ομόδοξης θρησκείας με την Ρωσία, αποτελεί πλέον ένα σοβαρό στόχο για κάποιους εξ αυτών που θα θελήσουν να δώσουν σημεία παρουσίας στην περιοχή. Η χώρα μας, όπως ειπώθηκε παραπάνω, αποτελεί ένα ανάχωμα το οποίο διατηρεί κάποιο υποτυπώδες φίλτρο αμέσως μετά την Τουρκία για τους παράνομους μετανάστες μέχρι να περάσουν στην Ε.Ε. Η Τουρκία ήδη βάλλεται, μετά την προχθεσινή διαταγή να περνούν μετανάστες μόνο με βίζα από τα Συριακά σύνορα. Αν αυτό είναι μια αιτία για τις δράσεις των φανατικών, τότε το ίδιο μπορεί να γίνει και στην περίπτωση της Ελλάδας.

4. Εγκληματικότητα. Η δυνατότητα να διαχειριστούν τα δίκτυα ναρκωτικών, όπλων και μαστροπείας στην χώρα μας τα οποία λειτουργούν κάτω από αλλοδαπά στοιχεία (κυρίως της Αφρικής αλλά και της Αλβανίας) δίνουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον φανατικό κόσμο της Τζιχάντ να λάβει χρηματοδότηση, την ώρα που οι ροές της, από άλλους παράγοντες έχουν αρχίσει και μειώνονται το τελευταίο διάστημα. Η παρουσία τους στην περιοχή μας σύντομα θα δώσει στίγματα εισόδου σε αυτά τα δίκτυα, αν δεν έχει ήδη γίνει κάτι τέτοιο.

5. Δεξαμενή στρατολόγησης. Ο ερχομός και εγκλωβισμός των μεταναστών στην χώρα μας αποτελεί μιας πρώτης τάξεως δεξαμενή κατήχησης και στρατολόγησης σύμφωνα με το staircase model αλλά και τις αρχές του Rapaport για ένταξη τρομοκρατών στην οργάνωση του DAESH. Απομονωμένοι και με επιθυμία να επιβάλουν τον δικό τους τρόπο ζωής στον νέο τόπο διαμονής τους, θα οδηγηθούν ταχύτερα σε αυτή την διαδικασία. Είναι σημαντικό εδώ να χρησιμοποιηθεί το παράδειγμα των «νατουραλιζέ» Γάλλων, 2ης και 3ης γενιάς που ναι μεν γεννήθηκαν εκεί, αλλά το περιβάλλον τους παρέμεινε ακριβώς ίδιο με τους προγόνους τους όσον αφορά κουλτούρα και αντίληψη αρχών και αξιών. Η ενσωμάτωση τους ήταν μηδενική, κυρίως γιατί δεν ήθελαν οι ίδιοι. Στην Ελλάδα υφίστανται ακριβώς οι ίδιες παράμετροι.

6. Η Ελλάδα επίσης αποτελεί μέλος χώρα του ΝΑΤΟ. Μπορεί φυσικά να μην συμμετέχουμε ακόμα σε αποστολές κατά των τρομοκρατών στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, όμως σύντομα θα κληθεί η χώρα μας όπως και οι άλλες χώρες μέλη να δώσουν στίγμα υποστήριξης, καθώς οι ΗΠΑ με πρόσφατη δήλωση του Γ.Γ. Άμυνας στην WSJ ανέφεραν πώς θα χρειαστούν ελλιμενισμό και στήριξη για ναυτικές δυνάμεις με μόνιμη παρουσία στην Μεσόγειο, προφανώς και για πλήγμα έναντι του DAESH πέρα από άλλες σκοπιμότητες.

Μια τέτοια θέση από την χώρα μας θα δώσει και την αφορμή για να υπάρξουν προσπάθειες να πληγούν στόχοι από τζιχαντιστές.

Τελευταίο, αλλά κατά την προσωπική γνώμη μου σημαντικό, είναι το μήνυμα του ίδιου του Ισλαμικού Χαλιφάτου όσον αφορά την αντίληψη περί της χώρας του Ισλάμ (Dar-al-Islam) και της υπόλοιπης περιοχής που δεν ανήκει στο Ισλάμ (Dar-al-Kufr). Αυτό συμπεριλαμβάνεται στο Κοράνι (9:29) αλλά και μέσα από διδαχές Χαντίθ (Muslim 19:4294), (Bukhari 53:386), (Ishaq 956 & 962 ).

Περιφραστικά εκεί αναφέρεται πώς πρέπει να γίνει επιβολή και κυριαρχία του Ισλάμ μέσα από Τζιχάντ (ιερός πόλεμος) για να υπάρξει υποταγή από άλλους είτε δια βίας, είτε δια φόρου.

Απέναντι, λοιπόν, σε μια τέτοια ιδεολογία είναι λογικό πώς δεν μπορεί να υπάρξει ούτε ανοχή προς τρίτους, ούτε «αγάπη» προς κάποια χώρα που δεν ανήκει στο Dar-al-Islam. Αυτό ως λογική αναγωγή οδηγεί στο συμπέρασμα πώς για τη μέχρι σήμερα ανύπαρκτη δράση των Ισλαμιστών στην Ελλάδα είναι θέμα χρόνου να αλλάξει η κατάσταση.

Κυρ. Μητσοτάκης: «Θα δώσουμε τη μάχη κατά του λαϊκισμού από όπου κι αν προέρχεται...» (video)

'Ο λαϊκισμός δεν προέρχεται πάντα από την αριστερά', σημείωσε ο πρόεδρος της ΝΔ. "Θα ενώσουμε και θα ενσωματώσουμε στη ΝΔ όλες τις δυνάμεις της μετριοπάθειας και της δημιουργικής Ελλάδας. 


"Ο πολιτικός χάρτης της χώρας άλλαξε" τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρώτη του ομιλία, ως πρόεδρος της ΝΔ, ενώπιον της ΚΟ, λέγοντας ότι η καθαρή εντολή που "έλαβα από τους νεοδημοκράτες δεν είναι να στηρίξω τον κύριο Τσίπρα γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ βλάπτει σοβαρά την Ελλάδα". Ο πρόεδρος της ΝΔ πρόσθεσε ότι η ΝΔ θα "είναι ανένδοτη και ασυμβίβαστη" με το "χειρότερο και τελευταίο κεφάλαιο του λαϊκισμού στη χώρα", ενώ έκανε λόγο για "εντολή επιστροφής στην κανονικότητα".

Ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε την ΚΟ της ΝΔ σε ετοιμότητα λέγοντας "γρήγορα θα αναλάβουμε τις τύχες της χώρας, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Η εναλλακτική κυβερνητική πρόταση χτίζεται στην αντιπολίτευση" είπε, ενώ πρόσθεσε πως η ΝΔ δεν θα αρκεστεί "στην ανέξοδη άρνηση και την κριτική, αν και ξεκαθάρισε ότι θα καταψηφίσει το ασφαλιστικό.

Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης εξαπέλυσε σφορδή επίθεση στην κυβέρνηση και την πολιτική της αναφέροντας:"Χρειάζεται θράσος από όσους έχουν επιτρέψει αθρόους διορισμούς ημετέρων να αμφισβητούν την προσήλωσή μου στην αξιοκρατία. Μας χωρίζει άβυσσος από τις πρακτικές του ΣΥΡΙΖΑ" είπε ο Κ. Μητσοτάκης με αφορμή τις αναφορές του πρωθυπουργού το πρωί της Πέμπτης.

Αναφερόμενος στην αναστολή εργασιών στις Σκουριές Χαλκιδικής τόνισε ότι η κυβέρνηση χειρίζεται το θέμα "ως αριστερό αντίβαρο στη μνημονιακή πολιτική" και χαρακτήρισε υποκριτικό το ενδιαφέρον της για το περιβάλλον, που στέλνει το λάθος μήνυμα στους επενδυτές.

Στην κατεύθυνση όλων αυτών ο Κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για μια ΝΔ που θα εκφράσει τη "δημιουργική Ελλάδα", που θα "ενώσει και ενσωματώσει όλο το χώρο της μετριοπάθειας", λέγοντας χαρακτηριστικά: "θα κερδίσουμε τη μάχη των ιδεών κατά του λαϊκισμού, από όπου και αν προέρχεται. Ο λαϊκισμός δεν προέρχεται πάντα από την αριστερά".

Ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα, σύμφωνα με το news247.gr, εξήγγειλε και την επίσπευση του τακτικού συνεδρίου της ΝΔ και έκανε λόγο για επώδυνες αποφάσεις σε ό, τι αφορά την ανασυγκρότηση του κόμματος. Προανήγγειλε ότι "η ΝΔ θα στηρίζεται στο εξής από ιδιωτική χρηματοδότηση" και εξήγγειλε "νέο λιτό οργανόγραμμα. Θα χτίσουμε μια ΝΔ από το μηδέν και έτσι θα γίνει μεγάλη παράταξη και κυρίαρχη πολιτική δύναμη".

Απευθυνόμενος στους βουλευτές τους ζήτησε να έχουν σχέση "αμοιβαίας εμπιστοσύνης" σημειώνοντας ότι όλοι θα έχουν ευκαιρίες και ο ίδιος θα εγγυηθεί τη "δημιουργία προϋποθέσεων για να είναι όλοι χρήσιμοι". Επίσης, η ΚΟ εξέλεξε δια βοής νέο γραμματέα την πρόταση του κ. Μητσοτάκη για τον Κώστα Τσιάρα, καθώς και πέντε αναπληρωτές.