Κομισιόν: Επενδύσεις 209 δις φέρνει το σχέδιο Γιούνκερ

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το σχέδιο Γιούνκερ αναμένεται να οδηγήσει σε επενδύσεις ύψους 209 δισ. ευρώ στο σύνολο των 28 κρατών-μελών, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Κομισιόν...


Ένεση ρευστότητας και ενίσχυσης των επενδύσεων σε Ελλάδα και Ευρώπη από το σχέδιο Γιούνκερ! Επενδύσεις ύψους πάνω από 209 δις ευρώ αναμένεται να φέρει το σχέδιο Γιούνκερ για τα ευρωπαϊκά κράτη, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν. Οι πόροι έχουν βρεθεί και η Ευρώπη, στο πρόγραμμα Γιούνκερ, βλέπει μία ανάσα για την Οικονομία, την ρευστότητα και τις υποδομές. Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδιος για την Απασχόληση, την Ανάπτυξη, τις Επενδύσεις και την Ανταγωνιστικότητα, Γιούρκι Κατάινεν, δήλωσε σχετικά ότι «οι αριθμοί αυτοί καταδεικνύουν σαφώς ότι το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων εξακολουθεί να παρέχει σημαντική ώθηση στις επενδύσεις, στην απασχόληση και στην ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Με επενδύσεις ύψους 209 δις ευρώ που αναμένεται τώρα να κινητοποιηθούν, ο κ. Κατάινεν λέει «έχουμε φτάσει στο σημαντικό ποσοστό των δύο τρίτων του αρχικού μας στόχου, ύψους 315 δισ. ευρώ. Προσβλέπω στη συνέχιση της συνεργασίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη για ταχεία έγκριση της πρότασης του ΕΤΣΕ 2.0, ώστε να μπορούμε να εγγυηθούμε τη συνέχιση της επιτυχίας του».

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το ποσό αντιπροσωπεύει τα 2/3 από τον αρχικό στόχο για συνολικές επενδύσεις ύψους 315 δις ευρώ, τα οποία πρέπει να κινητοποιηθούν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ).

Ο ίδιος ο πρόεδρος Γιούνκερ ξεκαθάρισε ότι η πρόταση που έχει γίνει για επέκταση και ενίσχυση του ΕΤΣΕ ή «ΕΤΣΕ 2.0» όπως λέγεται, είναι μία από τις κορυφαίες νομοθετικές προτεραιότητες της Επιτροπής.

Στόχος του πλάνου Γιούνκερ είναι η βελτίωση της προβολής των επενδυτικών έργων. Για τον σκοπό αυτό, η Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων (ΕΠΕΕ) θα πρέπει να λειτουργεί ως πλατφόρμα αντιστοίχισης των φορέων υλοποίησης έργων με τους επενδυτές, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η ελληνική Οικονομία μπορεί να κερδίσει πολλά από την εκμετάλλευση τέτοιων προγραμμάτων της Κομισιόν, ώστε να ενισχύσει την αναπτυξιακή δυναμική της. Για να πάρει όμως μία επένδυση κονδύλια από το πρόγραμμα Γιούνκερ πρέπει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια και πολλοί τονίζουν ότι ήταν τόσο υψηλά τα όρια, που επί της ουσία απευθύνοντας περισσότερο σε μεγάλα έργα υποδομών, τουλάχιστον για τις εν Ελλάδι επενδύσεις. Αν και τα όρια στα 5 εκατ. ευρώ ήταν υψηλά για τα πρότζεκτ των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η Κομισιόν, προκειμένου να καταστεί ευχερέστερη για τους υπευθύνους των σχεδίων η επισήμανση των επενδυτικών ευκαιριών, η ΕΠΕΕ έχει πλέον μειώσει το όριο για τα επιλέξιμα έργα από 5 εκατ. ευρώ σε 1 εκατ. ευρώ και την ίδια στιγμή, έχει αποσύρει το τέλος καταχώρισης.

Ανησυχία εκφράζει η Κομισιόν για το χρέος, τι μέτρα προτείνει

Σύμφωνα με το έγγραφο που έχει ημερομηνία 16 Ιουνίου, και έχει στην κατοχή του το Bloomberg, οι ετήσιες μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας στο βασικό σενάριο μειώνονται στο 9,3% του ΑΕΠ το 2020 από το 17,5% του ΑΕΠ το 2017..


Σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις προοπτικές για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους εκφράζει η Κομισιόν στην έκθεση συμμόρφωσης, στοιχεία της οποίας αποκαλύπτει το Bloomberg. Η Επιτροπή βλέπει την ανάγκη για «εφαρμογή επιπρόσθετων μέτρων περιορισμού του χρέους που θα χτιστούν επί των όρων και των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στις δηλώσεις του Eurogroup στις 25 Μαΐου και στις 15 Ιουνίου». Επίσης ζητά οι δόσεις μέχρι τη ληξη του προγράμματος να συνεισφέρουν στη δημιουργία μαξιλαριού 9 δισ ευρώ ως «ασφάλεια» για μετά.

Σύμφωνα με το έγγραφο που έχει ημερομηνία 16 Ιουνίου, και έχει στην κατοχή του το πρακτορείο, οι ετήσιες μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας στο βασικό (baseline) σενάριο μειώνονται στο 9,3% του ΑΕΠ το 2020 από το 17,5% του ΑΕΠ το 2017, προτού αυξηθούν ξανά στο 20% το 2045 και στο 20,8% το 2060, αναφέρει το Euro2day.

Υπενθυμίζεται πάντως ότι σύμφωνα με την απόφαση των εταίρων οι μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες πρέπει να είναι κάτω του 15% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα και κάτω του 20% μακροπρόθεσμα.

Παράλληλα, κατά το ίδιο σενάριο, η σχέση χρέους/ΑΕΠ αναμένεται να φτάσει το 176,5% το 2017, και να μειωθεί στο 159,9% το 2020, στο 123,1% το 2030 και στο 91,2% το 2060.

Το δυσμενές σενάριο


Στο ίδιο έγγραφο περιλαμβάνεται και το δυσμενές σενάριο, σύμφωνα με το οποίο η δυναμική του χρέους γίνεται εκρηκτική από τα μέσα του 2030 και μετά, με το χρέος να φτάνει το 241% του ΑΕΠ το 2060.

Σύμφωνα με αυτό το κακό σενάριο, οι μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες ξεπερνούν το 20% του ΑΕΠ το 2033 και εκτινάσσονται στο 56% του ΑΕΠ ως το 2060.

Να σημειωθεί ότι η ανάλυση προβλέπει ότι θα υπάρξει αχρησιμοποίητο «μαξιλάρι» 27,5 δισ. ευρώ στο τέλος του προγράμματος, από τα 86 δισ. ευρώ του προγράμματος του ESM.

«Σοβαρές ανησυχίες»


Στο Compliance Report της Κομισιόν, που επικαλείται το πρακτορείο, σημειώνεται ότι «η υψηλή σχέση ΑΕΠ/χρέος και οι μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες που προκύπτουν δείχνουν σοβαρές ανησυχίες αναφορικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους».

Η έκθεση βλέπει την ανάγκη για «εφαρμογή επιπρόσθετων μέτρων περιορισμού του χρέους που θα χτιστούν επί των όρων και των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στις δηλώσεις του Eurogroup στις 25 Μαΐου και τις 15 Ιουνίου.

«Κατάλληλος συνδυασμός μέτρων διαχείρισης του χρέους (περιλαμβανομένης της πλήρης εφαρμογής των βραχυπρόθεσμων μέτρων), επέκτασης ωριμάνσεων και περιόδου χάριτος για το κεφάλαιο και τους τόκους συν τη χρήση των κερδών από τα ομόλογα που αγοράστηκαν μέσω SMP και ANFA θα επιτρέψει να επιστρέψει το χρέος ξανά σε βιώσιμα επίπεδα σε όρους μεικτών χρηματοδοτικών αναγκών».

Συμπληρώνεται «πως η βιωσιμότητα χρέους και συνεπώς η ανάγκη για επιπρόσθετα μέτρα στο χρέος πρέπει να αξιολογηθεί κατά τρόπο που να καλύπτει ένα αριθμό αρνητικών ρίσκων».

Σε άλλο σημείο αναφέρεται πως υπάρχει αβεβαιότητα αναφορικά με την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να διατηρήσει υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα για αρκετές δεκαετίες.

Επιπροσθέτως υπάρχουν σημαντικά πτωτικά ρίσκα στην ανάπτυξη τα οποία συνδέονται με τον γηράσκοντα πληθυσμό και τις τάσεις στη συνολική παραγωγικότητα.

Να χτιστεί "μαξιλάρι"


Οι δόσεις προς την Ελλάδα πρέπει να βοηθήσουν ώστε να χτιστεί ένα «μεγάλο» (sizeable) μαξιλάρι μετρητών ως το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, σύμφωνα με το έγγραφο. Ένα ποσό περίπου 9 δισ. ευρώ θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες για περίπου 10 μήνες μετά τη λήξη του προγράμματος.

Η Ελλάδα πρέπει να καλύψει 18,9 δισ. ευρώ σε πληρωμές ως το τέλος του προγράμματος σημειώνεται, αλλά και να εξοφληθούν περίπου 5,6 δισ. ευρώ οφειλών προς τον ιδιωτικό τομέα. Όπως μάλιστα σημειώνει δεν θα πρέπει με τη λήξη του προγράμματος να υπάρχουν καθόλου οφειλές του κράτους προς τον ιδιωτικό τομέα.
(πηγή: in.gr)

Η Κύπρος βγήκε στις αγορές

Την έξοδο της Κύπρο στις αγορές σήμερα ανακοίνωσε σε ανάρτησή του στο twitter o Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης...


Την έξοδο της Κύπρο στις αγορέ ανακοίνωσε χθες σε ανάρτησή του στο twitter o Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης.

«Σήμερα δοκιμάζουμε για άλλη μια φορά τις δυνάμεις μας στις διεθνείς αγορές», έγραψε ο Υπουργός Οικονομικών.

 
Χθες το Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην έκδοση νέου 7-ετούς ομολόγου.

«Έκδοση 7-ετούς ομολόγου, 850εκ, χαμηλότερο επιτόκιο όλων εποχών 2.75%...», έγραψε ο Χάρης Γεωργιάδης, αργότερα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, η Κυπριακή Δημοκρατία σκοπεύει να εκδόσεις νέα γραμμάτια σταθερού επιτοκίου σε ευρώ με λήξη το 2024 με ονομαστικής αξία ¤1,000 (New Notes Offering).

Η διαδικασία αναμένεται προσφορών αναμένεται να ξεκινήσει γύρω στο μεσημέρι και να κλείσει αργά το απόγευμα. Τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν το βράδυ.

Από τη σημερινή έξοδό της στις αγορές, η Κύπρος ψάχνει αναζητεί τουλάχιστον μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Η Κυπριακή Δημοκρατία θα προχωρήσει σε ανταλλαγή/επαναγορά των πιο κάτω υφιστάμενων ομολόγων της Δημοκρατίας:

Ομόλογο ISIN
Ευρωομόλογο 2019 4.75% XS1081101807
Ευρωομόλογο 2020 4.625% XS0483954144
Ευρωομόλογο 2020 6.5% XS1064662890

Η Κυπριακή Δημοκρατία, με βαθμό πιστοληπτικής ικανότητας BB+ (stable) από τον οίκο Standard and Poor`s, B1 (positive) από τον οίκο Moody`s, BB- (positive) από τον οίκο Fitch και BBL (stable) από τον οίκο DBRS έχει αναθέσει στις τράπεζες Citi, Goldman Sachs International Bank και HSBC να αναλάβουν ως ανάδοχοι για την έκδοση ενός νέου 7-ετούς ομολόγου.
(πηγή: ΚΥΠΕ)

Ιδιωτικός τομέας: Δουλεύουν απλήρωτοι 1,5 εκατ. εργαζόμενοι

Η παρατεταμένη ύφεση και η υψηλή ανεργία στις συνθήκες βίαιης ανατροπής των εργασιακών σχέσεων που βίωσε η ελληνική οικονομία έχουν μετατρέψει σε ζούγκλα την αγορά εργασία...


Εικόνα πλήρους απαξίωσης της απασχόλησης, με φθηνές θέσεις εργασίας, έκρηξη της ελαστικής απασχόλησης και αμοιβές κάτω από το όριο της φτώχειας, παρουσιάζει η αγορά εργασίας της χώρας. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τα στοιχεία που εμφανίζουν μείωση της ανεργίας και για την καταγραφή θετικού ισοζυγίου προσλήψεων / αποχωρήσεων το πρώτο πεντάμηνο του έτους.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι και το στοιχείο που αναφέρεται στην ποιότητα των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται στον ιδιωτικό τομέα. Για πρώτη φορά, κατά τα τελευταία χρόνια, η μερική και η εκ περιτροπής εργασία ξεπερνούν την πλήρη και σταθερή εργασία για μεγάλο χρονικό διάστημα (Ιανουάριος-Μάιος 2017).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πενταμήνου, δημιουργήθηκαν 924.321 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων 459.888 πλήρους απασχόλησης και 464.433 θέσεις αθροιστικά η μερική (341.104, ποσοστό 36,90%) και η εκ περιτροπής (123.329, ποσοστό 13,35%).

Ελαστική εργασία


Ωστόσο σε μελέτη των στοιχείων της πλήρους απασχόλησης από την Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ) υπογραμμίζεται ότι «πάνω από το 70% των θέσεων πλήρους απασχόλησης που δημιουργήθηκαν αμείβονται λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τον βασικό μισθό (586 ευρώ μεικτά)». Τη δραματική εικόνα της αγοράς εργασίας και τις συνθήκες ζούγκλας που έχουν πλέον παγιωθεί – ύστερα από επτά χρόνια εφαρμογής των μνημονίων – περιγράφει η μελέτη των καθηγητών Σάββα Ρομπόλη (ομότιμου καθηγητή του Παντείου) και Βασίλη Μπέτση (υποψήφιου διδάκτορα του Παντείου).

«Η παρατεταμένη ύφεση και η υψηλή ανεργία στις συνθήκες βίαιης ανατροπής των εργασιακών σχέσεων που βίωσε η ελληνική οικονομία έχουν μετατρέψει σε ζούγκλα την αγορά εργασίας» σημειώνεται στη μελέτη, στην οποία επισημαίνεται ότι, πέραν των άλλων συνεπειών που προκαλεί η επικράτηση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης (μερική και εκ περιτροπής) στην αγορά, αυξάνεται και το έλλειμμα των ασφαλιστικών ταμείων, λόγω της απώλειας εισφορών.

Το ποσό του επιπλέον ελλείμματος εκτιμάται στα 2,4 δισ. ευρώ κατά μέσον όρο ετησίως.

Η μελέτη των δύο καθηγητών δείχνει τα εξής:

  • Η μερική απασχόληση αποτελεί, κατά το 2016, το 50,3% των νέων προσλήψεων. Η ανασφάλιστη εργασία αφορά έναν στους 5 εργαζομένους (500.000 άτομα). Περίπου 300.000 εργαζόμενοι, ενώ στην πραγματικότητα απασχολούνται ως μισθωτοί, στην πράξη απασχολούνται ως αυτοαπασχολούμενοι αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου την υποχρέωση καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών. Περίπου 200.000 άτομα, ενώ εργάζονται 8 ώρες την ημέρα, στην πράξη καταχωρίζονται ως μερικά απασχολούμενοι.

  • Σε περίπου 900.000 εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, ενώ εργάζονται καθημερινά και κανονικά, η καταβολή του μισθού τους γίνεται με καθυστέρηση από έναν μέχρι δεκαπέντε μήνες.

  • Το 38% των εργαζομένων έχει αποδοχές χαμηλότερες από τον κατώτατο μισθό.
Στην εικόνα αυτή θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η καθιερωμένη – πλέον – απλήρωτη εργασία, η οποία έγινε καθεστώς στην πλειονότητα των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων 1,5 εκατομμύριο εργαζόμενοι δουλεύουν απλήρωτοι για διάστημα από έναν έως έξι μήνες. Το «καθεστώς της καθυστέρησης των πληρωμών» είναι ο κανόνας στην αγορά εργασίας, ενώ οι τακτικές αμοιβές θεωρούνται «επιπλέον προσόν» μιας επιχείρησης, το οποίο προβάλλουν οι εργοδότες.

Κουπόνια και κάρτες αντί μισθού


«Εφευρετικοί εργοδότες» εισήγαγαν στην αγορά εργασίας νέους τρόπους να φοροδιαφεύγουν πληρώνοντας τους εργαζομένους με κουπόνια και κάρτες! Μεγάλες εταιρείες αντικαθιστούν παρανόμως μέρος της μισθοδοσίας των εργαζομένων τους με διατακτικές γευμάτων και αγορών στα σουπερμάρκετ. Μάλιστα διατείνονται ότι με τον τρόπο αυτόν στοχεύουν τάχα «στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των εργαζομένων και στην ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους».Στην πραγματικότητα υποκαθιστούν μέρος της μισθοδοσίας, κυρίως τις έκτακτες αποδοχές (νυχτερινά, αργίες, υπερωρίες κ.λπ.), υποχρεώνοντας τους εργαζομένους τους να λαμβάνουν αντί αποδοχών, για την πρόσθετη ή και την κανονική εργασία, τα εκπτωτικά κουπόνια.
(πηγή: ergasianet.gr)

Το Σύνταγμα Ερντογάν "αναστέλλει" τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις Ε.Ε–Τουρκία

Η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κάλεσε σήμερα να ανασταλούν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία στην περίπτωση που τεθεί σε εφαρμογή το αναθεωρημένο Σύνταγμα Ερντογάν...


Μια Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κάλεσε σήμερα να ανασταλούν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία στην περίπτωση που τεθεί σε εφαρμογή το αναθεωρημένο Σύνταγμα, το οποίο εγκρίθηκε με το δημοψήφισμα της 16ης Απριλίου και προβλέπει τη διεύρυνση των εξουσιών του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με ψήφισμά της, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις κυβερνήσεις των 28 κρατών-μελών να αναστείλουν επίσημα τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία το συντομότερο δυνατό στην περίπτωση που η συνταγματική αναθεώρηση εφαρμοστεί ως έχει», υπογραμμίζει η ανακοίνωση.

Η αναθεώρηση του Συντάγματος που εγκρίθηκε οριακά στο δημοψήφισμα της 16ης Απριλίου, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή έπειτα από τις κοινοβουλευτικές και προεδρικές εκλογές της Τουρκίας, που είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν στις 3 Νοεμβρίου 2019.

Το νέο Σύνταγμα προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του αξιώματος του πρωθυπουργού και μια προεδρία με ευρύτατες εξουσίες, περιλαμβανομένων της δυνατότητας έκδοσης διαταγμάτων αλλά και της παρέμβασης στο πεδίο της δικαιοσύνης.

Το ψήφισμα των ευρωβουλευτών, που δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, θα τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις αρχές Ιουλίου.

Οι βουλευτές της Επιτροπής «εξέφρασαν την ανησυχία τους για την οπισθοδρόμηση της Τουρκίας όσον αφορά το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία του Τύπου και τη μάχη ενάντια στην διαφθορά», τονίζει η ανακοίνωση.
(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

DW: Ανοιχτή η Μέρκελ στις προτάσεις Μακρόν για ευρωζώνη

Η γερμανίδα καγκελάριος, μιλώντας σε ημερίδα των γερμανών βιομηχάνων στο Βερολίνο, τάχθηκε υπό προϋποθέσεις υπέρ ενός ευρωπαίου υπουργού Οικονομικών αλλά και ενός κοινού προϋπολογισμού της ευρωζώνης...


Η Άγκελα Μέρκελ εμφανίστηκε ανοιχτή στην εξέταση κεντρικών προτάσεων του νεοεκλεγέντος γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν για τη μεταρρύθμιση της ευρωζώνης. Μιλώντας το πρωί σε ημερίδα του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) στο Βερολίνο, δήλωσε ότι θα μπορούσε να φανταστεί μια κοινή οικονομική διακυβέρνηση και έναν κοινό προϋπολογισμό για τη ζώνη του κοινού νομίσματος.

Όπως επισήμανε η γερμανίδα καγκελάριος, «μπορεί κανείς να σκεφθεί βεβαίως την ιδέα ενός κοινού υπουργού Οικονομικών (σ.σ. της ευρωζώνης) εφόσον πληρούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις». Η Άγκελα Μέρκελ τάχθηκε κατά της «κοινοτικοποίησης» (σ.σ. συλλογική ανάληψη ευθυνών από τα κράτη-μέλη) σε τομείς όπου δεν πρέπει, αλλά οι κίνδυνοι, οι δυνατότητες λήψης αποφάσεων και οι ευθύνες πρέπει να βρίσκονται στα χέρια ενός και όχι πολλών.

«Μπορεί κανείς κάλλιστα να σκεφθεί την περίπτωση ενός ευρω-προϋπολογισμού εφόσον είναι σαφές ότι μέσω αυτού ενισχύονται πραγματικά οι δομές», πρόσθεσε η καγκελάριος Μέρκελ, υπογραμμίζοντας ότι «δεν θα πρέπει να λέμε τι δεν γίνεται, αλλά απλά να σκεφθούμε τι μπορεί να γίνει και να έχει νόημα».

Να σημειωθεί ότι τις δύο προτάσεις, περί κοινού υπουργού Οικονομικών και κοινού προϋπολογισμού στην ευρωζώνη, είχε καταθέσει δημόσια ο γάλλος πρόεδρος Μακρόν κατά τη διάρκεια του προεκλογικού του αγώνα. Το Βερολίνο και το Παρίσι αναμένεται να παρουσιάσουν προσεχώς έναν οδικό χάρτη για τη μεταρρύθμιση της ευρωζώνης.

Υπέρ των γαλλικών προτάσεων και ο BDI 


Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών ΒιομηχανιώνBDI, Ντίτερ Κεμπφ
Υπέρ των γαλλικών προτάσεων τάχθηκε πάντως και ο Σύνδεσμος Γερμανικών Βιομηχανιών - BDI. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου Ντίτερ Κεμπφ, απαραίτητα στοιχεία είναι η μεταρρυθμιστική πειθαρχία, η ενίσχυση των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων και νέα εργαλεία προκειμένου να καταστεί ανθεκτικότερη η ευρωζώνη. Ο πρόεδρος του BDI εκτίμησε ότι ανάμεσα στα μεταρρυθμιστικά μέτρα θα μπορούσαν «να συγκαταλέγονται ακόμη ένας κοινός προϋπολογισμός για την ευρωζώνη, ένας υπουργός Οικονομικών για το ευρώ και ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, εφόσον αυτά τα βήματα σχεδιαστούν ορθά».

Κατά τον Ντίτερ Κεμπφ, η λήψη των παραπάνω μέτρων θα μπορούσε να συμβάλει στην έγκαιρη αντιμετώπιση πιθανών στρεβλώσεων και να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης σοβαρών κρίσεων.
(πηγή: DW)