Ευρωκοινοβούλιο: Αποφάσισε συζήτηση και Ψήφισμα για τις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι (vid)

Η πρόταση που διατυπώθηκε και υποστηρίχθηκε στην Ολομέλεια εκ μέρους του ECR από τον έλληνα Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά...


Δεκτή έγινε η πρόταση του ECR από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο προκειμένου να συζητήσει το Σώμα στην παρούσα του Σύνοδο στο Στρασβούργο τις πρόσφατες φονικές πυρκαγιές στο Μάτι Αττικής.

Η Πρόταση που διατυπώθηκε και υποστηρίχθηκε στην Ολομέλεια εκ μέρους του ECR από τον Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά, υποστηρίχτηκε και από την Ομάδα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και τελικά υπερψηφίστηκε με 265 ψήφους υπέρ παρά τις αντιρρήσεις της Ομάδας των Ευρωπαίων Πρασίνων όπως εκφράστηκαν από την κα Κέλερ.

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη Πρόταση είχε συζητηθεί την προηγούμενη εβδομάδα στην Συνεδρίαση του Προεδρείου του ΕΚ μετά από την σχετική εισήγηση του ECR και απερρίφθη.

Ειδικότερα επισημαίνεται ότι σε μια κίνηση αβροφροσύνης προς τον Α. Τσίπρα ο οποίος ως γνωστόν θα μιλήσει στην Ευρωβουλή την Τρίτη 11/9 οι Πράσινοι και οι Σοσιαλιστές με την ανοχή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ) μεθόδευσαν την προηγούμενη εβδομάδα την απόρριψη της πρότασης του Νότη Μαριά και των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών (ECR) για διεξαγωγή συζήτησης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο την εβδομάδα 10/9-13/9 με θέμα την ανείπωτη τραγωδία στο Μάτι με τους 98 νεκρούς και ενώ στις 25/10/2017 είχε διεξαχθεί παρόμοια συζήτηση για τις δολοφονικές πυρκαγιές σε Πορτογαλία και Ισπανία. 

Όπως είχε δεσμευτεί ο Πρόεδρος του Κόμματος "ΕΛΛΑΔΑ - Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ", Ευρωβουλευτής Καθηγητής Νότης Μαριάς ζήτησε από τους Ευρωπαίους Αντιφεντεραλιστές (ECR) να υποβάλλουν αίτημα για συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο την εβδομάδα 10/9/-13/9 με θέμα την τραγωδία στο Μάτι. Το ECR υπέβαλε το αίτημα αυτό στις 4/9 και εν συνεχεία το υποστήριξε στην συνάντηση των Γενικών Γραμματέων των Πολιτικών Ομάδων που έγινε στις 5/9. Αντίστοιχο αίτημα προώθησε και η Ευρωπαϊκή Αριστερά μετά από πρωτοβουλία της Ευρωβουλευτού Σοφίας Σακοράφα. Την πρόταση του ECR στήριξε η Ευρωπαϊκή Aριστερά ενώ συμφώνησε και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Αντίθετα οι άλλες πολιτικές ομάδες με αιχμή του δόρατος τους Πράσινους και τους Σοσιαλιστές αντέδρασαν και παρέπεμψαν το θέμα στις καλένδες. Μάλιστα αρνήθηκαν κάθε συζήτηση με εξειδικευμένο θέμα τις πυρκαγιές στο Μάτι και αντιπρότειναν μια γενική συζήτηση για τις φυσικές καταστροφές σε διάφορα κράτη μέλη στην πρώτη Ολομέλεια του Οκτωβρίου.

Την επομένη ημέρα Πέμπτη 6/9/2018 ο Πρόεδρος της Ομάδας των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών ζήτησε από τη διάσκεψη των Προέδρων να μπει το θέμα για το Μάτι στην ημερήσια διάταξη της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο την εβδομάδα 10/9 - 13/9, για να λάβει τη χλιαρή στήριξη της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και ενώ οι άλλες Πολιτικές Ομάδες με πρωταγωνιστές τους Πράσινους και τους Σοσιαλιστές και υπό την ανοχή του ΕΛΚ!!! απέρριψαν το αίτημα για συζήτηση στην Ολομέλεια του Στρασβούργου.

Η συζήτηση για τις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι θα γίνει σε λίγη ώρα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο προκειμένου να ενημερωθεί το Σώμα, οι πολιτικές Ομάδες και οι βουλευτές ενώ θα ακολουθήσει έκδοση Ψηφίσματος.
πηγή: thestival.gr

Άρχισαν οι «διαπραγματεύσεις» κυβέρνησης - δανειστών για τον προϋπολογισμό 2019

Σε εξέλιξη βρίσκονται από το πρωί οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους εκρποσώπους των δανειστών για τον προϋπολογισμό του έτους 2019. Αυστηρά μηνύματα από Κομισιόν και ESM. Στο επίκεντρο συντάξεις και οι εξαγγελίες Τσίπρα στην 83η ΔΕΘ...


Άρχισαν τη Δευτέρα οι πρώτες διαπραγματεύσεις των τεχνικών κλιμακίων των δανειστών με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, με τις δύο πλευρές να εξετάζουν τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, εν όψει και της κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού.

Οι εκπρόσωποι των δανειστών θα παραμείνουν στην ελληνική πρωτεύουσα έως την προσεχή Παρασκευή, ενώ έως την Τετάρτη αναμένεται να αφιχθούν στην Αθήνα και οι επικεφαλής των εκπροσώπων των δανειστών.

Δανειστές και κυβέρνηση διεξάγουν διαβουλεύσεις με στόχο την κατάρτιση του προϋπολογισμού του νέους έτους, ο οποίος πρέπει να κατατεθεί στην Κομισιόν έως τις 15 Οκτωβρίου. Κύρια επιδίωξη της κυβέρνησης αποτελεί η αναβολή της εφαρμογής του μέτρου της περικοπής της συνταξιοδοτικής δαπάνης, το οποίο έχει προνομοθετηθεί για την 1η Ιανουαρίου του 2019.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο προτείνει είτε τη χρονική μετάθεση των περικοπών είτε τη σταδιακή εφαρμογή τους, προκειμένου η προσαρμογή να είναι ομαλότερη για τους συνταξιούχους.

Στο επίκεντρο τίθενται, επιπλέον, και οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, με στόχο την ενσωμάτωσή τους στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους και την άμεση εφαρμογή τους, δεδομένου ότι το 2019 αποτελεί τριπλό εκλογικό έτος —βουλευτικές, αυτοδιοικητικές, ευρωπαϊκές.

Πάντως, η διαπραγμάτευση μόνο εύκολη δεν θεωρείται, κάτι το οποίο φάνηκε από τις νέες δηλώσεις εκ μέρους της Κομισιόν και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM). O Μαργαρίτης Σχοινάς, συγκεκριμένα, επανέλαβε σήμερα την ανάγκη τήρησης των δεσμεύσεων, εξηγώντας ότι τα περιθώρια ευελιξίας θα εξεταστούν μετά τον έλεγχο του προϋπολογισμού.

Ρέγκλινγκ: Πάγωμα στα μέτρα για το χρέος αν δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα


Από την πλευρά του ESM, ο Κλάους Ρέγκλινγκ προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, προειδοποιώντας με διακοπή των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους, εφόσον διακοπούν οι μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τον πρώτο μετα-μνημονιακό έλεγχο της ελληνικής οικονομίας, μετά την έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα βοήθειας στις 20 Αυγούστου. Στο μεταξύ, για πρώτη φορά τα τεχνικά κλιμάκια των δανειστών θα έχουν επαφές και με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, εξαιρουμένης της Χρυσής Αυγής.

R&I: Αναβάθμιση το αξιόχρεου της Ελλάδας σε B από CCC+, με σταθερή προοπτική

Ο ιαπωνικός οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης R&I (Rating and Investment Information) ανακοίνωσε σήμερα ότι αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας σε B από CCC+.


Ο ιαπωνικός οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης R&I (Rating and Investment Information) ανακοίνωσε σήμερα ότι αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας σε B από CCC+, με σταθερές προοπτικές, επικαλούμενος τη βελτίωση στη διάρθρωση της χρηματοδότησης του Δημοσίου, στη δημοσιονομική κατάσταση και στη βιωσιμότητα του χρέους.

Σύμφωνα με τον οίκο, τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης χρέους, τα οποία συμφώνησαν οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης για την Ελλάδα τον Ιούνιο, «θα βοηθήσουν να μειωθούν οι χρηματοδοτικές ανάγκες της κυβέρνησης και πιθανόν θα μειώσουν το χρέος της γενικής κυβέρνησης ως ποσοστό του ΑΕΠ». Το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει ένα μεγάλο ταμειακό απόθεμα ασφαλείας είναι ένας ακόμα θετικός παράγοντας, επισημαίνει ο οίκος R&I.

Παράλληλα, σημειώνει ότι παράγοντες όπως οι εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στο εμπόριο και η υποτίμηση των νομισμάτων των αναδυόμενων αγορών ενισχύουν την αβεβαιότητα για τις μελλοντικές προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και των χρηματοπιστωτικών αγορών.

«Ο R&I θα παρακολουθεί εάν η κυβέρνηση είναι σε θέση να διατηρήσει την οικονομική ανάκαμψη και τη δημοσιονομική βελτίωση ακόμα και κάτω από τέτοιες συνθήκες και παράλληλα να εφαρμόσει σταθερά το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμά της, όπως έχει δεσμευθεί», σύμφωνα με ανακοίνωση του οίκου στην ιστοσελίδα του.
amna.gr

Αν παίζαμε στο δικό μας γήπεδο

Η ​​πολιτική χειραγωγεί την κοινωνία ή η κοινωνία την πολιτική;


επιφυλλίδα του Χρήστου Γιανναρά *

Η ​​πολιτική χειραγωγεί την κοινωνία ή η κοινωνία την πολιτική;

Ρομαντικό ερώτημα άλλων εποχών, ανεδαφικό σήμερα. Σήμερα τόσο η πολιτική όσο και η κοινωνία χειραγωγούνται από την οικονομία, τα συμφέροντα των «Αγορών», τους νόμους του μάρκετινγκ. Καταγωγικά, ωστόσο, και ανεξίτηλα, τον σημερινό παγκοσμιοποιημένο «πολιτισμό» (τρόπο του βίου) τον γέννησε και τον συντηρεί η ψευδαισθητική βεβαιότητα ότι: η πολιτική χειραγωγεί την κοινωνία «για το καλό της κοινωνίας».

Αν δεχθούμε ότι έτσι συμβαίνει, ποιος στοιχειοθετεί την πολιτική – θέτει τα στοιχεία, ορίζει τις προϋποθέσεις της πολιτικής θεωρίας και πράξης; Για τη Νεωτερικότητα (τον Ιστορικό Υλισμό του «Διαφωτισμού») ο χρηστικός ορθολογισμός: η ορθή λογική «εξαναγκαστή κατά πάντων». Και ποιος εγγυάται την «ορθότητα» της ορθής λογικής; Μια κοινά παραδεκτή «μέθοδος» ή μια κοινά επιβεβλημένη «σύμβαση».

Ομως κάθε μέθοδος έχει μια καταγωγική σχετικότητα (εργαλειακή, δηλαδή απαραίτητη για τη χρηστική της γενίκευση). Κάτι ανάλογο έχει και η σύμβαση: η γενίκευσή της είναι ασυμβίβαστη με τον ατομοκεντρισμό των «δικαιωμάτων» τα οποία προστατεύει. Τα δύο αυτά δεδομένα υπονομεύουν συνεχώς (τρεις αιώνες τώρα) το κυρίως «προοδευτικό» ζητούμενο: Να χειραγωγεί η πολιτική την κοινωνία.

Πάντως, η σχετικότητα τόσο της ορθολογικής μεθόδου όσο και του «κοινωνικού συμβολαίου» παραμένει (για τις σύγχρονες «προηγμένες» κοινωνίες) προτιμότερη από την απολυτότητα των δογματισμών, τον αυταρχισμό της «αυθεντίας». Εστω κι αν, στις μέρες μας, αυτή η εργαλειακή «σχετικότητα» αμνηστεύει προκλητικά τον ανορθολογισμό καταστάσεων τυραννικής κοινωνικής αδικίας, λεηλασίας του πλούτου παγιδευμένων σε δάνεια χωρών (δεκατέσσερα ελληνικά αεροδρόμια λ.χ. «παραχωρημένα» στην Fraport! κ.λπ., κ.λπ.) οι θιασώτες του πρωτείου της χρηστικότητας («αλάθητης μεθόδου» και «ορθολογικής σύμβασης») δεν μεταπείθονται.

Σε ελλαδικό, ειδικά, νεωτερικό κρατίδιο, οι συνέπειες των αντιφάσεων της Νεωτερικότητας παίρνουν κωμικοτραγικές, κυριολεκτικά, διαστάσεις. Ισως επειδή η πρόσληψη της Νεωτερικότητας έγινε από ξιπασμένο μιμητισμό και όχι από πραγματική ανάγκη, δεν υποτάχθηκε το πρόσλημμα στις ανάγκες του λήπτη, αλλά ο λήπτης αλλοτριώθηκε για να προσαρμοστεί στο δάνειο. Απαράλλαχτα όπως στις πρώην αποικιακές κοινωνίες: ο μιμητισμός υποτάχθηκε στον πρωτογονισμό της εγωτικής απληστίας – η διαφθορά των διαχειριστών της απομίμησης ξεπέρασε στην Ελλάδα κάθε όριο φαντασίας. Σήμερα η κατάσταση είναι πέρα από κάθε δυνατότητα ανάσχεσης.

Από την πολιτική οδό (την πολιτική όπως μιμητικά λειτουργεί στη χώρα μας και με το κατευτελισμένο προσωπικό που ελκύει και χρησιμοποιεί) ελπίδα και δυνατότητα ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού δεν υπάρχει. Οι προϋποθέσεις σωτηρίας που λογικά απαιτούνται είναι άλλης τάξεως, άλλου επιπέδου από τα ιδεολογήματα και τις «πεποιθήσεις». Θα μπορούσαν να αναζητηθούν, ίσως, σε κάτι ανάλογο με τις «υπόγειες διαδρομές» που ακολούθησε η δυναμική επιβίωσης της ταυτότητας των Ελλήνων στα τετρακόσια χρόνια της Τουρκοκρατίας.

Στην προοπτική αναζήτησης «υπόγειων διαδρομών» για την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, το ποιος θα είναι ο επόμενος πρωθυπουργός στο Ελλαδέξ αποτελεί ασήμαντη ανθυπολεπτομέρεια, που μόνο μικρόνοες μπορεί να ενδιαφέρει. Ενδιαφέρει όμως πρώτιστα, ποιος θα είναι ο επόμενος πατριάρχης στην Ιστανμπούλ, ο επόμενος αρχιεπίσκοπος στη Νέα Υόρκη, ο επόμενος αρχιεπίσκοπος στην Αθήνα. Οχι βέβαια για να παραμυθιαζόμαστε με φτηνιάρικες παιδαριωδίες «ελληνοχριστιανικών» ιδεολογημάτων. Αλλά επειδή, με συνεπή ιστορικό ρεαλισμό, έχουμε βεβαιωθεί για την ποιότητα της ζωής, τη δυναμική της ζωής που συγκεφαλαιώνουν η γλώσσα η ελληνική, το τραγούδι το ελληνικό, το αρχιτεκτόνημα, οι θεσμοί αυτοδιαχείρισης, το αποκαλυπτικό θάμβος της ζωγραφικής του Παπαλουκά και του Τσαρούχη. Και ότι όλα αυτά τα τρισμέγιστα «γεννιώνται», είναι καρποί ζωής (δεν κατασκευάζονται με ιδεολογικές χαρτοκοπτικές), καρπίζουν από θεσμούς διάρκειας.

Για να σωθεί ο ιλιγγιώδης πλούτος της τρισχιλιόχρονης γλωσσικής μας εκφραστικής, χρειαζόμαστε όχι κάποιον πιο ανοιχτομάτη και ανοιχτόμυαλο Γαβρόγλου, αλλά αρχιεπίσκοπο που να καταλαβαίνει ότι η ενορία - κοινότητα γεννάει γλώσσα, ρυθμό και καλλιέπεια. Για να λυτρωθούμε από τη βαλκανική επαρχιωτίλα και να ξαναβρεί ο Ελληνας τον αέρα του κοσμοπολίτη, χρειαζόμαστε Πατριάρχη με νοο-τροπία και χαρακτήρα («στόφα») οικουμενικότητας. Οτι Μάνος Χατζιδάκις και Παπαλουκάς θα ξαναγεννηθούν, μόνο με ένα «κίνημα» ενάντια στην πολιτική τουρισμού, που ατιμάζει και βιάζει το κάλλος της ελληνικής γης και θάλασσας στον βωμό της «βιομηχανίας» του κιτσαριού. Και μας ενδιαφέρει, περισσότερο από τον εγχώριο πρωθυπουργό, ο Ελληνας αρχιεπίσκοπος Νέας Υόρκης, γιατί ο «εκσυγχρονισμός» της ελληνικότητας δεν γεννιέται από τον πιθηκισμό και τη μειονεξία του «ανήκομεν εις την Δύσιν», αλλά από τον ρεαλισμό της μετοχής στη ζωή ως κοινωνία σχέσεων αυθυπέρβασης.

Το συναρπαστικότερο από όλα είναι ότι οι «υπόγειες διαδρομές» δεν επιδέχονται ιδεολογική εμπορευματοποίηση, ψυχολογική ιδιοποίηση, συνθηματολογική εξαχρείωση. Γι’ αυτό και το έναυσμα θα είναι να σημάνουν καμπάνες, όχι να προκηρυχθούν εκλογές.
 ______________________________

(*) Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
πηγή: yannaras.gr

Εκλογές Σουηδία: Πρώτοι οι σοσιαλοδημοκράτες με 40,6% – Ακολουθεί η κεντροδεξιά με 40,1%

Το σενάριο καταστροφής των εκλογολόγων δεν επιβεβαιώθηκε στην ολότητά του, ωστόσο το ακροδεξιό εθνολαϊκιστικό κόμμα Σουηδοί Δημοκράτες με καταμετρημένο το 99,8% των ψήφων κατέλαβε την τρίτη θέση και το καλύτερο εκλογικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, οι Σοσιαλδημοκράτες υπό τον πρωθυπουργό Στέφαν Λέφβεν αναδείχθηκαν μεν πρώτη πολιτική δύναμη στη χώρα αλλά με το χειρότερο ποσοστό των τελευταίων 100 χρόνων...


ο σοσιαλδημοκράτης πρωθυπουργός, Στέφαν Λεφβέν
Ο σοσιαλδημοκράτης πρωθυπουργός της Σουηδίας Στέφαν Λεβέν δήλωσε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα ότι θα παραμείνει στον θώκο του τουλάχιστον για τις επόμενες εβδομάδες, ενώ παράλληλα απηύθυνε έκκληση να υπάρξει συνεργασία των συμμαχιών εξουσίας μετά τις βουλευτικές εκλογές στις οποίες δεν μπόρεσε να καταγάγει καθαρή νίκη καμιά από τις δύο μεγάλες παρατάξεις.

«Μας μένουν δύο εβδομάδες ωσότου να συγκληθεί σε σώμα το (νέο) κοινοβούλιο. Θα συνεχίσω να εργάζομαι με ηρεμία, σεβόμενος τους ψηφοφόρους και το σουηδικό εκλογικό σύστημα», είπε ο Λεβέν απευθυνόμενος σε υποστηρικτές του κόμματός του.

«Ένα πράγμα είναι σίγουρο, κανείς δεν εξασφάλισε πλειοψηφία. Είναι κατά συνέπεια φυσικό να υπάρξει συνεργασία ανάμεσα στις παρατάξεις», πρόσθεσε.

Ο Λεβέν είναι επικεφαλής της κυβέρνησης μειοψηφίας των Σοσιαλδημοκρατών και των Πρασίνων, με την υποστήριξη του κόμματος της Αριστεράς στο κοινοβούλιο, τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η συμπολίτευση έχει εντελώς οριακό προβάδισμα έναντι της τετρακομματικής κεντροδεξιάς Συμμαχίας, ενώ απομένουν να ενσωματωθούν λιγότερες από 50 από τις συνολικά 6.004 εκλογικές περιφέρειες, μετά την καταμέτρηση του 99,8% των ψήφων.

Στις εκλογές της Κυριακής, όπως προβλεπόταν, κατέγραψε κέρδη η άκρα δεξιά, με αποτέλεσμα η κεντροδεξιά και ο κεντροαριστερός κυβερνητικός συνασπισμός να μην εμφανίζονται να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την πλειοψηφία των 349 εδρών του κοινοβουλίου.

Τα πρώτα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών που διεξήχθησαν σήμερα στη Σουηδία δίνουν στην κυβερνώσα κεντροαριστερή συμμαχία των Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και αριστερών κομμάτων ποσοστό 40,6%.

Η κεντροδεξιά Συμμαχία της αντιπολίτευσης λαμβάνει ποσοστό 40,1% και το αντιμεταναστευτικό ακροδεξιό κόμμα των Σουηδών Δημοκρατών λαμβάνει ποσοστό 17,8%.

Τα πρώτα αποτελέσματα βασίζονται στην καταμέτρηση των ψήφων 4.800 από τις 6.004 εκλογικές περιφέρειες.

Ο ηγέτης της κεντροδεξιάς αντιπολίτευσης της Σουηδίας Ουλφ Κριστερσόν προέτρεψε την Κυριακή τον πρωθυπουργό των Σοσιαλδημοκρατών Στέφαν Λεβέν να παραιτηθεί. «Αυτή η κυβέρνηση ολοκλήρωσε τον κύκλο της», τόνισε ο Κριστερσόν σε συγκέντρωση υποστηρικτών του κόμματός του, αναφερόμενος στην κυβέρνηση μειοψηφίας του Λεβέν. «Τώρα πρέπει να παραιτηθεί», πρόσθεσε.

Ο Κριστερσόν είναι ο επικεφαλής του κόμματος των Μετριοπαθών και ο υποψήφιος της τετρακομματικής Συμμαχίας για το αξίωμα του πρωθυπουργού.

Στις εκλογές της Κυριακής, όπως προβλεπόταν, κατέγραψε κέρδη το αντιμεταναστευτικό, ακροδεξιό κόμμα των Σουηδών Δημοκρατών, με αποτέλεσμα τόσο η κεντροδεξιά Συμμαχία (τα κόμματα των Μετριοπαθών, των Φιλελευθέρων, του Κέντρου και των Χριστιανοδημοκρατών), όσο και ο κεντροαριστερός συνασπισμός (Σοσιαλδημοκράτες-Πράσινοι) να μην εμφανίζονται να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την πλειοψηφία των εδρών στο κοινοβούλιο (349).

Ο ηγέτης του κόμματος των Φιλελευθέρων της Σουηδίας, Γιαν Μπγιέρκλουντ, τόνισε την Κυριακή ότι θέλει να σχηματιστεί κυβέρνηση της κεντροδεξιάς Συμμαχίας, πρόσθεσε όμως ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει χάρη στη συνεργασία με το ακροδεξιό, αντιμεταναστευτικό κόμμα των Σουηδών Δημοκρατών.

«Θέλω μια κυβέρνηση της Συμμαχίας, αλλά αυτό δεν θα γίνει σε συνεργασία με τους Σουηδούς Δημοκράτες», είπε ο Μπγιέρκλουντ κατά τη διάρκεια υποστηρικτών του κόμματός του.

Οι Φιλελεύθεροι ανήκουν στην τετρακομματική, κεντροδεξιά Συμμαχία, η οποία ισοψηφεί με την κεντροαριστερή συμπολίτευση του σοσιαλδημοκράτη πρωθυπουργού Στέφαν Λεβέν ενώ απομένουν να ενσωματωθούν μόλις 100 από τις 6.004 εκλογικές περιφέρειες.

Καθώς όλα τα κόμματα αποκλείουν κάθε ενδεχόμενο συνεργασίας με τους Σουηδούς Δημοκράτες, οι κεντρώοι Φιλελεύθεροι ενδέχεται να αποτελέσουν κλειδί στις προσπάθειες σχηματισμού κυβέρνησης με δεδομένο ότι η πολιτική ισχύς στο επόμενο σουηδικό κοινοβούλιο θα είναι κατακερματισμένη.

Στις εκλογές της Κυριακής, όπως προβλεπόταν, κατέγραψε κέρδη η άκρα δεξιά, με αποτέλεσμα η κεντροδεξιά και ο κεντροαριστερός κυβερνητικός συνασπισμός να μην εμφανίζονται να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την πλειοψηφία των 349 εδρών του κοινοβουλίου.
ert

Κώστας Γαβρόγλου: «Είμαστε πανέτοιμοι, πρώτη φορά τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους»

«Είμαστε πανέτοιμοι...» λέει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ένα 24ωρο πριν το πρώτο κουδούνι στα σχολεία...


«Είμαστε πανέτοιμοι, για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους», διαβεβαιώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ένα 24ωρο πριν το πρώτο κουδούνι στα σχολεία. «Σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί, ενώ τα βιβλία είναι ήδη στη θέση τους», λέει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενώ για τις αλλαγές που ανακοίνωσε σε ό,τι αφορά τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και τον επανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξηγεί πως «τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντηθούν οι μεταρρυθμίσεις του Λυκείου με τις μεταρρυθμίσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης».

«Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν θα έχουν εισαχθεί οι πρώτοι φοιτητές με το νέο σύστημα θα έχει ολοκληρωθεί και το σχέδιό μας για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», σημειώνει, ενώ χαρακτηρίζει «εκ του πονηρού και σπέκουλα» τις αντιδράσεις στην κατάργηση της εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών στις πανελλαδικές εξετάσεις.

«Κάποιοι αποφάσισαν να ιδεολογικοποιήσουν όλη αυτή την υπόθεση με τα Λατινικά», παρατηρεί και προσθέτει πως «οι περισσότεροι από όσους χύνουν κροκοδείλια δάκρυα δεν έχουν πει ποτέ πώς πρέπει να διδάσκονται".

Αναφορικά με τον νέο θεσμό των ενδοσχολικών εξετάσεων διαβεβαιώνει πως «όπως προγραμματίζουμε να γίνουν οι εξετάσεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι αδιάβλητες», σημειώνοντας πως το 10% που αρχικά θα συνυπολογίζεται στην τελική βαθμολογία για την εισαγωγή στα τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα κλιμακωθεί σταδιακά, καθώς «είναι ένα σύστημα με μία δυναμική και μία προοπτική».

Στην κριτική για τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης απαντά πως «υπάρχουν παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν και όχι μόνον να αποκτήσουν δεξιότητες για το επάγγελμα που θέλουν να ασκήσουν» και υπερασπίζεται την άποψη πως «το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο για να βρεις δουλειά, το Πανεπιστήμιο είναι και για να μορφωθείς».

Σε ό,τι αφορά τις ενστάσεις στις θεσμοθετημένες και δρομολογούμενες συνέργειες ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ επισημαίνει πως «Το εγχείρημα έχει τη συναίνεση της συντριπτικής πλειοψηφίας των διδασκόντων στα ΑΕΙ». Εκφράζει δε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στη Μακεδονία για τη συγκρότηση ενός νέου ενιαίου ιδρύματος, το οποίο θα έχει και ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, υπάρχει ομόφωνη απόφαση όλων των διοικήσεων τεσσάρων ιδρυμάτων και συγκεκριμένα του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ στην Καβάλα και του ΤΕΙ στις Σέρρες.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη Σμαρώ Αβραμίδου:


Ερ.: Ποια είναι η εικόνα για τα σχολεία πριν από το πρώτο κουδούνι;

Απ.: Είμαστε πανέτοιμοι. Για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους. Είκοσι χιλιάδες αναπληρωτές τοποθετήθηκαν την περασμένη Τετάρτη. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί, ενώ τα βιβλία είναι ήδη στη θέση τους. Προφανώς θα υπάρξουν κάποια προβλήματα -ελάχιστα- και τα έχουμε εντοπίσει. Είναι πάντα πάρα πολύ δύσκολο να έχεις σαφή εικόνα της πραγματικότητας, γιατί πρέπει οι διευθυντές των σχολείων να ενημερώνουν τους διευθυντές της εκπαίδευσης, οι οποίοι να ενημερώνουν τους περιφερειακούς διευθυντές και όλα αυτά τα στοιχεία να έρχονται μετά από επεξεργασία -και το τονίζω το θέμα της επεξεργασίας ή "φιλτραρίσματος"-- στο υπουργείο κι εκεί πάντα υπάρχουν κάποιες δυσκολίες και κάποια προβλήματα τελευταίας στιγμής, με κάτι έκτακτο που μπορεί να έχει συμβεί σε κάποιον κλπ. Πάντως είναι σαφές ότι πάμε φέτος καλύτερα από πέρυσι, όπως πέρυσι πήγαμε καλύτερα από πρόπερσι. Αυτό έχει σημασία και νομίζουμε ότι επιτέλους μπαίνουμε σε μία κανονικότητα.

Ερ.: Υπήρξε μέριμνα για τις ειδικότητες και τα ειδικά σχολεία, όπου παραδοσιακά υπάρχουν κενά;

Απ.: Το μεγαλύτερο ποσοστό των προσλήψεων έγινε στην ειδική αγωγή. Στην ειδική αγωγή όμως έχουμε ένα πρόβλημα κι αυτό είναι το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης των εκπαιδευτικών που είναι δίπλα στα παιδιά. Εκεί τα κονδύλιά μας είναι πολύ περιορισμένα και προσπαθούμε να λύνουμε το κάθε πρόβλημα, αφού το μελετήσουμε, ώστε να κάνουμε τη μέγιστη αξιοποίηση των κονδυλίων που έχουμε. Πάντως κι εκεί ακόμη με ελλείψεις -το λέω για να μην κρύβουμε και τα προβλήματα που έχουμε ακόμη- κι εκεί είμαστε καλύτερα από πέρυσι. Όπως ακούσαμε ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη μόνιμη πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, μιας και οι ανάγκες εκεί είναι πάρα πολύ πιεστικές.

Ερ.: Μετά την ανακοίνωση των αλλαγών στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι αντιδράσεις επικεντρώθηκαν κυρίως σε τρία σημεία: Πρώτο στο κατά πόσο διασφαλίζεται αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων, δεύτερο στην κατάργηση της εξέτασης των Λατινικών και τρίτο στην κατηγοριοποίηση των Σχολών...

Απ: Καταρχήν έχει μεγάλο ενδιαφέρον η τόσο μεγάλη έμφαση στο θέμα των Λατινικών. Κάποιοι αποφάσισαν να ιδεολογικοποιήσουν όλη αυτή την υπόθεση με τα Λατινικά και να κάνουν μία σύνδεση, η οποία δεν δικαιολογείται από τίποτε. Η σύνδεση που γίνεται είναι ότι καταργώντας τα Λατινικά από ένα μάθημα εξεταζόμενο πανελλαδικά θα καταργήσουμε και τις κλασικές σπουδές.

Νομίζω ότι πρέπει να δούμε ποια είναι η Γ' Λυκείου, διότι -όπως έχουμε πει κι έχουμε ξαναπεί- η Γ' Λυκείου είναι μία τάξη που δεν υπάρχει πια στο ελληνικό σχολείο, δεν υφίσταται. Θέλουμε να είμαστε μία χώρα με Γ' Λυκείου, ή θέλουμε να είμαστε μία χώρα χωρίς Γ' Λυκείου, που τώρα δεν την παίρνει κανείς στα σοβαρά; Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι η Γ' Λυκείου θα έχει τον χαρακτήρα του προπαρασκευαστικού έτους, άρα λίγα μαθήματα, πολλές ώρες, μία άνεση στην τάξη, να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να κάνει επί της ουσίας τη δουλειά του.

Τα Λατινικά, λοιπόν, ξέρετε πώς διδάσκονται τώρα. Και όλοι όσοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα δεν έχουν πει ποτέ πώς πρέπει να γίνονται, τι πρέπει να κάνουμε. Είναι μέρος του προβλήματος όλοι όσοι σήμερα σκίζουν τα ιμάτιά τους γι' αυτό.

Πρέπει να είναι σαφές ποιος έχει διασώσει τις κλασικές σπουδές από όλους όσοι ήθελαν για δεκαετίες να τις έχουν ως "μουμιοποιημένα" γνωστικά πεδία. Πολλοί από όσους σήμερα διαμαρτύρονται ήταν αυτοί που θέλανε να τις έχουν σαν μουσειακά αντικείμενα: Γραμματική, συντακτικό, τίποτε άλλο και εμείς ήμασταν αυτοί, που θέσαμε το θέμα των μεταφράσεων, το θέμα του να ανοίξει και να γίνει κατανοητή η μαγεία των αρχαίων κειμένων από πλατειά κοινωνικά στρώματα. Ορισμένοι θέτουν το θέμα της αναγκαιότητας του μαθήματος για τις περαιτέρω σπουδές. Αυτό ισχύει για ελάχιστα γνωστικά πεδία, και πολλά από τα Τμήματα των κοινωνικών και των ανθρωπιστικών σπουδών απαιτούν σοβαρές γνώσεις κοινωνιολογίας -ενός σύγχρονου μαθήματος που σίγουρα ενδιαφέρει πολύ τους νέους.

Ερ.: Θα εξετάζατε το ενδεχόμενο να παραμείνει ως μάθημα που θα διδάσκεται στις προηγούμενες τάξεις;

Απ.: Αφότου ολοκληρώσουμε τις αλλαγές στη Γ' Λυκείου, έτσι όπως κάναμε και στην Γ' Λυκείου θα κάνουμε μια πολύ πλατιά συζήτηση ως προς το περιεχόμενο και το πρόγραμμα σπουδών της Α' και Β' Λυκείου κι εκεί θα κατατεθούν προτάσεις. Δεν μπορεί από τώρα κανείς να λέει, είμαι υπέρ ή είμαι κατά, πρέπει να δούμε τι είδους προτάσεις θα κατατεθούν, ποια θα είναι τα ωρολόγια προγράμματα κλπ

Αλλά, ξέρετε, τα Λατινικά όσοι τα χρειάζονται μπορούν να τα μάθουν και στα πρώτα έτη των Πανεπιστημίων και γίνονται τέτοια μαθήματα. Οι δικές μας προτάσεις έχουν σαν στόχο να σταματήσει ο εκφυλισμός των μαθημάτων στο σχολείο ---γενικής παιδείας, Λατινικών κτλ. Σήμερα ο κόσμος γελάει με το μάθημα των Λατινικών, γιατί όταν πάρει κανείς 18,5 θεωρεί ότι είναι αποτυχία στις εξετάσεις. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά....

Ερ.: Πώς θα είναι αδιάβλητες οι ενδοσχολικές εξετάσεις;

Απ.: Έτσι όπως προγραμματίζουμε εμείς να γίνουν οι εξετάσεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι αδιάβλητες. Διότι ομάδες σχολείων θα βάζουν τα θέματα, θα διορθώνονται τα γραπτά από καθηγητές άλλων σχολείων με κλήρωση και σε κόλλες που το όνομα του μαθητή θα είναι καλυμμένο.

Ερ.: Η αντιπολίτευση λέει πως αν δεν υπάρχει μία τράπεζα θεμάτων ο βαθμός δυσκολίας των εξετάσεων ανά περιοχή θα διαφοροποιείται δημιουργώντας στρέβλωση...

Απ.: Αυτό είναι λάθος με την εξής έννοια. Την τράπεζα θεμάτων αυτοί που την πρότειναν την πρότειναν για να την εξευτελίσουν. Διότι την πρότειναν και ταυτοχρόνως όλη η Ελλάδα ήξερε ποια είναι τα θέματα, άρχισαν να κυκλοφορούν στα φροντιστήρια και εξευτελίστηκε ο θεσμός. Είναι οι ίδιοι που τώρα θέλουν να τον υπερασπιστούν, θέλουν να τον ξαναστήσουν. Εμείς, λοιπόν, λέμε ότι δεν μπορείς να κάνεις τέτοιου είδους πράγματα, γιατί ήδη στη συνείδηση του κόσμου είναι ένας διαβλητός θεσμός.

Στο δικό μας σύστημα δεν τίθεται θέμα αδιάβλητου. Εκείνο που λέτε είναι μήπως σε μία ομάδα κάποιου Δήμου τα θέματα να είναι διαφορετικής δυσκολίας από ό,τι σε άλλη ομάδα άλλου Δήμου. Αυτό θα το διασφαλίσουμε με τις οδηγίες που θα δώσουμε για την κλιμάκωση των θεμάτων --κάτι για το οποίο έχουμε τεράστια εμπειρία λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ερ.: Πώς θα κλιμακωθεί το 10% του συνυπολογισμού των ενδοσχολικών εξετάσεων στην τελική βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Απ.: Ο λόγος που προτείνουμε το σύστημα αυτό είναι επειδή έχει μία προοπτική. Δηλαδή, αν τυχόν τα πράγματα αρχίσουν να λειτουργούν καλά το 10% θα γίνει 20% και αντίστοιχα το 90% θα γίνει 80%, μετά το 20% θα γίνει 30% και αντίστοιχα το 80% θα γίνει 70% και πάει λέγοντας, άρα είναι ένα σύστημα με μία δυναμική και μία προοπτική.

Ερ. Θα υπάρχουν Σχολές δύο ταχυτήτων;

Απ.: Δεν είναι δύο ταχυτήτων. Καταρχήν ξέρετε ότι και σήμερα υπάρχουν πολύ προβληματικά Τμήματα όπου σε "πετάει"πρώτα για να μορφωθείς και συνάμα για να αποκτήσεις τις δεξιότητες που χρειάζονται για το επάγγελμα το σύστημα, ανεξάρτητα αν θέλεις να σπουδάσεις το συγκεκριμένο αντικείμενο ή όχι. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι τον Σεπτέμβριο του 2020, όπου θα είναι οι πρώτοι φοιτητές που εισαχθούν με το νέο σύστημα, θα έχει ολοκληρωθεί και το σχέδιο για την νέα αρχιτεκτονική των ΑΕΙ. Και αυτό δεν είναι ένας σχεδιασμός για το μέλλον, αλλά έχουμε ήδη αρχίσει να τον υλοποιούμε, ψηφίζοντας τους σχετικούς νόμους για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου.

Άρα, τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντηθούν οι μεταρρυθμίσεις του Λυκείου με τις μεταρρυθμίσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου όλα τα Τμήματα θα έχουν το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό και έχει τις υποδομές που χρειάζεται, γιατί ήδη έχουμε δεσμεύσει κονδύλια. Άρα τα παιδιά θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε ισοδύναμα τμήματα. Το να είναι χαμηλής ζήτησης ένα τμήμα δεν σημαίνει ότι είναι ένα χαμηλής ακαδημαϊκότητας Τμήμα .Έχει τη σημασία του αυτό. Γιατί υπάρχουν παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο και δεν είναι σωστό να λέει κανείς σε αυτά τα παιδιά, "μην το επιλέγεις γιατί δεν το επιλέγουν πολλά παιδιά".

Ερ. Ο πρύτανης του ΑΠΘ εκτιμά ότι δεν είναι δυνατόν για την οικονομία και ανάπτυξη μιας χώρας να είναι όλοι απόφοιτοι Πανεπιστημίων, γιατί έτσι οδηγηθήκαμε στο brain drain. Η προσωπική σας άποψη ποια είναι;

Απ.: Με τον κ.Μήτκα έχουμε πολύ βαθιές διαφωνίες σε αυτό το ζήτημα, όπως έχουμε και βαθιές διαφωνίες με τον κ.Μητσοτάκη. Εμείς δεν είμαστε της λογικής με ποιον τρόπο θα αφήνουμε τα παιδιά έξω από τους εκπαιδευτικούς θεσμούς. Εμείς είμαστε της λογικής πώς περισσότερα παιδιά θα αξιοποιήσουν αυτά που η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προσφέρει. Το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο για να βρεις δουλειά. Το Πανεπιστήμιο είναι και για να μορφωθείς. Ζούμε σε μία περίοδο, όπου όλοι λέμε ότι ένας νέος ώσπου να πάρει σύνταξη θα αλλάξει τουλάχιστον επτά δουλειές. Άρα, τι σημαίνει αυτό, ότι πρέπει να πάρει επτά πτυχία; Όχι. Πρέπει να έχει μία τέτοια μόρφωση, που να μπορεί να αξιοποιήσει αυτά που έχει μάθει με αυτή την ευελιξία.

Ερ.: Στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο προβλέφθηκε παράταση κάποιων μηνών στις θητείες των νυν πρυτάνεων του ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ...

Απ.: Η παράταση που δόθηκε είναι για λόγους πρακτικούς. Να τελειώνουν όλες οι θητείες στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους ώστε να μην υπάρχει καμία αναστάτωση στη διάρκεια του έτους.

Ερ.: Για το θέμα των συνενώσεων υπάρχουν αντιδράσεις σχετικά με το ενδεχόμενο να υποβαθμίζονται ιδρύματα που θα συνενωθούν με τα ΤΕΙ. Πώς απαντάτε σε αυτή την κριτική;

Απ.: Εμείς αυτή τη στιγμή και με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, αρχίσαμε μία συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης, που έχει να γίνει από το 1980. Εμείς τώρα συζητάμε τα επόμενα 30 χρόνια. Μέσα σε αυτή τη συζήτηση και τις ρυθμίσεις αυτής της συζήτησης υπάρχουν τα εξής: Πρώτον οι συνέργειες ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, διότι πρώτη φορά έχουν παρθεί στα σοβαρά τα ΤΕΙ, μέχρι τώρα όλες οι κυβερνήσεις τα είχαν αγνοήσει με προκλητικό τρόπο. Δεύτερον το θέμα των εντελώς καινούριων τμημάτων. Ιδρύονται εντελώς καινούρια τμήματα. Σε κάθε νομοθέτηση που κάνουμε -και σ' αυτή που αναφερθήκατε για το Ιόνιο και τα Γιάννενα- δεσμευτήκαμε στη Βουλή για προσωπικό και χρήματα. Επίσης δημιουργούμε διετή προγράμματα σπουδών, που θα δίνουν επαγγελματικά πτυχία ευρωπαϊκών προσόντων και επίσης αξιοποιούμε διάφορα παρατημένα αγροδιατροφικά πάρκα, κληροδοτήματα κ.λπ. Άρα πάμε για μία νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων μας.

Ερ.: Με αυτήν την αρχιτεκτονική εκτιμάτε πως επιτυγχάνεται ο στόχος για ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας;

Απ.: Βεβαίως. Αν δείτε πού ήμασταν πριν από έναν χρόνο, αν δείτε πού ήμασταν πριν από δύο χρόνια, σήμερα είμαστε πολύ πιο κοντά στον στόχο. Σε αυτό συμβάλλει και η δημιουργία ενός νέου θεσμού, του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου.

Ερ.: Υπάρχει και μία μεγάλη συζήτηση για το Διεθνές Πανεπιστήμιο...

Απ.: Με το Διεθνές Πανεπιστήμιο υπάρχει μία ομόφωνη απόφαση όλων των διοικήσεων -αυτό δεν έχει ξαναγίνει- δηλαδή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ στην Καβάλα και του ΤΕΙ στις Σέρρες, για ένα νέο Ίδρυμα, το οποίο θα έχει και ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών. Αυτό εμείς το μελετάμε τώρα αλλά είναι από τα εντυπωσιακά πορίσματα, ακριβώς επειδή γύρω από αυτό συναινούν όλο τα Ιδρύματα, διότι το πόρισμα αυτό έχει προκύψει από μία επιτροπή που δεν την προτείναμε εμείς αλλά τα ίδια τα Ιδρύματα, είναι επιτροπές που ζητήσαμε να συγκροτηθούν "από τα κάτω".

Ερ.: Υπάρχουν πανεπιστημιακοί που βλέπουν ότι συνάδελφοί τους στα ΤΕΙ αναβαθμίζονται και εν μία νυκτί γίνονται καθηγητές πανεπιστημίων...

Απ.: Υπάρχει μία ανησυχία ανάμεσα σε πανεπιστημιακούς, ότι με το να ενταχθούν οι καθηγητές των ΤΕΙ θα υποβαθμιστούν τα πανεπιστήμια. Εγώ λέω να μην είμαστε τόσο φοβικοί και πριν το κάνουμε αυτό να βλέπουν τα βιογραφικά των συναδέλφων μας από τα ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ σήμερα, όπως και τα Πανεπιστήμια, έχουν εξαιρετικής ποιότητας διδάσκοντες και ιδιαίτερα προβληματικές περιπτώσεις. Δεν οι προβληματικές περιπτώσεις υπάρχουν και στα Πανεπιστήμια. Μπορεί κάπου να είναι λίγο περισσότεροι, αλλού λιγότεροι, γι' αυτό είπαμε ότι οι καθηγητές πρώτης βαθμίδας των ΤΕΙ θα κρίνονται για να ενταχθούν στο Πανεπιστήμιο, θα είναι σε προσωποπαγείς θέσεις και θα κριθούν για να ενταχθούν. Οπότε δεν καταλαβαίνω που βασίζεται αυτή η κριτική.

Ερ.: Ο κ.Παρασκευόπουλος σας παρέδωσε το πόρισμα της Επιτροπής μελέτης ζητημάτων για την ακαδημαϊκή ελευθερία και ειρήνη. Ποια είναι η συνέχεια;

Απ.: Την επόμενη εβδομάδα επισήμως θα το παραδώσουμε στα ιδρύματα, στις φοιτητικές παρατάξεις και τις κομματικές νεολαίες, για να έχουμε την άποψή τους.
amna.gr