Κομισιόν: Παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ για αστικά λύματα και επαγγελματικά προσόντα

Κομισιόν, Δικαστήριο Ευρωπαϊκής Ένωσης, Παραπομπή της Ελλάδα, επεξεργασία αστικών λυμάτων, αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων,

     Την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επεξεργασία αστικών λυμάτων και για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και την έναρξη διαδικασιών κατά της Ελλάδας για σειρά άλλων ζητημάτων ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Τι αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις ανακοινώσεις της για τα θέματα για τα οποία παραπέμπει την Ελλάδα - Για ποια ζητήματα εστάλησαν αιτιολογημένη γνώμη και προειδοποιητικές επιστολές.

Την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης για την επεξεργασία αστικών λυμάτων και για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και την έναρξη διαδικασιών κατά της Ελλάδας για σειρά άλλων ζητημάτων ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η πρώτη παραπομπή στο ΔΕΕ έχει να κάνει με τη μη συμμόρφωση με την Οδηγία 91/271 που αφορά τις υποχρεώσεις συλλογής και επεξεργασίας αστικών λυμάτων πριν την απόρριψή τους στο περιβάλλον. Η Κομισιόν είχε προειδοποιήσει την Ελλάδα τον Μάιο του 2020 και τον Δεκέμβριο του 2021 είχε αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη. Αν και αναγνωρίζεται κάποια πρόοδος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαρακτηρίζει τις προσπάθειες των ελληνικών αρχών ανεπαρκείς.

Όσον αφορά στην δεύτερη παραπομπή, αυτή αφορά τη μη συμμόρφωση με την Οδηγία 2005/36 περί αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και με την Συνθήκη για την Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Κομισιόν, η ελληνική νομοθεσία προβλέπει επαχθέστερη διαδικασία ακαδημαϊκής αναγνώρισης στην Ελλάδα για τους επαγγελματίες που διαθέτουν τα προσόντα ως διευθυντές σχολείων σε άλλα κράτη-μέλη. Σημειώνεται ότι η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στην εν λόγω Οδηγία, καθώς καθιστά την πρόσβαση στην ελληνική αγορά εργασίας δυσκολότερη για ορισμένους επαγγελματίες.

Πέραν αυτών, η Κομισιόν απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, επειδή δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ για τον συντονισμό της κοινωνικής ασφάλισης (κανονισμός 883/2004) και για την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων (κανονισμός 492/2011 και άρθρο 45 ΣΛΕΕ). Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μόνο οι υπήκοοι της ΕΕ που διαμένουν για τουλάχιστον πέντε έτη μαζί με τα παιδιά τους στην Ελλάδα είναι επιλέξιμοι για να υποβάλουν αίτηση για οικογενειακές παροχές. Επιπλέον, οι υπήκοοι τρίτων χωρών, οι οποίοι καλύπτονται από τους κανόνες συντονισμού της κοινωνικής ασφάλισης της ΕΕ (για παράδειγμα επειδή μετακόμισαν στην Ελλάδα από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ), μπορούν να υποβάλουν αίτηση για οικογενειακές παροχές μόνο αφού διαμείνουν στην Ελλάδα για τουλάχιστον δώδεκα έτη. Κατά την άποψη της Επιτροπής, η νομοθεσία αυτή εισάγει διακρίσεις και παραβιάζει το ευρωπαϊκό δίκαιο της ΕΕ. Επίσης, οι κανόνες της ΕΕ για τον συντονισμό της κοινωνικής ασφάλισης απαγορεύουν οποιαδήποτε προϋπόθεση διαμονής για τη λήψη παροχών κοινωνικής ασφάλισης, όπως το οικογενειακό επίδομα. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελλάδα, η οποία έχει πλέον δύο μήνες προθεσμία για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα, διαφορετικά η Κομισιόν μπορεί να αποφασίσει παραπομπή της υπόθεσης στο ΔΕΕ.

Αιτιολογημένη γνώμη εξέδωσε η Κομισιόν επίσης τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Πολωνία αναφορικά με την μεταφορά των κανόνων της ΕΕ για τον κοινό φορτιστή. Η προθεσμία για τη μεταφορά της νέας Οδηγίας ήταν η 28η Δεκεμβρίου 2023, όμως οι δύο χώρες δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει τα εθνικά τους μέτρα για τη μεταφορά της Οδηγίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη στα δύο κράτη μέλη, τα οποία έχουν πλέον δύο μήνες για να απαντήσουν και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον, η Κομισιόν αποφάσισε να κινήσει εις βάρος της Ελλάδας διαδικασία επί παραβάσει με επίσημη προειδοποιητική επιστολή, επειδή δεν μετέφερε σωστά στο εθνικό δίκαιο την Οδηγία 1999/70, η οποία απαγορεύει τις διακρίσεις σε βάρος εργαζομένων ορισμένου χρόνου. Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες απασχόλησης για εκπαιδευτικούς ορισμένου χρόνου που εργάζονται σε δημόσια σχολεία σε σύγκριση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, π.χ. όσον αφορά την άδεια μητρότητας και την αναρρωτική άδεια. Η Ελλάδα έχει δύο μήνες για να απαντήσει και, αν δεν υπάρξει ικανοποιητική απάντηση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη που συνιστά το τελευταίο βήμα πριν την παραπομπή στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Τέλος, η Κομισιόν κίνησε διαδικασία επί παραβάσει με προειδοποιητικές επιστολές σε όλα τα κράτη μέλη για αποτυχία εκπλήρωσης των στόχων συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων. Με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία που αναφέρθηκαν από τα κράτη μέλη, όλα απέτυχαν να επιτύχουν αρκετούς στόχους συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων που ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ για τα απόβλητα. Ειδικά η Κύπρος και άλλα 17 κράτη μέλη δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο του 50% για το 2020 για προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση αστικών απορριμμάτων (όπως χαρτί, μέταλλο, πλαστικό και γυαλί).

Επιπλέον, η Οδηγία για τα απόβλητα ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού απαιτεί τη χωριστή συλλογή και σωστή επεξεργασία των ΑΗΗΕ και θέτει στόχους για τη συλλογή, ανάκτηση και ανακύκλωσή τους. Το ελάχιστο ποσοστό συλλογής που πρέπει να επιτυγχάνεται ετησίως από τα κράτη μέλη είναι 65% του μέσου βάρους του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού που διατίθεται στην αγορά τα τρία προηγούμενα έτη στο οικείο κράτος μέλος ή εναλλακτικά το 85% των ΑΗΗΕ που παράγονται στην επικράτεια του αυτού του κράτους μέλους. Η πλειονότητα των κρατών μελών απέτυχε να συλλέξει χωριστά επαρκή ΑΗΗΕ και ως εκ τούτου έχασε τον στόχο συλλογής της ΕΕ. Τα κράτη μέλη, αναφέρει η Κομισιόν, θα πρέπει να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους για την εφαρμογή προκειμένου να εκπληρώσουν τις προαναφερθείσες υποχρεώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

© all rights reserved
customized with από: antikry.gr