Εξάμηνη παράταση των οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας αποφάσισε η Ε.Ε.

"Αφού εκτίμησε την εφαρμoγή των συμφωνιών τυ Μινσκ, το Συμβούλιο αποφάσισε να ανανεώσει τις κυρώσεις για άλλους έξι μήνες, έως την 31η Ιανουαρίου 2017" ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο...


Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρέτεινε επισήμως σήμερα μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2017 τις βαριές οικονομικές κυρώσεις που επέβαλε στη Ρωσία το καλοκαίρι του 2014 για τη φερόμενη εμπλοκή της στην ουκρανική σύγκρουση, σύμφωνα με ανακοίνωση.

Οι κυρώσεις, η ισχύς των οποίων έληγε στα τέλη Ιουλίου, αφορούν κυρίως τις τράπεζες και τις ρωσικές πετρελαϊκές και αμυντικές επιχειρήσεις και έπληξαν σοβαρά την οικονομία της χώρας αυτής, που κήρυξε με τη σειρά της εμπάργκο στις εισαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων από την ΕΕ.

"Αφού εκτίμησε την εφαρμoγή των συμφωνιών τυ Μινσκ, το Συμβούλιο αποφάσισε να ανανεώσει τις κυρώσεις για άλλους έξι μήνες, έως την 31η Ιανουαρίου 2017", ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αναφερόμενο στην ειρηνευτική συμφωνία του Μινσκ.

Ρωσικές αντιδράσεις σε ενδεχόμενη ένταξη της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ

Με τον Φινλανδό ομόλογό του συναντήθηκε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, προειδοποιώντας ότι η Ρωσία θα φέρει πιο κοντά τα στρατεύματά της αν η Φινλανδία μπει στο ΝΑΤΟ.... 

Ο Ρώσος πρόεδρος τόνισε ότι σε μια τέτοια περίπτωση, όπως εξήγησε, οι ένοπλες δυνάμεις της Φινλανδίας θα αποτελούσαν πλέον τμήμα της στρατιωτικής συμμαχίας της Δύσης και θα βρίσκονταν «στα σύνορα της Ρωσικής Ομοσπονδίας».

«Τι πιστεύετε ότι θα κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση; Ότι θα μετακινήσουμε τις ένοπλες δυνάμεις μας 1500 χιλιόμετρα πίσω, ότι θα τις κρατήσουμε εκεί; Ο τρόπος που θα διαφυλάξουν την ασφάλειά και την ανεξαρτησία της χώρας τους είναι απόφαση των Φινλανδών. Εμείς σαφώς και εκτιμούμε την ουδέτερη στάση της Φινλανδίας» δήλωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Ο Φινλανδός πρόεδρος, Σαούλι Νιινίστο, σημείωσε ότι τα στρατιωτικά αεροσκάφη που πετούν στην περιοχή της Βαλτικής δεν θα πρέπει να κλείνουν τους αναμεταδότες τους, τα συστήματα που διαθέτουν και τα οποία επιτρέπουν την αναγνώρισή τους.

Η Ρωσία υποστηρίζει ότι τους τελευταίους μήνες έχει εντοπίσει πολλά αμερικανικά αεροσκάφη που πλησιάζουν τα σύνορά της αλλά έχουν κλειστούς τους αναμεταδότες τους, ενώ πολλές καταγγελίες για παρόμοια ρωσική συμπεριφορά έχει προβεί και το NATO.

Θα επαναληφθεί ο δεύτερος γύρος των αυστριακών προεδρικών εκλογών

Μια δεύτερη ευκαιρία να γίνει ο πρώτος ακροδεξιός πρόεδρος χώρας-μέλους της Ε.Ε. θα έχει σύντομα ο Αυστριακός πολιτικός Νόρμπερτ Χόφερ, ο οποίος ηττήθηκε οριακά στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών, τον περασμένο μήνα, απέναντι στον υποψήφιο των Πρασίνων Αλεξάντερ φαν ντερ Μπέλεν....

 
Μετά το θρίλερ στις εκλογές της 22ας Μαΐου όπου επικράτησε ο υποψήφιος των Οικολόγων με διαφορά 31.000 ψήφων έναντι του ακροδεξιού υποψηφίου, οι Αυστριακοί θα χρειαστεί να ξαναψηφίσουν για πρόεδρο, όπως αποφάσισε το Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας.

Την επανάληψη του δευτέρου γύρου των αυστριακών προεδρικών εκλογών της 22ας Μαίου αποφάσισε σήμερα το Αυστριακό Συνταγματικό Δικαστήριο, εγκρίνοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει πριν τρεις εβδομάδες κατά του εκλογικού αποτελέσματος το αντιπολιτευόμενο ακροδεξιό εθνικιστικό Κόμμα των Ελευθέρων, του οποίου ο υποψήφιος στις εκλογές Νόρμπερτ Χόφερ είχε ηττηθεί οριακά με ποσοστό 49,7%, έναντι 50,3% του νικητή των εκλογών και υποψήφιου των Πράσινων Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν.

H πολυσέλιδη αγωγή που υπέβαλε το FPÖ επικεντρωνόταν στις επιστολικές ψήφους -που είχαν γείρει τελικά την πλάστιγγα- καταγγέλλοντας παρατυπίες
Στην ένσταση που κατέθεσε το Κόμμα της Ελευθερίας έκανε λόγο για σωρεία παρατυπιών και στις 117 περιφέρειες της χώρας, οι οποίες αλλοίωσαν το αποτέλεσμα. Οι περισσότερες ενστάσεις αφορούν την πρόωρη καταμέτρηση ψήφων, απουσία μελών των εφορευτικών επιτροπών, από ανθρώπους που δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι για την καταμέτρηση. Αφού εξέτασε δεκάδες μάρτυρες, το Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι ακύρωσης του αποτελέσματος. 
Οι νέες προεδρικές εκλογές αναμένεται να προκηρυχθούν σύντομα και να διεξαχθούν τέλη Σεπτεμβρίου - αρχές Οκτωβρίου.

Νομισματική Πολιτική και Συνταγματική Αναθεώρηση

Η Ευρώπη ζει ξανά μέρες το ‘20 και του ‘30. Η Δημοκρατία συρρικνώνεται. Απίθανοι τραπεζίτες και γραφειοκράτες επιβάλουν την θέληση μέσω εξαργυρωμένων πολιτικών φοβίζοντας τους λαούς και στρέφοντας τους τον έναν εναντίον των άλλου. Η λιτότητα ποτέ δεν δούλεψε αλλά έφερε την καταστροφή.....

 

Σπύρος Στάλιας, Οικονομολόγος Ph.D

Τα Συντάγματα όπως έχει αποδειχθεί ιστορικά, δεν είναι εκείνα τα κείμενα που εγγυώνται την πρόοδο των Λαών πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Αντίθετα είναι κείμενα που μπορούν να οδηγήσουν στην οπισθοδρόμηση και ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα Ελληνικά Συντάγματα. Κανένα Σύνταγμα οικονομικά και πολιτικά δεν προστάτευε τον Ελληνικό Λαό από συμφορές. Θα προσπαθήσω αυτό να το εξηγήσω και να πω την άποψη μου για το τι θα πρέπει να γίνει.

Πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Ευρώπη υπήρχαν τρία μόνο αβασίλευτα πολιτεύματα. Το 1918 με την λήξη του πολέμου προστέθηκαν αλλά δέκα. Η κοινοβουλευτική δημοκρατία ενθρονίστηκε σε όλη την Ευρώπη ως φυσική μορφή διακυβέρνησης των Λαών. Αυτοκράτορες, Βασιλείς, Τσάροι, Σουλτάνοι, Δούκες εκθρονίσθηκαν, καταργήθηκαν ή αποδυναμώθηκαν. Η δημοκρατία είχε θριαμβεύσει, ο αυταρχισμός είχε ηττηθεί ως υπαίτιος του πολέμου. Εκείνη την εποχή υπήρξαν 22 νέα δημοκρατικά συντάγματα σε όλη Ευρώπη. Οι καθηγητές του Συνταγματικού Δικαίου ήσαν οι μεγάλες βεντέτες της εποχής.

Όλα τα Συντάγματα άρχιζαν με την πρόταση ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό ή το έθνος και ασκούνται υπέρ αυτού, αποσκοπούσαν να τιθασεύσουν, ως αντίδραση στην προηγούμενη εκτελεστική ηγεμονία, την εκτελεστική εξουσία, δίνοντας δύναμη στο Κοινοβούλιο. Τα μελή του Κοινοβουλίου υποτίθεται ότι θα εκλέγονταν με τέτοιο τρόπο, ώστε να εκπροσωπούν όλα τα στρώματα του Λαού.

Τα πιο πολλά Συντάγματα στόχευαν πέραν της κατοχύρωσης των πολιτικών ελευθεριών των πολιτών, στη υλοποίηση στόχων κοινωνικής πολιτικής που αφορούσαν στην υγεία, στην παιδεία, στην κοινωνική ασφάλιση, στην κοινωνική πρόνοια, στις αγροτικές μεταρρυθμίσεις και στα εργατικά δικαιώματα.

Όλα τέλος πάντων είχαν κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο, που φαινόταν ότι ελάμβαναν υπόψη κάθε πλευρά του κοινωνικού και πολιτικού βίου και υπόσχονταν στους νικητές και ηττημένους που επέστρεψαν από τα μέτωπα, που δεν ήσαν τίποτα άλλο από εργάτες και αγρότες, ένα νέο υψηλότερο βιοτικό επίπεδο, κοινωνική σταθερότητα, ηρεμία στη σχέση εργασίας και κεφαλαίου, συνεργασία των Λαών. Υπόσχονταν συνοπτικά ‘σπίτια που πρέπει σε ήρωες’.

Αλλά αυτός ο θρίαμβος της Δημοκρατίας απεδείχθη βραχύβιος. Όπως γρήγορα ενθρονίστηκε άλλο τόσο γρήγορα εκθρονίστηκε. Από τις αρχές του 1920 έως τα μέσα του 1930 οι Δημοκρατίες κατέρρευσαν και αντικαταστάθηκαν με αυταρχικά καθεστώτα, πιο βάρβαρα ακόμα από τα προηγούμενα βασιλικά καθεστώτα.

Τα νέα αυταρχικά καθεστώτα, ως αντίληψη και πράξη, δεν ήσαν βεβαίως ξένα στους ευρωπαϊκούς λαούς και ούτε ήσαν λιγότερα αποτελεσματικά στην οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας.

Πάντως δεν ήσαν δημοκρατικά, και ήσαν προϊόντα της κούρασης των Ευρωπαίων από την προηγηθείσα Δημοκρατία που δεν μπόρεσε να υλοποίηση τις υποσχέσεις της στους Λαούς.

Αλήθεια τι συνέβη και οι Δημοκρατίες κατέρρευσαν και οδηγηθήκαμε στον Β’ ΠΠ; Γιατί δεν αμύνθηκε επί της ουσίας κανένας Ευρωπαίος γι αυτή, και γιατί όλοι θεώρησαν ότι ο ναζισμός ή ο φασισμός ή οι αστικές δικτατορίες ή το σταλινικό υπόδειγμα, έδιναν λύσεις εκείνη την ταραγμένη εποχή;

Ας ρίξουμε λίγο φως σε αυτή την ιστορία και να δούμε ακόμα τι σημαίνει αυτή σήμερα για μας.

Θα διακινδυνεύσω μια υπόθεση και ένα ορισμό.

Στη Δημοκρατία υποτίθεται ότι οι Λαοί διοικούν την οικονομία και όχι μια μικρή ομάδα τραπεζιτών και γραφειοκρατών, που δεν απολογούνται πουθενά, με μια ομάδα πολιτικών που τους ακολούθου.

Δημοκρατία είναι η διαδικασία εκείνη που μετατρέπει τις πολιτικές ελευθερίες σε ισοδύναμες ατομικές και κοινωνικές οικονομικές ελευθερίες, αλλιώς οι πολιτικές ελευθερίες είναι γράμμα κενό.

Η Δημοκρατία, συνταγματικά συνεπώς, θα πρέπει να εξοπλίζεται με τους μηχανισμούς εκείνους έτσι ώστε να μπορεί να ικανοποιεί την παραπάνω αναγκαιότητα που οδηγεί σε περισσότερη ελευθερία των προσώπων και των Λαών.

Τι έγινε τότε; Οι Βασιλείς θυσιάστηκαν, η Δημοκρατία εγκαθιδρύθηκε, μέσω Συνταγμάτων, που κατασκεύασαν όμως καθηγητές-νομικοί χωρίς γνώση της οικονομίας και της βασικής φιλοσοφίας της ανάγκης του συνυπάρχειν μέσα από την οικονομία. Η καθεστηκυία τάξη έτσι σε κάθε χώρα παρέμεινε μαζί με τα συμφέροντα της.

Τα πράγματα έπρεπε να επανέλθουν στη υποτιθέμενη σταθερότητα πριν από το 1914. Και έτσι επεβλήθη και πάλιν, χάριν της σταθερότητας, ο κανόνας του χρυσού, με άλλα λόγια ο χρυσός ως νόμισμα. Έθνη και κράτη σταυρώθηκαν πάνω σε χρυσό σταυρό.

Οι Δημοκρατίες επέλεξαν λοιπόν να ζουν υπό καθεστώς ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων και σταθερών ισοτιμιών σε σχέση με τον χρυσό, και άρα να μην ασκούν ανεξάρτητη Νομισματική Πολιτική. Έτσι έβαλαν στα θεμέλια τους και την νάρκη που θα τις τίναζε στον αέρα σε λίγο χρόνο και θα τις οδηγούσε σε πόλεμο. Οι Δημοκρατίες δεν μπορούσαν πια να ανταποκριθούν στα φιλόδοξα Συντάγματα τους.

Πως λειτουργούσε το σύστημα; Όταν οι οικονομίες λειτουργούν υπό καθεστώς σταθερών ισοτιμιών και ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων τότε κάθε προσπάθεια να αναζωπυρωθεί η οικονομία, μέσω της πτώσης των επιτοκίων, οδηγεί σε έξοδο των κεφαλαίων από την χώρα -αναζητούν καλύτερη απόδοση- που οδηγεί στην πτώση της ισοτιμίας του νομίσματος. Αλλά ζούσαν υπό καθεστώς σταθερών ισοτιμιών. Η Κυβέρνηση υποχρεωμένη να διατηρεί την ισοτιμία σταθερή, ύψωνε ξανά τα επιτόκια και βρισκόταν εκεί που άρχισε. Στην αδυναμία να αναθερμάνει την οικονομία.

Τι απέμενε σε μια Κυβέρνηση να κάνει που δεν μπορεί να ασκήσει ανεξάρτητη νομισματική πολιτική. Η λιτότης. Η βάρβαρη μείωση μισθών, συντάξεων, κοινωνικών παροχών, διάλυσης τους κράτους με σκοπό μέσω της ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας και διατήρησης της ‘εξωτερικής αξίας του νομίσματος’, να βάλει μπρος της οικονομία.

Αλλά αυτό σήμαινε ότι η χώρα αυτή, η Α ας την ονομάσουμε, κάνοντας αυτό, εξήγε το πρόβλημα της στη χώρα Β. Καθώς η Α, λόγω μείωσης των αμοιβών, μείωνε τις εισαγωγές της από την χώρα Β, της χώρας Β το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών έμπαινε σε πρόβλημα με το νόμισμα της να υποτιμάται. Μπρος σε αυτή την κατάσταση, η χώρα Β αύξανε τα επιτόκια της, για να συγκρατήσει και να προσελκύσει κεφάλαια για να διατηρήσει την ‘εξωτερική αξία του νομίσματος της’, και ασκούσε και αυτή εισοδηματική πολιτική άγριας περικοπής δαπανών και αμοιβών με στόχο την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας, εξάγοντας έτσι το πρόβλημα στη χώρα Γ. Κάνοντας έτσι όλες οι χώρες, να εξάγουν και ελάχιστα να εισάγουν, ανταγωνιζόντουσαν η μια την άλλη στη κατάκτηση αγορών, έθεταν σε δοκιμασία την εσωτερική τους σταθερότητα και δημιουργούσαν θανάσιμη ανεργία στην οικονομία συνολικά. Δημιουργούσαν φτώχεια στους πολλούς και πλούτο στους τραπεζίτες.

Αυτά τα απελπισμένα τεχνάσματα διατήρησης της εξωτερικής αξίας του νομίσματος ήταν η αιτία που φτάσαμε στο θάνατο των δημοκρατιών και στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Έχουν γράφει θεωρίες που διαφωτίζουν, αλλά καμία δεν ερμηνεύει το φαινόμενο εκείνης της εποχής. Η αιτία ήταν ο χρυσός. Οι Κυβερνήσεις δεν ασκούσαν Ανεξάρτητη Νομισματική Πολιτική. Στα Δημοκρατικά Συντάγματα τους ούτε κατ’ ιδέαν δεν υπήρχε τέτοια πρόνοια και οι Δημοκρατίες κατέρρευσαν.

Έπρεπε μέσα από τις στάχτες του Πολέμου να γίνει κατανοητή η άσκηση της Ανεξάρτητης Νομισματικής Πολιτικής και ότι αυτή δεν την αφήνεις σε τραπεζίτες, σε άθλιους κερδοσκόπους και σε γλείφτες πολιτικούς.

Τι σημαίνει ‘Άσκηση Ανεξάρτητης Νομισματικής Πολιτικής’; Σημαίνει επί της ουσίας, ότι είναι προτιμότερο να απασχολείς το εργατικό δυναμικό να παράγει υπηρεσίες και προϊόντα στη χώρα σου, τα οποία θα μπορούσαν να παραχθούν στο εξωτερικό πιο φθηνά, εάν η εναλλακτική λύση είναι να έχεις ανεργία ή να εξάγεις την ανεργία σου, αν μπορείς, σε άλλη χώρα, όπως κάνει σήμερα η Γερμανία προς όλους τους Λαούς της Ευρωζώνης, οι όποιοι δεν μπορούν να αμυνθούν αφού δεν ασκούν νομισματική πολιτική.

Τι σημαίνει αυτό για την συνεργασία των Λαών; Αντί να παρεμποδίζεις την ανάπτυξη με την άνοδο των επιτοκίων για την διατήρηση της ‘εξωτερικής αξίας του νομίσματος’, είναι προτιμότερη η ανάπτυξη μέσω της διατήρησης της εσωτερικής σταθερότητας. Με άλλα λόγια είναι προτιμότερο τα νομίσματα των κρατών να διακυμαίνονται μεταξύ τους και έτσι κάθε χώρα να αμύνεται από μόνη της σε υφεσιακές πιέσεις από το εξωτερικό. Αυτό δεν σημαίνει περιορισμό στο εξωτερικό εμπόριο. Αντιθέτως τα μέτρα της πλήρους απασχόλησης στο εσωτερικό, καθιστούν την ανταλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών για τα έθνη επωφελή παρά εχθρική κατάκτηση.

Μετά τα παραπάνω θα έγινε σε όλους αντιληπτό ότι τα κράτη της Ευρωζώνης ζουν υπό καθεστώς ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων και ακόμα χειρότερα, με ένα νόμισμα το ευρώ, που έχει τις ιδιότητες του χρυσού.

Δεν ασκούν ανεξάρτητη νομισματική πολιτική και κατά συνέπεια δεν ασκούν ανεξάρτητη δημοσιονομική πολιτική, συναλλαγματική πολιτική, εμπορική πολιτική, και εισοδηματική πολιτική. Δεν ασκούν τις πολιτικές που ασκεί ένα επικυρίαρχη κράτος. Όλα εξαρτώνται από τα επιτόκια της ΕΚΤ και των ‘αγορών’ και από την μη λογοδοτούσα πουθενά γραφειοκρατία των Βρυξελλών, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή, σε εποχές άνθησης της οικονομίας, 2002-2008, καμία κυβέρνηση δεν μπορούσε να φρενάρει τον υπερδανεισμό αφού δεν ασκούσε νομισματική πολιτική. Μετά το τραπεζικό φιάσκο του 2008, που φορτώθηκε ανενδοιάστως στους Λαούς, καμία Κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την ύφεση πάλι για τον ίδιο λόγο.

Η Ευρώπη ζει ξανά μέρες το ‘20 και του ‘30. Η Δημοκρατία συρρικνώνεται. Απίθανοι τραπεζίτες και γραφειοκράτες επιβάλουν την θέληση μέσω εξαργυρωμένων πολιτικών φοβίζοντας τους λαούς και στρέφοντας τους τον έναν εναντίον των άλλου. Η λιτότητα ποτέ δεν δούλεψε αλλά έφερε την καταστροφή.

Η Ευρώπη έχει ανάγκη λοιπόν από άλλη επιλογή. Πρέπει τα κράτη να προστατεύονται, ασκώντας τα ίδια την νομισματική πολιτική που τους αρμόζει, με σταθερές ισοτιμίες, για την προστασία του ευρωπαϊκού εμπορίου και των επενδύσεων, πράγμα που συνεπάγεται τον έλεγχο της διακίνησης των κεφαλαίων.

Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η ισορροπία στην οικονομία και μόνο έτσι θα αποφύγουμε ξανά το φαινόμενο της κρίσης του 2008 και την άθλια λιτότητα που οδηγεί στη φτώχεια και στη σύγκρουση των Λαών.

Η οικονομία έχει καταδείξει ότι αν αφεθεί στις ορέξεις των τραπεζιτών, γραφειοκρατών και κερδοσκόπων δεν οδηγεί στο πλούτο αλλά στο χάος.

Ο έλεγχος της διακίνησης των κεφαλαίων και η άσκηση της ανεξάρτητης νομισματικής πολιτικής, θα καταστήσει πάλι την Ευρώπη τόπο ειρήνης, αμοιβαίας συνεργασίας και χώρο προόδου για τους Ευρωπαϊκούς Λαούς.

Αλλά τα λάθη του παρελθόντος δεν πρέπει να τα επαναλάβουμε.

Συνταγματικά θα πρέπει να κατοχυρώσουμε την ανεξαρτησία της άσκησης της νομισματικής πολίτικης σε κάθε κράτος της Ευρώπης και τον έλεγχο της διακίνησης των κεφαλαίων.

Κάθε αναθεώρηση του Συντάγματος που δεν περιλαμβάνει αυτή την πρόνοια, αφήνει τα πράγματα ως έχουν, με αποτέλεσμα τα κοινοβούλια να είναι υποχείρια υπόπτων αντιδημοκρατικών δυνάμεων και κάλλιστα να συνυπάρχουν με το ψεύδος, την αυθαιρεσία, την διαφθορά, τις πελατειακές σχέσεις, με την οπισθοδρόμηση, με την αισθητική χυδαιότητα, όπως ακριβώς είναι σήμερα η Βουλή των Ελλήνων. Νομοθετεί εις βάρος των Ελλήνων και υπέρ των Τραπεζιτών. Την σιχαίνεσαι.

Κατά συνέπεια εν όψη της αναθεώρησης του Συντάγματος οφείλουμε εν ονόματι του Πατριωτισμού μας να καταλύσουμε ούτως ή άλλως το παρόν Σύνταγμα και να το αντικαταστήσουμε με ένα νέο Σύνταγμα που τις πολιτικές ελευθερίες τις καθίστα ουσία μετατρεποντάστες σε οικονομικές ελευθερίες.

ΛΑ.Ε.: Αγωνιστικές Συγκεντρώσεις και Πορείες στις 5 Ιουλίου, επέτειο του «ΟΧΙ» στο δημοψήφισμα του 2015

Την Τρίτη στις 7μμ, η ΛΑ.Ε καλεί σε συγκέντρωση στην Ομόνοια και πορεία στα γραφεία της ΕΕ και στο Μαξίμου, με κατάληξη στο Σύνταγμα, για την πρώτη επέτειο του ΟΧΙ στο Δημοψήφισμα του 2015.... 

 

Συμπληρώνεται την ερχόμενη Τρίτη ένας χρόνος από τον πολιτικό σεισμό που προκάλεσε στην Ευρώπη το εκκωφαντικό ''ΟΧΙ'' του ελληνικού λαού στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου του 2015.

Αυτήν την μέρα διοργανώνονται σε όλη την Ελλάδα συγκεντρώσεις και πορείες που θέλουν να διατρανώσουν ότι το ''ΟΧΙ'' της 5ης Ιούλη είναι ζωντανό και επίκαιρο.

Την Τρίτη στις 7μμ, η ΛΑ.Ε καλεί σε συγκέντρωση στην Ομόνοια και πορεία στα γραφεία της ΕΕ και στο Μαξίμου, με κατάληξη στο Σύνταγμα.

“Είμαστε όλοι Έλληνες!” φώναζαν οι προοδευτικοί πολίτες της ηπείρου, διαδηλώνοντας τον σεβασμό και την αλληλεγγύη τους σε έναν μικρό λαό που απέρριπτε τον ωμό εκβιασμό Βρυξελλών και Βερολίνου, απαιτώντας να πάρει πίσω τα λεηλατημένα δικαιώματα, την πληγωμένη αξιοπρέπεια και την καθημαγμένη χώρα του.

Ένα χρόνο μετά, οι Γάλλοι απεργοί που συγκρούονται με τις δυνάμεις καταστολής και οι Βρετανοί πολίτες που υπερασπίζονται το Brexit απέναντι σε θεούς και δαίμονες, διαμηνύουν ότι “ΔΕΝ είμαστε όλοι Έλληνες”, εννοώντας “δεν είμαστε όλοι ΣΥΡΙΖΑ”. Η ταπεινωτική συνθηκολόγηση της ομάδας Τσίπρα μετέτρεψε την Ελλάδα σε δακτυλοδεικτούμενο παράδειγμα ντροπής με το τρίτο μνημόνιο, την παράδοση του δημόσιου πλούτου, των υποδομών, των δημοσίων εσόδων και της λαϊκής κυριαρχίας στους τροϊκανούς επικυρίαρχους.

Ας πανηγυρίζουν οι βιαστές της βούλησης του ελληνικού λαού για την πρόσκαιρη νίκη τους. Αργά ή γρήγορα θα βρεθούν και πάλι αντιμέτωποι με την οργή της λαϊκής πλειοψηφίας, καθώς το τρίτο μνημόνιο, όπως και τα προηγούμενα, οδηγεί την ελληνική οικονομία στην καταστροφή και την κοινωνία σε απόγνωση. Το στρατόπεδο του “Μένουμε Ευρώπη”, που έχει πλέον σημαιοφόρο του, πλάι στους Μητσοτάκη, Γεννηματά, Θεοδωράκη και ΣΙΑ, και τον Αλέξη Τσίπρα, διαπιστώνει ότι έχει στήσει πύργους πάνω σε κινούμενη άμμο, με την Ε.Ε. να κλονίζεται εκ θεμελίων μετά την ψήφο υπέρ του Brexit.

Μαζί με το οδυνηρό σοκ από την προδοσία των ελπίδων του, ο ελληνικός λαός αποκόμισε από το περσινό, καυτό καλοκαίρι πολύτιμα μαθήματα. Διαπίστωσε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η Ε.Ε. δεν είναι “το κοινό μας σπίτι”, αλλά η κοινή μας φυλακή. Ότι οι φίλοι του κ. Τσίπρα δεν είναι “εταίροι”, αλλά εκβιαστές και επικυρίαρχοι. Ότι δεν υπάρχει δρόμος ανατροπής της λιτότητας και των μνημονίων μέσα σε μια ευρωζώνη- θάλαμο βασανιστηρίων του κ. Σόιμπλε. Κι ότι δεν μπορεί να υπάρξει νικηφόρο ΟΧΙ, χωρίς ένα ξεκάθαρο ΝΑΙ, χωρίς ένα συγκροτημένο Σχέδιο Β για μια νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα δεσμά του χρέους, των μνημονίων και της επιτροπείας, με το λαό κυρίαρχο του πλούτου και της χώρας του.

Η Λαϊκή Ενότητα αγωνίζεται για τη συγκρότηση της εναλλακτικής πρότασης και του μετώπου των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων που θα επιτρέψει στα επόμενα ΟΧΙ του ελληνικού λαού να μην προδοθούν ξανά, αλλά αυτή τη φορά να νικήσουν. Ας γίνει η πρώτη επέτειος του περσινού δημοψηφίσματος αφορμή για ένα πρώτο, τολμηρό βήμα ανασύνταξης της ριζοσπαστικής Αριστεράς και των προοδευτικών, πατριωτικών, δημοκρατικών δυνάμεων, ώστε να πάρουν τα κλεμένα όνειρα την εκδίκησή τους.
  • ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΪΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ 

  • ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ, ΤΡΙΤΗ, ΟΜΟΝΟΙA 7μμ, ΠΟΡΕΙA ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΣΤΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ, ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Επιστολή "καταγγελείας" Τσακαλώτου προς τους δανειστές για τη στάση των τεχνικών κλιμακίων

Σe 10σέλιδη επιστολή στους επικεφαλής του κουαρτέτου, Μπενουά Κερέ, Πολ Τόμσεν, Πιερ Μοσκοβισί και Κλάους Ρέγκλινγκ, ο υπουργός Οικονομικών. Ευκλείδης Τσακαλώτος. καταγγέλλει τα τεχνικά κλιμάκια ότι με τη στάση τους υπονομεύουν τη διαπραγμάτευση….



Δριμύ "κατηγορώ" για τη στάση των στελεχών των τεχνικών κλιμακίων των θεσμών εξαπολύει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, με επιστολή του προς τους επικεφαλής του κουαρτέτου, Μπενουά Κερέ, Πολ Τόμσεν, Πιερ Μοσκοβισί και Κλάους Ρέγκλινγκ.

Στη 10 σελίδων επιστολή του, ο κ. Τσακαλώτος, σύμφωνα με το MEGA, καταγγέλλει τα τεχνικά κλιμάκια ότι με τη στάση τους υπονομεύουν τη διαπραγμάτευση, καθώς δημιουργούν δυσκολίες και καθυστερήσεις στις συζητήσεις και εγείρουν συνεχώς νέες, παράλογες απαιτήσεις.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Οικονομικών κατηγορεί τα τεχνικά κλιμάκια ότι ζητούν να ακυρωθούν νόμοι που έχουν ψηφισθεί και παρεμβαίνουν στην εθνική νομοθεσία.

Περιλαμβάνει, μάλιστα, στην επιστολή του και συγκεκριμένα παραδείγματα από υπουργεία, με περιπτώσεις στις οποίες έφεραν δυσκολίες και ζητούσαν ευθείες παρεμβάσεις στην εθνική νομοθεσία, ζητώντας να ακυρωθούν ψηφισθέντες νόμοι.

Το θέμα είχε θέσει ο υπουργός Οικονομικών και την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια συνεδρίου στο Λαγονήσι, με τους θεσμούς να ανεβάζουν κι εκείνοι τους τόνους, με την Ντ. Βεκουλέσκου να διαμηνύει ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει και τον κ. Κοστέλο να προειδοποιεί για δύσκολη αξιολόγηση.

Αλέξης Τσίπρας: Τα δύσκολα είναι πίσω μας – Το 2ο εξάμηνο του έτους επιστρέφουμε στην ανάπτυξη

"Η Ελλάδα αποφάσισε να γίνει μέλος της Ασιατικής Τράπεζας Επενδύσεων για τη δυνατότητα χρηματοδότησης ελληνικών επενδύσεων σε ασιατικές χώρες και ασιατικών στην Ελλάδα" 



Ο πρωθυπουργός έδωσε συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο CCTV2 και αναφέρθηκε τόσο στην κρίση στην Ελλάδα, το προσφυγικό, το Brexit, τη συμφωνία για το χρέος αλλά και τις σχέσεις με την Κϊνα. Αναφέρθηκε στην μακρά πολιτισμική παράδοση κοινό χαρακτηριστικό και των δυο λαών.

Σχετικά με τη συμφωνία και την μείωση του χρέους:


«Δύσκολη κρίση. Τα δύσκολα βρίσκονται πίσω μας. Ο ελληνικός λαός έδειξε αντοχή και υπομονή έκλεισε η πρώτη και πιο δύσκολη αξιολόγηση. Για πρώτη φορά ανοίγει δρόμος για την μείωση του χρέους, προϋπόθεση για Επενδυτική εμπιστοσύνη. Το Β εξάμηνο του 2016 επιστρέφουμε στην ανάπτυξη. Εκτιμήσεις για 3% το 2017 όραμα μας η σταθερή επιστροφή στην ανάπτυξη. Πατάμε στα πόδια μας 2021».

Για το Brexit


Η ακραία λιτότητα δεν βοήθησε ούτε την Ελλάδα ούτε την Ευρώπη. Βαθιά πολιτική κρίση στην Ευρώπη προκαλεί την άνοδο απομονωτισμού ευρωσκεπτικισμού. Χρειάζεται αλλαγή πορείας. Η επίπτωση στην Ευρώπη θα είναι μικρότερη από ότι στην Βρετανία. Είμαστε καλυμμένοι για το χρέος, δεν μας επηρεάζει τυχόν καθυστέρηση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Η Ευρώπη πρέπει να επιστρέψει στις Ιδρυτικές αξίες τη δημοκρατία , την αλληλεγγύη και τη συνοχή. Παλεύουμε για λαϊκή κυριαρχία και αλληλεγγύη. Η συνεισφορά μας θα είναι καθοριστική. Σεβασμό στο δικαίωμα των λαών για αξιοπρέπεια και κοινωνική δικαιοσύνη.

Για το προσφυγικό


Η Ελλάδα βρέθηκε στην προσφυγική και την οικονομική κρίση. Είμαστε σταθερή δύναμη ειρήνης και συνεργασίας σε μια αποσταθεροποιημένη περιοχή. Είμαστε περήφανοι που απέναντι στο προσφυγικό ρεύμα αναδείξαμε το ανθρωπιστικό πρόσωπο της Ευρώπης την ώρα που άλλοι γύριζαν την πλάτη. Η κρίση ασφαλείας δεν οφείλεται στην προσφυγική κρίση. Χρειάζεται πολιτική ασφαλείας με επιστροφή στις αξίες της αξιοπρέπειας. Η Ελλάδα ασφαλής χώρα, εξαιρετικός προορισμός για τους κινέζους πολίτες. Μικρή χώρα αλλά με ρόλο στην προώθηση της ειρήνης και των ανθρωπίνων αξιών.
Ο πρωθυπουργός Μίλησε επίσης και για ένα ντοκιμαντέρ που γυρίζει η CCTV2 για την κινεζική πολιτική "μια ζώνη ένας δρόμος" μ.ζ.ε.δ. που αφορά την οικονομική σύνδεση της με την Δύση στα πρότυπα του αρχαίου δρόμου του μεταξιού.

Η Ελλάδα είναι σε στρατηγική θέση και αυτό συμπίπτει με την κινεζική στρατηγική μ.ζ.ε.δ.. Είναι σημαντικό γιατί η Ελλάδα γίνεται πύλη εισαγωγής εμπορευμάτων αλλά και πολιτιστική πύλη. Επιδιώξεις:. Εισαγωγή τεχνογνωσίας και καινοτομίας, ελληνικές εξαγωγές, ναυτιλιακή συνεργασία βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε στρατηγική σχέση με την Κίνα.

Ολοκληρώνεται με επιτυχία το έτος ναυτικής συνεργασίας. Μπορούμε να προχωρήσουμε. Επιδιώκουμε Επισκευές κινεζικών πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία συνέργειες ελληνικών και κινεζικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Η Ελλάδα ειναι ο πρώτος σταθμός στην Ευρώπη στον δρόμο του μ.ζ.ε.δ Αυτό μπορεί να δημιουργήσει επενδύσεις όπως logistic center στο λιμάνι, υποδομές για συναρμολόγηση προϊόντων. Αναβάθμιση του λιμανιού.

Η προσέλκυση επενδύσεων σημαντική για την ανάκαμψη. Αυτό θέλει εμπιστοσύνη. Βγαίνουμε απο έναν κύκλο αβεβαιότητας.

 Η Ελλάδα αποφάσισε να γίνει μέλος της Ασιατικής Τράπεζας Επενδύσεων


H Ελλάδα είναι χώρα φιλική προς τους επενδυτές που αποσκοπούν στην αμοιβαία επωφελή συνεργασία. Η Ελλάδα αποφάσισε να γίνει μέλος της Ασιατικής Τράπεζας Επενδύσεων για δυνατότητα χρηματοδότησης ελληνικών επενδύσεων σε ασιατικές χώρες και ασιατικών σε Ελλάδα. Προοπτική να συνεργαστεί η Ελλάδα και με την τράπεζα των Brics. Η Ελλάδα είναι ένα δέντρο που έχει τις ρίζες του στην Δύση αλλά απλώνει κλαδιά σε βορρά νότο και Ανατολή.


Δημοσκόπηση Πανεπιστημίου Μακεδονίας: Προβάδισμα 11,5% στην πρόθεση ψήφου για τη ΝΔ (vid)

Στην παράσταση νίκης η διαφορά φτάνει τις 36,5 ποσοστιαίες μονάδες. 37% των ερωτηθέντων επιθυμεί επιστροφή σε εθνικό νόμισμα, στη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τον ΣΚΑΪ...


Διψήφιο προβάδισμα στην πρόθεση ψήφου – που ξεπερνά τις 11 ποσοστιαίες μονάδες (28,5% έναντι 17%) καταγράφει η ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για λογαριασμό του ΣΚΑΪ, ενώ στην παράσταση νίκης η διαφορά υπέρ της ΝΔ φτάνει τις 36,5 ποσοστιαίες μονάδες (52,5% έναντι 16%).

Το «άνοιγμα» της ψαλίδας μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων φαίνεται να εξηγείται από την αρνητική εκτίμηση των κυβερνητικών επιδόσεων στην κοινή γνώμη (8 στους 10 εκτιμούν ότι τα πράγματα κινούνται προς τη λάθος κατεύθυνση) και την απαισιοδοξία που επικρατεί για το μέλλον (8 στους 10 εκτιμούν ότι θα υπάρξουν νέα μέτρα).

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης που παρουσιάστηκαν στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ, στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ σημειώνει 28,5%, ο ΣΥΡΙΖΑ 17%, η ΧΑ είναι τρίτο κόμμα με 8%, 6% λαμβάνει το ΚΚΕ, 4,5% η Δημοκρατική Συμπαράταξη, 3% η Ένωση Κεντρώων, 2,5% η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, 2% οι ΑΝΕΛ, από 1,5% καταγράφουν Το Ποτάμι, η ΛΑΕ και η Πλεύση Ελευθερίας, 5% άλλα κόμματα, ενώ 19% απαντά ΔΞ/ΔΑ.

Η δημοσκόπηση αναλυτικά ΕΔΩ

Ακολουθεί βίντεο του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ


Πρόταση «βόμβα» Λαγκάρντ: Να γίνονται μόνιμα στην Ελλάδα οι Ολυμπιακοί

Υπέρ της μόνιμης τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα τάχθηκε η Κριστίν Λαγκάρντ, στη διάρκεια των εργασιών του «Φεστιβάλ Ιδεών Ασπεν»....

 


Η ιδέα προήλθε από την αντιπρόεδρο του Ινστιτούτου Ασπεν και υπεύθυνη για τη διοργάνωση του «Φεστιβάλ Ιδεών», Κίτι Μπουν, κατά τη διάρκεια συζήτησης την Κυριακή, η οποία τόνισε : «Η ελληνική οικονομία είναι καταστραμμένη. Το χρέος είναι τεράστιο πρόβλημα. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι μια τεράστια καταστροφή για το Ρίο. Ο τρόπος με τον οποίο η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή λαμβάνει τις αποφάσεις είναι πράγματι περίπλοκος. Θα μπορούσαμε να εγκαταστήσουμε μόνιμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο σπίτι τους στην Αθήνα, ενδυναμώνοντας την οικονομία της και τον τουρισμό και προσφέροντας μια τοποθεσία περιβαλλοντικά ασφαλή – δεν χρειάζεται να χτίζουμε στάδια που θα γεμίζουν σκόνη και χόρτα – και να βοηθήσουμε την Ελλάδα και τον κόσμο. Βρείτε μια τοποθεσία στην Ευρώπη που είναι νομότυπο το σπίτι των Ολυμπιακών Αγώνων», ήταν η παρέμβαση της κυρίας Μπουν.

Η επικεφαλής του ΔΝΤ τη χαρακτήρισε πολύ καλή ιδέα, ωστόσο είπε πως θα πρέπει να ξεκαθαριστούν διάφορα ζητήματα, όπως διαφάνεια, επιτροπή που θα έχει την ευθύνη των χειρισμών κ.α.

«Νομίζω είναι μια σπουδαία ιδέα για άμεση χρήση και σας ευχαριστώ. Ξέρετε, στο βαθμό που πρόκειται να δημιουργήσει ζήτηση, η οποία είναι αυτό που απολύτως χρειάζεται αυτή η οικονομία, θα ήταν που σπουδαίο. Το πώς θα συνδυαστεί η μία (μόνιμη) με τον πολυμερή και πολυεθνική ελκυστικότητα που έχουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί», είπε η Κριστίν Λαγκάρντ.

Η Κριστίν Λαγκαρντ διευκρίνισε ότι θα μπορούσε να υπάρξει ένα καλό διοικητικό όργανο που θα αναλάμβανε την εποπτεία και να διασφαλιστεί ότι υπάρχει διαφάνεια και λογοδοσία.

«Ότι δεν θα υπάρχουν δυσάρεστες καταστάσεις (funny business) όπως συνέβη και στο παρελθόν σε κάποιες καταστάσεις. Νομίζω είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα».

Η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ υπενθύμισε ότι ο μαραθώνιος διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα και οι Ολυμπιακοί Αγώνες ονομάζονται έτσι εξαιτίας της Ολυμπίας, η οποία βρίσκεται στην Ελλάδα και η οποία έχει φιλοξενήσει τόσους πολλούς φανταστικούς αθλητές, ως μέρος των αρχών που είχαν οι Ελληνες, «νους υγιής εν σώματι υγιή», κατέληξε η Κριστίν Λαγκαρντ.
newmoney.gr...

Νέα ΨΥΧΡΟΛΟΥΣΙΑ στα ΑΤΜ για τους συνταξιούχους του Δημοσίου


Νέο σοκ θα πάθουν σήμερα περίπου 284.122 συνταξιούχοι του Δημοσίου όταν πάνε στα ATM για να πληρωθούν το μέρισμα από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, καθώς θα δουν για μια ακόμα φορά τα μηνιαία ποσά που παίρνουν μειωμένα από 37% - 54%.
 
Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα μεγαλύτερο θα είναι το πλήγμα για 19.432 δικαιούχους, οι οποίοι παίρνουν το κατώτατο μέρισμα που τώρα από 58 ευρώ μειώνεται στα 22,90, ψαλιδίζεται δηλαδή κατά 60,5%.

Σαν να μην έφτανε αυτό, περίπου 26.367 μερισματούχοι θα χάσουν εντελώς το μέρισμα και μάλιστα το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων θα τους ζητήσει να επιστρέψουν και αυτά που πήραν τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

1. Υπάλληλος ΠΕ (γυναίκα εκπαιδευτικός) με 33 έτη: από 201 ευρώ θα πάρει 116 ευρώ (-43%)

2. Υπάλληλος ΔΕ με 39 χρόνια: από 214 ευρώ, θα πάρει 108 ευρώ (-49%)

3. Υπάλληλος ΔΕ με 39 έτη και διαδοχική ασφάλιση: από 180 ευρώ θα πάρει 82 ευρώ (-54%)

4. Αστυνομικός με 35 έτη: από 226 ευρώ θα πάρει 144 ευρώ (-37%)

5. Διευθυντής υπουργείου με 35 έτη και επίδομα θέσης: από 165 ευρώ θα πάρει 91 ευρώ (-37,5%).

image.jpg

Ο νόμος προβλέπει ένα δεύτερο κι ένα τρίτο κύμα μειώσεων για το 2017 και 2018, κάτι που σημαίνει ότι την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά, θα πέσει και νέο ψαλίδι στο μέρισμα και τα ποσά θα μειωθούν ακόμα περισσότερο

Οι συνταξιούχοι θα πληρωθούν ξανά στο τέλος Σεπτεμβρίου και στο τέλος Δεκεμβρίου με τη διαφορά ότι σε αυτές τις τρίμηνες πληρωμές θα ενσωματωθούν οι αναδρομικές μειώσεις για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο γιατί οι περικοπές εφαρμόζονται από 1/1/2016. Η αναδρομική μείωση δηλαδή θα γίνει σε δύο δόσεις. Μία στην πληρωμή Σεπτεμβρίου και μία τον Δεκέμβριο.

Αφελληνίζονται οι διοικήσεις του ΤΧΣ και των Τραπεζών

Με το ΦΕΚ, της 30ης Ιουνίου 2016, η διοίκηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) εξαναγκάζεται σε πιθανή αποχώρηση, λόγω των διατάξεων της υπ’ αριθμ. 9/1/17.5.2016 απόφασης που περιγράφει τα κριτήρια αξιολόγησης...
 

Στο σκηνικό αυτό πάντως, δεν είναι καθόλου τυχαία – τουναντίον άλλωστε- η προχθεσινή εμπλοκή του προτεινόμενου για τη θέση του ceo στην Τράπεζα Πειραιώς, κ. Χ. Παπαδόπουλου, μέσω του οποίου οι μεγαλοεπενδυτές (εν προκειμένω ο J. Paulson) ακούν βέτο στις προτάσεις του ΔΣ, ουσιαστικά, σαν ένα χτύπημα κάτω από τη μέση με αποδέκτη τον πρόεδρο της Τράπεζας, κ. Μιχ. Σάλλα.

Περίεργα σκηνικά στήνονται τις τελευταίες ημέρες, σε ότι αφορά τον έλεγχο των τραπεζών. Οι «ελληνικές δυνάμεις», που εδώ και καιρό κρίνονται από ενδελεχείς και συνεχείς αξιολογήσεις απειλούνται από….περιορισμό, αν όχι από εξαφάνιση.

Και ενώ όλα έδειχναν ότι υπήρχε μια εξασφαλισμένη συνέχεια, τουλάχιστον για όποιους πληρούσαν τα απαιτούμενα κριτήρια σε επιτελικές θέσεις τραπεζών, τις τελευταίες ημέρες, σχεδιάζεται μια…ανατροπή.

Προφανώς με στόχο να περάσει ο έλεγχος των ελληνικών τραπεζών πλήρως εκτός Ελλάδος, πραγματοποιούνται βήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Ενώ υπήρχε η αίσθηση ότι δεν θα γίνουν αλλαγές σε…. «βαρύδγουπα» ονόματα, η συγκυρία έρχεται να επιβεβαιώσει το αντίθετο. 

Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει μάλλον να αναμένονται και εκπλήξεις…

Ριζικές αλλαγές στη διοίκηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) !

Αυτό από μόνο του είναι περίεργο και ξαφνικό, δεδομένου ότι επιχειρείται ελάχιστα εικοσιτετράωρα πριν την επίσημη παράδοση της τελικής αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση έχει φτάσει στο τέλος της. 

Την Τρίτη 5 Ιουλίου, (σε τρεις εργάσιμες), μετά τη σύγκληση του Γενικού Συμβουλίου του ΤΧΣ, η αρμόδια Επιτροπή Επιλογής παραδίδει το πόρισμα της αξιολόγησης στον υπουργό Οικονομικών, προκειμένου να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες. 

Και ξαφνικά, παραμονές της παράδοσης του πορίσματος, και ενώ δεν υπήρχε φημολογία ή αίσθηση για το αντίθετο, κυκλοφορούν πληροφορίες που θέλουν την Επιτροπή να ωθεί σε έξοδο βασικά στελέχη του ΤΧΣ, προτείνοντάς τους εναλλακτικές που δεν φαίνεται να τους ικανοποιούν.
Να τους πιέζουν εμμέσως έτσι, να αποχωρήσουν….

Παράλληλα, στην υπό ολοκλήρωση αξιολόγηση των διοικήσεων των τραπεζών, που διενεργεί για λογαριασμό του ΤΧΣ η Stuart Spencer,επίσης ετοιμάζονται εκπλήξεις. 

Κυκλοφορούν διάφορα ονόματα τραπεζικών του εξωτερικού, σαν να μην υπάρχει πια εμπιστοσύνη στις ελληνικές διοικήσεις.

Ο έλεγχος των τραπεζών - στις οποίες ήδη μετέχουν εκπρόσωποι θεσμών και στις οποίες ήδη μέλη του ΔΣ έχουν αντικατασταθεί από στελέχη του εξωτερικού – φαίνεται ότι χάνεται σιγά σιγά από τους δικούς μας τραπεζίτες.

Επιτροπή Επιλογής

Η Επιτροπή Επιλογής αποτελείται από 6 ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, εκ των οποίων τρεις , συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου, υποδεικνύονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας αντίστοιχα, δύο από τον Υπουργό Οικονομικών και ένας από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Από τα παραπάνω μέλη, Έλληνες είναι μόνο….δύο. Οι υπόλοιποι τέσσερις είναι ξένοι. Προεδρεύει ο κ. Francesco Papadia.

Ποιοι δικαιούνται επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης


Κοινοποιήθηκε από το υπουργείο Εργασίας η εγκύκλιος για την καταβολή επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανασφάλιστους υπερήλικες και σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Ειδικότερα:


1. Τροποποιήθηκαν οι προϋποθέσεις για χορήγηση σύνταξης από τον ΟΓΑ στους ανασφάλιστους υπερήλικες.

Με τις ανωτέρω διατάξεις, μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων για τη χορήγηση ή την επαναχορήγηση της σύνταξης, περιλαμβανόταν και η πρόβλεψη να μην λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ανεξαρτήτως ποσού.

▶ 2. Με το άρθρο 93 του ν. 4387/2016, επέρχεται εξορθολογισμός των προαναφερόμενων διατάξεων με τη χορήγηση πλέον από τον ΟΓΑ ενός επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανασφάλιστους υπερήλικες και σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, με κριτήρια που έχουν ως γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά και τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του ανωτέρω νόμου, το εν λόγω ειδικό επίδομα αποτελεί προνοιακή παροχή και η καταβολή του βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Προϋποθέσεις καταβολής της παροχής:

Α. Να έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας.

Β. Να μην λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται να λάβουν σύνταξη από το εξωτερικό ή οποιαδήποτε ασφαλιστική ή προνοιακή παροχή από την Ελλάδα, μεγαλύτερη από το πλήρες ποσό του μηνιαίου επιδόματος που καθορίζεται με τον παρόντα νόμο στο ποσό των 360 ευρώ. Σε περίπτωση που η κατά τα ανωτέρω σύνταξη ή παροχή που λαμβάνουν είναι μικρότερη από 360 ευρώ, χορηγείται στους δικαιούχους το ποσό της διαφοράς που προκύπτει, μετά την αφαίρεση από το επίδομα του ποσού της σύνταξης ή της παροχής που λαμβάνουν από άλλη πηγή.

Αν η διαφορά που προκύπτει είναι μικρότερη από 20 ευρώ, δεν καταβάλλεται επίδομα. Σημειωτέον ότι, σε περίπτωση μεταβολής του ποσού της σύνταξης ή της παροχής που λαμβάνουν από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να το δηλώσουν αμέσως, προκειμένου να τροποποιηθεί αναλόγως το ποσό του επιδόματος.

Γ. Να διαμένουν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα 15 συνεχόμενα έτη (αντί των 20 ετών που προβλεπόταν στο ν. 4093/2012), πριν από την υποβολή της αίτησης για τη λήψη του επιδόματος ή 15 έτη μεταξύ του 17ου και του 67ου έτους της ηλικίας τους, εκ των οποίων τα 10 συνεχόμενα πριν την υποβολή της αίτησης και εξακολουθούν να διαμένουν στην Ελλάδα και μετά τη λήψη της παροχής.

Δ. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημά τους, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημά τους να μην υπερβαίνει το ποσό των 4.320 ευρώ ή, στην περίπτωση εγγάμων, το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα, δεν υπερβαίνει το ποσό των 8.640 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι το ποσό του επιδόματος καταβάλλεται πλήρες ή καταβάλλεται η διαφορά, εφόσον συντρέχει συνταξιοδότηση ή λήψη παροχής και από άλλο φορέα, μόνο εφόσον πληρούνται αθροιστικά τα ανωτέρω κριτήρια και ο αιτών την παροχή έχει συμπληρώσει στη χώρα τουλάχιστον 35 πλήρη έτη διαμονής και μειώνεται κατά 1/35 για κάθε ένα έτος που υπολείπεται των 35 ετών διαμονής στη χώρα.

Εξαιρούνται της παροχής:


α) Οι μοναχοί/ές, οι οποίοι διαμένουν σε ιερές μονές και συντηρούνται από αυτές.

β) Όσοι εκτίουν ποινή στερητική της ελευθερίας και
γ) οι ανασφάλιστοι υπερήλικες ή όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, εφόσον ο/η σύζυγος λαμβάνει σύνταξη από οποιαδήποτε πηγή μεγαλύτερη από την παροχή.

▶ 3. Για τον υπολογισμό του εισοδήματος δεν λαμβάνονται υπόψη:

α) Οι οικονομικές ενισχύσεις που χορηγούνται σε άτομα με αναπηρίες, λόγω της αναπηρίας τους.

β) Το διατροφικό επίδομα που χορηγείται στους πάσχοντες από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και στους μεταμοσχευμένους.

γ) Το επίδομα ανεργίας.

δ) Η διατροφή που καταβάλλεται σε ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο.

▶ 4. Περιουσιακά κριτήρια

Ακίνητη περιουσία

Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 90.000 ευρώ.

β) Κινητή περιουσία

Το τεκμήριο αντικειμενικής δαπάνης της κινητής περιουσίας του αιτούντος (επιβατικά ΙΧ, ΜΧ αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 6.000 ευρώ.

▶ 5. Το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης καταβάλλεται σε μηνιαία βάση από την 1η του επόμενου της υποβολής της αίτησης μήνα. Εκκρεμείς αιτήσεις σε οποιοδήποτε στάδιο διοικητικής διαδικασίας, κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εξετάζονται με τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ποσά συντάξεων που εισπράχθηκαν, μέχρι τη διακοπή της παροχής του ανασφάλιστου υπερήλικα, όπως προβλέπονταν από τις διατάξεις της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου ΙΑ6. της παρ.ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, δεν αναζητούνται.

▶ 6. Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες που λαμβάνουν ήδη, πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου παροχή από τον ΟΓΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1296/1982, όπως αυτός τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, εξακολουθούν να λαμβάνουν την παροχή, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 διατάξεις.

▶ 7. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 69 του ν.4144/2013 (Α' 88), που αφορούν τις περιπτώσεις που ο σύζυγος του ανασφάλιστου υπερήλικα έχει κηρυχθεί σε αφάνεια ή τις περιπτώσεις εγγάμων που βρίσκονται σε διάσταση, εφαρμόζονται και για την εξέταση των προϋποθέσεων καταβολής του επιδόματος της κοινοποιούμενης διάταξης.

▶ 8. Τέλος, από τις διατάξεις του άρθρου 93 προβλέπεται ότι με απόφαση του υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που εκδίδεται, ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΓΑ, καθορίζονται τα δικαιολογητικά, η διαδικασία καταβολής της παροχής και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Fitch: Η επιτυχής εφαρμογή του προγράμματος θα οδηγήσει σε αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου


Η επιτυχής εφαρμογή του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) θα δημιουργήσει πιέσεις για αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου μεσοπρόθεσμα, αναφέρει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch, σε έκθεσή του.

Η έκθεση αυτή εξετάζει την τάση του αξιόχρεου των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, ενώ βασικά θέματα της είναι η αρνητική επίπτωση του Brexit, η πολιτική αβεβαιότητα και οι δημοσιονομικές εξελίξεις.

Αναφερόμενος στο Brexit, ο οίκος σημειώνει ότι θα έχει αρνητική επίπτωση στη βρετανική οικονομία, στα δημόσια οικονομικά και την πολιτική συνέχεια της χώρας, προσθέτοντας ότι για τους λόγους αυτούς υποβάθμισε το αξιόχρεο της σε ΑΑ με αρνητική προοπτική. «Η έκταση του μεσοπρόθεσμου οικονομικού σοκ θα εξαρτηθεί κυρίως από τη φύση της όποιας μελλοντικής εμπορικής συμφωνίας με την ΕΕ, που αποτελεί με διαφορά τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Βρετανίας», σημειώνεται.

«Το Brexit θα έχει επίσης δυσμενή αποτελέσματα σε άλλες οικονομίες της ΕΕ και θα αυξήσει τους πολιτικούς κινδύνους στην Ευρώπη, που είναι ήδη αυξημένοι από την ενίσχυση των λαϊκιστικών κομμάτων και τη μεταναστευτική κρίση», σημειώνει ο Fitch, αλλά προσθέτει ότι «δεν θα αναμέναμε το Brexit να προκαλέσει οποιεσδήποτε άμεσες αρνητικές αξιολογήσεις στο αξιόχρεο άλλων χωρών της ΕΕ»
AMPE

Με εντολή Οικονομικού Εισαγγελέα δεσμευτήκαν οι τραπεζικοί λογαριασμοί του Στ. Ψυχάρη.

Σε δέσμευση των προσωπικών λογαριασμών του εκδότη και ιδιοκτήτη του ΔΟΛ, Σταύρου Ψυχάρη, προχώρησαν οι τράπεζες, με εντολή του οικονομικού εισαγγελέα Παναγιώτη Αθανασίου, στα πλαίσια της ευρείας έρευνας για εικαζόμενη φοροδιαφυγή Ελλήνων μεγαλακαταθετών...

 


Ύποπτος για πιθανολογούμενη φοροδιαφυγή κρίθηκε πως είναι ο εκδότης Σταύρος Ψυχάρης, ο οποίοςέχει κληθεί από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογίας Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), προκειμένου να δώσει εξηγήσεις.

Ως εκ τούτου, με εντολή του οικονομικού εισαγγελέα δεσμεύτηκαν όλοι οι προσωπικοί λογαριασμοί του ιδιοκτήτη του ΔΟΛ στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας που διενεργείται και αφορά σε πιθανολογούμενη φοροδιαφυγή.

Η δέσμευση αφορά σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και τυχόν θυρίδες που πιθανόν να κατέχει ο ισχυρός άνδρας του ΔΟΛ.

Η δέσμευση λογαριασμών, έρχεται μετά από ενδείξεις απόκλισης δηλωθέντων εισοδημάτων κατά 10 εκατ. ευρώ τα οποία εικάζεται ότι αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής, εκτός αν ο Στ. Ψυχάρης αποδείξει το αντίθετο.
© all rights reserved
customized with από: antikry.gr