DW: Κυρώσεις στην Τουρκία, ευρωπαϊκά διλήμματα


Στο επόμενο Συμβούλιο Κορυφής της ΕΕ θα πρέπει να είναι έτοιμη λίστα κυρώσεων κατά της Τουρκίας. Στόχος να σταματήσει ο πρόεδρος Ερντογάν τις διεκδικήσεις και την πολεμική του ρητορική. Μπορεί αυτό να επιτευχθεί;



Η ΕΕ επεξεργάζεται αυτήν την περίοδο έναν κατάλογο με πιθανές κυρώσεις σε βάρος της Τουρκίας, για να την ωθήσει να σταματήσει τις αμφισβητούμενες δοκιμαστικές εξορύξεις στην ανατολική Μεσόγειο. Η διένεξη της χώρας με την Ελλάδα και την Κύπρο έχει κλιμακωθεί το τελευταίο διάστημα. Το θέμα των κυρώσεων θα συζητηθεί και ενδεχομένως να ληφθούν αποφάσεις σε λίγες ημέρες, στο έκτακτο Συμβούλιο Κορυφής στις 24 Σεπτεμβρίου. Η Γερμανία έχει αναλάβει διαμεσολαβητική αποστολή χωρίς θεαματικά αποτελέσματα. Ελλάδα και Τουρκία θέλουν να εμποδίσουν τη διαιώνιση της συζήτησης για κυρώσεις και εντείνουν τις πιέσεις προκαλώντας τη δυσαρέσκεια του Γιοζέπ Μπορέλ, του Υπάτου Εκπροσώπου για την εξωτερική πολιτική της ΕΕ, όπως φαίνεται.

Σταδιακές κυρώσεις

Σε ποιον θα επιβληθούν κυρώσεις στην Τουρκία και ποιο θα είναι το περιεχόμενο, έχει παραμείνει επτασφράγιστο μυστικό. Ο Μπορέλ ωστόσο άφησε να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται μόνο για κυρώσεις σε βάρος μεμονωμένων προσώπων, αλλά και εταιρειών, που συμμετέχουν στις έρευνες. «Ό,τι σχετίζεται με το πρόβλημα, μπορεί να γίνει στόχος κυρώσεων» δήλωσε ο ευρωπαίος αξιωματούχος. Αυτό που εννοεί είναι πλωτά γεωτρύπανα και ερευνητικά πλοία, που δραστηριοποιούνται για λογαριασμό της Τουρκίας. Δεν θα μπορούν να ελλιμενίζονται σε λιμάνια της ΕΕ και δεν θα έχουν πρόσβαση σε ανταλλακτικά. Αλλά στον κατάλογο κυρώσεων θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονται και τράπεζες που χρηματοδοτούν τις εταιρείες εξορύξεων. Αυτά σε πρώτη φάση. Γιατί υπάρχει και δεύτερη. Για παράδειγμα, κυρώσεις σε βάρος οικονομικών κλάδων της Τουρκίας σύμφωνα με τον Μπορέλ. Τομείς στους οποίους η τουρκική οικονομία διατηρεί στενούς συνδέσμους με την ευρωπαϊκή οικονομία. Πρόκειται με άλλα λόγια για την τελωνειακή ένωση, στο πλαίσιο της οποίας επιτρέπεται ανταλλαγή προϊόντων απαλλαγμένων σχεδόν από δασμούς.

Η Τουρκία από καιρό επιδιώκει την επέκταση της τελωνειακής ένωσης με την ΕΕ. Τώρα η ΕΕ θα μπορούσε θεωρητικά να περιορίσει αυτές τις ανταλλαγές. Ένα άλλο πιθανό σενάριο είναι να τελειώσει και τυπικά ο προενταξιακός διάλογος με την Τουρκία, που σέρνεται στην ουσία τα τελευταία χρόνια. Η Αυστρία το ζητά ανοιχτά, οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ δεν είναι ακόμη διατεθειμένες να προχωρήσουν. Η τελωνειακή ένωση και οι προενταξιακές διαπραγματεύσεις είναι τα δύο μεγαλύτερα «διπλωματικά κανόνια», που έχει ανά χείρας η ΕΕ. «Η Τουρκία δεν δείχνει να εντυπωσιάζεται από τα μεγάλα κανόνια» θεωρεί ο Σινάν Ουλγκέν, από την δεξαμενή σκέψης Ίδρυμα Κάρνεγκι στις Βρυξέλλες, μιλώντας στη DW. «Στην Άγκυρα πιστεύεται ότι η ΕΕ δεν θα μπορέσει ποτέ να μιλήσει με μια φωνή και να αποφασίσει κυρώσεις». Ο Ουλγκέν, ειδήμων σε θέματα εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, βλέπει την ΕΕ ενώπιον ενός διλήμματος. «Η ΕΕ πρέπει να αποφασίσει ομόφωνα. Αυτό θα οδηγήσει κατά ανάγκην στο να μετριαστεί η «δύναμη κρούσης» δια των κυρώσεων, που θα ανάγκαζε την Τουρκία σε αλλαγή συμπεριφοράς. «Αποσπασματικές κυρώσεις σε βάρος προσώπων ή εταιρειών δεν θα είχαν νόημα, διότι δεν θα έδειχναν αποτελέσματα».

Πόσο επηρεάζουν οι κυρώσεις;

Ο Πέτερ Ατμάιερ, γερμανός υπουργός Οικονομίας, βλέπει γενικά τις κυρώσεις με σκεπτικισμό. Όταν ρωτήθηκε σχετικά στο πρώτο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ARD για κυρώσεις κατά της Ρωσίας, απάντησε ότι δεν ξέρει καμιά περίπτωση χώρας που να άλλαξε τη στάση της ως αποτέλεσμα σκληρών κυρώσεων. «Επιβολή κυρώσεων οδηγεί μάλλον σε σκλήρυνση της πολιτικής» διευκρίνισε. Υπάρχουν όμως και εμπειρογνώμονες, όπως ο Γιάννης Κλούγκε από τη Ίδρυμα Επιστήμη και Πολιτική του Βερολίνου, που θεωρούν ότι οι κυρώσεις έχουν αποδειχθεί ως αποτελεσματικό μέσο επιρροής της πολιτικής μακροπρόθεσμα και αποστολής μηνυμάτων. «Νομίζω, και μπορούμε να το συγκρίνουμε και με άλλες καταστάσεις, ότι στοχευμένες κυρώσεις μπορούν να αναπτύξουν την δική τους επενέργεια» πιστεύει ο Σεργκέι Λαγκοντίνσκι, ευρωβουλευτής των Πρασίνων και δικηγόρος. «Το θέμα είναι δοθεί ένα ισχυρό μήνυμα στην Τουρκία για να κόψει ταχύτητα στην πολεμική της ρητορική. Ο Μπορέλ, μετά την σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών τέλος Αυγούστου στο Βερολίνου, είπε ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούμε όχι μόνο το μαστίγιο αλλά και το καρότο, δηλαδή να προσφέρουμε και θετικά ερεθίσματα στην Τουρκία. Αυτό θα μπορούσε να είναι διεύρυνση της τελωνειακής ένωσης, σε περίπτωση που η Άγκυρα κάνει πίσω στη διένεξη με τις γεωτρήσεις».

«Η ΕΕ στα μάτια της Τουρκίας έχει αναλάβει διαμεσολαβητικό ρόλο, θα τον έχανε εάν επιβάλει κυρώσεις» λέει ο Σινάν Ουλγκέν. «Εκτός αυτού θα απαντούσε κι αυτή με δικές της κυρώσεις». Από την πλευρά του ο Σεργκέι Λαγοντίνσκι, για αυτόν τον λόγο, επιμένει να ξεκινήσει διάλογος ανάμεσα στις δύο αντιμαχόμενες πλευρές. «Στην πραγματικότητα δεν έχουμε εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες για να επιτύχουμε πάγωμα της κατάστασης που θα μας βοηθούσε να βρούμε κοινή λύση και δίκαιη αρχιτεκτονική ασφάλειας στη Μεσόγειο» επισημαίνει. «Σαν ΕΕ ίσως θα πρέπει να κάνουμε σκέψεις αναζήτησης μαζί με την Τουρκία εναλλακτικών πηγών ενέργειας, αντί να κολλάμε μόνο στο φυσικό αέριο».
DW/Μπερντ Ρίγκερτ
Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου

OLAF: 3η η Ελλάδα στις υποθέσεις των αδιάφθορων της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η Ρουμανία ήταν στην κορυφή της λίστας των χωρών με τις περισσότερες έρευνες της OLAF, ακολουθούμενη από την Ιταλία και την Ελλάδα...


Η υπηρεσία καταπολέμησης της απάτης της ΕΕ, η OLAF ξεκίνησε 223 νέες έρευνες πέρυσι. Με 254 συστάσεις για τα κράτη μέλη, η OLAF συνέστησε την ανάκτηση 485 εκατομμυρίων ευρώ από τον προϋπολογισμό της ΕΕ.

Ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός παρέχει όλο και περισσότερα κεφάλαια για την πράσινη μετάβαση, και αυτό μαγνητίζει επίσης τους απατεώνες.

«Στην πραγματικότητα υπάρχουν τεράστιες περιβαλλοντικές υποθέσεις. Έχουμε διερευνήσει πολλές από αυτές και το κάνουμε όλο και περισσότερο, επειδή χρειάζεται εμπειρία για να κατανοήσει τι συμβαίνει σε αυτόν τον τομέα», Βίλε Ιταλα, γενικός διευθυντής OLAF.

Η Ρουμανία ήταν στην κορυφή της λίστας των χωρών με τις περισσότερες έρευνες της OLAF, ακολουθούμενη από την Ιταλία και την Ελλάδα. Αλλά ο διευθυντής της OLAF προειδοποιεί, οι άνθρωποι πρέπει πάντα να κοιτάζουν πίσω από τους αριθμούς.

«Δεν είναι να συγκρίνουμε το ένα μέλος στο άλλο, αλλά μερικές φορές, αναφέρετε αυτές τις χώρες, υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με τις Αρχές εκεί, με την αστυνομία, τους εισαγγελείς και αυτό μπορεί να είναι μια εξήγηση για το γιατί οι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι από άλλες χώρες», μας είπε.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι τα τελευταία 5 χρόνια η Ουγγαρία υπέστη οικονομικές κυρώσεις που σχετίζονται με το 4% των συνολικών χρηματοδοτήσεων τους στην ΕΕ. Αυτό είναι 10 φορές περισσότερο από την ΕΕ. Ένας εμπειρογνώμονας της διαφθοράς αναφέρει ότι η ΕΕ πρέπει να θέσει τον προϋπολογισμό της περισσότερο υπό όρους.


«Νομίζω ότι αυτός είναι πάντα ένας συνδυασμός του καρότου και μαστιγίου. Στην πλευρά του καρότου, η ΕΕ θα μπορούσε να κάνει πολύ περισσότερα. Η OLAF κάνει αυτές τις αναφορές, κάνει μερικές μεγάλες έρευνες, αλλά το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εθνικές δικαιοδοσίες για ανάληψη δράσης. Και η ΕΕ θα μπορούσε να κάνει πολύ περισσότερα για να συνδέσει πραγματικά την εκταμίευση των πόρων πιο υπό όρους», λέει η Ελίζαμπεθ Ντέιβιντ- Μπάρετ από το Πανεπιστήμιο του Σάσεξ.

Η OLAF είπε ότι η προστασία των κονδυλίων ανάκαμψης της ΕΕ και ο προϋπολογισμός των 7 ετών χρειάζεται περαιτέρω συνεργασία στην ΕΕ, με νέο παράγοντα την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
πηγή: euronews

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 18,3% η ανεργία τον Ιούνιο του 2020!

Αύξηση κατά 1 μονάδα σημείωσε το ποσοστό της ανεργίας μέσα σε μόλις ένα μήνα. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2020 ανήλθε στο 18,3% του εργατικού δυναμικού έναντι 17,3% το Μάιο.
  

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τον εποχικά προσαρμοσμένο δείκτη ανεργίας για τον μήνα Ιούνιο 2020.

Επισημαίνεται ότι, κατά το μήνα Ιούνιο, η αγορά εργασίας επηρεάστηκε από τη συνέχιση της διακοπής λειτουργίας (ή τη μερική λειτουργία) επιχειρήσεων συγκεκριμένων κλάδων υπηρεσιών, όπως εποχικών καταλυμάτων, δραστηριοτήτων πολιτισμού και αναψυχής, οργάνωσης συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων, στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-1.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση:

  • Το εποχικά διορθωμένο ποσοστό ανεργίας τον Ιούνιο του 2020 ανήλθε σε 18,3% έναντι του διορθωμένου προς τα κάτω 17,1% τον Ιούνιο του 2019 και του διορθωμένου προς τα άνω 17,3% τον Μάιο του 2020.
  • Το σύνολο των απασχολουμένων, κατά τον Ιούνιο του 2020, εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.744.630 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 836.637 άτομα ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 3.312.753 άτομα.
  • Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 174.217 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 (μείωση 4,4%) και αυξήθηκε κατά 11.640 άτομα σε σχέση με τον Μάιο του 2020 (αύξηση 0,3%). Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat) για την Έρευνα Εργατικού Δυναμικού στα Κράτη- Μέλη, λόγω της πανδημίας COVID-19, τα άτομα που τίθενται σε αναστολή σύμβασης εξακολουθούν να θεωρούνται απασχολούμενοι, εφόσον η διάρκεια της αναστολής είναι μικρότερη από 3 μήνες ή αν λαμβάνουν περισσότερο από το 50% των αποδοχών τους.
  • Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 27.091 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 (αύξηση 3,3%) και κατά 58.146 άτομα σε σχέση με τον Μάιο του 2020 (αύξηση 7,5%).
  • Οι οικονομικά μη ενεργοί, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, αυξήθηκαν κατά 108.669 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 (αύξηση 3,4%) και μειώθηκαν κατά 72.265 άτομα σε σχέση με τον Μάιο του 2020 (μείωση 2,1%). Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τον ορισμό για τον άνεργο και τον οικονομικά μη ενεργό πληθυσμό, εάν ένα άτομο που δεν εργάζεται, δεν αναζητά ενεργά εργασία και δεν είναι διαθέσιμο να αναλάβει άμεσα εργασία, δεν κατατάσσεται στους ανέργους αλλά στον οικονομικά μη ενεργό πληθυσμό.

πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

Sputnik-V: Το ρωσικό εμβόλιο κατά της Covid-19 θα είναι καλύτερο της φυσικής ανοσίας

Το ρωσικό εμβόλιο Sputnik-V εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ανοσολογικής απόκρισης στους εμβολιασθεντες από τον κορονοϊό απ’ ότι στους επανανοσήσαντες, δήλωσε ο υποδιευθυντής του επιδημιολογικού Κέντρου Γκαμαλέι, Ντενίς Λογκουνόφ.


«Το δικό μας σχήμα ανοσοποίησης διασφαλίζει υψηλό επίπεδο ανοσολογικής απόκρισης στους εμβολιασθεντες, απ ότι στους επανανοσήσαντες. Η διαφορά μεταξύ τους είναι περίπου 8-10 φορές» δήλωσε ο Ντενίς Λογκουνόφ κατά την διάρκεια ενημέρωσης που είχε ως θέμα το ρωσικό εμβόλιο Sputnik-V, τον πρώτο στον κόσμο εμβόλιο κατά του κορονοϊού που εγκρίθηκε.

Η τρίτη φάση των κλινικών δοκιμών του εμβολίου Sputnik-V χρειάζεται για να ερευνηθεί η επιδημιολογική αποτελεσματικότητα του σκευάσματος, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλές, δήλωσε ο Λογκουνόφ.

«Δεν είναι ζήτημα της τρίτης φάσης οι δοκιμές για την ασφάλεια (του εμβολίου). Η τρίτη φάση χρειάζεται πρωτίστως για να ερευνηθεί η επιδημιολογική αποτελεσματικότητα, αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, το οποίο μπορεί να ερευνηθεί και να καθορισθεί σε ένα μεγάλο αριθμητικά δείγμα ασθενών, για αυτόν τον λόγο και θα υπάρξουν 40.000 άτομα (εθελοντές), γι αυτό τον λόγο είναι σημαντικό να γίνει αυτό. Ωστόσο όπως είναι φυσικό, θα μελετηθεί και η ασφάλεια και η ανοσογονικότητα στο πλαίσιο αυτής της φάσης, αλλά γενικά η δική μας πλατφόρμα έχει αποδειχθεί ασφαλής απ όλες τις πλευρές», δήλωσε ο Λογκουνόφ.

Λαφαζάνης: «Μπροστά σε εθνική-οικονομική καταστροφή - Πολιτικό κενό, ανάγκη νέας πολιτικής πρωτοβουλίας»(video)

O Παναγιώτης Λαφαζάνης στην εβδομαδιαία, κάθε Τετάρτη, 6-7 μ.μ, εκπομπή του, με τίτλο "Σπίθα Ανατροπής" στη Vergina TV, είχε μια άκρως ενδιαφέρουσα παρέμβαση για τις εθνικές και οικονομικές κοινωνικές εξελίξεις...


Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε ότι ο ελληνικός λαός και πρώτα από όλα ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας- μικρομεσαίοι και κυρίως ο κόσμος της εργασίας- δέχονται έναν άγριο κοινωνικό και οικονομικό πόλεμο, ο οποίος συνυπάρχει με έναν ακήρυκτο πόλεμο της Τουρκίας σε βάρος της χώρας μας, ο οποίος βρίσκεται ένα βήμα πριν το θερμό επεισόδιο και τη πολεμική αναμέτρηση .

Στόχος της πρωτοφανούς επιθετικότητας της Τουρκίας, είναι να κάτσει η Ελλάδα στο τραπέζι του διαλόγου και να υποστεί μέσα από ένα διάλογο που θα είναι στημένος και ναρκοθετημένος σε τουρκικές προδιαγραφές, ένα εθνικό βατερλώ.

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης αντιτάσσει, στο πολιτικό κενό που διαπιστώνει στην πολιτική ζωή της χώρας, μια εναλλακτική στρατηγική για την προάσπιση της οικονομικής ανασυγκρότησης, της ακεραιότητας και της ασφάλειας της Ελλάδας και τονίζει την ανάγκη μιας νέας πολιτικής πρωτοβουλίας, με νέους προσανατολισμούς για την χώρα και την συμπαράταξη όλων των δημοκρατικών αντισυστημικών δυνάμεων, με σημαίες την εθνική ανεξαρτησία, την παραγωγική και οικονομική ανασύνταξη, την βαθιά δημοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Μέρος 1ο



Μέρος 2ο

Κορονοϊός - 10 Σεπτεμβρίου: 372 νέα κρούσματα, 164 από συρροές - 4 θάνατοι

Κάθε φράγμα έσπασαν τα κρούσματα του κορονοϊού καθώς 372 νέα ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ. Τα 164 συνδέονται με γνωστές συρροές και τα 21 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Τέσσερις ακόμα θανάτους συμπεριλαμβάνει η ημερήσια έκθεση του ΕΟΔΥ...


Τριακόσια εβδομήντα δύο νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 164 συνδέονται με γνωστές συρροές και τα 21 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 12.452, εκ των οποίων το 55,5% άνδρες.

2.324 (18,7%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 5.511 (44,3%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

49 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 ετών. 12 (24,5%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες.To 87,8%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 167 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 4 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 297 θανάτους συνολικά στη χώρα. 110 (37,0%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 78 έτη και το 96,3% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Πώς κατανέμονται τα κρούσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα

Από τα 372 επιπλέον κρούσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα, τα 164 προέρχονται από ήδη γνωστές συρροές κρουσμάτων και συγκεκριμένα 114 συνδέονται με γνωστή συρροή σε βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων στην Π.Ε. Πέλλας, 29 συνδέονται με γνωστή συρροή σε βιομηχανία ανακύκλωσης στην Αττική και 21 προέρχονται από διάφορες γνωστές συρροές προηγούμενων ημερών.

Αναλυτικότερα:

- 21 κρούσματα βρέθηκαν κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδου της χώρας

- 6 είναι εισαγόμενα κρούσματα, που προσήλθαν αυτοβούλως,

Τα 345 εγχώρια κρούσματα κατανέμονται ως εξής:

-133 κρούσματα από την Περιφέρεια Αττικής
-18 κρούσματα από Π.Ε. Θεσσαλονίκης
-1 κρούσμα από Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
-1 κρούσμα από Π.Ε. Αργολίδας
-1 κρούσμα από Π.Ε. Γρεβενών
-5 κρούσματα από Π.Ε. Εύβοιας
-3 κρούσματα από Π.Ε. Ζακύνθου
-8 κρούσματα από Π.Ε. Ημαθίας
(4 εκ των οποίων συνδέονται με γνωστή συρροή σε βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων, 1 αναφέρει επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα)
-7 κρούσματα από Π.Ε. Ηρακλείου Κρήτης
-9 κρούσματα από Π.Ε. Ιωαννίνων
-14 κρούσματα από Π.Ε. Καστοριάς
(εκ των οποίων τα 13 συνδέονται με γνωστή συρροή σε βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων)
-70 κρούσματα από Π.Ε. Πέλλας (εκ των οποίων 64 συνδέονται με γνωστή συρροή σε βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων)
-4 κρούσματα από Π.Ε. Κεφαλλονιάς
-2 κρούσματα από Π.Ε. Κιλκίς
-7 κρούσματα από Π.Ε. Κοζάνης
-2 κρούσματα από Π.Ε. Λάρισας
-1 κρούσμα από Π.Ε. Λασιθίου
-6 κρούσματα από Π.Ε. Λέσβου
-3 κρούσματα από Π.Ε. Λήμνου
-15 κρούσματα από Π.Ε. Πιερίας
(εκ των οποίων 13 συνδεόμενα με γνωστή συρροή σε βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων)
-1 κρούσμα από Π.Ε. Ρεθύμνου
-1 κρούσμα από Π.Ε. Σάμου
-2 κρούσματα από Π.Ε. Τρικάλων
-1 κρούσμα από Π.Ε. Φλώρινας
-30 κρούσματα
υπό διερεύνηση (εκ των οποίων 18 συνδεόμενα με γνωστή συρροή σε βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων).


πηγή: ΕΟΔΥ

Γκρίζοι Λύκοι: Υπονομεύουν τη γερμανική πολιτική;

Μπαίνουν σε λίστες κομμάτων για να επηρεάσουν τη γερμανική πολιτική. Πρόκειται για τους διαβόητους Γκρίζους Λύκους. Αποκαλύψεις γερμανικών ΜΜΕ για το πώς Τούρκοι ακροδεξιοί προσπαθούν να κερδίσουν επιρροή.


Οι εκλογές για την ανάδειξη τοπικής αυτοδιοίκησης στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας γίνονται σε λίγες ημέρες και τα κόμματα βρίσκονται στην τελική φάση της προεκλογικής εκστρατείας. Σύμφωνα με έρευνες της τηλεοπτικής εκπομπής Report Mainz του πρώτου καναλιού της δημόσιας τηλεόρασης (ARD) και της ειδησεογραφικής διαδικτυακής πύλης Der Westen, υποψήφιοι στις λίστες βρίσκονται και άνθρωποι που είτε είναι μέλη, είτε έχουν διασυνδέσεις με τους διαβόητους Γκρίζους Λύκους. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Συντάγματος πρόκειται για ένα τουρκικό, ακροδεξιό και ρατσιστικό κίνημα, που επιδιώκει τη δημιουργία μια μεγάλης τουρκικής αυτοκρατορίας και δεν ορρωδεί μπροστά στη χρήση βίας.

"Γενικευμένη στρατηγική των Γκρίζων Λύκων”

Η Ομοσπονδιακή Κεντρική Υπηρεσία Πολιτικής Επιμόρφωσης bpb αναφέρει ότι το κίνημα στην αρχική μορφή του υπάρχει στην Τουρκία εδώ και πάνω από πέντε δεκαετίες. Στην Γερμανία είναι παρόν με πολυάριθμες ενώσεις, συλλόγους και συνδέσμους. Πρωτοεμφανίστηκε τις δεκαετίες 60 και 70, με τη μετανάστευση Τούρκων στη χώρα για να βρουν δουλειά. Οι Γκρίζοι Λύκοι θεωρούνται ως η μεγαλύτερη ακροδεξιά οργάνωση στη Γερμανία σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Εσωτερικών της Ρηνανίας Βεστφαλίας. Ήδη τον Οκτώβριο του 2004 η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Συντάγματος επεσήμανε ότι οι Γκρίζοι Λύκοι “συμβάλλουν στη δημιουργία μίας παράλληλης κοινωνίας στην Ευρώπη και αποτελούν εμπόδιο για την ενσωμάτωση (στη Γερμανία) πληθυσμού τουρκικής καταγωγής”. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Die Welt στις 11.07.2014, στελέχη και οπαδοί των Γκρίζων Λύκων κάνουν προσπάθειες να εισχωρήσουν σε όλα τα γερμανικά κόμματα, για να υποστηρίξουν εκεί τις θέσεις τους.

Ο Μπουράκ Κοπούρ, ειδήμων σε θέματα Τουρκίας, εφιστά την προσοχή σε μια γενικευμένη στρατηγική των Γκρίζων Λύκων στη Γερμανία, Όπως λέει στους δημοσιογράφους του Report Mainz και του Der Westen, „οι πρωτοπόροι των Γκρίζων Λύκων καλούσαν ήδη πριν από χρόνια σε υπονόμευση των γερμανικών πολιτικών κομμάτων. Αυτό το κάλεσμα ακολούθησαν πολλοί οπαδοί τους μέχρι σήμερα. Με αυτή τη στρατηγική υπονόμευσης προσπαθεί το κίνημα να εκπροσωπήσει στη γερμανική πολιτική τα τουρκικά συμφέροντα και το τουρκικό έθνος”. Ανάμεσα στις πολλές προσπάθειες υπονόμευσης υπάρχει μια χαρακτηριστική περίπτωση στην πόλη Ντούιζμπουργκ, στην περιοχή του Μιλχάιμ στο Ρουρ. Στο βόρειο τμήμα της πόλης κρέμονται παντού αφίσες του Σεβκέτ Αβτσί, δημοτικού συμβούλου από το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα CDU. Διετέλεσε επί χρόνια πρόεδρος του συμβουλίου ενσωμάτωσης της πόλης και είναι συχνός και καλοδεχούμενος προσκεκλημένος τηλεοπτικών προγραμμάτων στα τουρκικά με διεθνή εμβέλεια.

Η περίπτωση του Σεβκέτ Αβτσί

Το όνομά του βρίσκεται εδώ και χρόνια σε έκθεση της οργάνωσης νεολαίας της CDU „΄Ένωση της Ποικιλομορφίας” (Vielfalt). Στο δημοσίευμα καταλογίζεται στον Αβτσί εγγύτητα με τους Γκρίζους Λύκους. Αλλά και σε έναν φάκελο της Συμβουλευτικής Υπηρεσίας εναντίον της εξτρεμιστικής δεξιάς στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας βρίσκεται καταγεγραμμένο, για τον ίδιο λόγο, το όνομα του πρώην προέδρου του συμβουλίου ενσωμάτωσης της πόλης του Ντούιζμπουργκ και νυν δημοτικού συμβούλου. Το Report Mainz και το Der Westen έχουν στη διάθεσή τους μεταξύ άλλων και μια φωτογραφία του Αβτσί σε εκδήλωση ακροδεξιάς ομάδας από την Τουρκία, όπου στο βάθος κάνει τον γνωστό χαιρετισμό. Έρευνες των Γερμανών δημοσιογράφων αποδεικνύουν κι άλλες επαφές του με Τούρκους ακροδεξιούς και τους συλλόγους τους. Σε μια διαδικτυακή σελίδα στα τουρκικά υπάρχει άρθρο ενός Τούρκου βουλευτή του ακροδεξιού MHP (Τουρκικού Εθνικιστικού Κόμματος), ο οποίος καλεί τους Τούρκους να ψηφίσουν τον Αβτσί. Σύμφωνα με αντίγραφο από το κτηματολόγιο η περιοχή, όπου συναντώνται οι Γκρίζοι Λύκοι στο Ντούιζμπουργκ, ανήκει στον χριστιανοδημοκράτη πολιτευτή Αβτσί και μάλιστα στους τοίχους του οικήματος υπάρχει το έμβλημα του κινήματος Ülcücü, των Γκρίζων Λύκων. Ο δικηγόρος του Αβτσί ενημέρωσε τους δημοσιογράφους που έκαναν την έρευνα ότι τη διαχείριση του ακίνητου έχει ο αδελφός του Αβτσί, ενώ ο ίδιος ο Αβτσί δεν έχει καμιά σχέση με τους Γκρίζους Λύκους.

"Ως επί πολλά χρόνια πρόεδρος του συμβουλίου ενσωμάτωσης προσκλήθηκε σε πολλές εκδηλώσεις και δεν είχε τη δυνατότητα να επηρεάσει με ποιους φωτογραφιζόταν” ήταν η απάντησή του. Σε σχετικό ερώτημα το CDU του Ντούιζμπουργκ δεν θέλησε να απαντήσει. Αλλά και ο πρωθυπουργός της Ρηνανίας Βεστφαλίας ΄Αρμιν Λάσετ απέκλεισε κάθε συμμετοχή των Γκρίζων Λύκων στο CDU. Το ερώτημα παραμένει: Πόση πολιτική εγγύτητα επιτρέπεται σε ένα κίνημα, όπως οι Γκρίζοι Λύκοι; Από τα στοιχεία που συνέλεξαν οι δημοσιογράφοι του Mainz Report και του Der Westen προκύπτει ότι το θέμα είναι γνωστό από παλιά, όπως και οι επαφές του Αβτσί με του Γκρίζους Λύκους. Και δεν πρόκειται για μοναδική περίπτωση. Ο Μπουράκ Κοπούρ, ειδήμων σε θέματα Τουρκίας, είναι πεπεισμένος ότι ίδιες περιπτώσεις υπάρχουν και σε άλλα κόμματα. “Αυτό που προβληματίζει είναι η αδιαφορία των γερμανικών κομμάτων απέναντι σε αυτήν την τουρκική κοινότητα με εξτρεμιστικές τάσεις”.
πηγή: DW / Ειρήνη Αναστασόπουλου / Tagesschau / Report Mainz / Der Westen / bpb

K.K.E.: Διαπραγματεύεται σαν το πιο «καλό παιδί» του ΝΑΤΟ που υποδαυλίζει την επιθετικότητα της Τουρκίας

«Το άρθρο του πρωθυπουργού επιβεβαιώνει πως η κυβέρνηση της ΝΔ διαπραγματεύεται στο εξωτερικό με το "ατού" ότι αποτελεί το πιο "καλό παιδί" του ΝΑΤΟ και όλα αυτά τη στιγμή που το ΝΑΤΟ αποδεδειγμένα υποδαυλίζει την επιθετικότητα της άρχουσας τάξης της Τουρκίας και σπρώχνει στο συμβιβασμό της συνεκμετάλλευσης στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο» τονίζει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε...



Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το άρθρο του πρωθυπουργού:

«Το άρθρο του πρωθυπουργού επιβεβαιώνει πως η κυβέρνηση της ΝΔ διαπραγματεύεται στο εξωτερικό με το "ατού" ότι αποτελεί το πιο "καλό παιδί" του ΝΑΤΟ και όλα αυτά τη στιγμή που το ΝΑΤΟ αποδεδειγμένα υποδαυλίζει την επιθετικότητα της άρχουσας τάξης της Τουρκίας και σπρώχνει στο συμβιβασμό της συνεκμετάλλευσης στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Αυτό επιβεβαιώνει και η γενικόλογη αναφορά του σε "διαφορές" με την Τουρκία που πρέπει να λυθούν μέσω του διαλόγου, όπως και η αναφορά του σε "έγγραφη συμφωνία" που είχε επιτευχθεί στο Βερολίνο, για την οποία πρέπει εδώ και τώρα να ενημερώσει τον ελληνικό λαό.

Η επικίνδυνη εμπλοκή της Ελλάδας στους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς, που εκτυλίσσεται με φανερή και μυστική διπλωματία, απειλεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, την ειρήνη και τη ζωή του λαού μας».

 902.gr

Κατερίνα Σακελλαροπούλου στον Βάλτερ Σταϊνμάιερ: «Το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα δεν είναι ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα»

«Το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα δεν είναι ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα» τόνισε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Γερμανίας, Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάιερ...

«Το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα δεν είναι ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα» τόνισε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Γερμανίας Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ενώ υπογράμμισε ότι η επιθετικότητα της Τουρκίας απειλεί όχι μόνο τη χώρα μας αλλά και την ειρήνη σε όλη την περιοχή. 

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάιερ, επικοινώνησε τηλεφωνικά με την Ελληνίδα ομόλογό του και της εξέφρασε την αμέριστη στήριξη της χώρας του και την αλληλεγγύη του γερμανικού λαού για τις δραματικές εξελίξεις στη Μόρια.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι αρμόδιοι Γερμανοί υπουργοί βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία με τους Έλληνες ομολόγους τους, προκειμένου να συνδράμουν άμεσα στην ανακούφιση των πληγέντων.

Από την πλευρά της, η κυρία Σακελλαροπούλου ενημέρωσε τον Γερμανό Πρόεδρο για τις συνθήκες που επικρατούν στη Μόρια, τονίζοντας ότι η πανδημία δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την ήδη δύσκολη διαχείριση της κατάστασης. Τόνισε, ακόμη, ότι το πρώτιστο μέλημα των ελληνικών Αρχών είναι η ασφάλεια και η υγεία των κατοίκων του νησιού και των φιλοξενουμένων στις δομές της Μόριας.

Επεσήμανε, επίσης, ότι πρόσφατα είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί τη Λέσβο και το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης στη Μόρια και έχει ιδία εικόνα για την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, ενώ δήλωσε ότι εκτιμά την ετοιμότητα της κυβέρνησης της Γερμανίας να παράσχει άμεσα συνδρομή, καθώς είναι σαφές ότι το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα δεν είναι ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα.

Για την κατάσταση στην Ν.Α. Μεσόγειο και την τουρκική επιθετικότητα, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπογράμμισε ότι η συμπεριφορά της Τουρκίας απειλεί όχι μόνο τη χώρα μας αλλά και την ειρήνη σε όλη την περιοχή. Τόνισε δε ότι ανησυχία δεν προκαλείται μόνο από την έντονη τουρκική στρατιωτική παρουσία στη Μεσόγειο αλλά και από την επιθετική και προκλητική ρητορική που χρησιμοποιείται από Τούρκους αξιωματούχους στο πιο υψηλό επίπεδο.

Ο Γερμανός Πρόεδρος εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την κλιμάκωση της κρίσης, καθώς υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ανεπιθύμητου στρατιωτικού ατυχήματος. Τόνισε δε, χαρακτηριστικά, ότι η τουρκική συμπεριφορά απειλεί την ασφάλεια της Ευρώπης.   

Απειλές Ε.Ε. κατά Κύπρου για να μην θέσει βέτο στις κυρώσεις για τη Λευκορωσία

Η Κύπρος ενημέρωσε τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι δεν θα υπογράψει την πρόταση για κυρώσεις σε βάρος δεκάδων Λευκορώσων αξιωματούχων, σε περίπτωση που η Ένωση δεν πιέσει για κυρώσεις εις βάρος της Τουρκίας προκειμένου να σταματήσουν οι επιθετικές ενέργειες της Άγκυρας στην ανατολική Μεσόγειο. Ο Καρλ Μπιλντ, συμπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για θέματα εξωτερικής πολιτικής απείλησε την Κύπρο, λέγοντας πως ο εκβιασμός αυτός θα έχει συνέπειες.


Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Κύπρος έχει ενημερώσει την Ε.Ε. πως δεν πρόκειται να υπογράψει τις κυρώσεις εις βάρος αξιωματούχων της Λευκορωσίας, σε περίπτωση που οι Βρυξέλλες δεν πιέσουν με κυρώσεις την Τουρκία, προκειμένου να σταματήσει τις προκλητικές ενέργειες στη Μεσόγειο.

Σημειώνεται ότι η Ε.Ε. σχεδιάζει να επιβάλει οικονομικές κυρώσεις σε 31 ανώτερους Λευκορώσους αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων και στον υπουργό Εσωτερικών, μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου ως αντίμετρα για το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα που θεωρείται ότι ήταν προϊόν νοθείας.

Η τοποθέτηση της Κύπρου προκάλεσε τις αντιδράσεις του συμπροέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Καρλ Μπιλντ, ο οποίος έκανε λόγο για εκβιασμό της Κύπρου. Τόνισε ότι αυτή η συμπεριφορά δεν θα ξεχαστεί για πολύ καιρό και αναμένεται να έχει συνέπειες.

πηγή: The Press Project

Αλ. Τσίπρας: «Μυστική διπλωματία από τον κ. Μητσοτάκη. Δεν λέει την αλήθεια στον ελληνικό λαό»

Δεσμεύει τη χώρα έναντι της Τουρκίας, χωρίς να ενημερώσει κανέναν, αλλά και χωρίς να ζητήσει, όπως θα όφειλε, καμία εξουσιοδότηση για να υπογράψει δεσμεύσεις αναφέρει σε ανάρτησή του στο facebook ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.


Με ανάρτησή του στο facebook ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, αναφέρεται στο άρθρο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε τρεις ευρωπαϊκές εφημερίδες στο οποίο αναφέρει ότι υπέγραψε δεσμεύσεις έναντι της Τουρκίας τον κατηγορεί για μυστική διπλωματία και τον καλεί να ενημερώσει άμεσα τον ελληνικό λαό και τα πολιτικά κόμματα για τους όρους για τους οποίους δεσμεύτηκε.

Η ανάρτηση του Αλέξη Τσίπρα στο facebook:


Πληροφορηθήκαμε όλοι σήμερα από το άρθρο του κ. Μητσοτάκη σε ευρωπαϊκές εφημερίδες, ότι ο ίδιος υπέγραψε δεσμεύσεις για...

Δημοσιεύτηκε από Alexis Tsipras στις Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2020

«Πληροφορηθήκαμε όλοι σήμερα από το άρθρο του κ. Μητσοτάκη σε ευρωπαϊκές εφημερίδες, ότι ο ίδιος υπέγραψε δεσμεύσεις για τη χώρα έναντι της Τουρκίας, σε ένα έγγραφο που μένει κρυφό μέχρι και σήμερα και ουδείς γνωρίζει το ακριβές περιεχόμενό του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ελληνικός λαός ενημερώνεται από τον διεθνή Τύπο για μείζονος σημασίας πρωτοβουλίες του Έλληνα Πρωθυπουργού, σε κρίσιμα εθνικά θέματα.

Από την ανακοίνωση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών, άλλωστε, έμαθαν, τόσο τα πολιτικά κόμματα όσο και οι πολίτες, ότι υπήρξαν οι εν λόγω συνομιλίες στο Βερολίνο με τη μεσολάβηση της Γερμανίας.

Ενώ από το tweet του ΓΓ του ΝΑΤΟ, κ. Στόλτενμπεργκ, μάθαμε για συναίνεση του Πρωθυπουργού σε τεχνικές συνομιλίες με τη Τουρκία, την ώρα που το Oruc Reis σαρώνει μέρος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Στις πιο κρίσιμες στιγμές για τη χώρα το ζήτημα πια δεν είναι ούτε η έλλειψη στρατηγικής, ούτε η έλλειψη συνεννόησης με την αντιπολίτευση.

Ούτε καν οι εκ των υστέρων τραγελαφικές θεωρίες περί «θορύβων», «ανέμων» και «συνομιλιών που δεν είναι συνομιλίες».

Το ζήτημα είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν λέει την αλήθεια στον ελληνικό λαό. Διεξάγει μυστική διπλωματία και χρησιμοποιεί άλλη γλώσσα εκτός και άλλη γλώσσα εντός της χώρας, φοβούμενος πάντα μην απογοητεύσει το κόμμα του και την εκλογική του πελατεία.

Δεσμεύει τη χώρα έναντι της Τουρκίας, χωρίς να ενημερώσει κανέναν, αλλά και χωρίς να ζητήσει, όπως θα όφειλε, καμία εξουσιοδότηση για να υπογράψει δεσμεύσεις. Ούτε από Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών, ούτε από τη Βουλή των Ελλήνων, ούτε καν από το υπουργικό του συμβούλιο.

Έστω και τώρα λοιπόν, έχει υποχρέωση να ενημερώσει άμεσα τον ελληνικό λαό και τα πολιτικά κόμματα για το έγγραφο που υπέγραψε εν κρυπτώ με την Τουρκία και τους όρους στους οποίους η Ελλάδα δεσμεύθηκε».

Τουρκία: Άτακτη φυγή των επενδυτών - Η οικονομία στα τάρταρα

Τα τεράστια προβλήματα της τουρκικής οικονομίας έχουν οδηγήσει σε άτακτη φυγή των επενδυτών, αλλά η προκλητικότητα που συνεχώς κλιμακώνει ο Τούρκος πρόεδρος στην Ανατολική Μεσόγειο έχει προκαλέσει πανικό στους επενδυτές..

Τα προβλήματα και οι αντιπαραθέσεις που προκαλεί ο «σουλτάνος» στο γεωπολιτικό μέτωπο και οι κινήσεις εντυπωσιασμού (όπως η μετατροπή της Αγια-Σοφιάς σε τζαμί κ.α.) δεν μπορούν να καλύψουν την ταχύτατη κατάρρευση της οικονομίας της γείτονος και τη «βουτιά» της τουρκικής λίρας.

Τα τεράστια προβλήματα της τουρκικής οικονομίας έχουν οδηγήσει σε άτακτη φυγή των επενδυτών. Παρότι αυτή η μαζικής αποχώρηση έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό, η προκλητικότητα που συνεχώς κλιμακώνει ο Τούρκος πρόεδρος στην Ανατολική Μεσόγειο έχει προκαλέσει πανικό στους επενδυτές.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η περαιτέρω διολίσθηση του τουρκικού νομίσματος, το οποίο έχει χάσει πάνω από το 20% της αξίας του έναντι του δολαρίου από τις αρχές του έτους και σήμερα σημειώνει νέα ιστορικά χαμηλά (7,49), είναι μονόδρομος, λόγω της πολιτικής που έχει επιλέξει ο Ερντογάν.

Όπως επισημαίνει η Societe Generale, οι εντάσεις σχετικά με «τα αμφισβητούμενα χωρικά ύδατα» με την Ελλάδα και η προοπτική νέων κυρώσεων της Ε.Ε προσθέτουν στις ήδη αβέβαιες προοπτικές για την τουρκική λίρα.

Η Capital Economics προειδοποίησε πρόσφατα πως η Τουρκία είναι αντιμέτωπη με τον κίνδυνο μιας νέας νομισματικής κρίσης, όχι μόνο λόγω της πανδημίας, αλλά κυρίως λόγω της επιδείνωσης των σχέσεών της με την Ε.Ε., στον απόηχο των εντάσεων με Ελλάδα και Κύπρο. Μάλιστα οι επενδυτές αναμένουν άμεσα πιο σκληρές κυρώσεις στην Τουρκία από την Ε.Ε., ενώ οι αναλυτές της MUFG Bank εκτιμούν πως η τουρκική λίρα θα υποτιμηθεί περαιτέρω.
capital.gr

Φώφη Γεννηματά: «Ο κ. Μητσοτάκης ασκεί επικίνδυνη μυστική διπλωματία»

Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά, σχολιάζοντας το άρθρο του Κυριάκου Μητσοτάκη στις εφημερίδες του εξωτερικού, Times, FAZ και Monde, ασκεί έντονη κριτική και κατηγορεί τον πρωθυπουργό  για "επικίνδυνη μυστική διπλωματία"...


H Φώφη Γεννηματά επιμένει στην κριτική της απέναντι στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στην κατηγορία πως «ακολουθεί μυστική διπλωματία» χωρίς να ενημερώνει την αντιπολίτευση.

Με δήλωσή της η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ σχολιάζει το άρθρο του πρωθυπουργού σε μεγάλες εφημερίδες στο εξωτερικό τονίζοντας: 

«Από άρθρα του πρωθυπουργού στον διεθνή Τύπο, πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει "έγγραφη συμφωνία" με την Τουρκία, κατά την τριμερή συνάντηση του Βερολίνου. Ο κ. Μητσοτάκης το απέκρυψε και από τα κόμματα και από τον ελληνικό λαό. Ζητούμε το κείμενο της συμφωνίας να δοθεί αμέσως στα πολιτικά κόμματα.

Επιβεβαιώνεται ότι ασκεί επικίνδυνη μυστική διπλωματία. Χειρίζεται τα θέματα μόνος του, χωρίς κανείς να του έχει δώσει λευκή επιταγή. Έχει αποκλειστικά την ευθύνη για τους χειρισμούς και τα αποτελέσματα. Επιτέλους που το πάει ο κ. Μητσοτάκης; Ως εδώ και μη παρέκει».

Κυρ. Μητσοτάκη σε Times, FAZ, Le Monde: «Μόνη επιλογή οι κυρώσεις αν η Τουρκία δεν λογικευτεί»

Σε άρθρο του που δημοσιεύεται ταυτόχρονα στις εφημερίδες The Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung, και Le Monde. ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναλύει στο διεθνές ακροατήριο τις ελληνικές θέσεις για τα ελληνοτουρκικά…


«Η επιλογή είναι ξεκάθαρη. Η Τουρκία μπορεί να συνεργαστεί και να βρει κοινό έδαφος, ή μπορεί να συνεχίσει να συμπεριφέρεται ως ο επιτιθέμενος, παίζοντας παιχνίδια εντυπώσεων στις παρυφές της Ευρώπης, και να πληρώσει ένα σημαντικό οικονομικό τίμημα για τη συμπεριφορά της. Μπορεί να επιλέξει εάν η Ελλάδα θα αποτελέσει γέφυρα ή εμπόδιο για την εταιρική σχέση και την πρόοδο», τονίζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με άρθρο του στις εφημερίδες Times, FAZ και Le Monde.

«Εάν η Τουρκία επέλεγε τη γέφυρα, πιστεύω ότι ο Πρόεδρος Ερντογάν θα εξακολουθούσε να έχει τη δυνατότητα να επιτύχει μια φιλόδοξη, μακρόπνοη συμφωνία με την ΕΕ, η οποία θα ήταν προς όφελος όλων. Οι διαφορές δεν επιλύονται με βία, τεχνάσματα ή χειραγώγηση, αλλά ειρηνικά και μέσω αμοιβαίου σεβασμού και αμοιβαίας κατανόησης. Δεν χρειάζεται να είναι έτσι η κατάσταση. Η λύση είναι απλή. Καθόμαστε. Συζητάμε τις διαφορές μας. Και προσπαθούμε να καταλήξουμε σε συμφωνία. Αν δεν τα καταφέρουμε, τότε θα αφήσουμε το Διεθνές Δικαστήριο να αποφανθεί. Τι έχει άλλωστε να φοβηθεί η Άγκυρα από το κράτος δικαίου;» επισημαίνει ο Πρωθυπουργός.

Ο Πρωθυπουργός αναφέρεται και στη συνάντηση στο Βερολίνο και στην υπαναχώρηση της Τουρκίας από όσα συμφωνήθηκαν. «Στη διάρκεια όλων αυτών έχω παραμείνει ανοικτός στον διάλογο. Όταν το Βερολίνο προσφέρθηκε να μεσολαβήσει, καθίσαμε καλόπιστα για να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινό έδαφος. Καταφέραμε ακόμη και να καταλήξουμε σε «έγγραφη συμφωνία». Το αποτέλεσμα ήταν να αποσυρθεί τελικά η Τουρκία, αποκαλύπτοντας ανεπίσημες αλλά απόρρητες συζητήσεις. Οι ελπίδες που συνεχίζω να τρέφω για την Τουρκία δεν μου αποκρύπτουν την πραγματικότητα. Χρειαζόμαστε διάλογο, αλλά όχι υπό το καθεστώς εκβιασμού» τονίζει ο Πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρεται και στην πρώτη συνάντηση που είχε με τον Τ. Ερντογάν και στην τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα σε αυτό τον ένα χρόνο. «Όταν συναντηθήκαμε το περασμένο φθινόπωρο, είπα στον Πρόεδρο Ερντογάν ότι είμαστε προορισμένοι να είμαστε γείτονες λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, και ως τέτοιοι πρέπει να συνυπάρχουμε, να ζούμε ειρηνικά ο ένας δίπλα στον άλλο. Προσπάθησα επισταμένως να τείνω χείρα φιλίας και συνεργασίας. Μίλησα για ανοιχτό διάλογο, για επιθυμία προόδου και για τη βούλησή μου να ενεργήσω για το χτίσιμο γέφυρας της Τουρκίας με την Ευρώπη. Δυστυχώς, τα πράγματα πήραν άλλη τροπή. Μετά την πρώτη εκείνη συνάντηση, η Τουρκία εμφανίζεται λιγότερο ως εταίρος και περισσότερο ως προβοκάτορας» επισημαίνει στο άρθρο του.

«Η ρητορική της Τουρκίας ανήκει σε μια περασμένη εποχή. Μιλάει για εχθρούς, μάρτυρες, αγώνα και προθυμία να καταβάλει οποιοδήποτε τίμημα. Αυτή είναι η γλώσσα και η συμπεριφορά μιας υποψήφιας προς ένταξη χώρας, η οποία απειλεί όχι μόνο δύο κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά και την ίδια την ΕΕ, γεγονός που προβληματίζει σοβαρά τα κράτη μέλη» προσθέτει.


Ακολουθεί μετάφραση του άρθρου του Πρωθυπουργού


Στην προσπάθειά τους να προβλέψουν το μέλλον, οι πολιτικοί επιστήμονες συχνά στρέφονται στο παρελθόν, στην κοινή ιστορία. Η σχέση μεταξύ της χώρας μου, της Ελλάδας, και της γειτονικής Τουρκίας δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ιστορία μάς διδάσκει ότι υπάρχουν λόγοι αισιοδοξίας αλλά και τομείς βαθιάς ανησυχίας. Σήμερα το ερώτημα σχετικά με το τι επιφυλάσσει το μέλλον – σύγκρουση ή συνεργασία – αποκτά μεγαλύτερη σημασία από ποτέ.

Όταν ανέλαβα πρωθυπουργός πέρυσι τον Ιούλιο, ήμουν συγκρατημένα αισιόδοξος. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να πιστεύω ότι η Ελλάδα και η Τουρκία δεν θα μπορούσαν να είναι φίλες χώρες. Εξάλλου, πολλοί από τους προκατόχους μου είχαν καταφέρει να υπερβούν φαινομενικά ανυπέρβλητα εμπόδια. Ηγέτες όπως ο Ελευθέριος Βενιζέλος, θείος του πατέρα μου, ο οποίος υπέγραψε συμφωνία ειρήνης και φιλίας με τον Κεμάλ Ατατούρκ το 1930. Φυσικά, έκτοτε έχουν υπάρξει εντάσεις, όμως οι καλές μέρες ήταν πολύ περισσότερες από τις κακές.

Όταν συναντηθήκαμε το περασμένο φθινόπωρο, είπα στον Πρόεδρο Ερντογάν ότι είμαστε προορισμένοι να είμαστε γείτονες λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, και ως τέτοιοι πρέπει να συνυπάρχουμε, να ζούμε ειρηνικά ο ένας δίπλα στον άλλο. Προσπάθησα επισταμένως να τείνω χείρα φιλίας και συνεργασίας. Μίλησα για ανοιχτό διάλογο, για επιθυμία προόδου και για τη βούλησή μου να ενεργήσω για το χτίσιμο γέφυρας της Τουρκίας με την Ευρώπη.

Δυστυχώς, τα πράγματα πήραν άλλη τροπή. Μετά την πρώτη εκείνη συνάντηση, η Τουρκία εμφανίζεται λιγότερο ως εταίρος και περισσότερο ως προβοκάτορας. Στα τέλη του προηγούμενου έτους, ο Πρόεδρος Ερντογάν υπέγραψε παράνομη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων συνόρων με μια από τις πλευρές του αιματηρού εμφυλίου πολέμου της Λιβύης. Δεδομένου ότι η Τουρκία και η Λιβύη δεν έχουν αντικείμενες ή παρακείμενες ακτές, η συμφωνία κηρύχθηκε άκυρη από το μεγαλύτερο μέρος της διεθνούς κοινότητας και των νομικών εμπειρογνωμόνων και θεωρήθηκε ότι παραβιάζει κυριαρχικά δικαιώματα τρίτων χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Τον Μάρτιο, η Τουρκία προέβη σε συντονισμένες κινήσεις προκειμένου να παροτρύνει και να διευκολύνει προσπάθειες απεγνωσμένων μεταναστών να διασχίσουν τα σύνορα της Ελλάδας. Υπερασπιστήκαμε τα σύνορά μας με την υποστήριξη των εταίρων μας στην ΕΕ. Το συλλογικό μας μήνυμα ήταν σαφές – τα σύνορα της Ελλάδας είναι σύνορα της ΕΕ και θα τα προστατεύσουμε.

Και φέτος το καλοκαίρι, αντιδρώντας στην υπογραφή μιας μακροχρόνιας, νόμιμης και διεθνώς αναγνωρισμένης συμφωνίας οριοθέτησης θαλασσίων συνόρων μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, ο Πρόεδρος Ερντογάν έστειλε το πολεμικό ναυτικό του για να στηρίξει μια προσπάθεια εξερεύνησης κοιτασμάτων φυσικού αερίου σε περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στην οποία τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία διεκδικούν δικαιώματα και η οποία δεν έχει ακόμη οριοθετηθεί. Σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της θάλασσας, επρόκειτο για μονομερή πράξη κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου.

Η Ελλάδα δεν έχει επιδιώξει ποτέ ούτε πρόκειται να επιδιώξει την κλιμάκωση αυτών των εντάσεων, ανεξαρτήτως των προκλήσεων. Αλλά η αρχικά δυσάρεστη πολιτική εντυπώσεων έχει εξελιχθεί αναμφισβήτητα σε απειλητική στάση τις τελευταίες εβδομάδες. Κάθε μέρα που περνάει, η τουρκική κυβέρνηση παρουσιάζει έναν νέο ψευδή ισχυρισμό ή διαδίδει ένα νέο ψέμα. Πολεμοχαρής γλώσσα, εθνικιστική προπαγάνδα, επιθετικός μιλιταρισμός, αγορά οπλικών συστημάτων από τη Ρωσία που αποτελούν απειλή για το ΝΑΤΟ, μετατροπή μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς σε τζαμιά, παράνομη θαλάσσια δραστηριότητα και απειλές πολέμου.

Η ρητορική της Τουρκίας ανήκει σε μια περασμένη εποχή. Μιλάει για εχθρούς, μάρτυρες, αγώνα και προθυμία να καταβάλει οποιοδήποτε τίμημα. Αυτή είναι η γλώσσα και η συμπεριφορά μιας υποψήφιας προς ένταξη χώρας, η οποία απειλεί όχι μόνο δύο κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά και την ίδια την ΕΕ, γεγονός που προβληματίζει σοβαρά τα κράτη μέλη.

Σε αυτό το νέο γεωπολιτικό τοπίο, η Τουρκία εμφανίζεται ολοένα και πιο απομονωμένη. Καθώς η Ελλάδα έχει σφυρηλατήσει ισχυρές εταιρικές σχέσεις με χώρες όπως το Ισραήλ, η Αίγυπτος και τα ΗΑΕ, η Τουρκία ενεργεί μόνη της, παίζοντας παιχνίδια εντυπώσεων στην Ανατολική Μεσόγειο, παρεμβαίνοντας στη Συρία και τη Λιβύη και υποστηρίζοντας ανοιχτά τη Χαμάς. Η Γαλλία, η οποία έχει ζωτικά εθνικά συμφέροντα στη Μεσόγειο, στέκεται στο πλευρό μας και έχει ενισχύσει τη στρατιωτική της παρουσία στην περιοχή. Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ καταδίκασε απερίφραστα τη στάση της Τουρκίας ως μονομερή επιθετική στάση.

Στη διάρκεια όλων αυτών έχω παραμείνει ανοικτός στον διάλογο. Όταν το Βερολίνο προσφέρθηκε να μεσολαβήσει, καθίσαμε καλόπιστα για να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινό έδαφος. Καταφέραμε ακόμη και να καταλήξουμε σε «έγγραφη συμφωνία». Το αποτέλεσμα ήταν να αποσυρθεί τελικά η Τουρκία, αποκαλύπτοντας ανεπίσημες αλλά απόρρητες συζητήσεις.

Οι ελπίδες που συνεχίζω να τρέφω για την Τουρκία δεν μου αποκρύπτουν την πραγματικότητα. Χρειαζόμαστε διάλογο, αλλά όχι υπό το καθεστώς εκβιασμού. Η απειλή για την ασφάλεια και τη σταθερότητα της χώρας μου αποτελεί επίσης απειλή για την ευημερία και την ασφάλεια όλων των κρατών μελών της ΕΕ. Κινδυνεύει να υπονομεύσει τη συμμαχία του ΝΑΤΟ. Και απειλεί το κράτος δικαίου διεθνώς. Η Ελλάδα έχει τη στρατιωτική δυνατότητα να αποκρούσει κάθε τουρκική επίθεση. Αλλά σίγουρα ένα στρατιωτικό επεισόδιο μεταξύ των δύο χωρών μας δεν είναι προς το συμφέρον κανενός.

Αργότερα αυτόν τον μήνα, οι ηγέτες της ΕΕ θα πραγματοποιήσουν ειδική σύνοδο για να αποφασίσουν με ποιον τρόπο θα απαντήσουν. Εάν η Τουρκία αρνηθεί να λογικευτεί έως τότε, δεν βλέπω άλλη επιλογή παρά να επιβάλουν οι Ευρωπαίοι ηγέτες ουσιαστικές κυρώσεις. Διότι δεν είναι πλέον μόνο ζήτημα ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Είναι ζήτημα αναγνώρισης του γεγονότος ότι διακυβεύονται ζωτικά συμφέροντα – στρατηγικά ευρωπαϊκά συμφέροντα. Εάν η Ευρώπη θέλει να αποτελέσει πραγματική γεωπολιτική δύναμη, τότε δεν έχει την πολυτέλεια κατευνασμού μιας πολεμοχαρούς Τουρκίας.

Η Τουρκία εξακολουθεί να έχει χρόνο στη διάθεσή της για να αποφύγει τις κυρώσεις, να κάνει ένα βήμα πίσω και να χαράξει πορεία εξόδου από αυτήν την κρίση. Η Τουρκία πρέπει απλώς να απόσχει από τη ναυτική και ερευνητική της δραστηριότητα σε μη οριοθετημένες θαλάσσιες ζώνες και να συγκρατήσει την επιθετική ρητορική της. Θα πρέπει να αποσυρθεί, να επιστρέψει στο τραπέζι και να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε όταν αποχώρησε από τις διερευνητικές συνομιλίες το 2016. Και αν δεν μπορέσουμε να συμφωνήσουμε, τότε πρέπει να αναζητήσουμε λύση στη Χάγη.

Η επιλογή είναι ξεκάθαρη. Η Τουρκία μπορεί να συνεργαστεί και να βρει κοινό έδαφος, ή μπορεί να συνεχίσει να συμπεριφέρεται ως ο επιτιθέμενος, παίζοντας παιχνίδια εντυπώσεων στις παρυφές της Ευρώπης, και να πληρώσει ένα σημαντικό οικονομικό τίμημα για τη συμπεριφορά της. Μπορεί να επιλέξει εάν η Ελλάδα θα αποτελέσει γέφυρα ή εμπόδιο για την εταιρική σχέση και την πρόοδο.

Εάν η Τουρκία επέλεγε τη γέφυρα, πιστεύω ότι ο Πρόεδρος Ερντογάν θα εξακολουθούσε να έχει τη δυνατότητα να επιτύχει μια φιλόδοξη, μακρόπνοη συμφωνία με την ΕΕ, η οποία θα ήταν προς όφελος όλων. Οι διαφορές δεν επιλύονται με βία, τεχνάσματα ή χειραγώγηση, αλλά ειρηνικά και μέσω αμοιβαίου σεβασμού και αμοιβαίας κατανόησης. Δεν χρειάζεται να είναι έτσι η κατάσταση. Η λύση είναι απλή. Καθόμαστε. Συζητάμε τις διαφορές μας. Και προσπαθούμε να καταλήξουμε σε συμφωνία. Αν δεν τα καταφέρουμε, τότε θα αφήσουμε το Διεθνές Δικαστήριο να αποφανθεί. Τι έχει άλλωστε να φοβηθεί η Άγκυρα από το κράτος δικαίου;

πηγή: ert.gr
© all rights reserved
customized with από: antikry.gr