Έκρηξη στο κέντρο της Αγκυρας – Στους 34 ανήλθαν οι νεκροί!

Αξιωματούχος των υπηρεσιών ασφαλείας δήλωσε στο Reuters ότι οι αρχές πιστεύουν ότι πρόκειται για επίθεση αυτοκτονίας...


34 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι των 125 τραυματίστηκαν σοβαρά από την έκρηξη στο κέντρο της τουρκικής πρωτεύουσας, ανακοίνωσε το γραφείο του κυβερνήτη της τουρκικής πρωτεύουσας.

ΙΣΧΥΡΗ έκρηξη συγκλόνισε το κέντρο της Άγκυρας σκοτώνοντας και τραυματίζοντας άγνωστο μέχρι στιγμής αριθμό ανθρώπων, σύμφωνα με αξιωματικό των τουρκικών υπηρεσιών ασφαλείας. Όπως μεταδίδει,όμως, το πρακτορείο ειδήσεων Doga, από τις πρώτες πληροφορίες, τουλάχιστον 27  άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, αντίθετα το CNN-Turk ανεβάζει σε 34 τους νεκρούς και 125 τους τραυματίες.

Η έκρηξη σημειώθηκε κοντά στο Πάρκο Γκιουβέν, δίπλα σε μεταφορικό κόμβο της τουρκικής πρωτεύουσας, ενώ φαίνεται ότι προκλήθηκε από την ανατίναξη αυτοκινήτου κοντά σε στάση λεωφορείου όπως μεταδίδει το ραδιο-τηλεοπτικό δίκτυο TRT.

Στους 34 ανήλθαν οι νεκροί και 125 τραυματίσθηκαν κατά την έκρηξη παγιδευμένου αυτοκινήτου απόψε στο κέντρο της Αγκυρας, μετέδωσε το δίκτυο CNN-Turk επικαλούμενο τον κυβερνήτη της τουρκικής πρωτεύουσας και αναθεωρώντας προηγούμενο επίσημο απολογισμό, καθώς δύο ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους κατά τη μεταφορά τους στο νοσοκομείο.

Αξιωματούχος των υπηρεσιών ασφαλείας δήλωσε στο Reuters ότι οι αρχές πιστεύουν ότι πρόκειται για επίθεση αυτοκτονίας.

Έκδοση βιβλιαρίων για ανασφάλιστους

Εγκύκλιος της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης για το πώς γίνεται η έκδοση βιβλιαρίων για ανασφάλιστους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες μετά τη δημοσίευση του Ν. 4368/2016.


Ακολουθεί η εγκύκλιος του υπουργίου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης


Κούλουμα: Τί σημαίνουν και γιατί τα γιορτάζουμε - Καρναβάλια στην Ελλάδα

Με την Καθαρά Δευτέρα, την πρώτη ημέρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, της νηστείας του Πάσχα, η οποία από τους λαογράφους θεωρείται ο επίλογος των βακχικών εορτών της Αποκριάς....

Κούλουμα στην παλιά Αθήνα υπό τους ήχους λατέρνας
....είναι μια καλή ευκαιρία να εντρυφήσουμε στη χαρακτηριστική λέξη της ημέρας: τα Κούλουμα, αλλά και σε κάποια χαρακτηριστικά έθιμα της ημέρας.

 *****

ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΜΑ είναι μια πανελλήνια γιορτή και κατ΄ άλλους έχει αθηναϊκή καταγωγή, ενώ κατ΄ άλλους βυζαντινή. Στην Κωνσταντινούπολη γιορταζόταν έντονα από πλήθος κόσμου που συνέρρεε σε ένα από τους επτά λόφους της πόλης και συγκεκριμένα σ΄ εκείνο του ελληνικότατου οικισμού των «Ταταούλων».

Στην Αθήνα από πολλές δεκαετίες προ του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου τα Κούλουμα γιορταζόταν στις πλαγιές του λόφου του Φιλοπάππου όπου οι Αθηναίοι «τρωγόπιναν» καθισμένοι στους βράχους από το μεσημέρι μέχρι τη δύση του Ήλιου. Οι περισσότεροι χόρευαν από τους ήχους πλανόδιων μουσικών, κατά παρέες, είτε δημοτικούς είτε λαϊκούς χορούς υπό τους ήχους «λατέρνας».

Το σούρουπο όλοι οι Ρουμελιώτες γαλατάδες της Αθήνας έστηναν λαμπρό χορό κυρίως τσάμικο γύρω από τους στύλους του Ολυμπίου Διός παρουσία των Βασιλέων και πλήθους κόσμου.

Σήμερα τα Κούλουμα γιορτάζονται σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας μαζί με το κύριο της ημέρας έθιμο του πετάγματος του «χαρταετού». Ειδικότερα στην Αθήνα με την ιστορική συνέχεια της παρουσίας του ανώτατου άρχοντα τονίζεται ιδιαίτερα η λαογραφική αξία του εθίμου αυτού στο Λόφο του Φιλοπάππου.

Τί σημαίνει άραγε η λεξη Κούλουμα και ποιά είναι η προέλευσή της;


Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις για τα Κούλουμα. Μεταξύ των πρώτων που επικράτησαν ήταν εκείνη που υποστήριζε ότι η λέξη Κούλουμα προέρχονταν από τη λατινική «CULUMUS», κάτι που ωστόσο δεν είναι απολύτως ασφαλές ως συμπέρασμα, αφού τέτοια λέξη δεν απαντάται στα λατινικά.

Σύμφωνα, με την προαναφερθείσα εκδοχή τα Κούλουμα, αποτελούν αναγραμματισμό του λατινικού «CUMULUS» που σημαίνει «σωρός, αφθονία», αλλά και «τελείωμα».

Έτσι, λοιπόν, εικάζονταν ότι το cumulus να έγινε «κούμουλα» και στη συνέχεια «κούλουμα», με την έννοια ότι την ημέρα αυτή καταναλώνουμε αφθονία νηστίσιμων τροφών, ενώ παράλληλα σηματοδοτείται το τελείωμα της Αποκριάς.

Υπάρχει, παρόλα αυτά, μια δεύτερη πιθανότερη εκδοχή, σύμφωνα με την οποία η λέξη «κούλουμα», προέκυψε από την λατινική λέξη «COLUMNA», που σημαίνει «κολώνα».

Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για αρχαία προέλευση της γιορτής, η παράδοση λέει ότι οι Αθηναίοι πριν από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γιόρταζαν την Καθαρά Δευτέρα στις πλαγιές του λόφου του Φιλοπάππου, όπου έτρωγαν και έπιναν καθισμένοι στους βράχους, μέχρι τη δύση του ηλίου.

Αμέσως μετά, έρχονται οι πληροφορίες που λένε ότι οι Ρουμελιώτες γαλατάδες, οι οποίοι ζούσαν στην Αθήνα, έστηναν τσάμικο χορό, στους στύλους του Ολυμπίου Διός, στις «κουλώνες», όπως έλεγαν με την ιδιαίτερη ντοπιολαλιά τους.

Η καυστική σάτιρα είναι από τα χαρακτηριστικά της Καθαράς Δευτέρας σε πολλούς εορτασμούς της ανά την επικράτεια:

Ο Αλευροπόλεμος στο Γαλαξίδι, είναι ένα έθιμο που διατηρείται από το 1801. Εκείνα τα χρόνια, παρόλο που το Γαλαξίδι τελούσε υπό την τουρκική κατοχή, όλοι οι κάτοικοι περίμεναν τις Αποκριές για να διασκεδάσουν και να χορέψουν σε κύκλους. Ένας κύκλος για τις γυναίκες, ένας για τους άντρες. Φορούσαν μάσκες ή απλώς έβαφαν τα πρόσωπά τους με κάρβουνο. Στη συνέχεια προστέθηκε το αλεύρι, το λουλάκι, το βερνίκι των παπουτσιών και η ώχρα.

Ο Βλάχικος Γάμος στη Θήβα, είναι ένα έθιμο που φθάνει στις μέρες μας περίπου από το 1830, μετά την απελευθέρωση των ορεινών περιοχών. Οι Βλάχοι, δηλαδή οι τσοπάνηδες από τη Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Θεσσαλία και τη Ρούμελη, εγκατέλειψαν τότε την άγονη γη τους και βρήκαν γόνιμο έδαφος νοτιότερα. Το θέαμα είναι έξοχο, η γαμήλια πομπή πολύχρωμη, η μουσική που τη συνοδεύει (πίπιζες, νταούλια κ.ά.) εξαιρετικά ζωντανή.

Του Κουτρούλη ο Γάμος στη Μεθώνη Μεσσηνίας, ήταν ένας Καρναβαλίστικος γάμος, που υπήρχε ήδη από τον 14ο αιώνα. Στις μέρες μας, το ζευγάρι των νεονύμφων είναι δύο άντρες, που μαζί με τους συγγενείς πηγαίνουν στην πλατεία, όπου γίνεται ο γάμος με παπά και με κουμπάρο. Διαβάζεται το προικοσύμφωνο και ακολουθεί τρικούβερτο γλέντι.

Στη Μεσσήνη Μεσσηνίας γίνεται η αναπαράσταση της εκτέλεσης μιας γερόντισσας, της γριάς Συκούς, που κατά την παράδοση, κρεμάστηκε στη θέση Κρεμάλα της πόλης, με εντολή του Ιμπραήμ Πασά, επειδή είχε το θάρρος, εξηγώντας του ένα όνειρο που είχε δει, να του πει ότι η εκστρατεία του και ο ίδιος θα είχαν οικτρό τέλος από την αντίδραση και το σθένος των επαναστατημένων Ελλήνων. Μετά την αναπαράσταση, μπορεί κάθε επισκέπτης να «κρεμαστεί» από τους ψευτοδήμιους της κρεμάλας. Το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας γίνεται η παρέλαση με μαζορέτες, άρματα, μεταμφιεσμένους μικρούς και μεγάλους και χορευτικά συγκροτήματα.

Μπουρανί στον Τύρναβο. Μπουρανί είναι μία χορτόσουπα δίχως λάδι, γύρω από την προετοιμασία της οποίας στήνεται ολόκληρο το σκηνικό του παιχνιδιού με φαλλικά σύμβολα και τολμηρά πειράγματα από τους μπουρανίδες.

Στην Κάρπαθο λειτουργεί το Λαϊκό Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων. Κάποιοι κάνουν άσχημες χειρονομίες σε κάποιους άλλους και συλλαμβάνονται από τους Τζαφιέδες (χωροφύλακες) για να οδηγηθούν στο Δικαστήριο, που το αποτελούν οι σεβάσμιοι του νησιού. Τα αυτοσχέδια αστεία και τα γέλια ακολουθεί τρικούβερτο γλέντι.

Στις κοινότητες Ποταμιά, Καλόξιδο και Λιβάδια της Νάξου οι κάτοικοι ντύνονται Κορδελάτοι ή Λεβέντες. Οι Κορδελάτοι είναι φουστανελοφόροι και η δεύτερη ονομασία τους Λεβέντες αποδίδεται στους πειρατές. Από κοντά τους ακολουθούν και οι ληστές, οι Σπαραρατόροι, που αρπάζουν τις κοπέλες για να τις βάλουν με το ζόρι στο χορό και στο γλέντι, που κρατάει ως το πρωί.

Στα χωριά Μέρωνα και Μελιδόνια του Ρεθύμνου αναβιώνουν έθιμα όπως το κλέψιμο της νύφης, ο Καντής, το μουντζούρωμα, τα οποία, σε συνδυασμό με το καλό κρασί και τους ήχους της λύρας, αποτελούν μια μοναδική εμπειρία.

Στη Σκύρο, σχεδόν όλοι οι κάτοικοι με παραδοσιακές ενδυμασίες κατεβαίνουν στην πλατεία του νησιού, όπου χορεύουν και τραγουδούν τοπικούς σκοπούς.

Το Πατρινό καρναβάλι



ξεφάντωμα στο πατρινό καρναβάλι
Το Πατρινό καρναβάλι είναι η μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα. Μετρά 180 χρόνια ιστορίας. Το καρναβάλι της Πάτρας δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός αλλά ένα σύνολο εκδηλώσεων που περιλαμβάνουν χορούς, παρελάσεις, κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, καρναβάλι των μικρών κ.ά. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν στις 17 Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι την Καθαρή Δευτέρα. Κορυφώνεται το τελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς με την νυχτερινή ποδαράτη παρέλαση των πληρωμάτων του Σαββάτου, τη φαντασμαγορική μεγάλη παρέλαση αρμάτων και πληρωμάτων της Κυριακής και τέλος  στο τελετουργικό κάψιμο του βασιλιά καρνάβαλου στο μώλο της Αγίου Νικολάου στο λιμάνι της Πάτρας. Χαρακτηριστικές αρχές του είναι ο αυθορμητισμός, ο αυτοσχεδιασμός, η πηγαία έμπνευση και ο εθελοντισμός.

Η δημιουργία του Πατρινού Καρναβαλιού οφείλεται σε πρόσμειξη διάφορων πολιτιστικών στοιχείων: 
  • Πατροπαράδοτα αποκριάτικα έθιμα του ελλαδικού χώρου και της Πάτρας 
  • Επιρροές από τη Δυτική Ευρώπη και ιδίως την Ιταλία και τα γειτονικά Επτάνησα 
  • Καινοτομίες που προέκυψαν στη διάρκεια καρναβαλικών εορτασμών στην Πάτρα.
Ως προς το πρώτο, το καρναβάλι, όπως και οι περισσότερες αποκριάτικες εκδηλώσεις στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια συνδέονται με αρχαίες παγανιστικές εκδηλώσεις και ιεροτελεστίες, όπως αυτές προς τιμή του Διονύσου. Μέσα στην καρδιά του χειμώνα, οι πιστοί με ειδικές γιορτές επικαλούνταν τη θεότητα, η οποία θεωρείτο πως ξαναγεννιόταν για να φέρει και πάλι την Άνοιξη. Παρεμφερείς εκδηλώσεις συνεχίστηκαν και μετά την εξάπλωση του Χριστιανισμού. 

Μερικά από τα καρναβάλια της χώρας μας


Το καρναβάλι της Χαλκίδας. Το φετινό, 2016, "Θαλασσινό Kαρναβάλι Χαλκίδας"με χορό, μουσική, πυροτεχνήματα θα πλαισιώσουν τους καρναβαλιστές που θα χυθούν στη μάχη του Καρναβαλιού από θάλασσα και στεριά! Μαζί τους, ένας Ποσειδώνας αλλιώτικος απ’ όλους τους άλλους, μια Αρέθουσα έτοιμη για όλα και Χαλκιδείς που διεκδικούν το ξεχωριστό Καρναβάλι, το Θαλασσινό μας Καρναβάλι!.

Ρεθυμνιώτικο Καρναβάλι. Ίσως ένα από τα σημαντικότερα καρναβάλια της Ελλάδας, το καρναβάλι του Ρεθύμνου διοργανώνεται κάθε χρόνο με πολύ μεράκι και φαντασία. Άρματα, άμαξες, χιουμοριστικές μεταμφιέσεις και κάθε λογής πρωτότυπες ιδέες παρελαύνουν μπροστά στους χιλιάδες επισκέπτες. Το βράδυ γίνεται η κορυφαία συγκέντρωση όλων των αρμάτων και ακολουθεί ξέφρενο πάρτι....



Καρναβάλι και Κούλουμα στο Διαβολίτσι. Θα γίνει παρέλαση αρμάτων σατιρίζοντας την καθημερινότητα, την πολιτική, κοινωνικά θέματα, Ακόμη η παρέλαση θα συνεχιστεί με μασκοφόρους κλόουν, ξυλοπόδαρους κ.λ.π., δίνοντας μια άλλη διάσταση σε επίκαιρα θέματα που θα σας διασκεδάσουν με το δικό τους τρόπο.Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το άναμα της φωτιάς και το κάψιμο του καρνάβαλου στην κεντρική πλατεία....

Το καρναβάλι της Ξάνθης Εξαιρετικά φαντασμαγορικό είναι το καρναβάλι της Ξάνθης όπου διεξάγεται σε Latin ρυθμούς. Εκτός από την παρέλαση με τα άρματα, γίνονται θεατρικές παραστάσεις που υποδηλώνουν την παράδοση και τον πολιτισμό του τόπου.  Ένα τοπικό έθιμο της Ξάνθης είναι το κάψιμο του "Τζάρου" την τελευταία Κυριακή, στην γέφυρα του ποταμού Κοσύνθου μέσα σε φαντασμαγορική ατμόσφαιρα από πυροτεχνήματα.

Το καρναβάλι της Ζακύνθου.  Εξίσου διασκεδαστικό με αυτό της Κεφαλονιάς όπου κυριαρχούν αυτοσχέδιοι χοροί και θεατρικά που παίζονται στις πλατείες από μασκαρεμένους άνδρες. Την Κυριακή γίνεται η περιφορά του Καρνάβαλου και η πολύ χιουμοριστική "κηδεία της Μάσκας", με τους θλιμμένους συγγενείς να την οδηγούν σε απρόοπτες εξελίξεις.

Το καρναβάλι της Κεφαλονιάς.  Χαρακτηριστικό γνώρισμα για τα Ιόνια νησιά η παρέλαση της φιλαρμονικής, τα άρματα και τα χορευτικά. Βασίζεται στη λατρεία του θεού Διόνυσου. Στην αρχαιότητα ήταν η μοναδική ευκαιρία των γυναικών να βγουν έξω μεταμφιεσμένες και να γλεντήσουν. Το καρναβάλι της Κεφαλονιάς έχει επηρεαστεί από τα έθιμα όσων καταπατούσαν το νησί π.χ. Άγγλους, Γάλλους, Βενετούς. Για παράδειγμα κάποιους από τους χορούς που συνηθίζονται όπως η "καντρίλια". Την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς γίνεται η μεγάλη παρέλαση των αρμάτων στο Αργοστόλι και στο Ληξούρι που ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια από τις δύο διοργανώσεις είναι η καλύτερη. Η γιορτή ολοκληρώνεται με το κάψιμο του βασιλιά Καρνάβαλου.

Το καρναβάλι της Νάουσας.   Το καρναβάλι της Νάουσας γιορτάζεται με τις Μπούλες και τους Γενίτσαρους, ένα έθιμο βαθιά ριζωμένο στην ιστορία και την παράδοση. Πρόκειται για την ετοιμασία των χειροποίητων στολών και της διαδρομής που οι καρναβαλιστές θα ακολουθήσουν. Την τελευταία Κυριακή ακολουθεί μεγάλο φαγοπότι, αφού γεμίζουν οι δρόμοι με γλυκίσματα και παραδοσιακά εδέσματα. Το φαγοπότι συνεχίζεται μέχρι την επομένη.

Το καρναβάλι της Σκύρου. Οι Σκυριανές Απόκριες ξεχωρίζουν γιατί αποτελούνται από τρεις διαφορετικές μεταμφιέσεις, του "γέρου", της "κορέλας" και του "φράγκου". Πρόκειται για πολύ παλιό έθιμο όπου οι ενδυμασίες είναι χειροποίητες. Οι τρεις αυτές ομάδες συμμετέχουν σε ένα ξέφρενο χορό υπό τους ήχους κουδουνιών που κρέμονται από τους "γέρους" και τα σφυρίγματα των κοχυλιών που κρατούν οι "φράγκοι". Οι γιορτή κρατάει όλο το βράδυ και ολοκληρώνεται την Καθαρά Δευτέρα.

Το καρναβάλι της Άμφισσας.  Η "νύχτα των φαντασμάτων" πρωταγωνιστεί το τελευταίο Σάββατο της Αποκριάς. Ένα φαντασμαγορικό θέαμα όπου οι "κουδουνάδες" προσπαθούν να ξορκίσουν τα πνεύματα που ταλαιπωρούσαν κατά την παράδοση τους βυρσοδέψες της περιοχής. Την επόμενη μέρα το πρωί διοργανώνεται γλέντι στην πλατεία της Ιτέας και στη συνέχεια ακολουθεί η καθιερωμένη παρέλαση των αρμάτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Το καρναβάλι στα Ιωάννινα. Κάθε μέρα της Αποκριάς είναι διασκεδαστική αλλά αυτή που ξεχωρίζει είναι η τελευταία Κυριακή της όπου όλες οι γειτονιές ανάβουν τις "Τζιαμάλες". Πρόκειται για τεράστιες φωτιές όπου γύρω τους στήνεται μεγάλο γλέντι με χορό, φαγητό και τσίπουρο. Μεγάλες εστίες φωτιάς ανάβουν σε κάθε γειτονιά από τους κατοίκους και όσοι θέλουν περιφέρονται από γειτονιά σε γειτονία

Το καρναβάλι του Μοσχάτου.  Χρονολογείται μόλις από το 1987 αλλά παρόλα αυτά έχει καταφέρει να γίνει αρκετά δημοφιλές και να έχει τη μεγαλύτερη προσέλευση επισκεπτών από τα υπόλοιπα καρναβάλια της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Κάθε χρόνο φιλοξενεί καλλιτέχνες για όλα τα γούστα και βραζιλιάνες χορεύτριες που μετατρέπουν το καρναβάλι σε Latin Party! Πολλές φορές συμμετέχουν αντιπροσωπείες καρναβαλιστών από άλλες περιοχές της Ελλάδας αλλά και από τον υπόλοιπο κόσμο!  Η προετοιμασία ξεκινά από το φθινόπωρο και οι εκδηλώσεις διαρκούν 20 μέρες

Ζητάμε συγνώμη από τους φίλους μας γιατί δεν μας ήταν δυνατόν να καταγράψουμε όλα τα καρναβάλια της χώρας, το κάθε ένα με  τα δικα χαρακτηριστικά, θεματολογία και διαφορετικότητά.

ΟΑΕΔ: 3.362 προσλήψεις συμβασιούχων σε δήμους και hotspots

Προσλήψεις 3.362 συμβασιούχων διαφόρων ειδικοτήτων μέσω της Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ δρομολογεί η κυβέρνηση, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες λειτουργίας των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων (hotspots).  


Το νέο προσωπικό θα προέρχεται από μια μεγάλη γκάμα ειδικοτήτων όπως: διοικητικοί, οδηγοί, γενικών καθηκόντων, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, τεχνολόγοι, μηχανικοί και τοπογράφοι, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, διάφοροι τεχνίτες (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.λπ.), προσωπικό καθαριότητας, φύλακες κ.λπ.

 *****

ΣΥΜΦΩΝΑ με το «σχέδιο του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, μέσα στον Απρίλιο θα γίνουν 1.600 έκτακτες προσλήψεις υπαλλήλων μέσω των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα που θα μπορούν να ανανεωθούν και πάνω από τους οκτώ μήνες, ενώ ταυτόχρονα θα προκηρυχθούν ακόμη 262 θέσεις εποχικών υπαλλήλων που θα εργαστούν στα κέντρα καταγραφής και ταυτοποίησης των προσφύγων. Τέλος 1.500 θέσεις θα δημιουργηθούν σε κοινωνικές δομές δήμων. 

Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Εργασίας, στο Σχέδιο Νόμου «Συστήματα Εγγύησης Καταθέσεων (ενσωμάτωση οδηγίας 2014/49/ΕΕ), Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε ήδη από τη Βουλή, επιτρέπεται η επέκταση της χρονικής διάρκειας των Προγραμμάτων αυτών «με χρηματοδότηση της επιπλέον δαπάνης είτε από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ, είτε από άλλους εθνικούς, είτε από άλλους πόρους»

Υπενθυμίζεται ότι για την πρώτη εφαρμογή του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας κατά το τρέχον έτος, η προκαλούμενη δαπάνη ανέρχεται για τον ΟΑΕΔ, σε 19,6 εκατ. ευρώ. 

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ, επίσης, ότι όπως έχει αποφασιστεί, τα νέα Προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας θα έχουν διάρκεια 8 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα σε 17 δήμους, που αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα ανεργίας και φτώχειας, με 6.000 ωφελούμενους, σε πρώτη φάση. 

Δικαίωμα επιμήκυνσης των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας θα παρέχεται στο εξής, ειδικά εάν πρόκειται για τη στελέχωση των σημείων (hot spots) παροχής υπηρεσιών Α' υποδοχής προσφύγων και μεταναστών. 

Το νέο προσωπικό, σύμφωνα με την ιστοσελίδα dikaiologitika.gr, θα προέρχεται από μια μεγάλη γκάμα ειδικοτήτων όπως: διοικητικοί, οδηγοί, γενικών καθηκόντων, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, τεχνολόγοι, μηχανικοί και τοπογράφοι, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, διάφοροι τεχνίτες (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.λπ.), προσωπικό καθαριότητας, φύλακες κ.λπ.

Τι δεν μάθαμε για την Σμύρνη και η «γαργάρα» της κυβέρνησης!

Ο Αχμέτ Νταβούτογλου ζήτησε να μπουν σε «παρένθεση» οι «διαφορές απόψεων» ώστε να μην αποτελούν εμπόδιο στην συνεργασία των δυο χωρών και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις «διαφορές στον εναέριο χώρο και στα χωρικά ύδατα».... 


Ο Αλέξης Τσίπρας βρέθηκε στην Σμύρνη πιεσμένος και σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, καθώς δεν είναι δυνατόν οι συνεργάτες του να μην τον έχουν ενημερώσει ότι τα ευχολόγια των ευρωπαίων δεν έχουν καμιά αξία εάν δεν αποφασίσει η Τουρκία να κλείσει την στρόφιγγα των μεταναστευτικών ροών.

*****

ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ότι Ελλάδα και η Τουρκία είναι πολύ κοντά στην επίλυση των «προβλημάτων του Αιγαίου», όπως και του Κυπριακού, έκανε ο Τούρκος πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου κατά την διάρκεια των κοινών δηλώσεών του στην Σμύρνη με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος συγχρόνως όμως δήλωσε κατηγορηματικά ότι η Τουρκία παραμένει στις θέσεις της.

Ο κ. Νταβούτογλου παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού, έκανε λόγο για αμφισβητούμενο εναέριο χώρο, για το πως αντιλαμβάνεται η Τουρκία την διατήρηση σε ισχύ του casus belli, επανέλαβε την απαίτηση για αλλαγή των σχολικών βιβλίων ώστε να διαγραφεί το ιστορικό βάρος από τις σχέσεις των δυο χωρών, και κάλεσε τον Έλληνα πρωθυπουργό να δώσουν εντολές στα Επιτελεία των δυο χωρών, ώστε να αποφεύγονται οι εντάσεις στο Αιγαίο. Με απλά λόγια να μην αναχαιτίζοντα ούτε να αναγνωρίζονται τα τουρκικά αεροσκάφη όταν παραβιάζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο ή κάνουν υπερπτήσεις στα ελληνικά νησιά, ή επίσης να μην υπάρχει ελληνική αντίδραση όταν Τούρκοι λιμενικοί αποβιβάζονται στα Ίμια. Ο κ. Νταβούτογλου δήλωσε χαρακτηριστικά: «Συζητήσαμε το ζήτημα του Αιγαίου και το Κυπριακό με πολύ ειλικρινή και φιλικό τρόπο. Το ίδιο ανοικτά συζητήσαμε και το θέμα των αμοιβαίων δικαιωμάτων των μειονοτήτων. Ευχαριστώ τον κ. Τσίπρα για την διάθεση συνεργασίας που επέδειξε σε όλες τις διαβουλεύσεις. Είμαστε πολύ κοντά στην επίλυση τόσο των προβλημάτων του Αιγαίου, όσο και της Κύπρου. Επιδεικνύοντας κοινή ισχυρή βούληση μπορούμε να υπερβούμε τα συσσωρευμένα επί δεκαετίες προβλήματα και να καταστήσουμε ελκυστική την Μεσόγειο και το Αιγαίο…».

Ο Τούρκος πρωθυπουργός ζήτησε να μπουν σε «παρένθεση» οι «διαφορές απόψεων» ώστε να μην αποτελούν εμπόδιο στην συνεργασία των δυο χωρών και έφερε σαν παράδειγμα την περίπτωση της συνεργασίας των δυο χωρών στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ για την αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης. Αναφέρθηκε μάλιστα συγκεκριμένα στις «διαφορές στον εναέριο χώρο και στα χωρικά ύδατα».

Ο κ. Νταβούτογλου μάλιστα επισημαίνοντας ότι «δεν ξεχνάμε τα συγκεκριμένα προβλήματα» τόνισε ότι «χρησιμοποιούμε τις Διερευνητικές Συνομιλίες για να τα επιλύσουμε».

Η ΑΝΑΦΟΡΑ αυτή δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα, καθώς και ο Ν. Κοτζιάς στην συνάντησή του με τον ομόλογό του, Μ. Τσαβούσογλου, στην Αθήνα, είχε παραπέμψει στις διερευνητικές για τα θέματα κυριαρχίας των νησιών που είχε εγείρει -με πρόσχημα την Έρευνα και Διάσωση- ο Τούρκος ομόλογός του.

Οι διερευνητικές συνομιλίες επισήμως για την ελληνική πλευρά αφορούν την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και όχι την συζήτηση όλου του πακέτου των μονομερών διεκδικήσεων της Τουρκίας εις βάρος της Ελλάδας.

Όμως ο Τούρκος πρωθυπουργός απέρριψε και τις καταγγελίες του Έλληνα πρωθυπουργού περί παραβιάσεων, λέγοντας ότι «αυτό που σε εσάς φαίνεται ως παραβίαση του εναέριου χώρου, είναι περιοχές τις οποίες θεωρούμε για τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις δικό τους εναέριο χώρο. Κατά συνέπεια τα θέματα αυτά θα τα επιλύσουμε».

Κάνοντας λόγο ενώπιων του κ. Τσίπρα για «αμφισβητούμενες περιοχές», ανακοίνωσε ότι οι δυο κυβερνήσεις «δίνουν κατευθύνσεις στις ένοπλες δυνάμεις προκειμένου να μην υπάρξει ρίσκο στην Θάλασσα η στον αέρα, να γίνονται όσο το δυνατόν λιγότερες εναέριες προσεγγίσεις, λιγότερα περιστατικά κλειδώματος από τα ραντάρ και λιγότερες δυνατές πτήσεις».

Αυτή είναι η πάγια επιδίωξη της Τουρκίας από την δεκαετία του ΄90 για την διατήρηση και έμπρακτη αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων από τουρκικά μαχητικά ή πλοία, με την υποχρέωση όμως της Ελλάδας να μην αντιδρά προκειμένου να αποφευχθεί ένα θερμό επεισόδιο.

Στο casus belli για το οποίο ρωτήθηκε ο κ. Νταβούτογλου, απλώς επιβεβαίωσε ότι παραμένει πλήρως και απολύτως σε ισχύ, μιας και έθεσε ως προϋπόθεση για την άρση του, την κατάργηση του νόμου που ψήφισε η ελληνική βουλή το 1995 για την επικύρωση του Δικαίου της Θάλασσας που προβλέπει το δικαίωμα της χώρας μας για επέκταση των χωρικών υδάτων της στα 12 ν.μ. και δικαιώνει τις ελληνικές θέσεις σε ό,τι αφορά την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας.

«Ελάτε να άρουμε άμεσα αμφότερες τις αποφάσεις. Αν αρθούν ταυτόχρονα, δεν μένει καμία απόφαση» τόνισε ο κ. Νταβούτογλου.

Ο Αλέξης Τσίπρας βρέθηκε στην Σμύρνη πιεσμένος και σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, καθώς δεν είναι δυνατόν οι συνεργάτες του να μην τον έχουν ενημερώσει ότι τα ευχολόγια των ευρωπαίων δεν έχουν καμιά αξία εάν δεν αποφασίσει η Τουρκία να κλείσει την στρόφιγγα των μεταναστευτικών ροών.

Έτσι έσπευσε καλόπιστα να αφήσει να χαθούν στον αέρα τα όσα είπε ο κ. Νταβούτογλου και ειδικά για το casus belli. Απλώς αρκέσθηκε να δηλώσει ότι «είναι κατάλοιπο μιας άλλης εποχής, της δεκαετίας του 1960, και σε καμία περίπτωση δε συνάδει με τις προσπάθειές μας να οικοδομήσουμε ένα κλίμα φιλίας και συνεργασίας. Πόσω δε μάλλον, όταν αφορά στην άσκηση ενός νόμιμου δικαιώματος…».

ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ πλήγμα ηταν σε επίπεδο συμβολισμού. Οι Τούρκοι δεν επέλεξαν τυχαία για την συνάντηση των δυο πρωθυπουργών την Σμύρνη και όχι π.χ. το Ερζερούμ (όπου ο Ερντογάν είχε υποδεχθεί τον Γ. Παπανδρέου, ο οποίος οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι είχε εγείρει και εκείνος θέμα παραβιάσεων, όπως προηγουμένως είχε πράξει και για το casus belli).

Η Τουρκία ήθελε -με τον γνωστό τρόπο με τον οποίο σκέφτεται και μεθοδεύει τα πάντα το τουρκικό διπλωματικοστρατιωτικό κατεστημένο- να διαγράψει και επισήμως πλέον το ιστορικό βάρος της Σμύρνης και του ξεριζωμού του μικρασιατικού ελληνισμού, από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Δυστυχώς η ελληνική κυβέρνηση στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν αντιλήφθηκε την τουρκική στόχευση. Γιατί η έτερη εκδοχή είναι ότι κατάλαβε πολύ καλά και συνέπραξε σε αυτή την τουρκική επιλογή.

Ο κ. Τσίπρας λίγο μετα το μοίρασμα των λουλουδιών στις γυναίκες δημοσιογράφους των καναλιών που έχουν μείνει ανοικτά (υπό την προϋπόθεση ότι ελέγχονται πλήρως από το καθεστώς Ερντογάν) θέλησε να μιλήσει για την… Σμύρνη: «Και θέλω να πω εδώ στη Σμύρνη, στο μπαλκόνι προς το Αιγαίο, από την πλευρά της Μικράς Ασίας, αισθάνομαι το ιστορικό βάρος που συμβολίζει αυτή η πόλη, μια πόλη σταυροδρόμι λαών, πολιτισμών, θρησκειών συνύπαρξης των λαών μας, μια ιστορική πόλη, μια πόλη όμως, που στη μνήμη των περισσοτέρων θυμίζει τον πόλεμο, τον πόνο, τους διωγμούς, τον ξεριζωμό, την προσφυγιά, δηλαδή εικόνες καθόλα γνώριμες σε σχέση με αυτό που συμβαίνει δυστυχώς και στις μέρες μας στην περιοχή μας και στην θάλασσά μας.

Όμως, θα πρέπει να υπογραμμίσουμε και να μην υποβαθμίσουμε το γεγονός ότι, η Σμύρνη είναι και μια ιστορική πόλη – σύμβολο του κοσμοπολιτισμού και του εμπορίου, της ειρηνικής συνύπαρξης, της ανοχής στο διαφορετικό, της συνεργασίας, της αδελφοσύνης στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο και άρα αυτό τον συμβολισμό έχει η επιλογή μας (να κάνουμε εδώ το 4ο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας Τουρκίας. Διότι από εδώ και στο εξής θέλουμε αυτές οι μνήμες και αυτές οι στιγμές να σηματοδοτούν την κοινή μας προσπάθεια».

Ο ξεριζωμός του Ελληνισμού από την Μικρά Ασία, η εθνοκάθαρση εναντίον του ελληνισμού και η υποχρεωτική αναζήτηση καταφυγίου στο Εθνικό Κέντρο δεν έχει σχέση με την προσφυγιά των Σύρων, που θέλοντας να επιβιώσουν από τον πόλεμο αναζητούν απλώς ασφαλές καταφύγιο σε κάποια ευημερούσα χώρα της Ευρώπης.

Και είναι πραγματικά τεράστιο εθνικό ατόπημα να χαρακτηρίζεται η Σμύρνη ως τόπος «ειρηνικής συνύπαρξης, ανοχής στο διαφορετικό και αδελφοσύνης στο Αιγαίο…».

Εκτός εάν αυτές οι αναφορές ενοχλούν μόνο τους «ρομαντικούς». Που οι ορίζοντές τους ξεπερνούν τις γραμμές του βιβλίου της κ. Ρεπούση.

Γιατί ο κ. Νταβούτογλου περιχαρής έσπευσε να δηλώσει ότι η «κορωνίδα» της ελληνοτουρκικής συνεργασίας στους τομείς του πολιτισμού και της εκπαίδευσης είναι η «συγγραφή μιας κοινής ιστορίας με επανεξέταση και των σχολικών εγχειριδίων της ιστορίας», ώστε να μεταφέρει «στις μελλοντικές γενιές και των δύο λαών στις επόμενες δεκαετίες και εκατονταετίες, όχι κάποιες αρνητικές μνήμες του παρελθόντος, αλλά τις θετικές…».

ΥΓ1. Πιθανόν το Μέγαρο Μαξίμου να ισχυρισθεί ότι δεν ήταν καλή η διερμηνεία. Η αλήθεια είναι ότι η διερμηνεία δεν ήταν άψογη, αλλά ακόμη και στα όσα εκστόμισε ο κ. Νταβούτογλου, η αντίδραση του κ. Τσίπρα ηταν στην καλύτερη περίπτωση υποτονική, αμυντική και αμήχανη.

ΥΓ2. Είναι παράξενη σύμπτωση δυο φορές μέσα σε τρείς ημερες ο υπουργός Εξωτερικών μιας χώρας και ο πρωθυπουργός της να πέφτουν θύματα του «δαίμονα της διερμηνείας», όταν η συζήτηση αφορά το συγκεκριμένο θέμα: Την κυβερνητική «γαργάρα» απέναντι στην γενικευμένη αναθεωρητική πολιτική της Τουρκίας, που επιχειρεί να δορυφοροποιήσει την Ελλάδα.
από την ιστοσελίδα liberal.gr 

Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης από τον Βαγγέλη Αποστόλου


Πόρους του ΠΑΑ και του νέου ΕΣΠΑ που θα κατευθυνθούν σε δράσεις υπέρ των μειονεκτικών περιοχών εξήγγειλε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου..
 
 
Κονδύλια τόσο του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και του νέου ΕΣΠΑ, για ορεινές μειονεκτικές περιοχές, αλλά και σε νησιά που έχουν έντονο πρόβλημα με το προσφυγικό ζήτημα...
*****

ΜΕ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΑ σχέδια για την κτηνοτροφία, έργα οδοποιίας και εναλλακτικές μορφές τουρισμού σκοπεύει η ελληνική κυβέρνηση να βελτιώσει την κατάσταση στην ύπαιθρο, κατευθύνοντας κονδύλια τόσο του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και του νέου ΕΣΠΑ, κυρίως σε ορεινές μειονεκτικές περιοχές, αλλά και σε νησιά που έχουν έντονο πρόβλημα με το προσφυγικό ζήτημα.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για τα διαχειριστικά σχέδια στην κτηνοτροφία, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, εκτίμησε πως είναι δυνατόν τα 50 εκατομμύρια στρέμματα να θεωρηθούν επιλέξιμες εκτάσεις από την Ε.Ε. από τα 79 εκατομμύρια στρέμματα, εκ των οποίων αρκετά έχουν δασωθεί από την εγκατάλειψη.

Ο κ. Αποστόλου σημείωσε πως τα 50 εκατομμύρια στρέμματα μπορούν να θεωρηθούν πως τηρούν τις προϋποθέσεις για βοσκοϊκανότητα ή και άλλους όρους που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να αναπτυχθεί η κτηνοτροφία και να μειωθεί το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στα παρατράγουδα που συνέβησαν σε παλαιότερες περιόδους, με τα αγροτουριστικά καταλύματα να έχουν μετατραπεί σε κατοικίες. Άφησε να εννοηθεί πως μέρος των πόρων του ΠΑΑ θα κατευθυνθεί κυρίως προς την αγροτική οδοποιία σε ορεινές μειονεκτικές περιοχές για την καλύτερη πρόσβαση, ειδικά για τους κτηνοτρόφους. Οι ομιλητές πάντως του ζήτησαν να δοθεί έμφαση και στο θέμα της ευρυζωνικότητας, για γρήγορο ιντερνέτ.

Η ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ κατά της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ για τις ΑΔΑΣΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΤΥΝΗΣΙΑΚΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ!

Σφοδρή κριτική για τη στάση που έχει κρατήσει η Ελλάδα στο θέμα των αδασμολόγητων εισαγωγών τυνησιακού ελαιολάδου στην Ε.Ε., ασκεί δια των εκπροσώπων της, η Λαϊκή Ενότητα...


“Πώς η ίδια η κυβέρνηση, δια των υπουργών της και της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της στις Βρυξέλλες, υπερασπίστηκε ουσιαστικά τους Έλληνες ελαιοπαραγωγούς;”, αναρωτιέται ο ευρωβουλευτής Νίκος Χουντής.

*****

ΜETA την καταγγελία του ευρωβουλευτή Νίκου Χουντή, ο οποίος μίλησε για «μνημονιακό κατήφορο του ΝAI σε όλα» της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς η πρόταση της Κομισιόν που υπερψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο θα πλήξει τους Έλληνες ελαιοκαλλιεργητές, ιδιαίτερα επικριτικός εμφανίζεται και ο Θανάσης Πετράκος.

Ο ίδιος ο Θανάσης Πετράκος αναρωτιέται “ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η κυβέρνηση;”, υπογραμμίζοντας σε ανακοίνωσή του:

ο Θανάσης Πετράκος της ΛΑ.Ε,
“Επειδή, όταν στις 24 Νοεμβρίου είχα τονίσει ότι «μεγάλο σκάνδαλο και πισώπλατη μαχαιριά εις βάρος των Ελλήνων ελαιοπαραγωγών είναι η απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ε. Αποστόλου να συμφωνήσει και να συνυπογράψει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιπλέον εισαγωγές 35 χιλ. τόνων αδασμολόγητου τυνησιακού Ελαιολάδου στις χώρες της Ε.Ε», ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ε. Αποστόλου και οι πρώην συνάδελφοι μου βουλευτές Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ είχαν την αμετροέπεια να εκστομίσουν την απαράδεκτη φράση εναντίον μου «εκτός αν οι φωνασκούντες εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα».

Το θέμα επανέφερε ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας Νίκος Χουντής, καθώς στις 10/3 με ανακοίνωσή του, γνωστοποίησε ότι υπερψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (με τη μορφή του επείγοντος), η πρόταση της Κομισιόν για επιπλέον αδασμολόγητη ετήσια ποσόστωση 35.000 τόνων τυνησιακού ελαιολάδου για 2 έτη (φτάνοντας στις 92.000 τόνους ετησίως), ως κίνηση αλληλεγγύης προς την Τυνησία για το πλήγμα που δέχτηκε από τρομοκρατικά χτυπήματα το 2015 (!!!).

Αναρωτιέται ο κ. Χουντής, “πώς η ίδια η κυβέρνηση, δια των υπουργών της και της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της στις Βρυξέλλες, υπερασπίστηκε ουσιαστικά τους Έλληνες ελαιοπαραγωγούς;”.

Και τονίζει χαρακτηριστικά: “Η ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου, που σημαίνει ότι υπήρχε και η σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης, την εκθέτει ανεπανόρθωτα για υποκρισία και πολιτική απάτη: Από τη μία καλεί τους Έλληνες ευρωβουλευτές να καταψηφίσουν και την ίδια στιγμή, η ίδια σπεύδει να υπερψηφίσει, αποδεικνύοντας ότι είναι άφωνη, ανίκανη και αδύναμη να υπερασπιστεί στοιχειωδώς τα συμφέροντα της χώρας και του λαού της».

HOT SPOTS: ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΕΛΠΝΟ

Στο σύστημα αυτό θα γίνεται τακτική καταγραφή και δήλωση προς το ΚΕΕΛΠΝΟ, «καθορισμένων συνδρόμων» (συνδυασμών από συμπτώματα) με κοινό τρόπο δήλωσης. 


Με επεξηγηματική εγκύκλιο που θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Υγείας, θα ορίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες του.


 
ΕΝΙΑΙΟ Σύστημα Επιδημιολογικής Επιτήρησης στους χώρους υποδοχείς και φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών οργανώνει το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) υπό το συντονισμό του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ). Η σχετική απόφαση ελήφθη σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, Παρασκευή, στο υπουργείο Υγείας.

Στο σύστημα αυτό θα γίνεται τακτική καταγραφή και δήλωση προς το ΚΕΕΛΠΝΟ, «καθορισμένων συνδρόμων» (συνδυασμών από συμπτώματα) με κοινό τρόπο δήλωσης.

Με επεξηγηματική εγκύκλιο που θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Υγείας, θα ορίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες του.

Τέλος, λήφθηκε η απόφαση να ενισχυθεί το Σύστημα Νοσημάτων Υποχρεωτικής Δήλωσης προς το ΚΕΕΛΠΝΟ, από όλα τα νοσοκομεία που βρίσκονται σε περιοχές με δομές υποδοχής και φιλοξενίας προσφύγων, καθώς επίσης και το ΚΕΕΛΠΝΟ να αναλάβει την έκδοση εκθέσεων επιδημιολογικής κατάστασης ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ στη νέα ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ - ΘΕΣΜΩΝ

Σήμερα θα πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη για χθες συνάντηση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των θεσμών, για το δημοσιονομικό πλαίσιο...  


Η συνάντηση ορίστηκε για τις 12 το μεσημέρι, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Οικονομικών.

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ πως το ζήτημα της πλήρους ανεξαρτητοποίησης της φορολογικής διοίκησης, αποτέλεσε το αντικείμενο των διαπραγματεύσεων κατά τη συνάντηση του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των θεσμών την Παρασκευή.

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, δήλωσε ότι στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχουν πλέον ανοιχτά ζητήματα με τους πιστωτές. Ωστόσο, ερωτηθείς για την πρόταση των εκπροσώπων των δανειστών για τη μείωση του αφορολόγητου ορίου, ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα καταθέσει αντιπρόταση. 

Συνάντηση Σταθάκη-θεσμών για τα «κόκκινα δάνεια»


Έως την ερχόμενη Τρίτη, θα έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της κυβέρνησης και των εκπροσώπων των θεσμών μία σειρά βελτιωτικών παρεμβάσεων που αφορούν στο φορολογικό καθεστώς των εταιρειών διαχείρισης των κόκκινων δανείων. Ωστόσο, τα ανοικτά ζητήματα που αφορούν ποια από τα "κόκκινα" δανείων θα επιτρέπεται να πωλούνται σε μη τραπεζικά ιδρύματα, θα ξανασυζητηθεί μεταξύ των δύο πλευρών στο νέο ραντεβού τους που έχει οριστεί για την προσεχή Τρίτη.

Συγκεκριμένα, εξερχόμενος από τη συνάντηση της Παρασκευής με τους εκπροσώπους των δανειστών ο υπουργός  Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, δήλωσε στους δημοσιογράφους:

«Συζητήσαμε όλα τα θέματα που αφορούν τα κόκκινα δάνεια. Δηλαδή, τις προτάσεις που έχουμε κάνει για τις τρεις κατηγορίες δανείων που επιθυμούμε να παραμείνουν στις τράπεζες, την αναθεώρηση του νόμου Δένδια και το πρόβλημα των χρεών μεγάλων επιχειρήσεων, που έχουν παράλληλα χρέη σε Δημόσιο και τράπεζες, καθώς και το πώς θα βελτιωθεί ο νόμος για τη λειτουργία των εταιρειών διαχείρισης ώστε να γίνει πιο λειτουργικός, οι οποίες πάντως θα είναι συμβατές με την πράξη της Τραπέζης της Ελλάδος.

Θέλει αποσαφήνιση και το φορολογικό καθεστώς, η διαγραφή οφειλών από τις τράπεζες, που σήμερα φορολογείται ως εισόδημα. Αυτό θέλει συμπλήρωση και ξεκαθάρισμα. Το ίδιο ισχύει και για την φορολόγηση των εταιρειών αυτών. Μέχρι την επόμενη συνάντηση, που θα γίνει την Τρίτη 15 Μαρτίου, θα έχουν λυθεί αυτά τα ζητήματα. Καθώς υπάρχουν ήδη προχωρημένες διαβουλεύσεις, δεν τίθεται ζήτημα διαφωνίας, απλώς χρειάζεται τεχνική επεξεργασία.

Σε αυτό το στάδιο θα λυθεί επίσης το θέμα των τριών κατηγοριών δανείων για τις οποίες επιθυμούμε εξαιρέσεις. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα καταναλωτικά δάνεια συζητάμε τα όρια που προτείναμε. Τέλος, στόχος είναι να υπάρξει πλήρης εξαίρεση για τρία χρόνια από την πώληση όλων των κατηγοριών μη εξυπηρετούμενων δανείων που συνδέονται με υποθήκη ή προσημείωση πρώτης κατοικίας».

Στη συνέχεια ο υπουργός εξήγησε ότι τα όρια που ανέφερε για τη διατήρηση της προστασίας των μικρομεσαίων επιχειρηματικών δανείων είναι τα 500.000 ευρώ των επαγγελματικών δανείων τα 250.000 ευρώ και για τα καταναλωτικά δάνεια με όριο είναι τα 20.000 ευρώ.
ΑΜΠΕ