Ποιο «Κέντρο»;

Ο πολιτικός χώρος που σε όλη η Δύση -φυσικά και στην Ελλάδα- απογοητεύει με την αδυναμία παραγωγής νέων ιδεών, είναι το λεγόμενο "κέντρο". Η κύρια έγνοια του στις μέρες μας είναι να εξισώσει τον λεγόμενο «εξτρεμισμό» που προέρχεται από την αριστερά με τον επίσης λεγόμενο "εξτρεμισμό" που προέρχεται από τη δεξιά... 


Αν οι ταραγμένοι χρόνοι που ζούμε, μας λένε κάτι, αυτό είναι ότι το πολιτικό "status quo" σε Ανατολή και Δύση, σε Ευρώπη κι Αμερική, παντού, είναι ανίκανο να αντιμετωπίσει τη ραγδαία μεταβαλλόμενη σύγχρονη κοινωνία, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να αποτυγχάνει παντού. Το κυρίαρχο κοινωνικό σύστημα της κλιμακούμενης ανισότητας - το αποκαλούμε παγκοσμιοποίηση ή καπιταλισμό- παράγει συνέπειες που δεν μπορεί να ελέγξει. Επομένως, η απελπισία εναντίον του κατεστημένου, εμφανίζεται με ένταση και σχεδόν παντού, μερικές φορές σε διαμετρικά αντίθετες πολιτικές κατευθύνσεις.

Ο πολιτικός χώρος που σε όλη η Δύση -φυσικά και στην Ελλάδα- απογοητεύει με την αδυναμία παραγωγής νέων ιδεών, είναι το λεγόμενο "κέντρο". Η κύρια έγνοια του στις μέρες μας είναι να εξισώσει τον λεγόμενο «εξτρεμισμό» που προέρχεται από την αριστερά με τον επίσης λεγόμενο "εξτρεμισμό" που προέρχεται από τη δεξιά. Κατάφαση ολιτικής αντίληψης δεν υπάρχει. Μόνο άρνηση όσων το ίδιο το "κέντρο" αποκαλεί άκρα.

Υποθέτω ότι υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο αυτός είναι ένας τόσο ισχυρός παράγων, ώστε να δικαιολογήσει σε όλη τη Δύση, την ίδρυση πολιτικών κομμάτων με "κεντρώο" προσανατολισμό, αλλά και την υποστήριξη των μέσων ενημέρωσης. Δεν χρειάζεται να προσφέρετε απαντήσεις σε δύσκολα προβλήματα. Το κέντρο δεν έχει έναν "σκοπό" για την κοινωνία, ώστε να κτίσει επάνωτου μια σφριγηλή πολιτική πρόταση. Οι κεντρώοι αισθάνονται άνετα να είναι στο "μέσον". Αλλά θα ήταν προσβολή της νοημοσύνης όλων μας, να πιστεύει κανείς ότι οι -αδικαιολόγητες και πολιτικά καταδικαστέες- ακρότητες είναι κάτι άλλο από την ίδια την αντίθεση κοινωνικών ομάδων προς τη λιτότητα, τη φυλετική αδικία και την απληστία των ολίγων.

Οι εκδηλώσεις εδώ και αλλού σηματοδοτούν το γεγονός αυτό ως εποχή πολιτικών αναταραχών και εκπλήξεων. Δείτε τη χώρα μας: Υφίσταται μια τεράστια δοκιμασία επί σχεδόν μια δεκαετία, προοπτική εξόδου -ας αφήσουμε τις κυβερνητικές μεγαλοστομίες- δεν υπάρχει κι η πολιτική απάθεια αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς, πριν μετουσιωθεί σε πολιτική οργή με απροσδιόριστες συνέπειες.

Και με τι ασχολούνται στον προεκλογικό τους αγώνα οι υποψήφιοι ηγέτες της ελληνικής κεντροαριστεράς; Ποιες θα είναι οι παράμετροι της ψήφου από απόσταση, ποιο θα είναι το πιο εφευρετικό σύνθημα (πάντα χωρίς περιεχόμενο), με ποιο φόντο θα πει τις κενολογίες ο κάθε υποψήφιος... Ένας παλαιός πολιτικός χώρος που πεισματικά αρνείται να ανανεωθεί. Προν 25ετίας ο Κλίντον επινόησε την τριγωνοποίηση, και λίγο αργότερα ο Μπλερ αναδόμησε εκ θεμελίων όλο τον πολιτικό και προγραμματικό λόγο των Βρετανών Εργατικών. Από αυτούς τους πολιτικούς νεοτερισμούς, τίποτα δεν στάθηκε ικανό να εμπνεύσει την ελληνική "κεντρώα" παράταξη.

Έτσι το ασαφές "κέντρο" παραμένει το "βραβείο" είτε της μιας, είτε της άλλης παράταξης, που κατά καιρούς "διευρύνεται" και προσπορίζεται τις ψήφους όσων αυτοπροσδιορίζονται ως "κεντρώοι". Τα ίδια στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ.

Σαφείς πολιτικές θέσεις, πειστικές προτάσεις εξόδου από την κρίση αναζητούν οι πολίτες στην Ελλάδα, αλλά και στις περισσότερες δυτικές κοινωνίες. Και τέτοιες θέσεις, προϋποθέτουν στέρεη αντίληψη για την κοινωνία που οραματίζονται, κι όχι πολιτικές και ιδεολογικές σούπες. Γι αυτό το λεγόμενο "κέντρο" ουδέποτε προσέφερε μια τέτοια συνεκτική, ομογενοποιημένη, ρεαλιστική και ταυτόχρονα οραματική πολιτική πρόταση.
του Καλλικέλαδου στο politically.gr

500 εκατ. από την οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων κεφαλαίων

Έχουν υπαχθεί πάνω από 100.000 φορολογούμενοι - Παράταση στην προθεσμία, που εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου, μελετά το υπουργείο Οικονομικών...


Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα avgi.gr, να δοθεί νέα παράταση στην προθεσμία υπαγωγής στη ρύθμιση οικειοθελούς αποκάλυψης αδήλωτων κεφαλαίων. Αν και στο υπουργείο Οικονομικών δεν έχουν λάβει τελική απόφαση, καθώς θα κριθεί στο τέλος του τρέχοντος μήνα το τι θα συμβεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συγκεκριμένη ρύθμιση έχουν ενταχθεί πάνω από 100.000 φορολογούμενοι και τα εκτιμώμενα έσοδα αγγίζουν τα 500 εκατ. eυρώ, κάτι το οποίο συνεπάγεται ότι η προσπάθεια έφερε απτά αποτελέσματα.

Την τιμητικής του σε σχέση με τον διακανονισμό οφειλών έχουν οι δώδεκα μηνιαίες δόσεις, εξασφαλίζοντας για το επόμενο χρονικό διάστημα μια σημαντική “ανάσα” στα έσοδα του προϋπολογισμού, ενώ το γεγονός ότι υπό προϋποθέσεις οι χρήσεις μεταξύ 2006 και 2010 δεν θεωρούνται ότι έχουν απευθείας παραγραφεί ενδέχεται να προκαλέσει νέο ενδιαφέρον. Πάντως, μέχρι στιγμής το υπουργείο Οικονομικών δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες περί ενδεχόμενης παράτασης της προθεσμίας για την οικειοθελή αποκάλυψη κεφαλαίων, η οποία εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου.

Προτεραιότητα ελέγχου


Χθες, με απόφασή του ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής, ευθιγραμμιζόμενος με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ξεκαθάρισε ότι οι μοναδικές χρήσεις οι οποίες παραγράφονται υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις στο σύνολό τους είναι αυτές μεταξύ 2001 και 2005. Εντός των ημερών μάλιστα αναμένεται να εκδοθεί και η αναλυτική εγκύκλιος Πιτσιλή προς τους προϊσταμένους του ελεγκτικού μηχανισμού για τους κανόνες προτεραιοποίησης των προς έλεγχο υποθέσεων με βάση ακριβώς τις αποφάσεις του ΣτΕ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα απόφαση για το πρόγραμμα ελέγχων του 2017 οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα πρέπει να επικεντρωθούν στις εξής φορολογικές υποθέσεις:

* Χρήσεις από το 2001 και μετά εφόσον ο φορολογούμενος δεν έχει υποβάλει φορολογική δήλωση. Επί της ουσίας, οι φορολογούμενοι για χρήσεις από το 2001 έως και το 2005, εφόσον έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση, δεν μπορούν πλέον να φοβούνται για πρόστιμα και πρόσθετους φόρους αφού οι υποθέσεις τους έχουν παραγραφεί.

* Για τις χρήσεις από το 2006 και μετά οι υποθέσεις θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα μόνο εφόσον υπάρχουν συμπληρωματικά στοιχεία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η φορολογική διοίκηση θεωρεί συμπληρωματικό στοιχείο την ύπαρξη των φορολογούμενων στις λεγόμενες λίστες (Λαγκάρντ, Μπόργιανς κ.λπ.), αν και αυτό έχει ήδη προσβληθεί στη Δικαιοσύνη και εκκρεμεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

* Οι υποθέσεις από το 2008 και μετά ελέγχονται κατά προτεραιότητα εφόσον υπάρχει φοροδιαφυγή και ισχύει για αυτές 20ετής παραγραφή.

* Οι χρήσεις 2011 και μετά ελέγχονται κατά προτεραιότητα, καθώς βρίσκονται εντός του γενικού ορίου της 5ετούς παραγραφής.

Ο Μακρόν υπέγραψε τα διατάγματα της εργασιακής «μεταρρύθμισης»

Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κύρωσε την Παρασκευή, 22/9, τη νέα εργασιακή «μεταρρύθμιση» που καταργεί βασικά εργασιακά κεκτημένα...


Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν κύρωσε την Παρασκευή, 22/9, με την υπογραφή του την εργασιακή «μεταρρύθμιση», ουσιαστικά κατεδάφιση, η οποία έχει λάβει την έγκριση από την κυβερνητική του πλειοψηφία στο κοινοβούλιο της χώρας.

Η «μεταρρύθμιση», την οποία ο κ. Macron είχε εξαγγείλει κατά την προεκλογική περίοδο των προεδρικών εκλογών του Απριλίου – Μαΐου, έχει ως άξονα τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων να απολύουν πιο γρήγορα και πιο φτηνά προσωπικό, καθώς και την αποδυνάμωση της δυνατότητας παρέμβασης των μεγάλων – κεντρικών συνδικαλιστικών συνομοσπονδιών σε επιχειρήσεις με μικρό αριθμό εργαζομένων.

Τις λεπτομέρειες της «μεταρρύθμισης» είχαν αναλύσει ο πρωθυπουργός της Γαλλίας και η υπουργός Εργασίας Μουριέλ Πενικό.

Η κυβέρνηση Edouard Philipe στηρίζεται σε μία κοινοβουλετική πλειοψηφία, την οποία αποτελούν το κεντρώο – σοσιαλφιλελεύθερο κόμμα «Η Δημοκρατία Εμπρός!» (REM), το οποίο είχε ιδρύσει το 2016 ο κ. Μακρόν και το οποίο διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία στην Εθνοσυνέλευση, το παραδοσιακό κεντρώο «Δημοκρατικό Κίνημα» (MoDem), καθώς και από την κεντρώα – κεντροδεξιά κοινοβουλευτική ομάδα «Οι Εποικοδομητικοί» (LC).

Η «μεταρρύθμιση» Μακρόν έχει συναντήσει την εργατική και νεολαιίστικη αντίσταση, κυρίως από την ιστορική αριστερή συνομοσπονδία εργασίας CGT.

Τώρα το πώς και το γιατί ο Αλέξης Τσίπρας διακηρύσσει ότι στην Τρίτη αξιολόγηση ο Μακρόν , που κατεδάφισε τις εργασιακές σχέσεις στη χώρα του, θα βοηθήσει τη χώρα μας να αποκρούσει τις απαιτήσεις των δανειστών για νέα κατεδάφιση των εργασιακών σχεσεων στη δική μας χώρα, αυτό είναι «άλλου παπά ευαγγέλιο» και στην ουσία νέο κουτόχορτο για το λαό.

Η μεταρρύθμιση Μακρόν προβλέπει:

- Σταδιακή κατάργηση της σύμβασης αορίστου χρόνου, η οποία πλέον θα εξαρτάται σε πολλές περιπτώσεις από την χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης έργου (πρότζεκτ). 

- Καταργείται ο ρόλος των συνδικάτων να διαπραγματεύονται τους όρους αμοιβής, το ωράριο εργασίας, τις εργασιακές συνθήκες και άλλα. 

- Τίθεται ανώτατο όριο στις αποζημιώσεις μισθωτών για την απόλυση. Μια απόλυση που κρίνεται άδικη από το εργατοδικείο, θα ορίζεται σε μισθούς τριών μηνών για απασχόληση δυο ετών στην εταιρεία και το ποσό θα αυξάνεται σταδιακά ανάλογα με τον χρόνο που εργάζεται ο εργαζόμενος στην εταιρεία. 

- Δίνεται στις εταιρείες μεγαλύτερη ευελιξία για να προσαρμόζουν τους μισθούς και το ωράριο εργασίας στις συνθήκες αγοράς. 

- Γίνεται πιο αυστηρή η πρόσβαση σε επιδόματα ανεργίας με μείωση της διάρκειας των επιδομάτων και με περιορισμό του αριθμού των θέσεων εργασίας τις οποίες ένας άνεργος έχει τη δυνατότητα να απορρίψει. 

- Ο οργανισμός που διαχειρίζεται την κοινωνική ασφάλιση και την αποζημίωση των ανέργων στη Γαλλία (Unedic) κρατικοποιείται.

- Οι ασφαλιστικές εισφορές θα αντικατασταθούν από έναν υφιστάμενο φόρο (CSG) o οποίος θα εφαρμοστεί σε όλα τα εισοδήματα αλλά και τις συντάξεις.

ΠτΔ: «Η εθνική μας πορεία επιβάλλει την αρραγή ενότητα όλων…»

Μιλώντας σε εκδήλωση για την 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπολιτσάς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, μεταξύ άλλων  υπογράμμισε ότι «Η εθνική μας πορεία προς το μέλλον επιβάλλει την αρραγή ενότητα όλων των δημοκρατικών πολιτικών δυνάμεων μπροστά στους μεγάλους εθνικούς στόχους»


«Η εθνική μας πορεία προς το μέλλον επιβάλλει την αρραγή ενότητα όλων των δημοκρατικών πολιτικών δυνάμεων μπροστά στους μεγάλους εθνικούς στόχους. Ένας απ΄ αυτούς -και ίσως ο πιο σημαντικός σήμερα- είναι η ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, μέσα σε μιαν Ευρώπη στην οποία μπορούμε και πρέπει να πρωταγωνιστήσουμε, φυσικά στο μέτρο που μας αναλογεί, για την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος».

Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις που έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στην Τρίπολη, μετά την κατάθεση στεφάνων στο μνημείο Αρχιερέων και Προκρίτων, καθώς και στον ανδριάντα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, για την 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπoλιτσάς.
Επίσης, αναφερόμενος στην Τουρκία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «με τη φίλη και γείτονα Τουρκία το παρελθόν δεν πρέπει να μας διχάζει, αλλά να μας διδάσκει την αξία της ειρήνης και της ειρηνικής συνύπαρξης».

«Μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο», συνέχισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας», «η Ελλάδα ευνοεί την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, υπό τον απαράβατο όμως όρο ότι και η Τουρκία σέβεται, στο ακέραιο, το σύνολο του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου», προσθέτοντας σε αυτό το σημείο: «Άρα σέβεται τα σύνορα, την εδαφική ακεραιότητα και την εθνική κυριαρχία της Ελλάδας, συνακόλουθα δε τα σύνορα, την εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Σχετικά με τη σημερινή 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπoλιτσάς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «επιβάλλει σε καθέναν μας, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, ν' αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και στην ευόδωση των Εθνικών μας Αγώνων».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στις κάλπες 61,5 εκατ. Γερμανοί ψηφοφόροι

Στις κάλπες προσέρχονται σήμερα Κυριακή 61,8 εκατ. Γερμανοί πολίτες για τις βουλευτικές εκλογές, με την Άγκελα Μέρκελ να διαφαίνεται ότι θα επικρατήσει άνετα του Μάρτιν Σουλτς, αλλά και την απειλή της εθνικιστικής ακροδεξιάς να ρίχνει βαριά την σκιά της στην ψηφοφορία. Τα εκλογικά κέντρα θα κλείσουν στις 19:0 (ώρα Ελλάδας), οπότε αναμένονται τα πρώτα exit poll...


Στις κάλπες προσέρχονται οι Γερμανοί ψηφοφόροι - Άνετη νίκη Μέρκελ και δεύτερη θέση για τον Σουλτς προβλέπουν οι δημοσκοπήσεις.

Στη Γερμανία είναι στραμμένο το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, 61,5 εκατ. Γερμανοί  ψηφοφόροι προσέρχονται στις κάλπες για να εκλέξουν τα νέα μέλη της Μπούντεσταγκ, της γερμανικής Βουλής.

Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ετοιμάζεται για την τέταρτη θητεία της με το σκηνικό να είναι ρευστό σε ό,τι αφορά τις μετεκλογικές συνεργασίες για τον σχηματισμό κυβέρνησης.

Το κόμμα Χριστιανοδημοκρατών υπό την Άγκελα Μέρκελ αναμένεται να συγκεντρώσει ποσοστό μεταξύ 34 και 36% και να αποτελέσει και στην νέα Βουλή τον κεντρικό κυβερνητικό πόλο μαζί με τους Χριστιανοκοινωνιστές της Βαυαρίας.

Οι Σοσιαλδημοκράτες υπό τον Μάρτιν Σουλτς εκτιμάται πως θα συγκεντρώσουν ποσοστό 21%. Το σενάριο της συμμετοχής τους για ακόμη μια φορά σε έναν μεγάλο συνασπισμό βρίσκεται στο τραπέζι με τα πιθανά σενάρια χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν είναι το επικρατέστερο.

Πιθανός εταίρος της Άνγκελα Μέρκελ είναι το κόμμα των Φιλελευθέρων (FDP) υπό τον Κρίστιαν Λίντνερ που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις αναμένεται να λάβει ποσοστό μεταξύ 9 και 11%. Το κόμμα της Αριστεράς (Die Linke) δημοσκοπικά κινείται μεταξύ 8,5 και 11% και αναμένεται να δώσει μάχη για να παραμείνει τρίτη πολιτική δύναμη.

Το ακροδεξιό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία» αναμένεται όχι μόνο να εξασφαλίσει την είσοδο του στη Βουλή αλλά και να καταγράψει ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό που εκτιμάται στο 11%, στοιχείο που αυξάνει τον προβληματισμό για την άνοδο της ακροδεξιάς και του ευρωσκεπτικισμού στη Γερμανία.

Οι Πράσινοι (Bündnis 90/Die Grünen) εξασφαλίζουν, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, την είσοδό τους στη Βουλή με 8%.

Για την είσοδο στη γερμανική Βουλή απαιτείται ποσοστό 5%. Οι δημοσκοπήσεις προβλέπουν την είσοδο έξι κομμάτων. Μέχρι την τελευταία στιγμή όλοι οι υποψήφιοι και όλα τα κόμματα έδιναν μάχη για τους αναποφάσιστους πολίτες που εμφανίζονται να μην έχουν αποφασίσει τι θα ψηφίσουν.

Οι κάλπες θα κλείσουν στις 6μμ τοπική ώρα. Η γερμανική τηλεόραση θα μεταδώσει εκτίμηση αποτελέσματος βάσει exit polls. Τα πρώτα αποτελέσματα θα αρχίσουν να ανακοινώνονται κατά τη διάρκεια της εκλογκής βραδιάς ωστόσο η ανακοίνωση του τελικού αποτελέσματος ενδέχεται να γίνει την Τρίτη.

Νέες περικοπές σε προνοιακά και κοινωνικά επιδόματα στο "βωμό" της τρίτης αξιολογησης

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ: 

Περικοπές σε προνοιακά επιδόματα, αναπηρικές συντάξεις, οικογενειακές και κοινωνικές παροχές, φέρνει η τρίτη αξιολόγηση σύμφωνα με την επίτροπο αρμόδια για την απασχόληση, τις κοινωνικές υποθέσεις, τις δεξιότητες και την κινητικότητα του εργατικού δυναμικού, Μαριάν Τίσεν...


Η Επίτροπος Μαριάν Τίσεν
Απάντηση-προάγγελο των νέων περικοπών που έρχονται τώρα, με την τρίτη αξιολόγηση, σε προνοιακά επιδόματα, αναπηρικές συντάξεις, οικογενειακές και κοινωνικές παροχές, έδωσε η Επίτροπος κ. Μαριάν Τίσεν στον ευρωβουλευτή της ΛΑ.Ε., Νίκο Χουντή.

Στην απάντηση της Κομισιόν φαίνεται με σαφήνεια, ότι έχει επικρατήσει πλήρως η μνημονιακή λογική, δηλαδή η ενσωμάτωση όλων των κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων στο λεγόμενο εγγυημένο κοινωνικό εισόδημα, γεγονός που θα προκαλέσει ανατροπές με την κατάργηση οικογενειακών επιδομάτων, αναπηρίας, φοιτητικών βοηθημάτων, παροχών στέγασης κλπ., αλλά και τη μείωση του αριθμού των δικαιούχων.

Στην ερώτησή του, ο Ν. Χουντής αναφερόταν στην πρόσφατη κατάργηση τεσσάρων προνοιακών επιδομάτων που αφορούσαν τη στήριξη φτωχών και απροστάτευτων παιδιών αλλά και στήριξη νεοεισερχόμενων νέων στην αγορά εργασίας και ζητούσε την ανάκληση αυτών των αποφάσεων.

Στην απάντησή της, η κ. Μαριάν Τίσεν, αρμόδια Επίτροπος για θέματα απασχόλησης, κοινωνικών υποθέσεων και κοινωνικής ένταξης, αφού ξεκαθάρισε ότι, «οι συγκεκριμένες παροχές που καταργήθηκαν, επιλέχθηκαν από τις Ελληνικές αρχές, διότι ήταν μικρής κλίμακας και δαπανηρές στη διαχείρισή τους, η παρακολούθησή τους ήταν ανεπαρκής και υπήρχε επικάλυψη σε μεγάλο βαθμό με τις βασικές οικογενειακές παροχές, καθώς και με το σύστημα του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης που θεσπίστηκε πρόσφατα», τόνισε ότι, «η κατάργηση αυτών των ειδικών παροχών αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων ... που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, την επικέντρωση στους φτωχότερους, ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος, του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης»

Τέλος, η κ. Τίσεν, προσπαθώντας να αιτιολογήσει γιατί καταργήθηκε η ενίσχυση για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας νέους έως 29 ετών σε περίπτωση απόλυσής τους, το αιτιολόγησε λέγοντας ότι, «εφαρμόζονται στην Ελλάδα αρκετά προγράμματα που υποστηρίζουν την ένταξη στην αγορά εργασίας των νέων ηλικίας έως 29 ετών, με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και της απάντησης της Κομισιόν στον Νίκο Χουντή:


Ερώτηση Νίκου Χουντή με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Θέμα: «Κατάργηση ακόμη και επιδομάτων απόλυτης ένδειας στην Ελλάδα»

Το πρόσφατα ψηφισμένο πολυνομοσχέδιο, που ορισμένοι θεωρούμε 4ο μνημόνιο, έφερε και περικοπές επιδομάτων, μερικά εκ των οποίων θεσπίστηκαν ήδη από τις δεκαετίες 1960-1970, υπέρ των κατά τεκμήριο ασθενέστερων στρωμάτων, φτωχά ορφανά παιδιά, άπορους νέους και άτομα σε «απόλυτη ένδεια».

Βάσει της Έκθεσης 112/24/2017 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (σελ. 748 παρ.21), από τις περικοπές εκτιμάται ότι «θα υπάρξει εξοικονόμηση ποσού 8,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2017 και ποσού 11,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2018», δηλαδή ένα συγκριτικά αμελητέο ποσό, με θύματα τους πλέον φτωχούς.

Τα άμεσα καταργούμενα επιδόματα είναι:
  1. Επίδομα ενίσχυσης οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και παιδιά σχολικής ηλικίας (άρθρο 27 παρ. 3 ν. 3016/ 2002). 
  2. Επίδομα νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας νέων έως 29 ετών σε περίπτωση απόλυσης (άρθρο 2 ν. 1545/1985). 
  3. Προνοιακό επίδομα απροστάτευτων τέκνων (άρθρο 2 παρ. 3 ν.4051/1960).
    Επίδομα ενίσχυσης φυσικών προσώπων σε κατάσταση απόλυτης ένδειας (άρθρο 1 παρ. 1 περ. α ν.δ. 57/1973). 
Ερωτάται η Επιτροπή: 
  1. Γιατί οι θεσμοί, σε περίοδο κρίσης, επέλεξαν την κατάργηση αυτών ειδικά των επιδομάτων;
  2. Προτίθεται να εισηγηθεί την επαναφορά τους, αφού κάποια που ισχύουν ήδη από τις δεκαετίες ’60-’70 καταργούνται τώρα, όταν τα ασθενέστερα στρώματα έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη; 

Απάντηση της Μαριάν Τίσεν εξ ονόματος της Επιτροπής 


Η Επιτροπή υποστηρίζει τις προσπάθειες της Ελλάδας να μεταρρυθμίσει το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητά του. Η κατάργηση των ειδικών παροχών στις οποίες αναφέρεται κ. βουλευτής αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων, που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, τη μείωση του κατακερματισμού και της πολυπλοκότητας του συστήματος και τον εξορθολογισμό του, με τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την επικέντρωση στους φτωχότερους πολίτες (ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης).

Αυτές οι συγκεκριμένες παροχές που καταργήθηκαν επιλέχθηκαν από τις ελληνικές αρχές μετά από προσεκτική ανάλυση, διότι ήταν μικρής κλίμακας και δαπανηρές στη διαχείρισή τους, η παρακολούθησή τους ήταν ανεπαρκής και υπήρχε επικάλυψη, σε μεγάλο βαθμό, με τις βασικές οικογενειακές παροχές (για τις οποίες βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη μια διαδικασία μεταρρύθμισης), καθώς και με το σύστημα του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης που θεσπίστηκε πρόσφατα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι η κατάργηση των εν λόγω παροχών δεν συνεπάγεται μείωση του επιπέδου προστασίας από τη φτώχεια: πράγματι, τα ίδια τα νοικοκυριά και τα άτομα δικαιούνται οικογενειακές παροχές και/ή το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Όπως επισήμανε η Επιτροπή στην απάντησή της στη γραπτή ερώτηση 2433/2017: «[όσον αφορά το ΚΕΑ] Πρόκειται για παροχή που χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια και συμπληρώνει το εισόδημα των νοικοκυριών ώστε να επιτευχθεί ένα καθορισμένο ελάχιστο εγγυημένο επίπεδο το οποίο εξαρτάται από τη σύνθεση του νοικοκυριού. [...] Το ΚΕΑ είναι μια παροχή που χορηγείται ως έσχατο μέσο και καταβάλλεται αφού ληφθούν υπόψη όλα τα άλλα επιδόματα.»

Σχετικά με την αναφορά του κ. βουλευτή, ειδικά στους νέους που εισέρχονται στην αγορά εργασίας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι εφαρμόζονται στην Ελλάδα αρκετά προγράμματα που υποστηρίζουν την ένταξη στην αγορά εργασίας των νέων ηλικίας έως 29 ετών, με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.

Στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής η μόλυνση του Σαρωνικού

ΜΟΛΥΝΣΗ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ:

Σήμερα, στις 10.30 ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής ενημερώνει την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για την θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό, παρουσία των Δημάρχων των περιοχών που έχουν πληγεί....


Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι προσπάθειες των ειδικών συνεργείων και των εθελοντών για τον καθαρισμό του Σαρωνικού και των παραλιών σε Αττική και Σαλαμίνα.

Στις 10.30 ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής ενημερώνει την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για την θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό, παρουσία των Δημάρχων των περιοχών που έχουν πληγεί.

Τις επιχειρήσεις απορρύπανσης σε παραλίες της Αθήνας επιθεώρησε, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος έκανε λόγο για σταθερά βελτιούμενη κατάσταση.

Από σήμερα θα βρίσκεται δίπλα στο σημείο του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, ένα νέο δεξαμενόπλοιο για να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές του ναυαγίου.

Υπ. Εργασίας: Το 2016 η αδήλωτη εργασία μειώθηκε περαιτέρω στο 13,39%

ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ:

Το υπουργείο Εργασίας τονίζει ότι η βούληση της κυβέρνησης να καταπολεμήσει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας αποδεικνύεται, επίσης, «από την πρόσφατη ψήφιση σειράς μέτρων για την αντιμετώπιση της αδήλωτης, υποδηλωμένης και απλήρωτης εργασίας, από τα υψηλά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί... 


«Με βάση τα επίσημα ετήσια στοιχεία του συστήματος "ΑΡΤΕΜΙΣ", η αδήλωτη εργασία στους κλάδους υψηλής παραβατικότητας εκτινάχθηκε το 2013 επί ΝΔ στο 31,61%, ως αποτέλεσμα της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και της υποβάθμισης των ελεγκτικών μηχανισμών. Το 2014 ήταν στο 19,17% και το 2015 μειώθηκε στο 16,48%. Για το 2016, τα αντίστοιχα στοιχεία δείχνουν ότι η αδήλωτη εργασία μειώθηκε περαιτέρω στο 13,39%. Παράλληλα, για πρώτη φορά, τέθηκε στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών και η υποδηλωμένη εργασία».

Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επισημαίνοντας ότι «ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ επαναλαμβάνει μονότονα την ίδια επιλεκτική ανάγνωση και προβολή μηνιαίων στοιχείων, τα οποία θεωρεί ότι μπορούν να στηρίξουν το ψέμα που προσπαθεί να χτίσει. Η προσπάθεια του είναι μάταιη, ιδιαίτερα όταν όλοι γνωρίζουν ότι, επί των ημερών της ΝΔ, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας υποβαθμίστηκε και καταργήθηκαν 209 οργανικές θέσεις και μία σειρά από τμήματα, μεταξύ των οποίων το τμήμα νομικής στήριξης και το τμήμα πληροφοριακών συστημάτων. Αντίθετα, σήμερα το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας ενισχύεται με προσωπικό, με νέα μέσα και εργαλεία ελέγχου και με οικονομικούς πόρους, ύψους 7,6 εκατομμυρίων ευρώ».

Το υπουργείο Εργασία
ς τονίζει ότι η βούληση της κυβέρνησης να καταπολεμήσει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας αποδεικνύεται, επίσης, «από την πρόσφατη ψήφιση σειράς μέτρων για την αντιμετώπιση της αδήλωτης, υποδηλωμένης και απλήρωτης εργασίας, από τα υψηλά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί, για πρώτη φορά, σε μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες, επί των ημερών της ΝΔ, απολάμβαναν ασυλία, και τέλος, από τον αποκλεισμό από το δημόσιο χρήμα των επιχειρήσεων που παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προθεσμία 14 ημερών για όσους έχουν αδήλωτα εισοδήματα

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:

Το δικαίωμα να υποβάλουν ξανά, για δεύτερη φορά, τροποποιητικές δηλώσεις για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων παρέχουν στους φορολογούμενους οι ρυθμίσεις των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016, σύμφωνα με τα όσα διευκρινίζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) σε εγκύκλιο με νέες οδηγίες για την εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων, σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr..

 

Προθεσμία 14 ημερών έχουν όσοι επιθυμούν να τακτοποιήσουν τις υποθέσεις τους με την εφορία και να αποκαλύψουν οικειοθελώς αδήλωτα εισοδήματα, μικρά ή μεγάλα. Οσοι το πράξουν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου θα τύχουν σημαντικών εκπτώσεων, ενώ από την ανωτέρω ημερομηνία και μετά τα πρόστιμα φτάνουν μέχρι και το 120%.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, προϋπόθεση για την παροχή της δυνατότητας αυτής είναι, με την νέα δήλωση, να μην μειώνονται η δηλωθείσα φορολογητέα ύλη αλλά ούτε και το συνολικό ποσό των οφειλόμενων φόρων.

Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα αναφέρονται στην υπ' αριθμόν ΠΟΛ. 1115/2017 εγκύκλιο του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. Γ. Πιτσιλή που κοινοποιήθηκε πρόσφατα σε όλες τις Δ.Ο.Υ. και τις λοιπές φοροελεγκτικές υπηρεσίες, οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει δηλώσεις οικειοθελούς αποκάλυψης εισοδημάτων ή άλλης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών, στο πλαίσιο της ρύθμισης των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016, μπορούν να υποβάλουν νέες, τροποποιητικές (συμπληρωματικές) δηλώσεις, είτε για να αποκαλύψουν κι άλλη φορολογητέα ύλη είτε απλώς για να διορθώσουν λάθη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να μειώσουν τη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη και να περιορίσουν σε χαμηλότερο επίπεδο τα ποσά που βεβαιώθηκαν με βάση τις προηγούμενες δηλώσεις. Οι νέες δηλώσεις που θα υποβάλουν μπορούν να είναι δηλαδή χρεωστικές ή μηδενικές. Όπως επιπροσθέτως διευκρινίζεται, στη ρύθμιση για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών δεν μπορούν να υπαχθούν αρχικές ή τροποποιητικές πιστωτικές δηλώσεις, έστω κι αν με την τροποποιητική δήλωση πρόκειται να μειωθεί το πιστωτικό υπόλοιπο της αρχικώς υποβληθείσας δήλωσης και ανεξάρτητα αν είχε πραγματοποιηθεί ή όχι η επιστροφή του φόρου. Εντούτοις, μπορούν να υπαχθούν δηλώσεις με τις οποίες το πιστωτικό υπόλοιπο μηδενίζεται ή μετατρέπεται σε χρεωστικό.

Σημειώνεται ότι η προθεσμία για την υπαγωγή στη ρύθμιση για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ενώ έχει ήδη φέρει στα ταμεία του Δημοσίου «ζεστό» χρήμα πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Η ρύθμιση έχει πάρει τη μορφή συνολικής περαίωσης καθώς οι φορολογούμενοι σπεύδουν να κλείσουν τις εκκρεμότητες και τους ανοιχτούς λογαριασμούς που έχουν με τις φορολογικές αρχές. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχουν αποκαλυφθεί μεγάλες υποθέσεις «μαύρου» χρήματος αφού οι περισσότερες δηλώσεις αφορούν εισοδήματα – κεφάλαια που κινούνται μεταξύ 100.000 – 300.000 ευρώ.

Νέες οδηγίες


Αναλυτικά, με την εγκύκλιό του, ο κ. Πιτσιλής παρέχει τις ακόλουθες νέες οδηγίες για την εφαρμογή της ρύθμισης της οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών:

1) Νέα τροποποιητική δήλωση: Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος έχει ήδη υποβάλει δήλωση του ν. 4446/2016 για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης, δύναται να υποβάλει νέα τροποποιητική (συμπληρωματική) δήλωση, χρεωστική ή μηδενική, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, επικαλούμενος τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου αυτού. Ωστόσο ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί δεν επιστρέφονται καθώς δεν δύναται να υποβληθεί εκ των υστέρων τροποποιητική (ανακλητική) δήλωση φορολογίας με σκοπό την επιστροφή καταβληθέντος φόρου. Αντίθετα, μπορεί να υποβληθεί τροποποιητική δήλωση με σκοπό να διορθωθούν λάθη που έχουν προκύψει κατά την υποβολή προγενέστερης δήλωσης με βάση τις διατάξεις του νόμου αυτού, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύπτει επιστροφή καταβληθέντος φόρου.

2) Δεν υποβάλλονται πιστωτικές δηλώσεις: Στη ρύθμιση για την οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών υπάγονται οι αρχικές ή τροποποιητικές χρεωστικές ή μηδενικές δηλώσεις. Επομένως, δεν δύνανται να υπαχθούν στη ρύθμιση αρχικές ή τροποποιητικές πιστωτικές δηλώσεις, έστω και αν με την τροποποιητική δήλωση πρόκειται να μειωθεί το πιστωτικό υπόλοιπο που είχε προκύψει με την αρχικώς υποβληθείσα δήλωση και ανεξάρτητα αν είχε πραγματοποιηθεί η επιστροφή του φόρου ή όχι. Εντούτοις, εμπίπτουν στις διατάξεις αυτές δηλώσεις με τις οποίες το πιστωτικό υπόλοιπο μηδενίζεται ή μετατρέπεται σε χρεωστικό.

3) Δηλώσεις φορολογία εισοδήματος: Δεν υπάγονται στη ρύθμιση αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με τις οποίες δηλώνεται ζημία της χρήσης στην οποία αφορά η δήλωση, ανεξάρτητα αν από τη δήλωση προκύπτει παράλληλα και υποχρέωση καταβολής τέλους ή εισφοράς (π.χ. τέλος επιτηδεύματος, τέλος χαρτοσήμου), εκτός αν με αυτές μειώνεται η ζημία που είχε δηλωθεί με την αρχική δήλωση. Επίσης στις ρυθμίσεις δεν δύνανται να υπαχθούν οι σύζυγοι ή συγγενείς των προσώπων της παραγράφου αυτής (πρωθυπουργοί, υπουργοί, κ.λπ.), εξ αίματος ή και εξ αγχιστείας μέχρι και β' βαθμού, σε ευθεία γραμμή και εκ πλαγίου.

4) Ποσά από δωρεές -γονικές παροχές. Οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλουν εκπρόθεσμη αρχική ή τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και να δηλώσουν ποσά που προέρχονται από δωρεά ή γονική παροχή. Ωστόσο τα ποσά αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη ή τον περιορισμό της διαφοράς μεταξύ πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος Τα ποσά αυτά δύνανται να χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση, για τα επόμενα έτη (από το έτος υποβολής της δήλωσης και μετά). Επίσης, υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύεται το πραγματικό γεγονός της δωρεάς ή της γονικής παροχής (π.χ. αναλήψεις και καταθέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς), μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την δικαιολόγηση της πηγής προέλευσης των σχετικών κεφαλαίων.

5) Δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα. Αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις των καταστάσεων φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών των ετών 2014 και 2015 υποβάλλονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω Taxisnet. Εφόσον γίνει αποδεκτή η υποβολή της κατάστασης, στη συνέχεια προσέρχεται ο φορολογούμενος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. όπου δηλώνονται τα εξής:
  1. ο αύξων αριθμός καταχώρησης (αριθμός υποβολής Taxisnet), ο οποίος είναι και ο αριθμός της δήλωσης
  2. η ημερομηνία υποβολής της δήλωσης
  3. το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία του φορολογουμένου
  4. ο Α.Φ.Μ του φορολογουμένου
  5. η περίοδος και το έτος που αφορά η υποβληθείσα δήλωση
  6. η φράση ότι «η δήλωση υποβλήθηκε βάσει των διατάξεων των άρθρων 57 έως και 61 του ν. 4446/2016» και στις περιπτώσεις υποβολής δήλωσης ατομικών επιχειρήσεων αναγράφεται επιπλέον από τον υπόχρεο και ότι «Δεν εμπίπτω στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 60 του ν.4446/2016».
Διευκρινίζεται, εξάλλου, ότι:

- Η υπαγωγή στις διατάξεις της οικειοθελούς υποβολής δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα, από τις οποίες δεν προκύπτει απόκρυψη φορολογητέας ύλης (όπως δηλώσεις παύσης εργασιών), δεν αποκαθιστά παραβάσεις όπως αυτές της μη διαφύλαξης βιβλίων, στοιχείων ή ΦΗΜ, μη προσκόμισης βιβλίων, κ.λπ., για τις οποίες επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις.

- Οι αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας των οποίων η προθεσμία υποβολής είχε λήξει μέχρι και τις 30.9.2016 υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής της Α.Α.Δ.Ε..

Σε κάθε περίπτωση, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. δεν επιβάλλει πρόστιμα για τις παραπάνω δηλώσεις.

6) Δηλώσεις φορολογίας κεφαλαίου: Στην περίπτωση υποβολής νέας δήλωσης μετά από υποβολή δήλωσης που έχει ήδη υπαχθεί στις διατάξεις των άρθρων 57-61 του ν. 4446/2016 περί οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης, ως προς τα δηλωθέντα με τη δήλωση αυτή, δεν επιτρέπεται στο μέλλον η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης με την οποία ανακαλείται ή μειώνεται η φορολογητέα ύλη ή η αξία των δηλωθέντων ακινήτων (ακόμη και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν είχε υποβάλει αίτηση για διαγραφή της διαφοράς του πρόσθετου φόρου για τις φορολογίες Ε.Τ.ΑΚ. και Φ.Α.Π.). Στις περιπτώσεις που η δήλωση υποβάλλεται χειρόγραφα, ο αρμόδιος προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. απορρίπτει την τροποποιητική δήλωση ως προς τα ακίνητα αυτά, ενημερώνοντας εγγράφως το φορολογούμενο για την απόρριψη και, εφόσον ζητείται η χορήγηση πιστοποιητικών ΕΝ.Φ.Ι.Α. αυτά χορηγούνται με βάση την περιγραφή και αξία του ακινήτου, όπως αυτή προκύπτει από τις δηλώσεις που είχαν υποβληθεί με τη χρήση των ευνοϊκών διατάξεων του ν.4446/2016.

7) Δηλώσεις Ε9: Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες φορολογούμενος έχει υποβάλλει δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) και δεν έχει υποβάλλει αίτηση διαγραφής του τυχόν επιπλέον προσδιορισθέντος πρόσθετου φόρου αυτός διαγράφεται οίκοθεν με απόφαση του αρμοδίου Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ..
πηγή: dikaiologitika.gr