Κυρ. Μητσοτάκης: Ο πρωθυπουργός έχει κυνισμό και θράσος (vid)

Κάποτε ο κ. Τσίπρας ήταν νέος και ανεύθυνος, είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης για να προσθέσει. «Σήμερα είναι καταστροφικής και κυνικός».


Επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό για τη διαχείριση της καταστροφικής πυρκαγιάς εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για κυνισμό και θράσος του πρωθυπουργού.

«Τη Δευτέρα, 92 άτομα έχασαν τη ζωή τους με τον πιο φρικτό τρόπο. Ο αριθμός μπορεί να αποδειχθεί μεγαλύτερος. Καθένας μας βλέπει να καθρεφτίζονται στους δικούς μας ανθρώπους τα πρόσωπα της τραγωδίας. Είναι ένα μαύρο ψηφιδωτό από οικογενειακά δράματα και δεν μας αφήνει να ησυχάσουμε γιατί δεν πρέπει να ησυχάσουμε. Μπορούσε να ήταν δικοί μας άνθρωποι εκεί. Μια μάχη άδικη και άνιση» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου για την τραγωδία στην Αττική.

Όπως είπε, βρέθηκε, ως όφειλε, πλάι σε αυτούς τους ανθρώπους, άκουσε πολύ και μίλησε λίγο, επισημαίνοντας, όμως, πως ποτέ δεν έχει νιώσει τόσο άσχημα όσο την περασμένη Πέμπτη όταν πήγε στο καμένο οικόπεδο που χάθηκαν συμπολίτες μας.

«Ως αρχηγός της αντιπολίτευσης οφείλω να σταθώ με υπευθυνότητα, απέναντι στην τραγωδία. Κάθε δημόσιο πρόσωπο οφείλει να πάρει θέση. Είχαμε να κάνουμε με μια πρωτόγνωρη τραγωδία. Ούτε εγώ, ούτε η ΝΔ, έπρεπε να εμπλακούμε σε μία ανούσια αντιπαράθεση. Αυτά που λένε αυτοί που έζησαν τη μαύρη Δευτέρα έχουν πολύ μεγαλύτερο βάρος και πολύ περισσότερη αλήθεια από δηλώσεις» δήλωσε, ξεκαθαρίζοντας πως οι ευθύνες θα αποδοθούν.

Όπως ανέφερε έχει εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη και θα κάνει ότι μπορεί ως αρχηγός της αντιπολίτευσης για να αποδοθούν.

Η συνέντευξη τύπου του προέδρου την Νέας Δημοκρατίας για τις πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική


Γιάννης Στούρναρας: Oι αγορές θα ακολουθήσουν μια σκληρή προσέγγιση

Οι αγορές περιμένουν να δουν αν η χώρα μας θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της να εφαρμόσει πρόσθετα μέτρα, αναφέρει μεταξύ άλλων ο διοικητής της ΤτΕ σε συνέντευξή του στους Financial Times ...


Οι αγορές περιμένουν να δουν αν η χώρα μας θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της να εφαρμόσει πρόσθετα μέτρα, κι ότι θα ήταν λάθος να υποθέσει κανείς ότι η συμφωνία για την ελάφρυνση του χρέους αρκεί για να καθησυχάσει τους επενδυτές, προειδοποίησε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ), Γιάννης Στουρνάρας.

Ο διοικητής της ΤτΕ επισημαίνει σε συνέντευξή του στους Financial Times ότι «από τη στιγμή που θα είμαστε μόνοι μας οι αγορές θα ακολουθήσουν μια σκληρή προσέγγιση. Θέλουν να δουν πώς θα συμπεριφερθούμε μετά τις 20 Αυγούστου. Θα παρακολουθούν κάθε κίνηση της κυβέρνησης αναφορικά με τις οικονομικές πολιτικές. Αν θεωρήσουν ότι υπαναχωρούμε, θα φύγουν. Αν νιώσουν ότι εκπληρώνουμε τις δεσμεύσεις μας, θα μας δώσουν μια ευκαιρία».

Στην ίδια συνέντευξη ο Γιάννης Στουρνάρας επισημαίνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις, όπως το χρέος της που ανέρχεται στο 178% του ΑΕΠ και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που αντιστοιχούν στο 45% των περιουσιακών στοιχείων των τεσσάρων μεγάλων ελληνικών τραπεζών και πρέπει να μειωθούν με εντατικές πωλήσεις και άσκηση μεγαλύτερης πίεσης στους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Και καταλήγει καλώντας τους ηγέτες των πολιτικών κομμάτων να διασφαλίσουν ότι η Ελλάδα δεν θα ξαναβρεθεί σε μια τέτοια δεινή θέση: «Το ελάχιστο που αναμένεται είναι το πολιτικό σύστημα να έχει μάθει από τα λάθη του και να μην τα επαναλάβει».
 
πηγή:in.gr

Σήμερα η έκθεση του ΔΝΤ για το χρέος και την ελληνική οικονομία

Η σημερινή έκθεση του ΔΝΤ αναμένεται να περιλαμβάνει σειρά από μακροοικονομικές εκτιμήσεις, ο οποίες θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για την περίοδο της μεταμνημονιακής εποπτείας….


Σήμερα, Τρίτη, 31/7, στις 3 μετά το μεσημέρι παρουσιάζεται η Έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Την έκθεση θα παρουσιάσει ο επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ στην Ελλάδα, Πίτερ Ντόλμαν.

Η Έκθεση περιλαμβάνει την ανάλυση του χρέους ενώ το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Ταμείου είχε συνεδριάσει την Παρασκευή για να συζητήσει το συγκεκριμένο θέμα.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, το ΔΝΤ επιβεβαίωσε τη μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους, τονίζοντας, όμως, ότι η χώρα πρέπει να παραμείνει στον δρόμο των μεταρρυθμίσεων και να υλοποιήσει τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει.

Η έκθεση που παρουσιάζει σήμερα το Ταμείο περιλαμβάνει μια σειρά από μακροοικονομικές εκτιμήσεις, ο οποίες αναμένεται ότι θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς κατά τη διάρκεια της ενισχυμένης εποπτείας που θα ακολουθήσει τη λήξη του τρίτου προγράμματος.

Η Moody’s αναβάθμισε τις ελληνικές τράπεζες

Η Moody’s αναμένει αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ κατά 2% φέτος και κατά 2,2% το 2019 και δυναμική αύξηση των εξαγωγών αλλά και στον κλάδο των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού...


Η Moody’s αναβάθμισε το outlook για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα σε θετικό από σταθερό εκτιμώντας ότι οι κίνδυνοι χρηματοδότησης και ενεργητικού των ελληνικών τραπεζών θα βελτιωθούν στους επόμενους 12 με 18 μήνες.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Moody’s αναμένει ότι η ελληνική οικονομία θα διατηρήσει τη θετική της δυναμική κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, υπό τον όρο ότι η κυβέρνηση θα παραμείνει δεσμευμένη στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους ξένους επενδυτές.

Ο πιστοληπτικός οίκος αξιολόγησης προβλέπει, όπως επισημαίνεται, αύξηση του ΑΕΠ κατά 2% φέτος και κατά 2,2% το 2019, που αναμένεται να βασιστεί στη δυναμική αύξηση των εξαγωγών αλλά και στον κλάδο των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού.

Σκόπια: Στις 30 Σεπτεμβρίου το δημοψήφισμα για το ονοματολογικό

Με το ερώτημα: «Τάσσεστε υπέρ της ένταξης στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ αποδεχόμενοι τη συμφωνία για το ονοματολογικό;», οι πολίτες της πΓΔΜ θα προσέλθουν στις κάλπες του δημοψηφίσματος για την επικύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών...


Το κοινοβούλιο της πΓΔΜ όρισε σήμερα για τις 30 Σεπτεμβρίου την ημερομηνία διεξαγωγής του δημοψηφίσματος με επίκεντρο τη συμφωνία με την Ελλάδα για το ονοματολογικό και τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της χώρας με το ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο Ρόιτερς, 68 βουλευτές στο κοινοβούλιο των 120 εδρών ψήφισαν υπέρ της διεξαγωγής του δημοψηφίσματος με το ερώτημα: «Τάσσεστε υπέρ της ένταξης στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ αποδεχόμενοι τη συμφωνία για το ονοματολογικό;».

Οι βουλευτές του αντιπολιτευόμενου VMRO-DPMNE αποχώρησαν από την αίθουσα του κοινοβουλίου πριν από τη ψηφοφορία διαμαρτυρόμενοι για τη διατύπωση του ερωτήματος.

«Πρόκειται για ένα ερώτημα διφορούμενο, πολυδιάστατο και σίγουρα χειριστικό» δήλωσε ο βουλευτής του VMRO-DPMNE, Ιγκόρ Γιανούσεφ.

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ σημείωσε πριν από τη ψηφοφορία ότι το δημοψήφισμα θα έχει «συμβουλευτικό χαρακτήρα».
amna.gr

Ανέραστη γυμνότητα

Σε αλλοτινούς, κοινωνιοκεντρικούς πολιτισμούς, όπως ο ελληνικός, ο έρωτας ήταν η οδός για τη γνώση της ετερότητας, τη συναρπαγή της μοναδικότητας. Στον σημερινό, ατομοκεντρικό τρόπο ή πολιτισμό, η γνώση είναι μόνο πληροφόρηση και καθόλου σχέση, καθόλου μετοχή...


επιφυλλίδα του Χρήστου Γιανναρά *

Γ​​ράφει η Κλαρίσε Λισπέκτορ, μεγάλο όνομα του 20ού αιώνα στην τέχνη του μυθιστορήματος – αντιγράφω από το βιβλίο της «Τα κατά Α.Γ. πάθη» (εκδόσεις Αντίποδες, σε μετάφραση του Μάριου Χατζηπροκοπίου): «Πάντα έδειχνα να προτιμώ την παρωδία, μου ήταν χρήσιμη. Το να μιμούμαι τη ζωή ενδεχομένως μου έδινε σιγουριά, ακριβώς επειδή η ζωή ως μίμηση δεν ήταν η δική μου ζωή, επομένως ούτε και δική μου ευθύνη. Η απομίμηση της ζωής μού χάριζε μιαν ανάλαφρη γενικευμένη ευχαρίστηση, που ίσως να πήγαζε από το γεγονός ότι ο κόσμος δεν ταυτιζόταν με το εγώ μου, δεν ήμουν εγώ ο κόσμος, ήταν έξω από μένα και μπορούσα να τον απολαύσω. Ετσι έκανα και με τους άντρες, τους κατακτούσα χωρίς να τους ταυτίζω με το εγώ μου, μπορούσα επομένως να τους θαυμάζω και να τους αγαπώ, όπως αγαπάει κανείς ειλικρινά μιαν ιδέα: δίχως εγωισμούς. Αφού δεν ήταν δικοί μου, ποτέ δεν τους βασάνισα.

Ακριβώς όπως αγαπάμε μιαν ιδέα… Αντιμετωπίζω τον κόσμο όπως είναι: Δεν είναι το εγώ μου ούτε δικός μου. Και το εγώ μου, χάρη στη μίμηση της ζωής, ήταν σαν να μην είμαι εγώ, κάτι πιο ευρύχωρο από το να είμαι εγώ – μια ανύπαρκτη ζωή με κυριαρχούσε ολόκληρη και με μονοπωλούσε, όπως μια επινόηση».

Σκέφτομαι, πως αν η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός, η Νεωτερικότητα δεν ήταν εποχή, αλλά μια έλλογη αυτοσυνείδητη ύπαρξη, ένας «κοινωνικός μεταρρυθμιστής», θα δήλωνε την ταυτότητά του με τα παραπάνω λόγια της Κλαρίσε Λισπέκτορ. Θα μπορούσε ο κάθε αναγνώστης να βεβαιώσει του λόγου μου το ασφαλές, συμπεραίνοντας τον γενικό αφορισμό από μιαν ελάχιστη λεπτομερειακή παρατήρηση: Σε επόμενη έξοδό του στους δρόμους της Αθήνας η όποιου άλλου αστικού κέντρου, τώρα το κατακαλόκαιρο, να παρατηρήσει ο καθένας ψύχραιμα τις αμφιέσεις (ή ελαχιστοποιημένες περιστολές της γυμνότητας) ολόγυρά του.

Αν καταφέρουμε να μηδενίσουμε το «κοντέρ» των ηθικιστικών ή ευαγωγίας αντανακλαστικών μας, θα υποθέσουμε με ψυχραιμία δύο ενδεχόμενα εξίσου πιθανά: Ή το απλοϊκό, μη ρεαλιστικό ενδεχόμενο ότι ο θηλυκός πληθυσμός της χώρας, νεαρής και μέσης ηλικίας, κυκλοφορεί εκτός σπιτιού μόνο για να επιδείξει σκόπιμα όσα σωματικά του προσόντα είναι ικανά να εξάψουν τις αρσενικές ορέξεις. Ή ότι έχουν απλώς εγκαταλειφθεί στην εποχική («πολιτισμική») παρωδία, όπως τη σκιαγραφεί η Κλαρίσε Λισπέκτορ: Με πρόσχημα τον γενικό κανόνα («αυτό φοριέται σήμερα») απομιμούνται μια ζωή που δεν είναι δική τους, ούτε ευθύνη τους ούτε ο κόσμος τους, ούτε η ποθούμενη ίσως απόλαυσή τους. Εκδέχονται τη ζωή σαν μια επινόηση, «ακριβώς όπως αγαπάμε μια ιδέα».

Περιφέρουν το εγώ τους σεξουαλικά αποδεσμευμένο από την κοινωνική σύμβαση, αλλά ως αδίστακτη πρόκληση, προκειμένου να εισπράττει (το εγώ τους) την ένταση των ορέξεων του περίγυρου σαν ναρκισσιστική ηδονή. Σοφά είχε διαγνώσει ο Νίτσε ότι: «ξέρει καλά η σκύλα η ηδυπάθεια, να ζητιανεύει ένα κομμάτι πνεύμα, όταν της αρνούνται ένα κομμάτι κρέας». Ο ίδιος μάς βεβαίωσε, επίσης χωρίς επιφυλάξεις, ότι «στον αληθινό έρωτα η ψυχή σκεπάζει το σώμα». Δεν το σκεπάζει από ντροπή («η αγάπη ου γινώσκει την αιδώ») ούτε το εξιδανικεύει με την κρυφιότητα. Το «σκεπάζει» θα πει: χαρίζει ο αληθινός έρωτας στο αγαπημένο κορμί τη μοναδικότητα (ανομοιότητα, ενεργό ετερότητα) που μόνο η «ψυχή» αναγνωρίζει σε ένα μουσικό κομμάτι ή σε ζωγραφικό πίνακα – σε κάθε ενεργούμενη «προσωπική» ετερότητα.

Οποια «καλλονή» κι αν ποθήσει ένας άνδρας, είναι σίγουρο ότι κάποτε θα συναντήσει κάποιο συγκριτικά γοητευτικότερο βλέμμα, πιο κρουστά στήθη, πιο καλλίγραμμα πόδια. Μόνο αν του χαριστεί ο έρωτας θα ανακαλύψει, τι σημαίνει μοναδικό και ανεπανάληπτο βλέμμα, απαρόμοιαστη σωματική ομορφιά. Αν ο θεσμός του γάμου (που «οι ρίζες του χάνονται στα βάθη της προϊστορίας» – Καστοριάδης) φθίνει σήμερα, σαν είδος που απειλείται με εξαφάνιση, είναι γιατί οι άνθρωποι ξεμάθαμε τη σχέση, την αυθυπέρβαση, την αυτοπροσφορά, δηλαδή τον έρωτα. Λειτουργούμε πια μόνο με το «ατομικό δικαίωμα», τη σύμβαση, τη νομική κατασφάλιση της εγωτικής βουλιμίας.
Σε αλλοτινούς, κοινωνιοκεντρικούς πολιτισμούς, όπως ο ελληνικός, ο έρωτας ήταν η οδός για τη γνώση της ετερότητας, τη συναρπαγή της μοναδικότητας. Στον σημερινό, ατομοκεντρικό τρόπο ή πολιτισμό, η γνώση είναι μόνο πληροφόρηση και καθόλου σχέση, καθόλου μετοχή. Τον έφηβο τον χειραγωγεί στον «έρωτα» η πορνογραφία, το Διαδίκτυο. Η εμπειρία είναι μόνο «επινόηση», μια «μίμηση της ζωής», όπως είπε η Κλαρίσε Λισπέκτορ. Αντί για «συγκλήρωσιν βίου παντός», παγιώνεται η αυτονόητη εναλλαγή «συντρόφων» με συμπτωματική («κατά λάθος») τη γέννηση παιδιών. Ωσπου να βυθιστούν οι άνθρωποι στην ανήκεστη μοναξιά των γηρατειών, τρόφιμοι κάποιου ακριβοπληρωμένου καταθλιπτικού ιδρύματος ή όποιας έμμισθης φροντίδας.

Τον ανέραστο σημερινό πολιτισμό μας τον οικοδόμησαν πολλοί καλοθελητές: Οι τάχα και Χριστιανοί, που ταύτισαν την αγάπη με τη χρησιμοθηρική «φιλαλληλία», τον «αλτρουισμό», την αξιομισθία της «αλληλεγγύης». Οι τάχα και πολιτικοί, που ταύτισαν την υπουργία των κοινών αναγκών με την ψυχοπαθολογική εξουσιολαγνεία. Οι νάρκισσοι καλλιτέχνες. Οι συνδικαλιστές δάσκαλοι. «Διότι ένας κόσμος ολοζώντανος έχει τη δύναμη μιας κόλασης», συμπεραίνει η Κλαρίσε.
______________________________

(*) Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
(πηγή: yannaras.gr)