Επικαιροητα

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Σε τζαμί μετατρέπεται η "Μόνη της Χώρας", το εμβληματικό βυζαντινό μνημείο της Κωνσταντινούπολης

Σε τζaμί μετατρέπεται η Μόνη της Χώρας (σ.σ. Μόνη Αγίου Σωτήρος εν τη Xώρα) στην Τουρκία, ένα εμβληματικό μνημείο της βυζαντινής περιόδου. Η απόφαση δημοσιεύτηκε στην τουρκική εφημερίδα της κυβέρνησης.




Σε τζαμί μετατρέπεται η "Μόνη της Χώρας "(σ.σ. Μόνη Αγίου Σωτήρος εν τη Xώρα) στην Τουρκία, ένα εμβληματικό μνημείο της βυζαντινής περιόδου.

Η "Μονή της Χώρας", η οποία είναι γνωστή και ως «Καριγιέ Τζαμί» ήταν ελληνικό χριστιανικό μοναστήρι. Τον 16ο αιώνα είχε μετατραπεί από τους Οθωμανούς σε τζαμί, ωστόσο από το 1958 λειτουργεί ως μουσείο.


Η απόφαση, που είχε ληφθεί πέρσι από δικαστήριο αλλά δεν είχε εφαρμοστεί, δημοσιεύτηκε στην τουρκική εφημερίδα της κυβέρνησης και σύμφωνα με την ΕΡΤ ορίζει τη μεταβίβαση του μνημείου στην Υπηρεσία Θρησκευτικών Υποθέσεων.


Μοναδικά ψηφιδωτά με τον βίο της Παναγίας στη "Μονή της Χώρας" στην Κωνσταντινούπολη




Η "Μονή της Χώρας" είναι ένα από τα πλέον περίφημα καλλιτεχνικά μνημεία της βυζαντινής περιόδου από την εποχή των Κομνηνών.


Φιλοξενεί αριστουργήματα νωπογραφίας, το οποία όμως, όπως συνέβη και στην περίπτωση της Αγίας Σοφίας θα καλυφθούν για να μην είναι ορατές κατά τις μουσουλμανικές προσευχές.

Η "Μονή της Χώρας" (Kariye Musezi) είναι μια μεσαιωνική βυζαντινή Ελληνική ορθόδοξη εκκλησία που βρίσκεται στην γειτονιά Edirnekapı της Κωνσταντινούπολης. Μετά την τουρκική κατάκτηση το 1453, η εκκλησία παρέμεινε όπως είναι για κάποιο χρονικό διάστημα και μετατράπηκε σε τζαμί το 1511 με προσθήκη μιναρέ και έγινε μουσείο το 1948. Το εσωτερικό του κτιρίου καλύπτεται με μερικά από τα παλαιότερα και ωραιότερα βυζαντινά ψηφιδωτά και τοιχογραφίες τα οποία αποκαλύφθηκαν και αποκαταστάθηκαν όταν η εκκλησία μετατράπηκε σε μουσείο. 

Η μονή ονομάζεται έτσι γιατί «Χωρίον» ή «Χώρα» έλεγαν οι Βυζαντινοί την έξω των χερσαίων τειχών πεδινή γη και η ονομασία της μονής οφείλεται μάλλον στην ύπαρξη παλαιότερου ναού έξω από τα τείχη του Κωνσταντίνου Α’. 

Όταν ο Θεοδόσιος Β΄ έχτισε τα νέα τείχη της Κωνσταντινούπολης, η μονή διατήρησε τον παραδοσιακό προσδιορισμό «ἐν τῇ Χώρᾳ», παρά το γεγονός πως ανήκε στον περίβολο των οχυρώσεων. Παράλληλα η φράση «η Χώρα» που απαντάται στον Ακάθιστο Ύμνο, απαντά συχνά στα ψηφιδωτά της Μονής. (Χαίρε η χωρήσασα τον χωρήσαντα πάντα) Δίνεται ως εκ τούτου μεγάλη σημασία στην μορφή της Παναγίας, της οποίας ο βίος, ως μητέρας του Θεανθρώπου Χριστού απεικονίζεται λεπτομερώς στα ψηφιδωτά του ναού.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *