Το BΡΕΧΙΤ συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά το παγκοσμιοποιημένο οικονομικό σύστημα

Οι επιπτώσεις από την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ (Brexit) συνεχίζει να είναι καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη της διεθνούς οικονομίας με τους κορυφαίους “παίκτες” ΔΝΤ και ΕΚΤ να αποκαλύπτουν τους προβληματισμούς και σχεδιασμούς τους…



Το Brexit βρίσκεται στην πρώτη γραμμή στην ατζέντα της διεθνούς οικονομίας, με τον Πρόεδρο της ΕΚΤ Μάρτιο Ντράγκι να δηλώνει ότι «η ΕΚΤ είναι έτοιμη να ενισχύσει την οικονομία της ευρωζώνης παρά το ότι δεν υπήρξαν αρνητικές εξελίξεις στις αγορές μετά το Brexit» και την Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ να αποδέχεται ότι «..η αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ οδήγησε σε αναθεώρηση προς τα κάτω, της πρόβλεψης για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη».

Μάρτιο Ντράγκι: Οι αγορές αντιμετώπισαν ενθαρρυντικά την αβεβαιότητα του Brexit


H Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ΕΚΤ, είναι έτοιμη να ενισχύσει την οικονομία της ευρωζώνης παρά το ότι δεν υπήρξαν αρνητικές εξελίξεις στις αγορές μετά το Brexit, δήλωσε ο Πρόεδρος της ΕΚΤ Μάρτιο Ντράγκι.

«Για να πετύχουμε αυτό το σκοπό αν χρειαστεί, το διοικητικό συμβούλιο (της ΕΚΤ) θα δράσει χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία του στο πλαίσιο των όρων εντολής του», ανέφερε ο κ. Ντράγκι στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ύστερα από τη μηνιαία συνεδρία του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ στην Φρανκφούρτη.

Κριστίν Λαγκάρντ: Το Brexit επηρεάζει αρνητικά την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη


Η διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε σήμερα ότι η αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ (Brexit) οδήγησε σε αναθεώρηση προς τα κάτω, της πρόβλεψης για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Παράλληλα, τόνισε ότι η αβεβαιότητα γύρω από το
Brexit θα πρέπει να τερματιστεί το συντομότερο δυνατό.

Η δήλωση αυτή έγινε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε στο Πεκίνο με τον Κινέζο πρωθυπουργό Λι Κετσιάνγκ, τον πρόεδρο της Παγκόσμιας Τράπεζας, αλλά κι άλλους αξιωματούχους του παγκοσμιοποιημένου οικονομικού συστήματος.

Νόμος του κράτους η απλή αναλογική αλλά... εκτός ισχύος για τις επόμενες εκλογές!

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για την αναλογική εκπροσώπηση των πολιτικών κομμάτων, αλλά η μη συγκέντρωση των απαραίτητων 200 ψήφων τον θέτει εκτός ισχύος για τις επόμενες εκλογές....



Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την αναλογική εκπροσώπηση των πολιτικών κομμάτων. Υπέρ ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Ένωση Κεντρώων. Κατά η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι. «Παρών» ψήφισε το ΚΚΕ, ενώ απείχε η Χρυσή Αυγή. Η μη συγκέντρωση των απαραίτητων 200 ψήφων ωστόσο τον θέτει εκτός ισχύος για τις επόμενες εκλογές.

Στην ψηφοφορία επί των άρθρων:

Για το άρθρο 1, που προβλέπει απονομή του δικαιώματος ψήφου στους νέους των 17 ετών, 180 βουλευτές ψήφισαν «ναι», «όχι» ψήφισαν 81, ενώ 20 δήλωσαν «παρών».

Για το άρθρο 2, που περιλαμβάνει την κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών, «ναι» ψήφισαν 179, «όχι 83 και «παρών» ψήφισαν 19.

Για το άρθρο 3, που προβλέπει πλαφόν 3% για την είσοδο ενός κόμματος στη Βουλή, «ναι» ψήφισαν 163, «όχι» 101 και 17 ψήφισαν «παρών. Μεταξυ των τελευταίων και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημαράς, ο οποίος προέρχεται από το χώρο των Οικολόγων.

Στο άρθρο 4, που περιέχει καταργούμενες διατάξεις και στο ακροτελεύτιο άρθρο 5 (για το αν θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος στις αμέσως επόμενες εκλογές ή στις μεθεπόμενες) «ναι» ψήφισαν 179, «όχι» ψήφισαν 86, ενώ 16 ψήφισαν «παρών».

Από το Ποτάμι, οι Στ.Θεοδωράκης, Κ.Μπαργιώτας και Ι.Φωτήλας ψήφισαν «ΟΧΙ» σε όλα, ωστόσο, οι Σπ.Λυκούδης, Σπ.Δανέλλης και Γρ.Ψαριανός δήλωσαν «ΠΑΡΩΝ» στο άρθρο 2, οι Γ.Αμυράς και Γ.Μαυρωτάς στο άρθρο 1 και ο Αμέτ Ιλχάν στα άρθρα 1 και 3.

Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Η συζήτηση κινήθηκε σε υψηλούς τόνους με έντονες φραστικές αντιπαραθέσεις και διαξιφισμούς, αλλά και ένα θερμό επεισόδιο μεταξύ του προέδρου της Βουλής κ. Βούτση και του προέδρου της ΝΔ κ. Μητσοτάκη με επίκεντρο τις αναφορές του τελευταίου περί «χαϊδέματος» της Χρυσής Αυγής για την απόκτηση ψήφων. Η αντιπαράθεση προκάλεσε την παρέμβαση και του κ. Τσίπρα, ο οποίος απαντώντας στη ΝΔ είπε πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε και δεν έχει Μπαλτάκους που συνομιλούν κρυφά με τη Χρυσή Αυγή.

Νωρίτερα, λαμβάνοντας το λόγο ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, χαρακτήρισε σημαντική την ημέρα γιατί πρώτη φορά εκλογικός νόμος κατατίθεται με ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας που βρίσκεται πέρα από σκοπιμότητες που η κυβερνητική πλειοψηφία προσδοκά.

Απλή αναλογική σημαίνει ακυβερνησία, η ΝΔ ήταν υπέρ της ενισχυμένης αναλογικής, θέλουμε ένα σύστημα που να εξασφαλίζει και την κυβερνησιμότητα. Πότε η ΝΔ δεν άλλαξε τον εκλογικό νόμο για να ικανοποιήσουν κομματικά οφέλη, είπε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η αντιπαράθεση για τον εκλογικό νόμο και τις τηλεοπτικές άδειες είναι αποπροσανατολιστική, τόνισε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Το Ποτάμι δεν θα επικροτήσει τον ευκαιριακό εκλογικό σχεδιασμό της κυβέρνησης. Λέμε όχι στην εξαπάτηση, δήλωσε ο επικεφαλής του κόμματος, Σταύρος Θεοδωράκης.

Νωρίτερα μίλησε ο Γ.Γ. της Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος, που εξήγησε γιατί το κόμμα του δεν θα μετάσχει στην ψηφοφορία. Αμέσως μετά τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι βουλευτές αποχώρησαν από την αίθουσα του Κοινοβουλίου.

Να μη κοιτούν προς τα εμάς όσοι ψάχνουν δεκανίκια, ξεκαθάρισε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά.

Πολλοί βουλευτές έχουν εκλεγεί με ενισχυμένη αναλογική χωρίς αντιστοιχία με τους ψηφοφόρους, δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, κατά τη συζήτηση.

Ελλάδα και Τουρκία σε βαθιά κρίση. - Υπαρκές οι ευκαιρίες παρά τους μείζονες κινδύνους

Η Ε.Ε. σε ημι-διάλυση, οι ΗΠΑ σε υποχώρηση - Ανάγκη για μια Ελλάδα Ανεξάρτητη, με Εθνικό Νόμισμα και Ριζοσπαστικό πρόγραμμα....



Το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία και οι μετα-πραξικοπηματικές εξελίξεις πάνε να διαμορφώσουν μια απολύτως νέα κατάσταση στη γείτονα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή με διαστάσεις που αυτήν την ώρα είναι δύσκολο να συγκεκριμενοποιηθούν.

Αν μετά το Brexit τίποτα δεν είναι το ίδιο στον κόσμο και κυρίως στην Ευρώπη, τίποτα δεν θα είναι, επίσης, το ίδιο στην περιοχή μας μετά το πραξικόπημα-φιάσκο της Τουρκίας. 

ΣΕ ΗΜΙ-ΔΙΑΛΥΣΗ Η ΕΕ, ΣΕ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΟΙ ΗΠΑ

Παρεμπιπτόντως, να σημειώσω ότι ούτε το Brexit ούτε το αναποτελεσματικό πραξικόπημα με ό,τι αυτό συνεπάγεται δεν θα μπορούσαν να συμβούν, αν ο άξονας ΕΕ - ΗΠΑ ήταν στέρεος και δεν διαπερνιόταν από αντιφάσεις και αδιέξοδα.

Ειδικότερα, μετά το Brexit, το πραξικόπημα στην Τουρκία και η επικράτηση Ερντογάν έρχονται να επιβεβαιώσουν από κοινού ότι η ΕΕ βρίσκεται σε ημι-διάλυση και μάλλον τείνει να καταστεί πολιτικά νεκρή, ενώ οι ΗΠΑ χάνουν σταθερά έδαφος ισχύος, ιδιαίτερα στο πολιτικοστρατιωτικό πεδίο, το οποίο επιχειρούν να αναπληρώσουν με την ΤΤΙΡ.

Οι εξελίξεις αυτές ενισχύουν τη ρεαλιστικότητα αλλά και την αναγκαιότητα της μετάβασης της Ελλάδας στο εθνικό νόμισμα και της αμφισβήτησης του πλαισίου της ΕΕ στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος ως μείζονα εθνική επιλογή.

ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΑ ΒΡΑΧΙΑ

Η κυβέρνηση Τσίπρα εξελίσσεται στην πράξη, παρά τα προσχήματα μιας υβριδικής αριστερής φρασεολογίας, ως η πιο υποτελής, δουλοπρεπής και η πιο ευρωατλαντική και δορυφοφική προς το Ισραήλ μνημονιακή κυβέρνηση, ενώ από τα πράγματα εξελίσσεται και στην πιο ανελέητη κοινωνικά, αφού πάει να δώσει τη χαριστική βολή σε ένα εξουθενωμένο και εξαθλιωμένο λαό.

Τσίπρας, Καμμένος και Κοτζιάς, έχοντας πλήρη επίγνωση αυτού του γεγονότος, πάνε να το αναγορεύσουν, γελοιωδώς και σε «πλεονέκτημα», τάχα, πουλώντας τη χώρα στη Δύση ως πόλο, δήθεν, πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας για τα συμφέροντά της, μπροστά στην αστάθεια και αβεβαιότητα στην Τουρκία και στην περιοχή!

Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ «8»

Πρέπει, μάλλον, να θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιον ότι η κυβέρνηση θα σπεύσει το ταχύτερο δυνατόν, παρά τις όποιες φραστικές μεθοδεύσεις, να παραδώσει στον Ερντογάν τους «8» Τούρκους στρατιωτικούς, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια οποιεσδήποτε ενστάσεις βασίζονται στο Διεθνές Δίκαιο και την εθνική νομοθεσία. Η τρομοκρατημένη δορυφοροποίηση στην Άγκυρα είναι μια μακρά θλιβερή παράδοση της Αθήνας, η οποία συνεχώς μεγαλώνει. Εδώ οι Σημίτης – Πάγκαλος παρέδωσαν τον Οτζαλάν στην Τουρκία και δεν θα παραδοθούν πάραυτα Τούρκοι στρατιωτικοί που κατηγορούνται για πραξικόπημα;

ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΩΝ «200» ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

Ο Τσίπρας υπέστη ένα μικρό Βατερλό, επιχειρώντας, με όχημα μια ψευδώνυμη απλή αναλογική, να βρει 200 βουλευτές να την ψηφίσουν, διευρύνοντας έτσι τις συμμαχίες του στον κεντροφιλελεύθερο χώρο και ελέγχοντας κατά κάποιον τρόπο τις μελλοντικές εξελίξεις με την πιθανή παραμονή του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και του ιδίου στο κυβερνητικό προσκήνιο.

Οι μόνο που απέμειναν κοντά του μετά το πλήρες ναυάγιο των «200», πέραν του ΚΚΕ και του Λεβέντη, ήταν οι ΓΑΠ και Κουβέλης για να του δείχνουν, με το πολιτικό κατάντημά τους, το δικό του λαμπρό μέλλον!

Τώρα ο Τσίπρας γνωρίζει, πως αν δεν υπάρξουν πολύ πιθανές αλλά εντελώς ανεπιθύμητες γι' αυτόν ριζοσπαστικές εξελίξεις, που θα ανατρέψουν συνολικά το μνημονιακό σκηνικό, θα πρέπει να είναι έτοιμος να παραδώσει τη σκυτάλη στον μνημονιακό συνεταίρο του, τον Κυρ. Μητσοτάκη.

Μια νέα διαπλοκή με παλιά και νέα τζάκια στα μίντια, την οποία προωθεί, δεν ήταν ποτέ δυνατή να διασώσει μια κυβέρνηση που έχει πάρει τον κατήφορο. Πολύ περισσότερο που τα κυρίαρχα μίντια έχουν χάσει απολύτως την παλιά δυνατότητα καθοριστικής επιρροής.

Ύστατο απεγνωσμένο καταφύγιο του Τσίπρα απομένει η Συνταγματική αναθεώρηση, με την άμεση εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό, πράγμα που σημαίνει αλλαγή πολιτεύματος.

Ο Τσίπρας ποντάρει είτε να δραπετεύσει σε μια αναβαθμισμένη Προεδρία είτε να επιδιώξει να συμμαχήσει με την καραμανλική Δεξιά, έναντι προεδρικού ανταλλάγματος.

Ένα νέο φιάσκο τον αναμένει.

Πολύ περισσότερο αν η βροχή παλιών και νέων αντιλαϊκών μέτρων προκαλέσει από το φθινόπωρο κοινωνικές εκρήξεις.

ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ;

Ο Ερντογάν, παίρνοντας αφορμή από το αποτυχημένο πραξικόπημα προχώρησε στη δική του «δικτατορία», επιβάλλοντας κατάσταση εκτάκτου ανάγκης για τρεις μήνες, η οποία μπορεί να εξελιχθεί επ' αόριστον.

Ο Ερντογάν πραγματοποιεί αυτήν την ώρα μια μεγάλη επιχείρηση πολιτικής επίθεσης και κυρίως γενικών εκκαθαρίσεων, προκειμένου να αναδειχθεί σε απόλυτο κυρίαρχο της τουρκικής σκηνής με ένα αυταρχικό, βαθύτερα εθνικιστικό και ίσως πολύ πιο σκληρό ισλαμικό καθεστώς.

Όλα δείχνουν ότι ο Ερντογάν, μάλλον, θα πάρει πιο μεγάλες αποστάσεις από τη Δύση με υπαρκτό το ερώτημα αν υπάρχουν οι οικονομικές προϋποθέσεις και δυνατότητες από το «ισλαμικό» μεγάλο τουρκικό κεφάλαιο, για να στηριχτεί ένας ρευστός και ακατάστατος αντιδυτικός προσανατολισμός.

Δεν μπορεί να αποκλειστεί ακόμα και μια ανοιχτή φιλορωσική στροφή Ερντογάν και μια τουρκορωσική συμφωνία για τον περίφημο αγωγό φυσικού αερίου, γνωστό ως Turkish Stream, με ρωσικό φυσικό αέριο, στην επικείμενη αυγουστιάτικη συνάντηση Ερντογάν – Πούτιν.

Μια πολιτική μεγαλύτερων αποστάσεων από τη Δύση ευνοείται προνομιακά πρώτα απ' όλα και κυρίως από τα ενισχυόμενα αντιδυτικά και φιλο-ισλαμικά αισθήματα του πιο φτωχού τουρκικού πληθυσμού, που αντιτάχθηκε στο πραξικόπημα.

Το μεγάλο, όμως, αγκάθι του Ερντογάν, η αιμάσσουσα αχίλλειος πτέρνα της Τουρκίας, το εμπόδιο στον αυταρχισμό αλλά και το άλλοθι της στρατοκρατίας και των κατασταλτικών μέτρων είναι οι Κούρδοι, το HDP και κυρίως το PKK.

Ένας Κούρδος ηγέτης μας έλεγε ότι για πρώτη φορά στη νεότερη Τουρκία ήρθαν αντιμέτωποι με το πραξικόπημα Τούρκοι με Τούρκους και ότι αυτό είναι η αρχή της διάλυσης της Τουρκίας.

Ο Ερντογάν είναι ένας απρόβλεπτος λαϊκιστής τυχοδιώκτης, λάτρης της εξουσίας και ηγέτης μιας νέας, ισλαμικής, κυρίως, πλουτοκρατίας στην Τουρκία.

Η Τουρκία όμως έχει ένα δίλημμα, πέραν των πολλών άλλων: ή θα ριζοσπαστικοποιηθούν ακόμα περισσότερο οι Κούρδοι ή αν οι τελευταίοι πέσουν στα «νύχια των Αμερικάνων», τότε θα ριζοσπαστικοποιηθεί αφάνταστα ο τουρκικός πληθυσμός. Και το ερώτημα θα είναι προς τα αριστερά ή προς ένα είδος ισλαμικού φονταμενταλισμού;

Η ΔΙΠΛΗ ΚΡΙΣΗ

Η διπλή αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά κρίση Ελλάδας και Τουρκίας βρίσκεται σε ταχύτατη εξέλιξη.

Οι αριστερές γνήσια λαϊκές δυνάμεις σε Ελλάδα και Τουρκία οφείλουν να συντονιστούν όσο ποτέ για να αξιοποιήσουν τη διπλή, μέσα από μύριες αντιξοότητες, ευκαιρία που τους δίνεται.
iskra.gr

Κρατικό φορέα στην ευρωζώνη για τα κόκκινα δάνεια προτείνει ο Μάριο Ντράγκι

Υπέρ της δημιουργίας ενός Δημόσιου Ταμείου το οποίο θα μπορεί να απορροφά κόκκινα δάνεια (public backstop) τάσσεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα..



Ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, επισήμανε ότι ένα τέτοιο ταμείο θα μπορούσε να είναι πολύ χρήσιμο για την ευρωζώνη. Η σύσταση ενός κρατικού φορέα θα μπορούσε να είναι μέρος της λύσης για την διαχείριση των "κόκκινων δανείων" που κατέχουν οι τράπεζες της ευρωζώνης, είπε.

Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι η δημιουργία του καθώς και η λειτουργία του εντός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου προϋποθέτει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ειδικότερα με την αρμόδια Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Competition).

O ίδιος υποστήριξε ότι τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αποτελούν ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές τράπεζες τόσο για την μελλοντική τους κερδοφορία όσο και τη χρηματοδοτική τους ικανότητα.

Μόλις μία εβδομάδα πριν την δημοσίευση των αποτελεσμάτων των τεστ αντοχής για τις 51 μεγαλύτερες τράπεζες της ΕΕ, σημειώνει το Reuters, ο Ντράγκι είπε: «Tα NPLs (μη-εξυπηρετούμενα δάνεια) είναι σίγουρα ένα σημαντικό πρόβλημα για την μελλοντική κερδοφορία και για την ικανότητα των τραπεζών να χορηγούν δάνεια».

Η αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως είπε, εκτός από τη συνδρομή του εν λόγω Ταμείου, απαιτεί ακόμη συνέπεια από την πλευρά του εποπτικού μηχανισμού, αλλά και την εύρυθμη λειτουργία δευτερογενούς αγοράς κόκκινων δανείων.

Όσον αφορά στο τελευταίο, επισήμανε ότι ήδη έχουν αναληφθεί νομοθετικές πρωτοβουλίες σε χώρες της ευρωζώνης, οι οποίες όμως -όπως είπε- δεν είναι επαρκείς.

Μέρος των εφαρμοζόμενων μεταρρυθμίσεων του τραπεζικού κλάδου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει μια απόλυτα λειτουργική αγορά για τα μη-εξυπηρετούμενα δάνεια «η οποία πιθανόν να έχει και ένα κρατικό ταμείο στήριξης, όταν η αγορά των NPLs δεν λειτουργεί καλά σε εξαιρετικές συνθήκες» σημείωσε ο Ντράγκι.

«Και φυσικά θέλουμε τα αποφύγουμε τα ξεπουλήματα» πρόσθεσε με νόημα.

Αναφερόμενος στις προοπτικές της οικονομίας στην Ευρωζώνη, ο επικεφαλής της ΕΚΤ άφησε να εννοηθεί ότι η Κεντρική Τράπεζα θα επεκτείνει περαιτέρω αν χρειαστεί το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης που εφαρμόζει προκειμένου να ενισχυθεί να ανάπτυξη. Και τούτο διότι η ΕΚΤ εκτιμά ότι δεν έχουν αποσοβηθεί οι κίνδυνοι στο μέτωπο της ανάπτυξης.

Όπως υπογράμμισε, η ΕΚΤ θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που διαθέτει (αφήνοντας μάλιστα ανοικτό το ενδεχόμενο να μειώσει περαιτέρω τα επιτόκια) προκειμένου να διασφαλιστεί η ανάκαμψη της οικονομίας.

Η ΕΚΤ χαρακτηρίζεται από «ετοιμότητα», «βούληση», αλλά και «ικανότητα» να δράσει, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η ανάκαμψη στην ευρωζώνη, εκτιμά η ΕΚΤ, επηρεάστηκε αρνητικά από το Βrexit.

Ερωτηθείς για πιθανές συνέπειες από τα γεγονότα στην Τουρκία ο κ. Ντράγκι απάντησε ότι αυξάνουν τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, πλήττοντας το κλίμα εμπιστοσύνης. Ωστόσο, όπως είπε, είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν οι επιπτώσεις τους.

Ο Σουλτάνος, οι επίορκοι σερασκέρηδες (=στρατηλάτες) του και τα στυφά σταφύλια της οργής στην Τουρκία

Ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν δεν έχει παρά να ακολουθήσει το παράδειγμα του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος την θανατική ποινή που επέβαλε το Ειδικό Δικαστήριο κατά των πρωταιτίων του πραξικοπήματος του Απριλίου 1967, την μετέτρεψε, σε χάρη που τους παρέσχε, σε ισόβια κάθειρξη….




Το πραξικόπημα στην Τουρκία απέτυχε χάρη στον γενναίο Τούρκικο Λαό, που ξεσηκώθηκε σαν μια γροθιά και έδωσε τη χαριστική βολή στα επαναλαμβανόμενα πραξικοπήματα που κινούνται έξω από την Τουρκία, κάθε φορά που, οι γνωστοί – άγνωστοι, θέλουν να επιβάλλουν το δέος και τον τρόμο και να περάσουν τις απόψεις τους, είτε στα Βαλκάνια, είτε στην Ευρώπη ή και αλλού. Κάτι που μάλλον ισχύει και στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφού αυτοί οι γνωστοί – άγνωστοι, είχαν διαπιστώσει, ότι παρά την αρχική κρίση της Ευρωζώνης, το μεταναστευτικό / προσφυγικό που την ακολούθησε και το πρόσφατο Brexit που συμπλήρωσε τα προηγούμενα , η Ευρώπη καλά κρατεί ακόμη. 

Έτσι, με το πραξικόπημα που απέτυχε, μάλλον, εκτός των άλλων, θέλησαν να πλήξουν και την Συμφωνία Ε.Ε. – Τουρκίας για το προσφυγικό/μεταναστευτικό, που είχε κάνει να κοπάσουν οι μαζικές ροές προσφύγων και μεταναστών στην Ευρώπη, ροές οι οποίες είχαν αναζωογονήσει τις ελπίδες όλων των αντιδημοκρατικών, ξενοφοβικών και διαλυτικών της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης δυνάμεων. Μιας και η Συμφωνία αυτή με την Τουρκία (για το προσφυγικό/μεταναστευτικό) είχε περιορίσει τις αντιδραστικές και εσωδιαλυτικές αυτές δυνάμεις στην Ευρώπη, οι γνωστοί-άγνωστοί μας θέλησαν να δώσουν σ’ αυτές τις δυνάμεις άλλη μία ευκαιρία, είτε με την επιτυχία του πραξικοπήματος των επίορκων τούρκων στρατιωτικών, είτε με την αποτυχία του, ποντάροντας, στην τελευταία περίπτωση της αποτυχίας του πραξικοπήματος, στο θυμικό του Τούρκου Προέδρου κ. Ταγίπ Ερντογάν. 

Πράγματι, θέλουν να πιστεύουν αυτοί που βρίσκονται στα παρασκήνια του πραξικοπήματος, ότι ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν θα θελήσει να εκδικηθεί τους επίορκους αξιωματικούς του στρατού του (= σερασκέρηδες), πράγμα στο οποίο τον ωθούν έμμεσα οι γνωστοί-άγνωστοι με τους υποβολείς τους, προτείνοντάς του με έντεχνο τρόπο, ότι θα πρέπει να τους τιμωρήσει άτεγκτα, ώστε να πάρουν κι’ αυτοί και κυρίως οι επίδοξοι διάδοχοί τους στο μέλλον το μάθημα να μην τολμήσουν να ξανασηκώσουν κεφάλι. Έτσι, προσπαθούν να καταφέρουν ότι η Τουρκική Κυβέρνηση και Εθνοσυνέλευση θα προχωρήσουν στην επαναφορά της θανατικής ποινής με μεταβολή του Τουρκικού Συντάγματος, που την είχε καταργήσει μετά την προσχώρηση της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Και ναι μεν η Τουρκία μπορεί να το κάνει, φεύγοντας βέβαια ταυτόχρονα κι’ από την ΕΣΔΑ (μετά από καταγγελία της εφαρμογής της), μόνο που η επαναφορά της θανατικής ποινής, θα πρέπει να ισχύσει για το μέλλον (ακόμη και σύμφωνα με το άρθρο 14 της ίδιας της ΕΣΔΑ, που προβλέπει τη δυνατότητα αναστολής της προστασίας σε έκτακτες συνθήκες, όπως π.χ. το πραξικόπημα) και όχι για το παρελθόν και, συνεπώς, δεν μπορεί να καταλάβει και τους υπαίτιους του πραξικοπήματος, εγκληματική πράξη που τελέσθηκε πριν από την επαναφορά της ποινής αυτής (θανατικής).

Πραγματικά, έχει καταστεί υποχρεωτικός κανόνας του διεθνούς εθιμικού δικαίου η αρχή nullum crimen, nulla poena sine lege [=έγκλημα δεν υπάρχει, ούτε ποινή επιβάλλεται, χωρίς νόμο (που να ισχύει πριν από την τέλεση της πράξης και ορίζει τα στοιχεία της), όπως καταγράφεται και στο άρθρο 7 περ. 1, εδαφ α΄, του Συντάγματος της Ελλάδας, αλλά και στην πλειονότητα των θεμελιωδών διατάξεων των περισσοτέρων κρατών (όλων των δυτικών και δημοκρατικών κρατών), με εξαίρεση μόνο τελείως αυταρχικά και μη δημοκρατικά καθεστώτα (πολύ λίγα ευτυχώς) της Υφηλίου]. Αυτή την αρχή θέλουν να κάνουν να παραβιάσει η Τουρκία οι όπισθεν του παραβάν ευρισκόμενοι αφανείς υποβολείς του Τούρκου Προέδρου, για να τον κατατάξουν στην κατηγορία των αυταρχικών κυβερνόντων πολιτικών και, έτσι, όχι μόνο να πληγεί η Συμφωνία Ε.Ε. – Τουρκίας, αλλά και να απομονωθεί τελικώς η Τουρκία διεθνώς από τα δημοκρατικά φιλικά της κράτη,, ώστε απομονωμένη να υποχρεωθεί να παίζει τον γεωπολιτικό ρόλο, που κάθε φορά θα επιθυμούν να της υπαγορεύουν οι υποβολείς αυτοί γνωστοί-άγνωστοι, τόσο στα Βαλκάνια, όσο και γενικότερα στην Ευρασία: δηλαδή, εκείνο που δεν κατάφεραν να κάνουν με τους επίορκους σερασκέρηδες (=αξιωματικούς του στρατού), να το επιτύχουν με ένα Σουλτάνο αυταρχικό και απομονωμένο διεθνώς, αλλά πλέον τελείως και πλήρως υποχείριό τους.

Ελπίζουμε, ότι δεν θα πέσει στην παγίδα ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν και δεν θα γίνει αυτός το όργανο που απέτυχαν να γίνουν οι επίορκοι σερασκέρηδές του. Δεν έχει ανάγκη να κάνει τέτοιον εκφοβισμό, αφού «ο μόνος φόβος που φυλάει τα έρμα στην Τουρκία», είναι ο δημοκρατικός Λαός της, που ξύπνησε και δεν παγιδεύεται από τις σειρήνες των γνωστών – αγνώστων, αλλά είναι εγγυητής του Τουρκικού Συντάγματος, με την ίδια έννοια που προβλέπει και το Ελληνικό Σύνταγμα στην ακροτελεύτια διάταξή του (παλαιό άρθρο 114 και σήμερα άρθρο 120, παρ.4, που αντίστοιχα όριζε και ορίζει: «Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία»). 

Έτσι, ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν δεν έχει παρά να ακολουθήσει το παράδειγμα του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος την θανατική ποινή που επέβαλε το Ειδικό Δικαστήριο κατά των πρωταιτίων του πραξικοπήματος του Απριλίου 1967, την οποία δεν απαγόρευαν, ούτε το τότε ισχύον Ελληνικό Σύνταγμα του 1952 (ακόμη και όπως είχε τροποποιηθεί στη συνέχεια από τους πραξικοπηματίες), ούτε άλλη, διεθνής, υποχρέωση της Ελλάδος, την μετέτρεψε, με χάρη που τους παρέσχε, σε ισόβια κάθειρξη.

Έτσι, οι δύο Λαοί, Ελλάδας και Τουρκίας, δεν έχουν παρά να συνεχίσουν, βελτιώσουν και επεκτείνουν την συνεργασία μεταξύ τους και οι πολιτικοί εκπρόσωποί τους να ακολουθήσουν τις ορθές πράξεις ο ένας του άλλου. Συνεπώς, ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, καλό θα ήταν να ακολουθήσει το παράδειγμα του αείμνηστου δικού μας Προέδρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και, μη φοβούμενος πλέον τους όποιους σερασκέρηδές του, να στηριχθεί στον ειλικρινή και δημοκρατικό Λαό του και να προσπαθήσει να εμπεδώσει ακόμη περισσότερο τη Δημοκρατία στην Χώρα του και, έτσι, να στεριώσει και επεκτείνει τη συνεργασία του Τουρκικού Λαού με τους Ευρωπαϊκούς Λαούς και ιδίως με τον Ελληνικό Λαό.

Σταφύλια της οργής δεν χρειάζεται να τρυγήσουν ο νόμιμος και πλήρως αποδεκτός από το Λαό του Πρόεδρος της Τουρκίας κ. Ταγίπ Ερντογαν και η νόμιμη Κυβέρνησή της, γιατί τα σταφύλια αυτά είναι και παραμένουν στυφά και ίσως και δηλητηριώδη και επικίνδυνα και για αυτούς (Πρόεδρο και Κυβέρνηση της Τουρκίας) – που κινδυνεύουν έτσι να χάσουν το βελτιωμένο πλέον κύρος τόσο στο εσωτερικό όσο κυρίως διεθνώς- αλλά και, ενδεχόμενα και, ως συνέπεια, για το μέλλον, την ηρεμία και την πρόοδο της γειτονικής μας χώρας Τουρκίας, καθώς και για τη σταθερότητα των ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των χωρών της περιοχής των Βαλκανίων και την ανάπτυξη και πρόοδο στην περιοχή αυτή !!!
πηγή: presspublica.gr

Προγραμματική συμφωνία ΠΑΣΟΚ - Ποταμιού σε δέκα τομείς

Δόθηκε στη δημοσιότητα το κείμενο της προγραμματικής συμφωνίας ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και στο Ποτάμι, όπου κατέληξε η Επιτροπή Διαλόγου και Θέσεων των δύο κομμάτων, η οποία είχε συγκροτηθεί με απόφαση της Φώφης Γεννηματά και του Σταύρου Θεοδωράκη...

Η προγραμματική συμφωνία αφορά δέκα τομείς: Σύνταγμα-Πολιτικοί, Θεσμοί-Δικαιοσύνη, Οικονομία-Ανάπτυξη, Παιδεία και Πολιτισμός, Υγεία-Πρόνοια και Κοινωνική Ασφάλιση, Περιβάλλον και Ποιότητα Ζωής.

Τις βασικές κατευθύνσεις παρουσίασαν τα μέλη της Συντονιστικής Γραμματείας, Γιάννης Δατσέρης, Δημήτρης Τσιόδρας, Θόδωρος Μαργαρίτης, Γιάννης Τούντας, Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης και Νίκος Διακουλάκης. Την παρουσίαση συντόνισε ο δημοσιογράφος Ανδρέας Παπαδόπουλος, επίσης μέλος της Επιτροπής.

Πρόεδρος, αξιολόγηση, ιδιωτικές επενδύσεις


Μεταξύ άλλων, η συμφωνία απορρίπτει την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό, προτείνεται η επαναφορά ορισμένων αρμοδιοτήτων που αφαιρέθηκαν με την Αναθεώρηση του Συντάγματος το 1986, ενώ ενισχύεται με πλέγμα προτάσεων η λειτουργία και ο ρόλος της Βουλής.

Επίσης, θεωρείται πρωτεύουσας σημασίας η πλήρης και διαφανής αξιολόγηση σε όλο το Δημόσιο υπό την ευθύνη και εποπτεία του ΑΣΕΠ. Ακόμη προτείνεται δημιουργία προϋποθέσεων σχεδίου ιδιωτικών επενδύσεων για τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε διάλογο με τις εργατικές ενώσεις και προβάλλεται η διαμόρφωση νέας συμφωνίας με τους εταίρους με χαμηλότερα πλεονάσματα κι αναδιάρθρωση του χρέους.

Τα μέλη της Επιτροπής ανέφεραν ότι υπήρξαν ανυπέρβλητες σε ζητήματα όπως ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, η προοδευτική φορολόγηση των φυσικών προσώπων ή η καθιέρωση εφάπαξ συντελεστή και ο τρόπος ίδρυσης των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

Ηγεσία και ενιαίος πολιτικός φορέας


Σχετικά με τα επόμενα βήματα τα μέλη της Επιτροπής υπογράμμισαν ότι το πόρισμά τους θα αξιολογηθεί από τα κόμματα και τους φορείς που συμμετέχουν για να αποφασίσουν τον οδικό χάρτη για την εκλογή ηγεσίας, το φθινόπωρο, από τη βάση, με ανοιχτές διαδικασίες και εγγυήσεις, και στη συνέχεια τη συγκρότηση ενιαίου πολιτικού φορέα, ο οποίος, σύμφωνα με τον Γιάννη Τούντα, από τις Κινήσεις Πολιτών για τη Σοσιαλδημοκρατία θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα γίνει. 
TTP