Χιλιάδες νεκροί στην Υεμένη από την χολέρα - SOS του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας

Ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ, Στεφάν Ντουζαρίτς έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το κράτος της Αραβικής Χερσονήσου, κάνοντας λόγο για περισσότερο από 1.100.000 ύποπτα κρούσματα από τον Απρίλιο του 2017 και συνολικά 2.310 θανάτους....


Μεγεθύνεται ο κίνδυνος να πλήξει την Υεμένη νέο, το τρίτο κατά σειρά, κύμα της επιδημίας χολέρας, προειδοποίησε την Πέμπτη ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ, ο Στεφάν Ντουζαρίτς, κάνοντας λόγο για αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που μολύνθηκαν από την ασθένεια μέσα στις τελευταίες εβδομάδες.

Κατά τη διάρκεια της καθημερινής ενημέρωσης των διαπιστευμένων δημοσιογράφων, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού υπογράμμισε ότι οι βροχές που εκδηλώνονται το τρέχον διάστημα «επιτείνουν τον κίνδυνο» να ξεσπάσει αυτό το τρίτο κύμα.

«Στην πορεία των δύο τελευταίων μηνών, ο αριθμός των ύποπτων κρουσμάτων χολέρας έχει αυξηθεί», εξήγησε. «Από τον Απρίλιο του 2017, έχουν αναφερθεί πάνω από 1,1 εκατομμύριο ύποπτα κρούσματα χολέρας και 2.310 θάνατοι που συνδέονται με την ασθένεια στη χώρα», τη φτωχότερη του αραβικού κόσμου, διευκρίνισε ο εκπρόσωπος.

«Από τις αρχές της χρονιάς ως τα μέσα του Αυγούστου, αναφέρθηκαν σχεδόν 120.000 κρούσματα. Παρότι αυτός ο αριθμός είναι κατώτερος από εκείνον της αντίστοιχης περιόδου του 2017, η αύξηση των κρουσμάτων αυτές τις τελευταίες εβδομάδες αφήνει να εννοηθεί ότι επαπειλείται ένα τρίτο κύμα της επιδημίας», επέμεινε ο Ντουζαρίτς.

Έχουν αναπτυχθεί πρόσθετα ιατρικά μέσα επί του πεδίου για να αντιμετωπιστεί αυτό το ενδεχόμενο νέο κύμα, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Στις αρχές του Αυγούστου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) είχε ήδη προειδοποιήσει για την πιθανότητα να εκδηλωθεί ένα «μείζον κύμα» κρουσμάτων χολέρας στην εμπόλεμη χώρα.

Η κατάσταση στην Υεμένη περιγράφεται από τον ΟΗΕ ως η χειρότερη ανθρωπιστική κρίση στον κόσμο. Από την επέμβαση στον πόλεμο, τον Μάρτιο του 2015, μια στρατιωτικής συμμαχίας αραβικών κρατών από την διοίκηση της Σαουδικής Αραβίας υπέρ των κυβερνητικών δυνάμεων κι εναντίον των σιιτών ανταρτών Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν, πάνω από 10.000 άνθρωποι -εκ των οποίων 9.500 άμαχοι- έχουν σκοτωθεί, ενώ πάνω από 8 εκατομμύρια άμαχοι είναι στα πρόθυρα του λιμού.

Αλ. Χαρίσης: «Η αυτοδιοίκηση δεν έχει ξαναδεί τέτοια χρηματοδοτικά εργαλεία, είναι χρυσή ευκαιρία»

Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις όπως ο «Κλεισθένης» κρίνονται στην υλοποίηση, η αυτοδιοίκηση δεν έχει ξαναδεί τέτοια εργαλεία για τοπικά έργα, τόσο μέσω ΕΣΠΑ, ΠΔΕ όσο και με το νέο Ταμείο Υποδομών, τα Ειδικά Αναπτυξιακά για τα νησιά, τον Φιλόδημο, είναι χρυσή ευκαιρία να αξιοποιηθούν, είπε ο νέος υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης μιλώντας στο ρ/σ "Στο Κόκκινο" και τον Νίκο Σβέρκο. Προανήγγειλε νέες τομές στην ισότητα, την ιθαγένεια, την διαχείριση αποβλήτων, την αποκατάσταση αδικιών για εργαζόμενους στην αυτοδιοίκηση και το ευρύτερο Δημόσιο με συμβάσεις και όπως είπε χαρακτηριστικά, «τα ζητήματα των εκλογών στην ώρα τους, έχουμε πολλή δουλειά».


Με την ανάληψη του υπουργείου Εσωτερικών και μία σειρά μεταρρυθμίσεων σε εξέλιξη, από τις οποίες μεγαλύτερη αυτή της τομής στην αυτοδιοίκηση με τον «Κλεισθένη», «τα καθήκοντα είναι ακόμα πιο αυξημένα, σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία. Όλο το προηγούμενο διάστημα στο υπουργείο Εσωτερικών έγινε μία πολύ σοβαρή, πολύ συστηματική δουλειά από τον προκάτοχό μου τον Πάνο τον Σκουρλέτη σε μία σειρά από πεδία, με κεντρικό το ζήτημα της μεγάλης μεταρρύθμισης στην τοπική αυτοδιοίκηση, του "Κλεισθένη"», είπε ο νέος υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης.

Από την προηγούμενη θέση του στο υπουργείο Οικονομίας, όπως σημείωσε, «όλο το προηγούμενο διάστημα συνεργαστήκαμε πολύ στενά με την ηγεσία του ΥΠΕΣ για την διαχείριση των χρηματοδοτικών πόρων, υπάρχει πολύ μεγάλη επαφή με το χαρτοφυλάκιο. Εκεί όμως που μπαίνει πολύ ψηλά ο πήχης και είναι μεγάλο στοίχημα, είναι στην εφαρμογή αυτής της πολύ μεγάλης μεταρρύθμισης. Εκεί κρίνονται οι μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές, στην εφαρμογή, στην υλοποίηση. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας, δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο».

Δεν έχει ξαναδεί η αυτοδιοίκηση τέτοια χρηματοδοτικά εργαλεία


Αναφερόμενος στη συζήτηση στην Βουλή για τον «Κλεισθένη» στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος, ο κ. Χαρίτσης θύμισε ότι «είχαμε πει τότε ότι αυτός είναι ο "Κλεισθένης Ι", θα ακολουθήσουν στην συνέχεια ο "Κλεισθένης ΙΙ" και ο "Κλεισθένης ΙΙΙ", θα υπάρξει σειρά μεταρρυθμιστικών παρεμβάσεων στην αυτοδιοίκηση, για να επιλύσουμε χρόνια προβλήματα που κουβαλούσε και κουβαλάει κυρίως ο πρώτος βαθμός. Οι Δήμοι επωμίστηκαν πολύ μεγάλες αρμοδιότητες και καθήκοντα το προηγούμενο διάστημα, χωρίς να έχουν στα χέρια τους τα απαραίτητα εργαλεία για να παίξουν το ρόλο που τους αναλογεί».

«Το λέω μετά λόγου γνώσεως, καθώς τα τελευταία τριάμιση χρόνια βασική μου αρμοδιότητα ήταν η διαχείριση των χρηματοδοτικών εργαλείων, τα εργαλεία και οι χρηματοδοτικοί πόροι που έχει αυτή την στιγμή στη διάθεσή της η αυτοδιοίκηση, είναι εργαλεία που δεν είχε ξαναδεί»:
  • από τα ΕΣΠΑ
  • από το ΠΔΕ
  • με το νέο Ταμείο Υποδομών
  • με νέα Ειδικά Αναπτυξιακά Προγράμματα για τα νησιά
  • με το πολύ μεγάλο πρόγραμμα Φιλόδημος Ι & ΙΙ
«Είναι μία χρυσή ευκαιρία, γι' αυτό κάνω ανοιχτή πρόσκληση στους φορείς της αυτοδιοίκησης να συζητήσουμε, να συνθέσουμε, να δούμε πώς μπορούν να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες αυτές οι χρηματοδοτικές δυνατότητες», τόνισε ο νέος υπουργός Εσωτερικών.

Υποδομές και Πολιτική Προστασία που εκκρεμούν εδώ και δεκαετίες


«Το ζητούμενο», συνέχισε ο κ. Χαρίτσης, «είναι το πώς η ανάπτυξη στην μετά τα μνημόνια εποχή «θα έχει αποκεντρωμένα χαρακτηριστικά, πώς θα συνοδευτεί από παρεμβάσεις που θα ενισχύουν τον τοπικό και περιφερειακό της χαρακτήρα. Τέτοιου τύπου εργαλεία και άλλα που θα ακολουθήσουν, θα είμαστε εδώ να τα συζητήσουμε, θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις τοπικές κοινωνίες, να υλοποιηθούν έργα τοπικών υποδομών, ύδρευσης, αποχέτευσης, διαχείρισης απορριμμάτων, βιολογικών καθαρισμών, που εκκρεμούν εδώ και πολλές δεκαετίες. Δεν μπορεί να μιλάμε για παραγωγική ανασυγκρότηση, για πέρασμα σε δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη, χωρίς πολύ μεγάλο βάρος σε τέτοιου τύπου τοπικές υποδομές που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και δίνουν αναπτυξιακή ώθηση στις τοπικές κοινωνίες».

Αναφερόμενος στον ρόλο των τοπικών έργων για την αντιμετώπιση των έντονων καιρικών φαινομένων και κινδύνων που προκύπτουν από αυτά, μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε ότι «ο νέος φορέας για την Πολιτική Προστασία θα έχει και χαρακτήρα σχεδιασμού με επιστημονικούς όρους και εξειδικευμένο προσωπικό, των απαραίτητων έργων. Έτσι, θα μπορεί πλέον η ελληνική κοινωνία να αντιμετωπίσει αυτά τα φαινόμενα που τα επόμενα χρόνια λόγω και της κλιματικής αλλαγής θα οξύνονται».

Τα ζητήματα των εκλογών στην ώρα τους, τώρα έχουμε πολλή δουλειά


Στη συνέχεια ο κ. Χαρίτσης αναφέρθηκε στις επαφές που είχε το κυβερνητικό επιτελείο με την αυτοδιοίκηση όλο το προηγούμενο διάστημα, ενόψει και των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2019. «Αυτό που δείξαμε στις σχέσεις που αναπτύξαμε με τους ανθρώπους της αυτοδιοίκησης, είναι ότι βασίστηκαν στην ειλικρίνεια, τον διάλογο, την προσπάθεια να δημιουργήσουμε συναινέσεις όπου ήταν εφικτό», όπως είπε.

«Εμείς έχουμε πολύ σταθερή πολιτική βούληση και κατεύθυνση στην υλοποίηση του κυβερνητικού έργου, στον σχεδιασμό και την εφαρμογή αυτών των μεταρρυθμιστικών τομών που έχουν ταυτοτικά χαρακτηριστικά για τον ΣΥΡΙΖΑ και την κυβέρνηση της Αριστεράς, της δημοκρατίας σε τοπικό επίπεδο με την απλή αναλογική και την περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για εμβάθυνση των σχέσεων με όλους τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, για διάλογο, σύνθεση όπου είναι εφικτό, για να αντιμετωπίσουμε από κοινού τα μεγάλα προβλήματα. Τα ζητήματα των εκλογών θα τα δούμε στην ώρα τους, δεν είναι τώρα η στιγμή. Έχουμε μπροστά μας πολλή δουλειά να κάνουμε, για να υλοποιήσουμε τις μεταρρυθμίσεις», όπως τόνισε.

Έρχονται τομές και στην ισότητα, την ιθαγένεια, τη διαχείριση αποβλήτων, τους συμβασιούχους


Καταλήγοντας, ο κ. Χαρίτσης σημείωσε ότι «το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Εσωτερικών δεν περιορίζεται στα παραπάνω, υπάρχουν τα ζητήματα της ισότητας, με νομοσχέδιο να έρχεται πολύ σύντομα στην Βουλή, της ιθαγένειας που για εμάς έχει πολύ ιδιαίτερο πολιτικό βάρος και θέλουμε να επιταχύνουμε την πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, της διαχείρισης αποβλήτων όπου το ΥΠΕΣ εμπλέκεται πολύ ενεργά, μία σειρά από άλλα θέματα κοινωνικού χαρακτήρα, που έχουν να κάνουν με το πέρασμα στην μεταμνημονιακή περίοδο και πώς αυτό πρέπει με συμβολικούς και πραγματικούς όρους να γίνει αντιληπτό από την ελληνική κοινωνία, για ζητήματα αδικιών που έγιναν την περίοδο των μνημονίων για εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση, μία σειρά συμβασιούχων στην ευρύτερη δημόσια διοίκηση. Είναι ζητήματα που πρέπει να επιλύσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, υπάρχει πολλή δουλειά μπροστά μας, πολλά μέτωπα στα οποία θα δώσουμε απαντήσεις».

«Το ζήτημα των εκλογών θα το δούμε όταν έρθει η ώρα, ο στόχος και η στρατηγική της κυβέρνησης είναι η εξάντληση της τετραετίας, τότε θα προσφύγουμε στην λαϊκή ετυμηγορία και ο λαός "θα κάνει ταμείο" για τα πεπραγμένα, για το πού παραλάβαμε την χώρα και πού την παραδίδουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά.
stokokkino.gr

Έφεση της Εισαγγελίας Εφετών Εύβοιαςε ναντίον του βουλεύματος για τον Αρ. Φλώρο

Νέα τροπή λαμβάνει η υπόθεση της αποφυλάκισης του Αριστείδη Φλώρου, καθώς η Εισαγγελία Εφετών Εύβοιας, κατόπιν παραγγελίας του αντιεισαγγελέα Αρείου Πάγου, άσκησε έφεση εναντίον του επίμαχου βουλεύματος...


Έφεση εναντίον του βουλεύματος, με το οποίο αποφυλακίστηκε ο Αριστείδης Φλώρος, άσκησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Εύβοιας, έπειτα από παρέμβαση του αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Χαράλαμπου Βουρλιώτη.

Ο τελευταίος έκρινε ως «αόριστη» την πιστοποίηση για το ποσοστό αναπηρίας του κρατούμενου, ο οποίος έχει καταδικαστεί για την υπόθεση τόσο της Energa-Hellas Power, όσο και της απόπειρας δολοφονίας του δικηγόρου, Γιώργου Αντωνόπουλου.

«Το βούλευμα είναι προδήλως αόριστο, ασαφές και ως εκ τούτου ατεκμηρίωτο ως προς τη συνδρομή του διαλαμβανόμενου ποσοστού αναπηρίας 70%» ανέφερε μεταξύ άλλων, η παραγγελία του αντιεισαγγελέα.

Σημειώνεται ότι ο Αριστείδης Φλώρος αποφυλακίστηκε χάρη στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου Παρασκευόπουλου, για την αποφυλάκιση όσων κρατούμενων διαθέτουν, μεταξύ άλλων, ποσοστό αναπηρίας άνω του 67%.

Την ίδια ώρα, στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χαλκίδας, Δημήτρη Προκοπίου, έχει διαβιβαστεί και το έγγραφο της διοικήτριας του «Ευαγγελισμού», με το οποίο η σχετική γνωμάτευση χαρακτηρίζεται ως «ανυπόστατη».

Στο πλαίσιο αυτό, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας έχει διατάξει προκαταρκτική εξέταση για τα αδικήματα της «ψευδούς βεβαίωσης» και της «δωροδοκίας».

Αντώναρος: Οι μεγάλες πολιτικές δυνάμεις έχουν υποχρέωση να μιλούν μεταξύ τους

Ευ. Αντώναρος: Ο Μητσοτάκης να «τραβήξει το αυτί» των όψιμων νεοεισελθέντων, η ΝΔ κακώς συνεχίζει το «όχι σε όλα» τονίζει ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος της Ν.Δ., Ευάγγελος Αντώναρος, σε συνέντευξή στον ρ/σ "105,5 στο Κόκκινο" και τον δημοσιογράφο Νίκο Σβέρκο...


Υπέρ του διαλόγου των πολιτικών δυνάμεων τάχθηκε, μιλώντας στον ρ/σ "105,5 Στο Κόκκινο", ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευάγγελος Αντώναρος, λέγοντας ότι «οι μεγάλες πολιτικές δυνάμεις και οι δυνάμεις που έχουν περάσει από την διακυβέρνηση της χώρας όπως το ΚΙΝΑΛ (όπως έχει μετονομαστεί το ΠΑΣΟΚ) έχουν υποχρέωση να μιλούν μεταξύ τους». Σημειώνοντας πως την πρωτοβουλία να καλεί σε διάλογο την έχει, σχεδόν πάντα, θεσμικά ο εκάστοτε πρωθυπουργός, σήμερα ο κ. Τσίπρας, προσθέτει ότι οι τις πολιτικές δυνάμεις «και κυρίως ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης που αποτελεί συνταγματικά θεσμικό παράγοντα, ο κ. Μητσοτάκης εν προκειμένω, έχει υποχρέωση να ανταποκρίνεται».

Προσέθεσε επίσης ότι «κακώς ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε "όχι σε όλα" πριν έρθει στην εξουσία, κακώς η ΝΔ τώρα που βρίσκεται στην αντιπολίτευση λέει "όχι σε όλα"» και αναρωτήθηκε «δεν υπάρχουν πράγματα που αν αποφασιστούν από κοινού μπορούν να ωφελήσουν το 90% των πολιτών;».

Ο κ. Αντώναρος, στη συνέντευξή του επιτέθηκε και πάλι στους «όψιμους νεοεισελθέντες πολιτικούς στο χώρο της ΝΔ» όπως τους χαρακτήρισε, και υπογράμμισε ότι «από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα μέχρι σήμερα είχαμε απόλυτα δημοκρατικές εναλλαγές κομμάτων στην ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας, δεν μπορούν αυτές οι απόψεις που θυμίζουν χούντα, που εκφράστηκαν από κάποιους όψιμους νεοεισελθέντες στο χώρο της ΝΔ πολιτικούς, να αμαυρώσουν ούτε τη δημοκρατική διαδρομή του τόπου ούτε την δημοκρατική ευαισθησία της μεγάλης Κεντροδεξιάς παράταξης, που ήταν μέχρι πρότινος η ΝΔ». Και προσέθεσε: «Λέω μέχρι πρότινος, γιατί έχουν παρεισφρήσει αυτά τα απαράδεκτα στοιχεία, που έχουν ακροδεξιές απόψεις και με τις οποίες τόσο επί Κωνσταντίνου Καραμανλή όσο και αργότερα εμείς δεν θέλαμε και δεν μπορούσαμε λόγω του δημοκρατικού μας φρονήματος να έχουμε καμία σχέση... Θέλω να πιστεύω ότι ο κ. Μητσοτάκης θα τραβήξει ακόμη πιο δυνατά το αυτί σε αυτούς που έχουν στο μυαλό τους τέτοιες προσεγγίσεις».

Τέλος, ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε και στον Κωνσταντίνο Καραμανλή λέγοντας ότι «μετά τη δικτατορία επέβαλε την εθνική συμφιλίωση και εφάρμοσε οικονομική πολιτική με κοινωνικό πρόσημο, και αυτά μαζί με την ένταξη στην ΕΕ είναι ο ακρογωνιαίος λίγος πάνω στον οποίο πρέπει να κινείται η ΝΔ. Εάν κάποιοι νομίζουν ότι πρέπει με φωνές ή εναγκαλισμούς ακραίων στοιχείων να τα ακυρώσουν στην πράξη, κάνουν πολύ μεγάλο λάθος».
amna.gr

Κων. Μίχαλος: «Τα μνημόνια είναι πίσω μας - Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις είναι ακόμη μπροστά μας».

Την ανάγκη υλοποίησης όλων των απαραίτητων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, με πρώτη την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος της χώρας, επισημαίνει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων, μετά την έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια....

 
Την ανάγκη υλοποίησης όλων των απαραίτητων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, με πρώτη την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος της χώρας, τονίζει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος. Την θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων, μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια. Συγκεκριμένα, προτείνει την εγκαθίδρυση ενός δικαιότερου φορολογικού συστήματος που παράλληλα συνδράμει στην οικονομική ανάπτυξη. Η πρόταση περιλαμβάνεται στο υπόμνημα που απέστειλε η ΚΕΕΕ στους πολιτικούς αρχηγούς των κομμάτων που εκπροσωπούνται στο ελληνικό κοινοβούλιο, ενόψει της 83ης ΔΕΘ, για την ανάκαμψη της οικονομίας, την οριστική έξοδο από την κρίση και την αποκατάσταση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών.

Προτείνεται, μεταξύ άλλων, η υιοθέτηση ενιαίου συντελεστή φορολόγησης («flat taxrate»), αναγνώριση εκπιπτόμενων δαπανών φυσικών προσώπων, κατάργηση εναλλακτικού τρόπου υπολογισμού της ελάχιστης φορολογίας φυσικών προσώπων («τεκμαρτό εισόδημα») και μείωση του φόρου μερισμάτων. Παράλληλα, τα Επιμελητήρια εισηγούνται καθιέρωση καθεστώτος φορολογικής κατοικίας «non-dom», μείωση συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων, αναγνώριση ζημίας που προκύπτει από «κούρεμα» απαιτήσεων, μείωσης του υπάρχοντος κανονικού συντελεστή Φ.Π.Α. (24%) σε 20% και σταδιακή περαιτέρω μείωσή του έως 15%, μέτρο που θα συμβάλει και στη μείωση της φοροδιαφυγής, και καθιέρωση ενιαίου συντελεστή Φ.Π.Α. με συγκεκριμένες εξαιρέσεις εφαρμογής μειωμένου συντελεστή σε κατηγορίες αγαθών ή υπηρεσιών με άμεσο κοινωνικό αντίκτυπο, όπως η υγεία και η παιδεία. Ο κ.Μίχαλος ζητεί εξ άλλου, να θεσπισθούν κίνητρα για τη διάσωση επιχειρήσεων και δημιουργία μεγαλύτερων οικονομικών μονάδων, ενώ, εξηγεί ότι ο εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος πρέπει να συνοδεύεται από τη βούληση για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αλλά και τη λήψη δράσεων για την επίτευξη του στόχου αυτού. Ακόμη, κάνει λόγο για την ανάγκη εξορθολογισμού της λειτουργίας του κράτους και της Δημόσιας Διοίκησηςπροτάσσοντας το θέμα της αντιμετώπισης της πολυνομίας και της κακονομίας. Τέλος, υπογραμμίζει ότι πρέπει να εφαρμοσθεί σταθερή βιομηχανική, τουριστική και ενεργειακή πολιτική, με ενίσχυση δυναμικών κλάδων και κίνητρα για επένδυση στην καινοτομία.
 

Ακολουθεί αναλυτικά το υπόμνημα του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνου Μίχαλου


Το 2018 αποτελεί έτος – ορόσημο για την ελληνική οικονομία. Μετά από οκτώ και πλέον χρόνια, η Ελλάδα εξήλθε από το καθεστώς των μνημονίων, ανακτώντας επισήμως την κυριότητα της οικονομικής της πολιτικής. Απέκτησε, όμως, ταυτόχρονα και την κύρια ευθύνη της προσπάθειας για την ανάκαμψη της οικονομίας, την οριστική έξοδο από την κρίση και την αποκατάσταση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών της.

Η ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής συνοδεύτηκε από μια δέσμη μέτρων για την ελάφρυνση του χρέους.

Με τα μέτρα αυτά, το χρέος της Ελλάδας καθίσταται βιώσιμο, ως το 2032.
Ωστόσο, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές δεν έχουν εξασφαλιστεί.

Το αν η χώρα θα εξακολουθήσει να έχει πρόσβαση στις αγορές μετά το 2032 θα εξαρτηθεί από τους ρυθμούς αύξησης του ελληνικού ΑΕΠ, από τις επιδόσεις στο πεδίο της δημοσιονομικής πολιτικής, αλλά και από τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων.

Τα μνημόνια τελείωσαν, αλλά η προσπάθεια για την επόμενη ημέρα τώρα ξεκινά. Οι προκλήσεις τις οποίες θα πρέπει να διαχειριστούμε είναι σημαντικές.

Το πρώτο διάστημα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, η Ελλάδα θα βρίσκεται στο μικροσκόπιο των αγορών, οι οποίες εξακολουθούν να την αντιμετωπίζουν με δυσπιστία.
Τα μηνύματα που θα εκπέμψει η χώρα, σε σχέση με τις προτεραιότητες και τον τρόπο άσκησης της οικονομικής της πολιτικής, θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία της και κατ’ επέκταση τη δυνατότητα να αντλήσει δανεισμό από τις αγορές, με βιώσιμο κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι απαραίτητο μετά το τέλος του προγράμματος να υλοποιηθούν όλες εκείνες οι αναγκαίες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων, με πρώτη την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος της χώρας.

Η Επιμελητηριακή Κοινότητα προτείνει την εγκαθίδρυση ενός δικαιότερου φορολογικού συστήματος που παράλληλα συνδράμει στην οικονομική ανάπτυξη.

Άλλωστε, η κρισιμότερη πρόκληση που καλείται να διαχειριστεί η χώρα είναι αυτή της επιτάχυνσης της ανάπτυξης.

Παρά το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία κινείται πλέον σε θετικό έδαφος, η πορεία αυτή δεν έχει αποκτήσει ακόμη τον ρυθμό που θα έπρεπε.

Για να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των αγορών, αλλά και για να βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, η Ελλάδα θα πρέπει να επιτυγχάνει ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 3% ετησίως, για τα επόμενα χρόνια.

Τόσο τα στοιχεία για το 2017, όσο και οι εκτιμήσεις για το 2018 και το 2019 (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Θερινές Ενδιάμεσες Οικονομικές Προβλέψεις – Ιούλιος 2018) δείχνουν ότι απέχουμε αρκετά από αυτό τον στόχο.

Για να φθάσει στα επιθυμητά επίπεδα ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ, θα απαιτηθούν, εντός της επόμενης πενταετίας, νέες επενδύσεις ύψους που διεθνείς οίκοι μελετών υπολογίζουν άνω των 200 δισ. ευρώ.

Με δεδομένο ότι οι προβλεπόμενες ροές χρηματοδότησης για την περίοδο αυτή δεν ξεπερνούν τα 100 δισ. ευρώ, γίνεται προφανής η ανάγκη για προσέλκυση νέων κεφαλαίων από την Ελλάδα και κυρίως από το εξωτερικό.

Στην προσπάθεια αυτή, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά μια σειρά από εμπόδια:

• Η δέσμευση για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα δημιουργεί μεν εμπιστοσύνη στις αγορές, περιορίζει ωστόσο ασφυκτικά τα περιθώρια ενίσχυσης της ανάπτυξης, μέσα από τολμηρές φορολογικές μειώσεις και υψηλότερες δημόσιες επενδύσεις.

• Οι συνθήκες χρηματοδότησης των επενδυτικών αναγκών της ελληνικής οικονομίας παραμένουν αρνητικές, καθώς η επιστροφή του τραπεζικού συστήματος σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας καθυστερεί, ενώ οι αντλήσεις κεφαλαίων από το χρηματιστήριο έχουν μειωθεί δραματικά στη διάρκεια της κρίσης. Η άμεση επανεκκίνηση της διαδικασίας χορήγησης νέων πιστώσεων προς τις επιχειρήσεις, σε συνέχεια της εξυγίανσης των τραπεζών και της σταδιακής επιστροφής των καταθέσεων, θα αποτελέσει κρίσιμο ζητούμενο στην προσπάθεια επιτάχυνσης του ρυθμού ανάπτυξης ελληνικής οικονομίας.

• Στα προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη θα πρέπει να προστεθεί και αυτό της μειωμένης παραγωγικότητας της εργασίας, η οποία προκαλείται από παράγοντες, όπως η διαρροή ανθρωπίνου κεφαλαίου προς το εξωτερικό, η συμπίεση των μισθών, αλλά και η γήρανση του εργατικού δυναμικού. Οι αρνητικές δημογραφικές προοπτικές που εμφανίζει σήμερα η χώρα, πέραν του ότι δυσχεραίνουν την επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, επιβαρύνουν δυσανάλογα το ασφαλιστικό σύστημα, οδηγώντας στον εκτροχιασμό των απαιτούμενων δαπανών για συντάξεις και υγειονομική περίθαλψη.

• Το σημαντικότερο, τέλος, εμπόδιο στην αναπτυξιακή προσπάθεια της Ελλάδας είναι ότι εξακολουθεί να υστερεί σε ανταγωνιστικότητα, καταλαμβάνοντας χαμηλές θέσεις σε όλες τις διεθνείς κατατάξεις. To γεγονός αυτό, κατ’ εξοχήν υποδηλώνει ότι το μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής και μεταρρυθμίσεων που εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο των μνημονίων δεν έφερε το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

• Παρά τις οριακές ή επιμέρους βελτιώσεις, οι αδυναμίες που καθηλώνουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, σε μεγάλο βαθμό παραμένουν: έλλειψη σταθερότητας στην εφαρμογή πολιτικών, πολύπλοκο και ασταθές φορολογικό περιβάλλον, έλλειψη σαφούς κανονιστικού πλαισίου για τις επενδύσεις, αδυναμία παραγωγής καινοτομίας, γραφειοκρατία και αναποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης. Στη βάση αυτών των προβλημάτων, βρίσκεται ένα κράτος το οποίο αποτυγχάνει συστηματικά, στην εξυπηρέτηση του πολίτη και της επιχείρησης, αλλά και στη διαχείριση κρίσεων, στην προστασία της ζωής, της ασφάλειας και της περιουσίας των πολιτών.

Όλα τα παραπάνω δεδομένα οδηγούν σε ένα σαφές συμπέρασμα: οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις είναι ακόμη μπροστά μας.

Τώρα είναι η ώρα να τις εφαρμόσουμε, στη βάση ενός εθνικού σχεδίου, για να επιταχύνουμε την ανάπτυξη και να κερδίσουμε το στοίχημα της επόμενης ημέρας.

Διαφορετικά, η ανάκαμψη θα είναι κατώτερη των προσδοκιών και σε λίγα χρόνια η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει ξανά κρίση χρέους.

Τώρα, είναι η ώρα για συναίνεση, για δημιουργικές προτάσεις και γενναίες αποφάσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιμελητηριακή Κοινότητα δημοσιοποιεί τις νέες προτάσεις της για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος και διατυπώνει για μια ακόμη φορά, με σαφήνεια και υπευθυνότητα, τις προτάσεις της σε μια σειρά από τομείς προτεραιότητας:

Δημοσιονομική Πολιτική – Φορολογία

Η μακρόχρονη οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση στην Ελλάδα, από το 2008, είχε και συνεχίζει να έχει έντονο οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό αντίκτυπο.

Παρά τις αλλεπάλληλες και δραστικές νομοθετικές τροποποιήσεις του φορολογικού συστήματος, τα ζητήματα της υπερφορολόγησης και της δυσανάλογης κατανομής του φορολογικού βάρους παραμένουν μείζονα και άμεσα συνδεόμενα με το φαινόμενο της φοροδιαφυγής.

Παρακάτω παρατίθενται προτάσεις επί συγκεκριμένων φορολογικών ζητημάτων, η υιοθέτηση των οποίων αποσκοπεί στην εγκαθίδρυση ενός δικαιότερου φορολογικού συστήματος που παράλληλα συνδράμει στην οικονομική ανάπτυξη:

• Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων

– Υιοθέτηση ενιαίου συντελεστή φορολόγησης («flat tax rate»)
Η υιοθέτηση ενός ενιαίου συντελεστή μεσαίου ύψους (της τάξης του 20%-25%) που θα εφαρμόζεται στο σύνολο των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων (με κάποιες εξαιρέσεις, για εισοδήματα που ενδεχομένως χρήζουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης), ανεξάρτητα από την πηγή τους, συμβάλλει καταρχάς στην απλοποίηση του φορολογικού συστήματος.
Κατά δεύτερον, αποτελεί έναν δικαιότερο τρόπο φορολόγησης, καθώς επικεντρώνεται στη φορολογία του εισοδήματος ανεξάρτητα από την πηγή ή το ύψος αυτού και ανεξάρτητα από το πρόσωπο που το αποκτά.
Επιπλέον, η φορολόγηση των πάσης φύσεως εισοδημάτων που αποκτώνται από τα φυσικά πρόσωπα συμβάλλει και στην εξάλειψη της ανάγκης για εξεύρεση εναλλακτικών τρόπων απόκτησης του εισοδήματος, μέσω φορολογικού σχεδιασμού.

– Αναγνώριση εκπιπτόμενων δαπανών φυσικών προσώπων

Ο φόρος πρέπει να επιβάλλεται επί των πραγματικών εισοδημάτων. Συνεπώς, για την εξεύρεση των πραγματικών εισοδημάτων πρέπει να είναι επιτρεπτή η έκπτωση (αφαίρεση) των σημαντικότερων δαπανών των φυσικών προσώπων, μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων.

Τέτοιες δαπάνες είναι οι ιατρικές δαπάνες, οι δαπάνες ενοικίου, συγκεκριμένες δαπάνες διαβίωσης (κυρίως αυτές που σχετίζονται με επαγγέλματα στα οποία παρατηρείται φοροδιαφυγή), οι δαπάνες για την καταβολή ασφαλίστρων κτλ. Η έκπτωση των ως άνω δαπανών, σε συνδυασμό με τη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. (όπως αναφέρεται κατωτέρω), θα συμβάλει στη μείωση της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, καθώς ο φορολογούμενος θα επιδιώκει πλέον την έκδοση και λήψη απόδειξης προκειμένου να επωφεληθεί της έκπτωσης.

Επίσης, η έκπτωση κάποιων εκ των ως άνω δαπανών, όπως π.χ. η δαπάνη για την καταβολή ασφαλίστρων, ενέχει και μια οικονομικο-κοινωνική διάσταση: από τη μία συμβάλλει στην διεύρυνση της αγοράς, από την άλλη δίνει ένα κίνητρο για την – κατά ιδιωτική βούληση – βελτίωση την ποιότητας ζωής των φορολογούμενων πολιτών, μέσω της εξασφάλισής τους έναντι κινδύνων ζωής, γήρατος, ζημιών κτλ.

Εναλλακτικά, θα μπορούσε να υιοθετηθεί η τήρηση ενός διακριτού αφορολόγητου λογαριασμού (με συγκεκριμένα όρια και προϋποθέσεις) από κάθε φορολογούμενο, τα διαθέσιμα του οποίου θα διατίθενται αποκλειστικά για την κάλυψη ιατρικών δαπανών / δαπανών υγείας και ασφάλισης.

– Κατάργηση εναλλακτικού τρόπου υπολογισμού της ελάχιστης φορολογίας φυσικών προσώπων («τεκμαρτό εισόδημα»)

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και η ανάγκη κατάργησης του εναλλακτικού τρόπου υπολογισμού της ελάχιστης φορολογίας φυσικών προσώπων («τεκμαρτό εισόδημα»), καθώς, με τον τρόπο αυτό, το φυσικό πρόσωπο δεν φορολογείται τελικώς επί των πραγματικών εισοδημάτων του.
Σημειώνεται ότι ο εναλλακτικός τρόπος υπολογισμού της φορολογίας με βάση το «τεκμαρτό εισόδημα» δεν ανταποκρίνεται πλέον στην οικονομική πραγματικότητα, καθώς στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε περιουσιακά στοιχεία που αποκτήθηκαν στο παρελθόν υπό διαφορετικές οικονομικές συνθήκες.

– Μείωση φόρου μερισμάτων

Η αύξηση του συντελεστή φορολογίας μερισμάτων από 10% σε 15%, σε συνδυασμό με την επιβολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης (με ανώτατο συντελεστή 10% επί αυτών) αποτέλεσε αποτρεπτικό παράγοντα για την πραγματοποίηση διανομής των – ήδη περιορισμένων – κερδών των εταιρειών και παράλληλα αντικίνητρο για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε νεοσύστατες ή υφιστάμενες εταιρείες.

Επιπλέον, αποτέλεσε εμμέσως την αφορμή για «απο-επένδυση», καθώς πολλοί μέτοχοι επεδίωξαν την επιστροφή (χωρίς φόρο) των κεφαλαίων που είχαν εισφέρει σε εταιρείες, περιορίζοντας έτσι και το κεφάλαιο των εταιρειών αυτών στο ελάχιστο.

Συμπερασματικά, το αναπτυξιακό όφελος που αναμένεται να προκύψει από την υιοθέτηση ευνοϊκότερης φορολόγησης των μερισμάτων κρίνεται σημαντικότερο από το μικρό δημοσιονομικό όφελος που προέκυψε από την αύξηση του συντελεστή φορολόγησης αυτών.

– Καθιέρωση καθεστώτος φορολογικής κατοικίας «non-dom»

Κατά το παράδειγμα άλλων χωρών (π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία κτλ.), προτείνεται η θέσπιση κινήτρων για την εγκατάσταση στην Ελλάδα φυσικών προσώπων κατοίκων αλλοδαπής (π.χ. μειωμένος συντελεστής φόρου εισοδήματος για κάποια χρόνια). Η καθιέρωση ενός τέτοιου καθεστώτος θα μπορούσε να συμβάλει και στην αναστροφή του φαινομένου brain drain.

• Φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων

– Μείωση συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων

Η καθιέρωση του υψηλού – για την ελληνική οικονομική πραγματικότητα – συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων (29%), σε συνδυασμό με τις λοιπές φορολογικές επιβαρύνσεις των νομικών προσώπων καθιστά την Ελλάδα μία μη ελκυστική χώρα για την πραγματοποίηση επενδύσεων.

Συνεπώς, κρίνεται σκόπιμη η μείωση του ισχύοντος συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων από 29% σε 20% και η περαιτέρω σταδιακή μείωσή του έως 15%, προκειμένου να καταστεί το ελληνικό φορολογικό περιβάλλον πιο ευνοϊκό για τις επιχειρήσεις.

– Αναγνώριση ζημίας που προκύπτει από «κούρεμα» απαιτήσεων

Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών, πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα αναγκάστηκαν (και συνεχίζουν να αναγκάζονται) να προβαίνουν σε διαγραφή των απαιτήσεων κατά οφειλετών τους που δεν πρόκειται να εισπράξουν («κούρεμα»).

Η εν λόγω ζημία από τη μη καταβολή των απαιτήσεων κατά οφειλετών θα πρέπει να αναγνωρίζεται φορολογικά, άλλως οδηγούμαστε στο άτοπο της φορολόγησης στο επίπεδο των επιχειρήσεων εισοδημάτων που ουδέποτε αποκτήθηκαν.

• Φ.Π.Α.

Μετά τις αλλεπάλληλες τροποποιήσεις επί των εφαρμοστέων συντελεστών Φ.Π.Α. κατά τα τελευταία χρόνια, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη:

– μείωσης του υπάρχοντος κανονικού συντελεστή Φ.Π.Α. (24%) σε 20% και σταδιακή περαιτέρω μείωσή του έως 15%, μέτρο που θα συμβάλει και στη μείωση της φοροδιαφυγής, και

– καθιέρωσης ενιαίου συντελεστή Φ.Π.Α. με συγκεκριμένες εξαιρέσεις εφαρμογής μειωμένου συντελεστή σε κατηγορίες αγαθών ή υπηρεσιών με άμεσο κοινωνικό αντίκτυπο, όπως η υγεία και η παιδεία.

Επίσης, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη:

– διασφάλισης της άμεσης απόδοσης του Φ.Π.Α. στο Δημόσιο κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής απευθείας από τον τελικό καταναλωτή. Η άμεση απόδοση του Φ.Π.Α. με τη μεσολάβηση τράπεζας έχει ήδη ρυθμιστεί νομοθετικά από το 2015, ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι και σήμερα,

– επίλυσης του ζητήματος περί δυνατότητας μείωσης της φορολογητέας βάσης για σκοπούς Φ.Π.Α. (ομοίως με τη φορολογία εισοδήματος) σε περίπτωση ολικής ή μερικής μη καταβολής του τιμήματος («κούρεμα»), άλλως οδηγούμαστε στο άτοπο της επιβάρυνσης των επιχειρήσεων με Φ.Π.Α. που δεν εισπράχθηκε, κατά παράβαση της ευρωπαϊκής αρχής περί ουδετερότητας του Φ.Π.Α.

• Κίνητρα για τη διάσωση επιχειρήσεων και δημιουργία μεγαλύτερων οικονομικών μονάδων

Σε συνδυασμό με την αποτελεσματική αντιμετώπιση του «κουρέματος» απαιτήσεων από φορολογικής πλευράς, κρίνεται σκόπιμη και:

– Η διεύρυνση των φορολογικών πλεονεκτημάτων που προβλέπονται στον Πτωχευτικό Κώδικα στην περίπτωση συμφωνίας εξυγίανσης και σε λοιπές περιπτώσεις αναδιοργάνωσης, όπως π.χ. στην περίπτωση του σχεδίου αναδιοργάνωσης μέσω πτώχευσης.

– H υιοθέτηση φορολογικών πλεονεκτημάτων σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων / εξαγορών επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες επιβίωσης με σκοπό τη διάσωση αυτών, όπως π.χ. η αναγνώριση της έκπτωσης των δαπανών που πραγματοποιούνται για τη διάσωση των επιχειρήσεων αυτών προσαυξημένες κατά συγκεκριμένο ποσοστό.

Σε συνδυασμό με λοιπά μη φορολογικά μέτρα / κίνητρα που μπορούν να ληφθούν από την Πολιτεία (όπως π.χ. η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων σε ένα αρμόδιο όργανο της Διοίκησης με συντονιστικό ρόλο, το οποίο θα έχει την ευθύνη της χάραξης και της υλοποίησης της εμπορικής πολιτικής, αλλά και της παροχής υποστήριξης και πληροφόρησης προς τις επιχειρήσεις, η μείωση της διοικητικής γραφειοκρατίας κτλ.), η διάσωση προβληματικών επιχειρήσεων και η δημιουργία μεγαλύτερων οικονομικών μονάδων μπορεί να συμβάλει θετικά στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων με σκοπό την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών.

Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής

Ο εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος πρέπει να συνοδεύεται από τη βούληση για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αλλά και τη λήψη δράσεων για την επίτευξη του στόχου αυτού.
Η χρήση της τεχνολογίας φαίνεται να αποτελεί σήμερα ίσως το μεγαλύτερο όπλο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, μέσω της «ψηφιοποίησης» και της «ανάλυσης δεδομένων».
Συγκεκριμένα, πέρα από τα ήδη υπάρχοντα μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής (όπως π.χ. η υποχρεωτική πληρωμή μισθών και ασφαλιστικών εισφορών με τραπεζικά μέσα ή η υποχρέωση χρήσης τερματικών συσκευών POS από τις επιχειρήσεις), πρέπει να αξιολογηθεί η σταδιακή υιοθέτηση των ακόλουθων μέτρων:

– Δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής όλων των φορολογικών δηλώσεων: «e-file». Στην Ελλάδα, η ηλεκτρονική υποβολή είναι εφικτή σε ένα βαθμό, πρέπει όμως να εφαρμοστεί συνολικά για όλες τις φορολογικές δηλώσεις.

– Καθιέρωση ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικής τήρησης και υποβολής των λογιστικών βιβλίων: «e-accounting». Με αυτό τον τρόπο, η φορολογική διοίκηση θα έχει στη διάθεσή της μεγάλο μέρος της απαραίτητης πληροφορίας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.

– Δυνατότητα διασταύρωσης πληροφοριών: «e-match». Με την υλοποίηση της διασταύρωσης πληροφοριών, η φορολογική διοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει τα στοιχεία που υποβάλλονται ηλεκτρονικά τόσο από το φορολογούμενο όσο και από άλλες πηγές (π.χ. τράπεζες) ανά τον κόσμο προκειμένου να καταστρώσει το προφίλ κάθε φορολογούμενου. Ήδη, σήμερα, η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της τόσο στοιχεία πολυεθνικών ομίλων, μέσω του Country-by-Country Reporting, όσο και στοιχεία χρηματοοικονομικών λογαριασμών (κυρίως) φυσικών προσώπων, μέσω της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών χρηματοοικονομικών λογαριασμών (CRS και FATCA), ενώ αναμένεται η ορθή αξιοποίησή τους.

– Διενέργεια ηλεκτρονικών ελέγχων «e-audit»: Με τη σωστή και έγκαιρη διαχείριση όλης της ηλεκτρονικά διαθέσιμης πληροφορίας, η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να διενεργεί ελέγχους ευκολότερα, ταχύτερα και σε πραγματικό χρόνο.

– Δυνατότητα καταλογισμού φόρων χωρίς την ανάγκη υποβολής φορολογικών δηλώσεων από το φορολογούμενο: «e-assess». Η διαχείριση και εκμετάλλευση όλων των ηλεκτρονικά διαθέσιμων πληροφοριών στο μέγιστο, θα οδηγήσει στην εποχή της πλήρους ψηφιοποίησης, όπου ο υπολογισμός και ο καταλογισμός φόρων θα γίνεται από τη φορολογική διοίκηση αυτόματα, χωρίς την ανάγκη υποβολής δηλώσεων από τους φορολογούμενους.

Σαφώς, η υιοθέτηση των ως άνω προτάσεων απαιτεί την προηγούμενη εκτίμηση των δημοσιονομικών επιπτώσεων που αναμένεται να προκύψουν.

Εξορθολογισμός της λειτουργίας του κράτους και της Δημόσιας Διοίκησης

Αντιμετώπιση της πολυνομίας και της κακονομίας:

Ουσιαστικός νομοθετικός προγραμματισμός με ανώτατα ετήσια όρια παραγωγής νομοθεσίας ανά Υπουργείο.

Μείωση του ρυθμιστικού όγκου με στοχευμένη κωδικοποίηση και συνταγματική προστασία των νέων κωδικών.

Έλεγχος νομοσχεδίων από το νέο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας πριν την κατάθεση τους στη Βουλή.

Ενοποίηση των συνοδευτικών εκθέσεων των νομοσχεδίων σε μία Ανάλυση Ρυθμιστικών ή Κανονιστικών Επιπτώσεων.

Μείωση του ρυθμιστικού όγκου με τη χρήση της «γκιλοτίνας».
Εξορθολογισμός και έλεγχος υπουργικών και βουλευτικών προσθηκών και τροπολογιών.

– Ριζική αναμόρφωση της Δημόσιας Διοίκησης

Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της Δημόσιας Διοίκησης και ενίσχυση των μέσων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως η ηλεκτρονική υπογραφή.

Διαμόρφωση νέων, σύγχρονων οργανογραμμάτων και θέσπιση ποιοτικών και ποσοτικών στόχων απόδοσης.

Καθολική εφαρμογή της αξιολόγησης σε όλες τις δομές και τους εργαζόμενους της Δημόσιας Διοίκησης και σύνδεση των αποδοχών με την επίτευξη των στόχων παραγωγικότητας.

Δημιουργία μόνιμου μηχανισμού εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης του προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης.

Στελέχωση θέσεων Γενικών Γραμματέων, Διευθυντών και Προϊσταμένων με ανοιχτή διαδικασία, στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν και στελέχη του ιδιωτικού τομέα.

Διατήρηση της αναλογίας 1 προς 5 στις προσλήψεις και αποχωρήσεις του προσωπικού, ώστε να είναι δυνατή η ενίσχυση των αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων και η προσέλκυση ικανών στελεχών στον δημόσιο τομέα.

Αξιοποίηση του θεσμού της «αυτοπληροφόρησης» του Δημοσίου, ώστε καμία δημόσια υπηρεσία να μη ζητεί έγγραφα που υφίστανται σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου και να το αναζητεί ενδοϋπηρεσιακά.

Ολοκλήρωση του εθνικού χωροταξικού σχεδίου και κωδικοποίηση των επιτρεπόμενων χρήσεων γης.
Νέα μεταναστευτική πολιτική, με αποτελεσματικότερη προστασία των συνόρων, μέτρα επαναπροώθησης, σύγχρονη πολιτική ασύλου και δομές φιλοξενίας που σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Αποτελεσματικότερη προστασία των πολιτών και επιχειρήσεων από την αύξηση της εγκληματικότητας και την ανεξέλεγκτη δράση εξτρεμιστικών ομάδων.

Εκ βάθρων αναθεώρηση του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, με αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας, νέων τεχνολογικών μέσων και τεχνογνωσίας. Δημιουργία σύγχρονου συστήματος πρόληψης και διαχείρισης κινδύνων, με λεπτομερή σχεδιασμό, σαφείς ρόλους και διαρκή εκπαίδευση.

Επιχειρηματικότητα και Επενδύσεις

– Εφαρμογή σταθερής βιομηχανικής, τουριστικής και ενεργειακής πολιτικής, με ενίσχυση δυναμικών κλάδων και κίνητρα για επένδυση στην καινοτομία.

– Αξιοποίηση του μοντέλου της συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για την ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών και υπηρεσιών:

Περαιτέρω αξιοποίηση της μεθόδου της αυτοχρηματοδότησης, για σημαντικά έργα μεταφορών.
Συνεργασίες για την υλοποίηση επενδύσεων σε τομείς – κλειδί, όπως είναι οι μεταφορές, ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η ενέργεια.

Στρατηγικές συμπράξεις σε θέματα αρμοδιότητας των Δήμων, όπως είναι η διαχείριση των απορριμμάτων, η αξιοποίηση της Δημοτικής ακίνητης περιουσίας, η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες.

Ανάπτυξη νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, για την άμεση εκτέλεση περιβαλλοντικών έργων και έργων οδοποιίας.

– Θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης, λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά και τουριστικών, βιοτεχνικών, βιομηχανικών και μεταποιητικών επιχειρήσεων.

– Δημιουργία ενιαίου ηλεκτρονικού χάρτη, με βάση το Κτηματολόγιο, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλες τις θεσμικά χαρακτηρισμένες ζώνες: δασικές και αρχαιολογικές εκτάσεις, προστατευόμενες περιοχές κ.λπ.

– Επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής της Δικαιοσύνης

– Διατήρηση των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας και σύνδεση του ύψους του κατώτατου μισθού με τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

– Ολοκληρωμένο πλαίσιο στήριξης για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις:

Ενθάρρυνση των επενδύσεων για την αξιοποίηση της καινοτομίας και την εστίαση σε εμπορεύσιμους τομείς, ενίσχυση της εξωστρέφειας και της δικτύωσης.

Δημιουργία δομών για την ενημέρωση και διάχυση των πληροφοριών στις ΜΜΕ και την υποστήριξη των αναπτυξιακών τους αναγκών.

Αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ σε προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας και ανάπτυξη ευέλικτων χρηματοδοτικών εργαλείων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες και τα μεγέθη της Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας.

Δημιουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Κίνητρα για την ανάπτυξη συνεργατικών επιχειρηματικών σχημάτων

Κατοχύρωση του Μακεδονικού Σήματος για τις 3.000 και πλέον ελληνικές επιχειρήσεις που το χρησιμοποιούν.

Αποφασιστικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τη μείωση του κόστους της ενέργειας και ειδικά των βιομηχανικών τιμολογίων.

Αξιοποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου και των Κοινοτικών Πόρων για την στήριξη επενδύσεων και δικτύων πώλησης και προβολής των επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό.

Βιώσιμο και δίκαιο Ασφαλιστικό Σύστημα

Σταδιακή ανάδειξη της προαιρετικής ιδιωτικής συνταξιοδοτικής ασφάλισης σε τρίτο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος και εισαγωγή της κεφαλαιοποιητικής χρηματοδότησης για ένα μέρος των συντάξεων.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στο 10%, προκειμένου να ευνοηθεί η άνοδος της καταγεγραμμένης απασχόλησης και η μείωση της ανεργίας. Η μείωση των εσόδων για τα ταμεία ανά υπόχρεο θα αντισταθμιστεί από την αντίστοιχη αύξηση του αριθμού των υπόχρεων εισφοράς.
Αναγνώριση της δαπάνης εργοδοτών, για προγράμματα ομαδικής ασφάλισης εργαζομένων.
Ανασχεδιασμός της πολιτικής κοινωνικών επιδομάτων με κριτήριο την καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας.

Αναβάθμιση του χρηματοδοτικού περιβάλλοντος

Εθνικός έλεγχος στην πορεία εξυγίανσης των συστημικών τραπεζών ώστε να διασφαλιστεί η πορεία ανάταξης τους προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Επιτάχυνση της διαδικασίας διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων

Αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων και πιστώσεων από το τραπεζικό σύστημα, καθώς και από εθνικά και ευρωπαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα, αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση εξαγωγικών κλάδων και επιχειρήσεων.

Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης, όπως είναι τα Επιχειρηματικά Κεφάλαια και η Συμμετοχική Χρηματοδότηση, με συγκεκριμένα κίνητρα για τις μικρές και μεσαίες επενδύσεις.

Αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ σε προγράμματα ενίσχυσης της ρευστότητας των επιχειρήσεων, με ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη υγιών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, που βρίσκονται σε δύσκολη θέση, λόγω της αδυναμίας να αντλήσουν κεφάλαια κίνησης και να αναχρηματοδοτήσουν το δανεισμό τους.

Ειδικά προγράμματα χρηματοδότησης για νεοφυείς και καινοτόμες επιχειρήσεις, καθώς και για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό

Πλήρης άρση των capital controls και κατάργηση των πρόσθετων βαρών που έχουν επιβληθεί στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές.

Αναμόρφωση του συστήματος Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Αύξηση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία, με ταυτόχρονη απελευθέρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο.

Διασφάλιση της αυτονομίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και πλήρης απαλλαγή τους από τον κομματικό εναγκαλισμό.

Εφαρμογή ανεξάρτητου και αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης όλων των φορέων της εκπαίδευσης και σύνδεση της χρηματοδότησής τους με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης

Συστηματική διασύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με τις ανάγκες της παραγωγής και της αγοράς εργασίας.

Στενότερη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.

Αναβάθμιση των προγραμμάτων κατάρτισης και επανακατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού, με προτεραιότητα στις νέες τεχνολογίες και ειδικότητες με υψηλή ζήτηση.

Αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με αξιοποίηση σύγχρονων θεσμών, όπως αυτός της Μαθητείας, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μετά από οκτώ δύσκολα χρόνια, η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να στηριχθεί ξανά στις δικές της δυνάμεις.

Το αν θα αφήσουμε οριστικά πίσω μας την κρίση, θα εξαρτηθεί κυρίως από τις αποφάσεις που θα ληφθούν και θα εφαρμοστούν από εμάς.

Μπορούμε να τα καταφέρουμε, αρκεί μαζί με τα μνημόνια να αφήσουμε πίσω και τη διχόνοια, την πόλωση και τις ανούσιες αντιπαραθέσεις και να κάνουμε, ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί, αυτό που απαιτούν οι περιστάσεις.

Η ευθύνη για το παρόν και το μέλλον του τόπου βρίσκεται πλέον στα χέρια μας.

“Αφορισμοί” της αντιπολίτευσης στον πρωθυπουργό χωρίς προτάσεις

Σφοδρή επίθεση στον πρωθυπουργό από την αντιπολίτευση με αφορμή τη σημερινή ομιλία του στο υπουργικό συμβούλιο....


Αντιμέτωπος με τα ομαδικά πυρά της αντιπολίτευσης είναι ο Αλέξης Τσίπρας μετά την ομιλία του στο νέο Υπουργικό Συμβούλιο: «Ο χρόνος του κ. Τσίπρα τελείωσε» ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Μαρία Σπυράκη. «Δεν μπορεί να περιμένουν τίποτε θετικό από εσάς οι πολίτες. Τελειώσατε» αναφέρει και η Φώφη Γεννηματά...

Μαρία Σπυράκη - ΝΔ «Ο χρόνος του κ. Τσίπρα τελείωσε»


Αναλυτικότερα, η κ. Σπυράκη ανέφερε: «Το θράσος του κ. Τσίπρα είναι πραγματικά απύθμενο. Ο πρωθυπουργός των φόρων, που διέλυσε τη μεσαία τάξη και φτωχοποίησε όλους τους Έλληνες, ο άνθρωπος που με τις ιδεοληψίες που γέμισε με ανασφάλεια τους πολίτες και βάζει σε κίνδυνο ακόμη και τα εθνικά συμφέροντα, ανέβασε άλλη μία παράσταση με τίτλο «από σήμερα παριστάνω ότι κυβερνώ». Τον ενημερώνουμε ότι το μόνο κοινό που έχει απομείνει να τον παρακολουθεί είναι οι υπουργοί του».

Φώφη Γεννματα - ΚΙΝΑΛ: «Δεν μπορεί να περιμένουν τίποτε θετικό από εσάς οι πολίτες. ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ»


«Ο κ. Τσίπρας, στο υπουργικό συμβούλιο σήμερα, ήταν πάλι αλλού. Για ποια προστασία των αδύναμων μιλάτε κ. Τσίπρα, όταν 35.000 παιδιά μένουν σήμερα εκτός βρεφονηπιακών σταθμών, όταν η καθημερινότητα των πολιτών επιδεινώνεται συνεχώς. Όσο για τις «αλλαγές» και τις «μεταρρυθμίσεις» σας μόνο σαν απειλή ακούγονται. Δεν μπορεί να περιμένουν τίποτε θετικό από εσάς οι πολίτες. ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ» ανέφερε σε δήλωσή της η Φώφη Γεννηματά.

KKE: «Οι πραγματικές διαβεβαιώσεις του κ. Τσίπρα δεν αφορούν τον λαό, αλλά τους εταίρους του σε ΕΕ, ΔΝΤ....»


«Οι πραγματικές διαβεβαιώσεις του κ. Τσίπρα δεν αφορούν τον λαό, αλλά τους εταίρους του σε ΕΕ, ΔΝΤ, όπως και την εγχώρια ολιγαρχία, που ζητάει από τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ μεγαλύτερη υπευθυνότητα στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής τη μεταμνημονική περίοδο. Γι’ αυτό εμφανίστηκε «βασιλικότερος του βασιλέως», αφού ο πραγματικός καβγάς του με τη ΝΔ αφορά στο ποιος είναι πιο ικανός να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, που τσακίζουν τα δικαιώματα των πολλών για τα κέρδη των λίγων» αναφέρει σχόλιο του ΚΚΕ για την ομιλία του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο.

«Όσο για τις εύλογες προσδοκίες του λαού, αυτές αφορούν την πραγματική βελτίωση της ζωής του, με ανάκτηση των απωλειών του και κατάργηση όλων των μνημονιακών νόμων. Δεν έχουν σχέση αυτές οι προσδοκίες με τα ψίχουλα, τη διατήρηση και ενίσχυση της εργασιακής ζούγκλας, που είναι οι όροι που θέτει το κεφάλαιο για τις επενδύσεις του» καταλήγει το σχόλιο του κόμματος.

Νίκος Μιχαλολιάκος - ΧΑ: Ο Αλ. Τσίπρας ψεύδεται χωρίς αιδώ όταν λέει ότι ο Ελληνικός Λαός βλέπει με... ελπίδα το μέλλον του


Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συνεχίζει να ψεύδεται ασυστόλως, ψεύδεται όταν λέει ότι πέρασε η εποχή της επιτροπείας αφού ως γνωστόν με δική του ευθύνη η πατρίδα μας είναι δέσμια των δανειστών έως το 2060!

Ψεύδεται χωρίς αιδώ όταν λέει ότι ο Ελληνικός Λαός βλέπει με... ελπίδα το μέλλον του! Τον διαψεύδουν όλες οι πολιτικές έρευνες, οι οποίες δείχνουν ότι οι Έλληνες στην συντριπτική τους πλειοψηφία βλέπουν με απαισιοδοξία τις ημέρες που έρχονται.

Όσο για την αναφορά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ότι ανησυχεί για την άνοδο του «ρατσισμού» και της «ακροδεξιάς», η ανησυχία του αυτή είναι και η μοναδική και μεγάλη ελπίδα του λαού για το μέλλον.

Δημήτρης Τσιόδρας - ΠΟΤΑΜΙ: «Ο κ. Τσίπρας απαγγέλλει το νέο προεκλογικό του πρόγραμμα...»


«Θα… θα… θα. Ο κ. Τσίπρας απαγγέλλει το νέο προεκλογικό του πρόγραμμα, που περιλαμβάνει υποσχέσεις για όλους. Όμως ο ίδιος και η κυβέρνησή του έχουν πια παρελθόν και όλοι ξέρουν την αξία όσων τάζει» σχολίασε ο εκπρόσωπος τύπου του Ποταμιού, Δημήτρης Τσιόδρας, την ομιλία του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο.

Ο κ. Τσιόδρας επισήμανε ακόμη ότι «στα 3,5 χρόνια των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αναπαράγονται όλες οι παθογένειες που κατονόμασε ο κ. Τσίπρας: Αλαζονεία, ψεύτικες υποσχέσεις, έλλειψη σχεδίου, πελατειακές σχέσεις, διαπλοκή. Θα συμφωνήσουμε ότι η κυβέρνηση δίνει εξετάσεις καθημερινά. Σε αυτές τις εξετάσεις αποτυγχάνει παταγωδώς, αφού ο μόνος δείκτης στον οποίο διακρίνεται είναι ο δείκτης ανικανότητας με δραματικές συνέπειες για τους πολίτες και τη χώρα».

Θανάσης Θεοχαρόπουλος - ΔΗΜΑΡ: «Ο κ. Τσίπρας στην ομιλία του έδωσε ρεσιτάλ πολιτικού αμοραλισμού»


«Ο κ. Τσίπρας σήμερα στην ομιλία του στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Υπουργικού Συμβουλίου έδωσε ρεσιτάλ πολιτικού αμοραλισμού», σχολίασε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, Θανάσης Θεοχαρόπουλος την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα.

«Ο πρωθυπουργός είπε ότι με τον κύκλο των μνημονίων έχει κλείσει ο κύκλος της επιτροπείας και της δημοσιονομικής προσαρμογής, ενώ έχει δεσμεύσει τη χώρα με την υπογραφή του σε σκληρή επιτροπεία και δυσβάσταχτα μέτρα για τα επόμενα χρόνια. Τα είδε όλα καλώς καμωμένα στην αγορά εργασίας ενώ επικρατεί καθεστώς απόλυτης εργασιακής ανασφάλειας. Μίλησε για την οικοδόμηση ενός νέου κοινωνικού κράτους την ώρα που η κυβέρνηση του αφήνει 35.000 παιδιά εκτός παιδικών σταθμών», δήλωσε ο κ. Θεοχαρόπουλος.

Προσέθεσε ότι ο κ. Τσίπρας «ξεπέρασε και τον εαυτό του όταν χαρακτήρισε κεντροδεξιούς τον εθνικολαϊκιστή Καμμένο και τους ΑΝΕΛ και έψαξε να βρει τι ενώνει υπουργούς «αριστερούς, οικολόγους, κεντροαριστερούς, κεντροδεξιούς» όπως είπε χαρακτηριστικά σε αυτήν την κυβέρνηση» και τόνισε: «Ας μην κουράζεται ο κ. Τσίπρας να απολογείται για την σύνθεση της κυβέρνησης του. Είναι φανερό ότι τους ενώνει η καρέκλα της εξουσίας χωρίς καμία προγραμματική και ιδεολογική συνοχή».

Και κατέληξε στη δήλωση του ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ: «Όσον αφορά στις προσδοκίες του ελληνικού λαού, στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Τσίπρας, πράγματι είναι μεγάλες για μία άλλη κυβέρνηση σε προοδευτική κατεύθυνση και αυτή η τελευταία σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει από την παρούσα κυβέρνηση αλλά από την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές και την αποφασιστική ενίσχυση του Κινήματος Αλλαγής.»

Ένωση Κεντρώων: «Ο κ. Τσίπρας με τις υποσχέσεις και τα ρουσφέτια προσπαθεί να κερδίσει λίγο ακόμη πολιτικό χρόνο»


«Σήμερα, ο κ. Τσίπρας, μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο, δεν ξέχασε τον παλιό «κακό» του εαυτό. Με τα «θα» και τα ψέματα κέρδισε την εξουσία, με τις υποσχέσεις και τα ρουσφέτια προσπαθεί να κερδίσει λίγο ακόμη πολιτικό χρόνο» σχολίασε, με ανακοίνωσή της, η Ένωση Κεντρώων την ομιλία του πρωθυπουργού.
«Ο λαός, όμως, δεν ξεχνά και θα τιμωρήσει αυστηρά αυτές τις πολιτικές πολύ σύντομα» πρόσθεσε.