Μετά τα Ίμια το Καστελόριζο;

Το σκηνικό της έντασης που έχει στηθεί από την Τουρκία νότια του Καστελόριζου τα τελευταία εικοσιτετράωρα ξυπνά μνήμες της βραδιάς των Ιμίων. Τότε που η χώρα χωρίς κόκκινες γραμμές και με άτολμη και ενδοτική πολιτική ηγεσία οδηγήθηκε σε διπλωματική και στρατιωτική ήττα...



του Γιάννη Ανδρουλιδάκη (*)

Το σκηνικό της έντασης που έχει στηθεί από την Τουρκία νότια του Καστελόριζου τα τελευταία εικοσιτετράωρα ξυπνά μνήμες της βραδιάς των Ιμίων. Τότε που η  χώρα χωρίς κόκκινες γραμμές και με άτολμη και ενδοτική πολιτική ηγεσία οδηγήθηκε σε διπλωματική και στρατιωτική ήττα.  Τότε που  σκοτώθηκαν  τρεις νέοι άνθρωποι που υπηρετούσαν στις ένοπλες δυνάμεις και  η Τουρκία πέτυχε  να γκριζάρει την περιοχή η οποία από τότε παραμένει έτσι. 
Το ευχαριστώ στους Αμερικανούς που ακούστηκε από τα χείλη του Έλληνα πρωθυπουργού κ Σημίτη εκείνο το βράδυ ολοκλήρωσε την ταπείνωση που ένιωσε ο ελληνικός λαός.
Ο προκλητικός τρόπος που κινείται  το Oruc Reis στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και η χλιαρή αντιμετώπισης του, δημιουργεί μόνο αρνητικές σκέψεις.  Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος μπαινοβγαίνει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα με ποντισμένα καλώδια ανενόχλητο. Οι δικαιολογίες ότι βρίσκεται στο άκρο της είναι αστείες. Όπως και   αντίδραση του ελληνικού ναυτικού που το καλεί κάθε λίγο και λιγάκι  να αποχωρήσει. Επιπλέον, γελοίο  ακούγεται  το επιχείρημα ότι ο θόρυβος που κάνουν τα πολεμικά πλοία εμποδίζει τις έρευνες του.   Προκύπτει πραγματικά ένα μεγάλο ερώτημα: υπάρχουν κόκκινες γραμμές; Αν ναι ποιες είναι αυτές;  Από επίσημα χείλη τονίζονταν πως αν τολμήσει να εισέλθει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα θα αντιμετωπιστεί με αποφασιστικό τρόπο. Φαίνεται ότι μάλλον οι κόκκινες γραμμές έπεσαν και συνεχώς μετατοπίζονται. Αυτή ,όμως, η υποχωρητικότητα δεν πρόκειται να οδηγήσει παρά σε μια ακόμη ήττα.
Μια ήττα που θα έχει θύμα αυτή τη φορά το Καστελόριζο. Δεν είναι τυχαίο ότι στη συμφωνία  που έγινε με την Αίγυπτο δε συμπεριλαμβάνεται. Ούτε είναι σύμπτωση πως εδώ και καιρό διάφοροι παίζοντας τον ρόλο του πολιτικού λαγού  μιλούν για απομακρυσμένο νησί, σαν να μην είναι το Καστελόριζο Ελλάδα, για μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις της χώρας μας , για πιθανότητα να χάσουμε την ΑΟΖ του νησιού αυτού , αν καταφύγουμε στη Χάγη κ.α. Με δυο λόγια χρησιμοποιούν το Καστελόριζο σαν διαπραγματευτικό χαρτί για μια πιθανή υποχώρηση της Τουρκίας  στο  τουρκολιβυκό μνημόνιο και μας προετοιμάζουν για την πιθανότητα ενός ακόμη  διπλωματικού  χαστουκιού.
Αυτό φάνηκε καθαρά και από τις άνευρες και  ανεμικές αντιδράσεις  της  Ευρώπης και της  ΑμερικήςΑμφισβητούμενη περιοχή χαρακτηρίστηκε  η ΑΟΖ νότια του νησιού από τις ΗΠΑ  και σε συνετό  διάλογο προτρέπει η Γερμανία και νίπτει τάς χείρας. Οι διπλωματικές παρεμβάσεις έχουν ένα στόχο: να σύρουν την Ελλάδα σε έναν διάλογο με ανοιχτή ατζέντα πάνω , αν όχι σε όλα, στα περισσότερα και σοβαρότερα θέματα που θέτει η Τουρκία. Η ελληνική κυβέρνηση θα υποχωρήσει ή θα επιμείνει στην γραμμή ότι το μόνο πρόβλημα για το οποίο μπορεί να συζητήσουμε είναι το θέμα της υφαλοκρηπίδας; Θα  ακολουθήσει τη  γραμμή ότι τα νησιά έχουν δική τους ΑΟΖ ή θα δεχτεί τη μειωμένη επήρεια  νησιών, όπως το Καστελόριζο; Η χώρα θα δείξει αποφασιστικότητα τόσο σε διπλωματικό όσο και σε στρατιωτικό πεδίο , αν χρειαστεί, ή έχει αναλάβει άλλες δεσμεύσεις μετά τη μεσολάβηση και τις παραινέσεις της Γερμανίας , της Αμερικής και άλλων χωρών, οι οποίες έχουν συμφέροντα από την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων που βρίσκονται στη νοτιοανατολική Μεσόγειο; Θα ισχύσει επιτέλους το διεθνές δίκαιο ή για μια ακόμη φορά θα θυσιαστεί στο βωμό των οικονομικών και πολιτικών σκοπιμοτήτων;
Η Τουρκία βγάζοντας το ερευνητικό της σκάφος στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και ποντίζοντας καλώδια έκανε για μια ακόμη φορά επίδειξη δύναμης και αμφισβήτησε εμπράκτως τα δικαιώματα μας στην περιοχή. Η κυβερνητική ρητορική  για την  αποφασιστικότητα της ελληνικής πλευράς δίνει και παίρνει,  στην ουσία, όμως, δε γίνεται τίποτα. Οι Τούρκοι έχουν προαναγγείλει έρευνες και νότια της Καρπάθου σε λίγο καιρό αμφισβητώντας ευθέως και το ελληνοαιγυπτιακό σύμφωνο για τις ΑΟΖ. Αν συμβεί αυτό, η  κυβέρνηση έχει, ίσως, μια τελευταία ευκαιρία, γιατί μέχρι τώρα δεν το έχει κάνει,  να αποδείξει πώς εννοεί στην πράξη  την αποφασιστικότητα. Διαφορετικά η ήττα στο Καστελόριζο και αλλού θα είναι ασήκωτη για τον ελληνικό λαό ,ο οποίος νιώθει ήδη την περηφάνια του βαρύτατα τραυματισμένη.   
                                                           ________________
(*) Ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης είναι εκπαιδευτικός στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

ΚΟΡΟΝΟΪΌΣ: Ανακοίνωση νέων μέτρων από Χαρδαλιά - Τοποθέτηση Μητσοτάκη στη σύσκεψη του Μαξίμου

Τα νέα μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση στην μάχη να περιοριστεί ο κορονοϊός ανακοίνωσε το σήμερα, μεσημέρι της Παρασκευής, 14.08.2020, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς.




Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, ανακοίνωσε σήμερα, Παρασκευή 14/8, τα νέα μέτρα της κυβέρνησης στο πλαίσιο της περαιτέρω αποτροπής της εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα μας.
Από την έναρξη της πανδημίας στις 25 Φεβρουαρίου μέχρι τις 9 Αυγούστου έχουν καταγραφεί στη χώρα μας 5.623 κρούσματα, εκ των οποίων τα 1.424 είναι σήμερα ενεργά. 1.146 συνάνθρωποί μας πήραν εξιτήριο από νοσοκομεία και 2.839 ανάρρωσαν κατ’ οίκον, ενώ μέχρι σήμερα 214, δυστυχώς, δεν τα κατάφεραν.
Την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν 961 επιπλέον ενεργά κρούσματα, ο αριθμός τους, δηλαδή, διπλασιάστηκε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Γεγονός που δείχνει πόσο σημαντική είναι η τήρηση των μέτρων, προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του ιού. Γιατί, όπως λέμε διαρκώς, για να είναι αποτελεσματικά τα μέτρα πρέπει να εφαρμόζονται από όλους, χωρίς εξαιρέσεις.
Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή, από την αρχή της πανδημίας, παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις και προσαρμόζει τη στρατηγική της στα νέα δεδομένα. Πάντα όμως, σε συνεννόηση με τους ειδικούς και με γνώμονα την προάσπιση της δημόσιας υγείας. Για αυτό και τις τελευταίες ημέρες προχώρησε στη λήψη επιπλέον μέτρων, προκειμένου να ανακοπεί η αυξητική τάση των κρουσμάτων.
  • Ειδικότερα από τις 17 Αυγούστου είναι υποχρεωτική για την είσοδο στη χώρα η προσκόμιση αρνητικού μοριακού τεστ (PCR test), που θα έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν, για όσους ταξιδεύουν με πτήσεις από τη Σουηδία, την Τσεχία, το Βέλγιο, την Ισπανία και την Ολλανδία - χώρες όπου διαφαίνεται από τα στοιχεία των στοχευμένων δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου, μια αυξητική τάση των κρουσμάτων. Η τάση αυτή μάλιστα επιβεβαιώνεται και από τα δημόσια δεδομένα στην περίπτωση της Τσεχίας, του Βελγίου και της Ισπανίας.
  • Από τις 12 Αυγούστου είναι υποχρεωμένοι να προσκομίζουν αρνητικό μοριακό τεστ, προκειμένου να μπουν στη χώρα και οι επισκέπτες από τη Μάλτα, λόγω του αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου που παρατηρείται στη χώρα αυτή.
  • Επιπλέον, από τις 16 Αυγούστου ο αριθμός των εισερχομένων από το συνοριακό σταθμό Κακαβιάς περιορίζεται στα 750 άτομα την ημέρα - θα μπορούν δηλαδή να συμπληρώσουν το PLF και να πάρουν QR code μόνο οι πρώτοι 750 που θα κάνουν τη διαδικασία.
  • Επιπρόσθετα, από τις 16 Αυγούστου υπάρχει και υποχρέωση 7ημερης απομόνωσης κατ’ οίκον για όλους τους εισερχόμενους από Αλβανία. Στο σημείο αυτό να διευκρινίσουμε ότι η υποχρέωση για αρνητικό τεστ τόσο στα χερσαία σύνορα όσο και στα αεροδρόμια, δεν ισχύει για παιδιά μέχρι 10 ετών. Άρα, παιδιά που έχουν γεννηθεί από το 2011 και μετά δεν χρειάζεται να έχουν αρνητικό μοριακό τεστ για να εισέλθουν στη χώρα.
Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών δείχνει διασπορά σε τουριστικές περιοχές και αφορούν κυρίως στις νεότερες ηλικίες.
Το έχουμε πει ξανά δίπλα σε κάθε μέλος της χώρας να υπάρχει κι ένας αστυνομικός. Πρέπει να δείξουμε ευθύνη όλοι μας και ιδίως οι νέοι άνθρωποι σε αυτή την έναρξη του δεύτερου κύματος του κορονοιου.
  • Από σήμερα έως τις 24/8 μειώνεται το όριο συναθροίσεων στα 50 άτομα σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό βάρος
Επιπλέον, από σήμερα 14 Αυγούστου και μέχρι τις 24 Αυγούστου απαγορεύεται η λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί:
  • στις Περιφέρειες Κρήτης και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  • στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Λάρισας και Κέρκυρας και
  • στους Δήμους Μυκόνου, Πάρου, Σαντορίνης, Βόλου, Κατερίνης, Ρόδου, Αντιπάρου, Ζακύνθου και Κω.
Η απόφαση αυτή περιλαμβάνει δραστηριότητες:
α. υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/ΚΑΔ 56.10,
β. παροχής ποτών/ΚΑΔ 56.30,
γ. τροφοδοσίας για εκδηλώσεις (catering)/ΚΑΔ 56.21,
δ. εκμετάλλευσης κτήματος για τη διενέργεια εκδηλώσεων (γάμων και συναφών)/ΚΑΔ 93.29.11.03 και
ε. διοργάνωσης ψυχαγωγικών εκδηλώσεων (γάμων και συναφών)/ΚΑΔ 93.29.19.01.
Του περιορισμού εξαιρούνται οι υπηρεσίες delivery και take away, χωρίς πώληση αλκοόλ.
Σε περίπτωση παράβασης, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση δεύτερης παράβασης αναστολή λειτουργίας για 20 ημέρες.
Τα νέα μέτρα προφανώς και θα ελέγχονται ως προς την εφαρμογή τους, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα υφιστάμενα. Όχι με διωκτική, τιμωρητική ή άλλη διάθεση, αλλά γιατί μόνο με τη συνεπή εφαρμογή των μέτρων θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τα χειρότερα. Οι έλεγχοι θα ενταθούν τα επόμενα 24ωρα.
Από την 1 Ιουλίου έως και τις 9 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν από τους αρμόδιους φορείς 69.913 έλεγχοι, καταγράφηκαν 3.493 παραβάσεις (ποσοστό 5%) και επιβλήθηκαν 3.822 πρόστιμα συνολικού ύψους 1.515.500 ευρώ, καθώς και διοικητικές κυρώσεις αναστολής λειτουργίας 1.815 ημερών συνολικά.

Τι είπε νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Αναλυτικά, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

«Θα κάνουμε στη συνέχεια μια συζήτηση, θα ανακοινώσει ο Νίκος Χαρδαλιάς μια σειρά μέτρων τα οποία θα συμφωνήσουμε στη σημερινή μας τηλεδιάσκεψη. Εγώ θέλω να σταθώ σε μια πτυχή η οποία με προβληματίζει ιδιαίτερα, και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι έχουμε σήμερα ενδείξεις για διασπορά του ιού σε μία σειρά από τουριστικούς προορισμούς.

Γνωρίζουμε, επίσης, ότι η διασπορά αυτή του ιού αφορά πολύ νεότερες ηλικίες. Και γνωρίζουμε, επίσης, ότι οι άνθρωποι αυτοί τις επόμενες ημέρες, τις επόμενες εβδομάδες, θα επιστρέψουν από τους τουριστικούς προορισμούς στους μόνιμους τόπους κατοικίας τους στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Είναι πάρα πάρα πολύ σημαντικό να αναληφθεί από τους ίδιους η ευθύνη να προστατέψουν, όχι μόνο τους εαυτούς τους, αλλά κυρίως τους αγαπημένους τους, τους γονείς τους, τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Κατά συνέπεια, η σύσταση θα είναι πάρα πολύ αυστηρή. Όποιος επιστρέφει από τουριστικό προορισμό για μία εβδομάδα να φροντίζει να προσέχει. Τι σημαίνει να προσέχει; Να φοράει μάσκα όπου μπορεί και σίγουρα να κρατιέται σε απόσταση από τους πιο ευάλωτους, τους ηλικιωμένους ανθρώπους που μπορεί να έχει στο σπίτι. Αν συγκατοικεί με ανθρώπους από τους οποίους δεν μπορεί να πάρει φυσική απόσταση να φοράει μάσκα και τουλάχιστον για μια εβδομάδα -μέχρι που να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι δεν επιστρέφει με τον ιό στα αστικά κέντρα- να προστατεύσουμε αυτούς τους οποίους θέλουμε να φροντίζουμε περισσότερο.

Θα υπάρχει αντίστοιχη προσπάθεια από την κυβέρνηση μέσα από κάποια σποτ τα οποία θα προετοιμαστούν, να τονίσουμε ακριβώς αυτό το ζήτημα, αλλά πέρα των συμπληρωματικών μέτρων που θα ανακοινώσουμε σήμερα θα πρέπει για ακόμα μία φορά να σταθούμε στη σημασία της ατομικής ευθύνης.

Δεν γίνεται να έχουμε έναν αστυνομικό και έναν λιμενικό δίπλα σε κάθε συμπολίτη μας. Βεβαίως υπάρχουν περιοριστικά μέτρα. Βεβαίως υπάρχουν κυρώσεις. Αλλά αν θέλουμε πραγματικά να σταματήσουμε εν τη γενέσει του αυτό το δεύτερο κύμα -το οποίο φαίνεται να εκδηλώνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου- και να μην αναγκαστούμε να πάρουμε πιο δραστικά μέτρα τα οποία αναμφισβήτητα θα έχουν οικονομικές επιπτώσεις, πρέπει τώρα όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας.

Εμείς ως πολιτεία θα το κάνουμε. Θα το κάνουμε πολύ οργανωμένα, όπως το έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, ακούγοντας πάντα τις υποδείξεις των ειδικών και μη διστάζοντας να παίρνουμε μέτρα και νωρίτερα παρά αργότερα.

Αλλά, ειδικά, θέλω να κάνω ειδική έκκληση στους νέους μας, στα νέα παιδιά. Έχω και εγώ παιδιά σε αυτή την ηλικία, 17, 23 και 22, γνωρίζω την ανεμελιά της ηλικίας. Αλλά παρακαλώ, έκκληση: Προσοχή, προσέξτε τους εαυτούς σας, δεν είστε άτρωτοι, και κυρίως αυτοί που δεν είναι άτρωτοι είναι οι γονείς σας και οι παππούδες και οι γιαγιάδες σας.

Επομένως, δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω αυτή την έκκληση, ειδικά στα νέα παιδιά, ώστε να μην βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να πάρουμε πιο δραστικά μέτρα από αυτά που θέλουμε, τα οποία αναμφισβήτητα θα έχουν οικονομικές επιπτώσεις».



Τουρκία: “Καταβαράθρωση τουρκικής λίρας… όλοι αγοράζουν δολάρια”

Η γερμανική εφημερίδα ΤΑΖ σε άρθρο της αναφέρεται στις δυσκολίες της τουρκικής οικονομίας και στην καταβαράθρωση της τουρκικής λίρας και στις αιτίες που την προκαλούν....




Το άρθρο της γερμανικής εφημερίδας TAZ αναφέρεται στις δυσκολίες της τουρκικής οικονομίας και την καταβαράθρωση της τουρκικής λίρας. Οι λόγοι αυτής της εξέλιξης οφείλονται, κατά τον αρθρογράφο, μεσοπρόθεσμα στις νέες εντάσεις με  Ελλάδα στην ανατολική Μεσόγειο. «Αλλά ο βασικός λόγος είναι ότι το επιτόκιο των 8,5% είναι μικρότερο από τον πληθωρισμό ύψους 12%, άρα για την τουρκική λίρα το επιτόκιο είναι αρνητικό» σημειώνει ο αρθρογράφος.

«Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι μετατρέπουν τα χρήματά τους σε δολάρια, ευρώ ή ακόμη αγοράζουν χρυσό και ξένοι επενδυτές ελαφρώνουν τα χαρτοφυλάκιά τους από την τουρκική λίρα. Αυτή η πολιτική επιτοκίων οφείλεται στον πρόεδρο Ερντογάν, ο οποίος επιμένει στα χαμηλά επιτόκια για να δανείζεται ο κόσμος και να τονωθεί η κατανάλωση. Και για να το επιτύχει, επί χρόνια άσκησε πιέσεις στην Τουρκική Κεντρική Τράπεζα.

Όταν ο διοικητής
της Τουρκικής Κεντρικής Τράπεζας, Μουράτ Τσετίνκαγια, πριν από ένα χρόνο, αρνήθηκε να μειώσει τα επιτόκια, ο Ερντογάν τον απέλυσε και τον αντικατέστησε με τον πρόθυμο Μουράτ Ουζάλ, ο οποίος όμως τους τελευταίους 12 μήνες μείωσε τα επιτόκια από πάνω από 20% στα 8,5%». 

Ο Γερμανός αρθρογράφος υπογραμμίζει ακόμα ότι η κριτική σε βάρος του υπουργού Οικονομικών και γαμπρού του Ερντογάν, Μπεράτ Αλμπαϊράκ. είναι τόσο ηχηρή που μέσα στο κυβερνών κόμμα δημιουργήθηκε ομάδα στήριξης του υπουργού στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, ενώ πρόεδροι διαφόρων οικονομικών επιμελητηρίων αναγκάστηκαν να δηλώσουν δημόσια τη στήριξή τους στο πρόσωπο του Αλμπαϊράκ.

"Τρύπα" στον προϋπολογισμό του 2020 - Έλλειμμα 8,199 δισ € το πρώτο επτάμηνο Ιανουάριου-Ιούλιου

Τεράστια "τρύπα" - έλλειμμα ύψους 8,199 δισ. ευρώ παρουσίασε ο Προυπολογισμός στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,166 δισ. ευρώ αποτυπώνοντας στα δημοσιονομικά μεγέθη τις επιπτώσεις απο τον κορονοϊό...

 
Πρωτογενές έλλειμμα ύψους 8,199 δισ. ευρώ παρουσίασε ο Προυπολογισμός στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,166 δισ. ευρώ αποτυπώνοντας στα δημοσιονομικά μεγέθη τις επιπτώσεις απο την πανδημία. Αυτό προκύπτει απο τα στοιχεία για την πορεία των μεγεθών του προυπολογισμού στο επτάμηνο, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μείωση των εσόδων απο φόρους που καταγράφεται τον Ιούνιο είναι μικρότερη σε σχεση με τις μειώσεις των δύο προηγούμενων μηνών.

Σε δηλωσή του για την πορεία των μεγεθών του προυπολογισμού ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης αναφέρει ότι «τα στοιχεία του προσωρινού Δελτίου Εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού του Ιουλίου 2020, που δημοσιεύονται σήμερα, δείχνουν μια μείωση των εσόδων από φόρους κατά 15% σε σχέση με τις προβλέψεις του - προ κορονοϊού - προϋπολογισμού.

Η μείωση αυτή είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις μειώσεις των δύο προηγουμένων μηνών (Ιούνιος -16,9%, Μάιος -35,5%), όπου καταγράφηκε η επίπτωση του lockdown και των εκτεταμένων αναστολών φορολογικών υποχρεώσεων. Τα έσοδα του Ιουλίου επηρεάστηκαν αρνητικά από την χρονική παράταση που δόθηκε για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος, μέχρι τις 28 Αυγούστου, καθώς και από τις δευτερογενείς επιπτώσεις της παγκόσμιας πανδημίας μέσω της βαθιάς ύφεσης που επιφέρει στον τουρισμό»
.

Όπως αναφέρει στη δηλωσή ο κ. Σκυλακάκης «η παγκόσμια πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει πολύ σημαντικά τα δημόσια έσοδα, μέσω του τουρισμού και των εξαγωγών, μέχρι, κατ' ελάχιστον, τον Οκτώβριο - Νοέμβριο του 2020. Στο ενδιάμεσο διάστημα θα εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία σημαντικοί ευρωπαϊκοί πόροι μέσω του προγράμματος SURE και των συνδεδεμένων με τον COVID 19 δαπανών ΕΣΠΑ, που αρχίζουν να εισπράττονται εντός του μηνός Αυγούστου. Η επεκτατική δημοσιονομική πολιτική σε ολόκληρη την Ευρώπη και στην Ελλάδα, αποτελεί βασικό εργαλείο αντιμετώπισης των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, μέσω των αναβολών των φορολογικών υποχρεώσεων και των δαπανών ενίσχυσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Θεμέλιος λίθος της η εμπιστοσύνη σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, που αντανακλάται στις εκθέσεις των ευρωπαϊκών θεσμών και στα ιστορικά χαμηλά επιτόκια των ελληνικών ομολόγων».

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, την περίοδο του Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού (γενική κυβένρηση) ύψους 11,651 δισ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 2,086 δισ. ευρώ που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα του 2020 στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2020. Το πρωτογενές αποτέλεσμα το επτάμηνο διαμορφώθηκε σε έλλειμμα ύψους 8,199 δισ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 1,763 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 23,106 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 4,966 δισ. ευρώ ή 17,7% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2020, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην μείωση της οικονομικής δραστηριότητας λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Επιπρόσθετα, εκκρεμεί η καταχώριση ποσού 185 εκατ. ευρώ περίπου (30 εκατ. ευρώ για τον Απρίλιο 2020, 49 εκατ. ευρώ για τον Μάιο 2020 και 106 εκατ. ευρώ περίπου για τον Ιούνιο 2020) στους Αναλυτικούς Λογαριασμούς Εσόδων (ΑΛΕ) και συγκεκριμένα στην κατηγορία «Φόροι». Το ποσό αυτο θα εμφανιστεί στους ορθούς ΑΛΕ μετά την επίλυση του υφιστάμενου τεχνικού προβλήματος όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών.

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 25,940 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,479 δισ. ευρώ ή 14,7% έναντι του στόχου.

Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 22,678 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 3,570 δισ. ευρώ ή 13,6% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2020. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις επικαιροποιημένες εκτιμήσεις για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας το οποίο κατατέθηκε στην Ε.Ε. στις 30 Απριλίου 2020 και οι οποίες περιέχουν τις επιπτώσεις των μέτρων για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης και λαμβανομένου υπόψη του ποσού των 185 εκατ. ευρώ, του οποίου η καταχώριση εκκρεμεί, τα έσοδα από φόρους είναι αυξημένα κατά περίπου 42 εκατ. ευρώ, παρά την χρονική παράταση που δόθηκε για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος, μέχρι τις 28 Αυγούστου.

Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου διευκρινίζει το υπουργείο Οικονομικών.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 2,835 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 488 εκατ. ευρώ από το στόχο (2,347 δισ. ευρώ). Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1,684 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 523 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ειδικότερα, τον Ιούλιο 2020 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4,110 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 1,063 δισ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,683 δισ. ευρώ, μειωμένα έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 984 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4,416 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 777 εκατ. ευρώ ή 15% έναντι του μηνιαίου στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2020. Ωστόσο, σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες μηνιαίες εκτιμήσεις που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας τα έσοδα από φόρους είναι μειωμένα για το μήνα Ιούλιο 2020 κατά 333 εκατ. ευρώ, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην παράταση που δόθηκε μέχρι τις 28 Αυγούστου για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος.

Οι επιστροφές εσόδων του Ιουλίου 2020 ανήλθαν σε 573 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 79 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (494 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 37 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 173 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 ανήλθαν στα 34,757 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 4,599 δισ. ευρώ έναντι του στόχου (30,158 δισ. ευρώ). Οι κυριότερες αιτίες της εμφανιζόμενης απόκλισης είναι: 


  • α) η δαπάνη αποζημίωσης ειδικού σκοπού λόγω της πανδημίας του COVID-19 ύψους περίπου 1,118 δισ. ευρώ (μισθωτών και επιστημόνων), η οποία πληρώθηκε από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (κατηγορία μεταβιβάσεων),

  • β) η δαπάνη ενίσχυσης επιχειρήσεων με την μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής ύψους περίπου 864 εκατ. ευρώ , η οποία πληρώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών (κατηγορία μεταβιβάσεων),

  • γ) η δαπάνη έκτακτης επιχορήγησης προς τον ΕΦΚΑ και τον ΕΟΠΥΥ για την κάλυψη υστέρησης εσόδων από τις μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές λόγω της πανδημίας, ύψους 262 και 263 εκατ. ευρώ αντίστοιχα,

  • δ) οι αυξημένες εκροές του ΠΔΕ κατά 2,293 δισ. ευρώ κυρίως λόγω των δαπανών για την αποζημίωση ειδικού σκοπού επιχειρήσεων και αυτοαπασχολούμενων, για την επιδότηση τόκων δανείων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, για το μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής επιχειρήσεων και για την σύσταση ταμείου εγγυοδοσίας επιχειρήσεων λόγω της πανδημίας του COVID-19 και

  • ε) οι αυξημένες πληρωμές για τόκους κατά 207 εκατ. ευρώ.

Με αντίρροπο χαρακτήρα κινήθηκε η υποεκτέλεση σε άλλες μείζονες κατηγορίες δαπανών, οι οποίες τροφοδοτήθηκαν με ανάλωση μέρους του αποθεματικού αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου - Ιουλίου 2020 παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 κατά 4,3 δισ. ευρώ, με την μεγαλύτερη αύξηση στο σκέλος του ΠΔΕ, το οποίο παρουσίασε αυξημένη δαπάνη κατά 3,122 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κυρίως λόγω των προαναφερόμενων αιτιών.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιουλίου 2020 ανήλθαν στα 6,530 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 1,896 δισ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της εφαρμογής των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19.

πηγή: ΑΠΕ

Γερμανία: Τακτική 'ισορροπιών" έναντι Αθήνας και Άγκυρας

Το Βερολίνο επαναλαμβάνει την έκκληση προς Ελλάδα και Τουρκία να αρχίσουν διάλογο για τα επίμαχα ζητήματα. Ζητά και από τις δύο πλευρές να αποφεύγουν κάθε μέτρο που θα προκαλούσε κλιμάκωση.



Η Γερμανία θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για την αποκλιμάκωση της νέας έντασης που επικρατεί στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας μετά την είσοδο του τουρκικού ερευνητικού σκάφους Oruc Reis στην ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ). Σε αντίθεση όμως με τη δράση που είχε αναπτύξει πριν τρεις εβδομάδες για να αποφευχθεί τότε θερμό επεισόδιο, αυτή τη φορά το Βερολίνο επιδεικνύει συγκρατημένη στάση αναφορικά με την παροχή στήριξης προς την Ελλάδα. Όχι μόνο οι δραστηριότητες του τουρκικού ερευνητικού πλοίου Oruc Reis στην ελληνική ΑΟΖ, αλλά και προηγουμένως η επιλογή της χρονικής στιγμής για την υπογραφή της συμφωνίας Ελλάδας-Αιγύπτου για την οριοθέτηση των ΑΟΖ δυσκόλεψαν το διαμεσολαβητικό ρόλο που είχε αναλάβει η Γερμανία μετά από παράκληση της Αθήνας και της Άγκυρας.

Καμία εκτίμηση αν η είναι νόμιμο το Oruc Reis


Στην καθιερωμένη ενημέρωση των δημοσιογράφων την Τετάρτη απαντώντας σε ερώτηση της DW κατά πόσον η γερμανική κυβέρνηση θεωρεί επικίνδυνή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ απάντησε: «Η γερμανική κυβέρνηση παρακολουθεί γεμάτη ανησυχία την αύξηση της έντασης στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.» «Κεντρικό αίτημα» της Γερμανίας είναι «οι εμπλεκόμενοι να μπουν σε απευθείας διάλογο για τα επίμαχα ζητήματα που τους χωρίζουν αναφορικά με το Δίκαιο της Θάλασσας.» Παράλληλα ο κ Ζάιμπερτ έκανε έκκληση στην Αθήνα και την Αγκυρα «να αποφύγουν κάθε περαιτέρω κλιμάκωση.»

Σε παρόμοιες δηλώσεις προέβη και ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Κρίστοφερ Μπούργκερ. «Παρακολουθούμε τις εξελίξεις με ανησυχία και θεωρούμε ότι το τουρκικό μέτρο δεν συμβάλλει στην αποκλιμάκωση», τόνισε για να κάνει στη συνέχεια έκκληση στις δύο πλευρές να επιλύσουν μέσω του διαλόγου τις διαφορές τους, ειδικά εκείνες που είναι νομικής φύσεως. Απαντώντας σε ερώτηση της DW αν οι δραστηριότητες του τουρκικού ερευνητικού πλοίου Oruc Reis τις τελευταίες ημέρες είναι συμβατές με το Διεθνές Δίκαιο, ο κ. Μπούργκερ δήλωσε ότι δεν μπορεί να προβεί σε νομική αξιολόγηση επειδή του λείπουν οι αναγκαίες πληροφορίες.


Δεν ενημέρωσε η Αθήνα


«Κακοδιάθετο» είναι το Βερολίνο σε ό,τι αφορά τη σύμβαση Αθήνας-Καΐρου για την οριοθέτηση της ΑΟΖ των δύο χωρών. «Η γερμανική κυβέρνηση έλαβε υπόψη τη σύμβαση Ελλάδας-Αιγύπτου», αρκέστηκε να δηλώσει ο κ. Ζάιμπερτ απαντώντας σε ερώτηση της DW. «Περισσότερες πληροφορίες δεν έχω να σας δώσω». Ο δε εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Κρίστοφερ Μπούργκερ απέφυγε να προβεί σε αξιολόγηση της σύμβασης, επειδή, όπως δήλωσε, δεν του είναι γνωστό το περιεχόμενό της.

Πηγή, πάντως, του γερμανικού Υπουργείου Εξωτερικών επιβεβαίωσε στη DW πως ως την περασμένη Πέμπτη που υπεγράφη στο Κάιρο η ελληνοαιγυπτιακή σύμβαση δεν είχε την παραμικρή ενημέρωση από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης. Ερωτηθείσα ή ίδια πηγή αν ευσταθεί η είδηση της τουρκικής εφημερίδας Μιλιέτ ότι η Αθήνα και η Άγκυρα είχαν συμφωνήσει να ανακοινώσουν την περασμένη Παρασκευή την έναρξη διαπραγματεύσεων απάντησε: «δεν μπορώ να απαντήσω». Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι δεν το διέψευσε.

πηγή: DW

Νέες “προδοσίες” επί θύραις. Με ελικόπτερο θα φύγουν από την χώρα!

Το ερώτημα είναι που πήγαν οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών της κυβέρνησης ότι θα έκαναν το “καθήκον” τους σε περίπτωση παραβίασης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και ότι θα έπρατταν αυτό που “πρέπει“, αν παραβιάζετο η ελληνική υφαλοκρηπίδα. Ποιο ήταν το καθήκον τους; Να παρακολουθούν ως παρατηρητές το τουρκικό ερευνητικό πλοίο και τα τουρκικά πολεμικά που το συνοδεύουν και το προστατεύουν;



 
του Παναγιώτη Λαφαζάνη (*)

Όσο περνάνε οι μέρες με το Oruc Reis να οργιάζει ανενόχλητο, με τη “συνοδεία” μάλιστα και την “παρακολούθηση” ελληνικών πολεμικών πλοίων και τις επευφημίες των Τούρκων αξιωματούχων για τα “ανδραγαθήματα” του, ο εξευτελισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη της κυβέρνησης του αλλά δυστυχώς και της στρατιωτικής ηγεσίας, γίνεται τέλειος.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι: έχουμε κυβέρνηση στη χώρα που υπερασπίζεται την αξιοπρέπεια και τα κυριαρχικά της δικαιώματα  ή γραφείο ατελέσφορων παραπόνων προς Ε.Ε και ΗΠΑ, τις οποίες  Ε.Ε και ΗΠΑ κάποιοι εξακολουθούν στην χώρα μας, παρά την απαράδεκτη στάση τους, να τις ονομάζουν συμμάχους. Για το ΝΑΤΟ, βέβαια, ούτε λόγος αφού ανοιχτά παίζει το ρόλο του Δούρειου Ίππου σε βάρος της χώρας μας.

Δεν είναι, όμως, μόνο η κυβέρνηση που εξευτελίζεται. Διασύρεται και χλευάζεται μαζί της και όλη η καθεστωτική αναξιόπιστη αντιπολίτευση της χώρας (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ κ.λ.π), της οποίας οι ασυνάρτητες τοποθετήσεις πλέουν σε πελάγη ασάφειας, αντιφάσεων και αοριστίας.
Την ίδια ώρα αυτογελοιοποιείται και μια ατέλειωτη σειρά αναλυτών και διεθνολόγων, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων, που με επιχειρήματα για γέλια και για κλάματα προσπαθούν να δικαιολογήσουν την κυβέρνηση και την απραξία του πολιτικού κατεστημένου απέναντι στην “πολεμικήεπίθεση που δέχεται η χώρα μας από την πλευρά της Τουρκίας και η οποία παραβιάζει κάθε ίχνος διεθνούς νομιμότητας στο όνομα των νεοθωμανικών αυτοκρατορικών φιλοδοξιών της τελευταίας.

Μετά την “προδοσία” της Κύπρου, τον διπλό Αττίλα, που γίνεται τρίτος στις μέρες μας και τη συνεχιζόμενη τουρκική κατοχή του βόρειου τμήματος της Μεγαλονήσου. Μετά το προδοτικό Πρωτόκολλο της Βέρνης του 1976, που “ουδετεροποίησε” τα θαλάσσια δικαιώματα σε όλο το Αιγαίο. Μετά την απαράδεκτη συμφωνία στον Αστέρα της Βουλιαγμένης το 1987, η οποία επιβεβαίωσε το προδοτικό Πρωτόκολλο της Βέρνης και την “ρευστοποίηση” του Αιγαίου. Μετά την “γκριζοποίηση” των Ιμίων το 1996, την οποία ακολούθησε η “γκριζοποίηση” από πλευράς Τουρκίας εκατοντάδων βράχων, βραχονησίδων και νησιών στο Αιγαίο. Μετά και την “προδοτική” συμφωνία της Μαδρίτης το 1997, η οποία, προς διεθνή έκπληξη, αναγνώρισε ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο. Μετά το τουρκικό casus belli που προηγήθηκε σε βάρος της χώρας μας, το 1995. Μετά και το κατάπτυστο πρόσφατο Τουρκολυβικό μνημόνιο, η Ελλάδα πάει να υποστεί αυτήν την περίοδο άλλη μια οδυνηρή “ήττα” με το “γκριζάρισμα” από πλευράς της Τουρκίας και των θαλάσσιων δικαιωμάτων της χώρας μας στο Ανατολικό Αιγαίο.

Το ερώτημα είναι που πήγαν οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών της κυβέρνησης ότι θα έκαναν το “καθήκον” τους σε περίπτωση παραβίασης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και ότι θα έπρατταν αυτό που “πρέπει“, αν παραβιάζετο η ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Ποιο ήταν το καθήκον τους; Να παρακολουθούν ως παρατηρητές το τουρκικό ερευνητικό πλοίο και τα τουρκικά πολεμικά που το συνοδεύουν και το προστατεύουν;

Που πήγαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου ότι η Ελλάδα δεν παρακολουθεί τα γεγονότα αλλά δείχνει και τα δόντια της;

Που κρύβεται ο ΑΓΕΕΘΑ που πομπωδώς διακήρυξε πως όποιος πατήσει ελληνικό έδαφος, πρώτα θα καεί και μετά θα αναζητήσουμε ποιος είναι;

Η αποτροπή της  παραβίασης των θαλάσσιων συνόρων μιας χώρας,  η οποία μάλιστα συνοδεύεται από την υποστήριξη πολεμικών πλοίων και η οποία ισοδυναμεί με “στρατιωτική επίθεση“, δεν μπορεί να γίνει με ροδοπέταλα ούτε απλώς με εκκλήσεις από ντουντούκες και μεγάφωνα.

Σήμερα, όλο το κατεστημένο πολιτικό σύστημα εγκαταλελειμμένο από τους κηδεμόνες του, έχει παραδοθεί στην κοινή χλεύη και περιφρόνηση και το μόνο εναπομείναν “στήριγμα” του είναι η επίκληση του φόβου του πολέμου, τον οποίον, δυστυχώς, με τις συνεχείς και ανεπίτρεπτες υποχωρήσεις του καθώς και την έλλειψη πολιτικής και ενδεχομένως ουσιαστικής στρατιωτικής προετοιμασίας για την άμυνα της χώρας, δεν τον αποφεύγει αλλά τον φέρνει όλο και πιο κοντά.

Για άλλη μια φορά ο ελληνικός λαός βρίσκεται στο ίδιο κακόγουστο έργο ή καλύτερα στην ίδια τραγωδία, θεατής.

Δυστυχώς η εξαρτημένη ελληνική πολιτική και οικονομική τάξη θυσιάζει για άλλη μια φορά την χώρα και τον ελληνικό λαό, αν δεν τους δίνει και την χαριστική βολή, προκειμένου να διαφυλάξει την εξουσία της, τα πλούτη, τα λάφυρα και τα προνόμια της.

Το επόμενο βήμα για την χώρα, μαζί με την οικονομικοκοινωνική της χρεοκοπία θα είναι ο άμεσος και μοιραίος εθνικός ακρωτηριασμός της, εκτός και αν υπάρξει μια μεγάλη λαϊκή προοδευτική ανατροπή.

Τα σημερινά κατεστημένα κέντρα της χώρας μας δεν είναι ικανά όχι μόνο να προασπίσουν τα εθνικά και λαϊκά συμφέροντα αλλά ούτε την αξιοπρέπεια και την ύπαρξη αυτής του τόπου.

Η πατρίδα μας εδώ που έχουμε φτάσει έχει μια και μόνη ρεαλιστική λύση όσο και αν αυτή προπαγανδίζεται ως ανέφικτη από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης: τον λαό στο προσκήνιο για την ανατροπή και μια νέα συνεπή προοδευτική αντιμνημονιακή κυβέρνηση για μια Ελλάδα ανεξάρτητη, βαθιά δημοκρατική, σε μια πορεία παραγωγικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης, τη μόνη επιλογή που μπορεί να προασπίσει την ασφάλεια, την ακεραιότητα, την κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

Το αίτημα των στιγμών είναι ένα: ο λαός στο προσκήνιο και στους δρόμους  με ενωμένες σε ένα μεγάλο μέτωπο όλες τις γνήσια αριστερές, τις πραγματικά προοδευτικές, τις  συνεπείς πατριωτικές, τις βαθιά δημοκρατικές και αληθινά ανιδιοτελείς δυνάμεις.

Μην περιμένουμε τίποτα από τις μνημονιακές, κηδεμονευόμενες και  υποτελείς κυβερνήσεις και εξουσίες. Μην περιμένουμε τίποτα από τους “πάνω”,  μόνο οι απλοί πολίτες και ο ελληνικός λαός μπορούν να κάνουν αυτήν την ώρα τον μεγάλο προωθητικό και αναγεννητικό άλμα.

  __________________________

(*) Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης είναι πολιτικός, πρώην υπουργός σε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ιδρυτής και πρώην επικεφαλής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑ.Ε.) και υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου iskra.gr.
πηγή: iskra.gr