Δεν πρόκειται να μας αποκλείσουν από την Σένγκεν

Παρά τα oσα γράφονται και λέγονται η Ελλάδα δεν πρόκειται να αποκλειστεί από την Σένγκεν. Αυτό επιβεβαιώνουν όλοι οι αρμόδιοι Ευρωπαίοι φορείς παρά τις πιέσεις και τους εκβιασμούς που δέχεται η Ελλάδα και σε αυτό το θέμα. 


«Δεν μιλάμε για αναστολή της Σένγκεν ούτε για αποκλεισμό. Να εφαρμόσουμε τους κανόνες, να ενισχύσουμε τα εξωτερικά σύνορα», δηλώνει ο Επίτροπος Μετανάστευσης Δημήτρης Αβραμόπουλος, απαντώντας μέσω Twitter σε δημοσιεύματα της Le Monde και του Politico, ξεκαθαρίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι δεν πρόκειται να υπάρξει αποκλεισμός της Ελλάδας από τη ζώνη Σένγκεν.

Είχαν προηγηθεί δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, σε απαντητική επιστολή του προς τον Μίρο Τσέραρ στηρίζει την πρόταση της Σλοβενίας για ενίσχυση των συνόρων της ΠΓΔΜ με την Ελλάδα, ώστε να αναχαιτιστεί η προσφυγική ροή. Βάσει του σχεδίου αυτού, η χώρα μας θα μετατραπεί σε έναν απέραντο καταυλισμό καθώς οι περισσότεροι πρόσφυγες που έρχονται στην Ελλάδα θα παραμένουν εγκλωβισμένοι εδώ.

Και η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Νατάσα Μπερτρό διέψευσε κατηγορηματικά το σημερινό δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας που αναφέρει ότι η Ελλάδα θα αποκλειστεί, διαδικασία η οποία μάλιστα, σύμφωνα με τη Le Monde, θα ξεκινούσε ήδη από αύριο, στη συνεδρίαση του Κολεγίου των Επιτρόπων. Η εκπρόσωπος χαρακτηρίζει το εν λόγω άρθρο ως «λανθασμένο» και «απλουστευτικό» και διαμηνύει εκ νέου:

Η Ελλάδα δεν θα αποκλειστεί από την Σένγκεν.

Συμφωνούμε απόλυτα. Αλλά από εδώ και πέρα θα πρέπει να κατανοήσουμε ποιοι και γιατί διαρρέουν ότι θα μας πετάξουν έξω από την Σένγκεν; Παίζεται ένα νέο εκβιαστικό παιχνίδι; Θα δείξει...
Γιάννης Παπαγιάννης/kontranews 

Παρουσίαση υποψηφιότητας της Τρίπολης για Πολιτιστική Πρωτεύουσα

Η παρουσίαση είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα προς όλους, μια γιορτή του Πολιτισμού και του Αρκαδικού Ιδεώδους, που ευελπιστεί να αναδείξει την TRIPOLIS-ARCADIAS 2021 ως μια δυναμική και αξιόπιστη υποψηφιότητα..... 


Ο Δήμος Τρίπολης και η Οργανωτική Επιτροπή της αναδοχής του τίτλου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το έτος 2021, διοργανώνουν τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016 στις 18:30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου), Εκδήλωση για την Παρουσίαση της Υποψηφιότητας TRIPOLIS-ARCADIA 2021.

Στην Εκδήλωση θα παρουσιαστεί επίσημα η Υποψηφιότητα και θα αναδειχθούν η Ιδέα, το Όραμα και η Ταυτότητα του ελπιδοφόρου αυτού εγχειρήματος.

Την έναρξη θα κηρύξει ο Δήμαρχος Τρίπολης κ. Δημήτρης Παυλής, ως επικεφαλής της TRIPOLIS-ARCADIA 2021, ενώ ομιλητές θα είναι:
  • Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής, κ. Νίκος Μανωλόπουλος, Σύμβουλος Διοίκησης & Ανάπτυξης Πολιτιστικών Οργανισμών και τ. Γενικός Διευθυντής Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ο οποίος θα παρουσιάσει την Κεντρική Ιδέα της Υποψηφιότητας, καθώς και τα σημεία-κλειδιά του Καλλιτεχνικού Προγράμματος. 

  • Ο Συντονιστής της Οργανωτικής Επιτροπής, κ. Γιώργος Χριστοδουλόπουλος, Πρόεδρος του Αρκαδικού Μουσείου Τέχνης & Ιστορίας, ο οποίος θα αναφερθεί στα βασικά βήματα της προετοιμασίας, την πορεία της Υποψηφιότητας και τον προγραμματισμό της επόμενης μέρας για τηνTRIPOLIS-ARCADIA 2021. 

  • Ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και μέλος της Τιμητικής Επιτροπής Διεκδίκησης, κ. Θανάσης Βαλτινός.
Στην Εκδήλωση θα απευθύνει μήνυμα ο σπουδαίος Αρκάς και διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς, ο οποίος είναι επικεφαλής της Τιμητικής Επιτροπής Διεκδίκησης της TRIPOLIS-ARCADIAS 2021. Επίσης, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά η ταινία προβολής της Υποψηφιότητας, που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Ράππας.

Κεντρική παρουσιάστρια θα είναι η ηθοποιός Μαρίνα Καλογήρου, ενώ η βραδιά θα κλείσει με μουσικούς αυτοσχεδιασμούς από τον νεαρό πιανίστα Βασίλη Γεωργακόπουλο.

Η Παρουσίαση είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα προς όλους, μια γιορτή του Πολιτισμού και του Αρκαδικού Ιδεώδους, που ευελπιστεί να αναδείξει την TRIPOLIS-ARCADIAS 2021 ως μια δυναμική και αξιόπιστη υποψηφιότητα.

Πλούσιοι και Φτωχοί: Ο επικίνδυνος διχασμός

Ο εμφύλιος της βιοπολιτικής είναι πιο ισχυρός από τον ιδεολογικό εμφύλιο. Από το  δίπολο Δεξιάς και Αριστεράς περνάμε στο δίπολο φτώχειας και πλούτου. Και αυτό θέλει να το ακούει δυστυχώς ο νεοέλληνας...

 
Η ρητορική του διαχωρισμού σε πλούσιους και φτωχούς, η προσπάθεια δήθεν να αποκτήσει ταξική συνείδηση ο άνεργος ή ο χαμηλόμισθος εργαζόμενος, είναι εξόχως επικίνδυνα πειράματα. Η ελληνική κοινωνία διαιρείται ξανά στους έχοντες και στους κατέχοντες πλούτο και εισόδημα.

Οι λόγοι του πρωθυπουργού και η ρητορική υπουργών και βουλευτών στα κανάλια, δείχνουν το υλικό της μετάλλαξης: Ο ΣΥΡΙΖΑ από φορέας ελπίδας έγινε φορέας διαχείρισης. Από Κόμμα έγινε Κράτος. Από ριζοσπαστική αριστερά προσπαθεί να ενδυθεί τον μανδύα της σοσιαλδημοκρατίας.

Η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης σχετίζεται άμεσα με το νέο αφήγημα που ξεκινάει από τον λαϊκισμό και φθάνει στα όρια της νεφελώδους κοινωνικής πολιτικής. Η αισιοδοξία της βούλησης περνάει μέσα από τον ισχυρό τακτικισμό. Το ιδεολογικό οπλοστάσιο του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να σκοτώσει το σύστημα και την μανιακή χρηματοπιστωτική πραγματικότητα.

Ο Τσίπρας μετασχηματίσθηκε στον πραγματογνώμονα της κοινωνίας. Στον άνθρωπο εκείνο που "μπορεί" να ονομάσει το 'κακό' δηλαδή τον πλούτο. Αυτό το κακό δεν είχε όνομα στα τελευταία πέντε χρόνια. Και επειδή δεν είχε όνομα ο Τσίπρας το βάφτισε και το χειρίζεται αποτελεσματικά προς το συμφέρον του.

Η χώρα θα μετασχηματιστεί σε κοινωνία σιωπηλών. Σε κοινωνία που θα σιχαθεί την πολιτική, όχι μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ. Για αυτό και δεν καρπώνονται τα κόμματα της αντιπολίτευσης τις απώλειες του ΣΥΡΙΖΑ. Έχασε 350,000 ψήφους από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 και η ΝΔ αντί να αυξήσει τα ποσοστά της έχασε και αυτή 250,000 ψηφοφόρους.

Και μόλις κοπάσει ο ενθουσιασμός της αλλαγής ηγεσίας, θα αναρωτιούνται στην ΝΔ πώς με τόσα δεινά αντέχει η κυβέρνηση και ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ που μάζεψε ψήφους χωρίς να πολιτικοποιήσει συνειδήσεις. Σε έναν ιδιόμορφο πολιτικό βολονταρισμό στηρίχθηκε η ομαδική φαντασίωση της εφόδου στα ανύπαρκτα ανάκτορα. Η δε διχαστική ρητορική σε συνδυασμό αφύπνισης των εθνικών αντανακλαστικών εξηγούν την συγκυβέρνηση με του ΑΝΕΛ.

Όπως γράφει Δ. Σωτηρόπουλος στην Καθημερινή (παρουσιάζοντας το βιβλίο του Γάλλου Cas Mudde ΣΥΡΙΖΑ- Η διάψευση της Λαϊκιστικής Υπόσχεσης) ο Τσίπρας συνομιλώντας με τον Κλίντον αναφέρθηκε στο θέμα των επενδύσεων στην χώρα μας και επικαλέστηκε ως ελκυστικό επιχείρημα ότι είμαστε η πατρίδα της... Δημοκρατίας !

Η απόσβεση και η ζημία των επενδυτών δεν εξαρτώνται από τον πολιτισμό και την ιστορία μιας χώρας αλλά από την διαδικασία προσαρμογής στην γραφειοκρατία και την υψηλή φορολογία.

Ο ριζοσπάστης αριστερός πιστεύει ότι δικαιούται να προσπαθεί για έναν άλλο κόσμο που είναι 'εφικτός'.

Και ο κόσμος στο μυαλό του πρωθυπουργού είναι διαιρεμένος σε φτωχούς και πλούσιος, σε μια κατάσταση επιβαλλόμενης αναδιανομής πλούτου δια μέσου της φορολογίας.

Σε εποχή κρίσης, η άδεια τσέπη των πολιτών, τα χρέη τους και η ανασφάλεια τους, μπορεί να οδηγήσουν σε ταξικό μίσος.

- ''Δεν πλήρωνες εισφορές σε δημόσιους υπαλλήλους και πήρες εφάπαξ και καλή σύνταξη ενώ εγώ ως ελεύθερος επαγγελματίας με υπέρογκες εισφορές βλέπω μείωση 30% σε αυτά που δικαιούμαι με τον μόχθο μου''

- ''Δεν σας νοιάζουν τα capital controsl γιατί έχετε καταθέσεις στην Ελβετία και μάλιστα δεν τις δηλώσατε και δεν φορολογήθηκαν''

Ο εμφύλιος της βιοπολιτικής είναι πιο ισχυρός από τον ιδεολογικό εμφύλιο. Από το δίπολο Δεξιάς και Αριστεράς περνάμε στο δίπολο φτώχειας και πλούτου. Και αυτό θέλει να το ακούει δυστυχώς ο νεοέλληνας... 
Ηλίας Καραβόλιας/EBR

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΝ τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες με 6ωρο κλείσιμο των Τεμπών

Οι αγρότες κλείνουν σήμερα για μία ώρα το δρόμο προς το Ελευθέριος Βενιζέλος επί της λεωφόρου Μαρκοπούλου και για έξι ώρες τα Τέμπη...


Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η αναταραχή στο εσωτερικό της χώρας, μεταξύ της κυβέρνησης και όλων των επαγγελματικών ομάδων για το ασφαλιστικό. Οι αγρότες θα κλείσουν σήμερα για μία ώρα το δρόμο προς το Ελευθέριος Βενιζέλος επί της λεωφόρου Μαρκοπούλου και για έξι ώρες τα Τέμπη.

Χθες αφού συγκεντρώθηκαν στη Θεσσαλονίκη και ματαίωσαν τα εγκαίνια της έκθεσης Agrotica, ακυρώνοντας την έλευση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλη Αποστόλου, επέστρεψαν στα μπλόκα των εθνικών οδών.

Οι δικηγόροι συνεχίζουν την αποχή ενώ δεμένα θα είναι τα πλοία μέχρι Κυριακή, καθώς οι ναυτεργάτες κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις με νέα 48ωρη απεργία, διεκδικώντας την αυτοτέλεια του ΝΑΤ.

Οι αγρότες απειλούν να σκληρύνουν περαιτέρω τη στάση τους που σημαίνει ότι μπορεί να πάνε σε μόνιμους αποκλεισμούς εθνικών ή άλλων οδών.

Στα Τέμπη οι αγρότες προχωρούν σε 6ωρο αποκλεισμό της Εθνικής Οδού από τις 12.00 μέχρι τις 18.00.

Στη λεωφόρο Μαρκοπούλου προς το αεροδρόμιο οι αγρότες, οι αμπελουργοί και οι οινοπαραγωγοί θα κλείσουν το δρόμο προς το Ελευθέριος Βενιζέλος για μία ώρα από τις 12.00 μέχρι τις 13.00. Οι οινοπαραγωγοί διαμαρτύρονται για την επιβολή του φόρου σε κάθε φιάλη κρασιού, κάτι που είναι δύσκολο να εφαρμοστεί.

Υπό κατάληψη από εργαζόμενους είναι και το κτίριο που δίνονται οι συντάξεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στην πλατεία Κάνιγγος μέχρι τις 12.00 (αρχικά είχαν πει μέχρι τις 14.00, αλλά αποφάσισαν να το εγκαταλείψουν νωρίτερα για να εξυπηρετηθεί ο κόσμος).

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ της χώρας στην περιοχή σηματοδοτεί η συμφωνία Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ

Ιδιαίτερα σημαντικός από τους τομείς της συνεργασίας είναι η ενέργεια, καθώς η ανακάλυψη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Αν. Μεσόγειο δημιουργεί μια νέα δυναμική στην περιοχή και μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για σταθερότητα και συνεργασία.


Ενίσχυση της συνεργασίας με την διαμόρφωση νέων αναπτυξιακών όρων σε μια σειρά από οικονομικούς τομείς, παράλληλα με την αναβάθμιση του ρόλου της χώρας ως παράγοντα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, χαρακτηρίζεται από κυβερνητικά στελέχη, η τριμερής συμφωνία Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ.

Η συμφωνία αυτή, η οποία αποτελεί καρπό των ολοένα και συχνότερων επαφών του τελευταίου χρόνου, είναι η δεύτερη, μετά την τριμερή συμφωνία της Ελλάδας και της Κύπρου με την Αίγυπτο, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, τονίζοντας την ιδιαίτερη σημασίας για την οικονομική και γεωπολιτική θέση της Ελλάδας αλλά και για την Κύπρο που εμπεριέχει αυτή η συμφωνία.

Ιδιαίτερα σημαντικός από τους τομείς της συνεργασίας είναι αυτός της ενέργειας, καθώς η ανακάλυψη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Αν. Μεσόγειο δημιουργεί μια νέα δυναμική στην περιοχή και μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για σταθερότητα και συνεργασία.

Σε αυτό το πλαίσιο, κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν ότι:
  • Eπανεκκινεί το έργο του αγωγού φυσικού αερίου EastMed, το οποίο θα συνδέσει απ΄ ευθείας τα κοιτάσματα αερίου της Ανατολικής Μεσογείου με τα ευρωπαϊκά δίκτυα. Ο EastMed αποτελεί έργο μεγάλης σημασίας για την οικονομία και την ενεργειακή ασφάλεια.

  • Προωθούνται ταυτόχρονα στρατηγικής σημασίας τριμερή ενεργειακά projects όπως το «EuroAsia Interconnector» που προβλέπει την καλωδιακή σύνδεση των τριών χωρών, για μεταφορά ηλεκτρικού ρεύματος στις αγορές ενέργειας της ηπειρωτικής Ευρώπης.

  • Διερευνώνται οι δυνατότητες κατασκευής σταθμών μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στην Ελλάδα, θέμα το οποίο έχει ενταχθεί και στην τριμερή συμφωνία Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου.

  • Σε συνέχεια της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, θα διερευνηθούν οι δυνατότητες συνεργασίας στην τεχνολογία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, που αποτελούν δυναμικά αναπτυσσόμενο τομέα της οικονομίας και αφορούν ιδιαίτερα ην Ελλάδα.
«Η Ελλάδα και η Κύπρος θα εργαστούν και ως μέλη της ΕΕ, για την διασφάλιση χρηματοδοτικών πόρων στον τομέα της ενέργειας. Για την επιτάχυνση της συνεργασίας, συστάθηκε Κοινή Ομάδα Εργασίας, αποτελούμενη από τους Γενικούς Γραμματείς των αρμόδιων Υπουργείων των τριών χωρών» αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.

Επισημαίνουν ακόμη ότι η συνεργασία εκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η διαχείριση των υδάτων, η τεχνολογία της αφαλάτωσης και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συνεργασία και η μεταφορά τεχνογνωσίας για υποστήριξη και ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων (start ups).

Παράλληλα με τα θέματα της συμφωνίας, υπήρξε συζήτηση και διάλογος για τις περιφερειακές εξελίξεις καθώς και για θέματα ασφάλειας. «Η Ελλάδα και η Κύπρος αναλαμβάνουν να συμβάλλουν εποικοδομητικά στην ενίσχυση των σχέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το Ισραήλ. Αναλαμβάνουν επίσης να συμβάλλουν στην προώθηση του ρόλου της ΕΕ, για την επανέναρξη ουσιαστικών και αξιόπιστων συνομιλιών ανάμεσα στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη», αναφέρουν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές.

«Είναι σαφές ότι η ενίσχυση, ιδιαίτερα κατά τους τελευταίους μήνες, των σχέσεων της Ελλάδας με το Ισραήλ, δεν επηρεάζει την ιστορική θέση της χώρας μας για δίκαιη και βιώσιμη επίλυση του Παλαιστινιακού στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΟΗΕ» υπογραμμίζει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, «την ανάγκη για επίλυση του ζητήματος σε τέτοια κατεύθυνση, είχε την ευκαιρία να σημειώσει ο Αλέξης Τσίπρας, στις κοινές δηλώσεις που έκανε με τον Μπ. Νετανιάχου την πρώτη μέρα του ταξιδιού, σημειώνοντας, παράλληλα, ότι η πολιτική των εποικισμών που ασκεί το Ισραήλ, αποδυναμώνει την προοπτική για επανέναρξη του ισραηλινο – παλαιστινιακού διαλόγου.

Εξ άλλου, στο πλαίσιο του ταξιδιού του κυβερνητικού κλιμακίου στην περιοχή, ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Δ. Μάρδας μετέβη στην Παλαιστίνη κι συνομίλησε με κυβερνητικούς αξιωματούχους για τις περιφερειακές εξελίξεις και την ενίσχυση της ελληνο – παλαιστινιακής συνεργασίας».

Στην τριμερή συμφωνία, εκφράζεται και η πλήρης στήριξη στη διαπραγμάτευση για τη λύση του Κυπριακού στη βάση του διεθνούς δικαίου και των αποφάσεων του ΟΗΕ, που θα ενώνει το νησί με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες όλων των Κυπρίων.

Η Ελλάδα και η Κύπρος μελετούν την διεύρυνση των δικτύων οικονομικής συνεργασίας στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και την σύναψη τριμερών συμφωνιών και με άλλες χώρες, όπως η Παλαιστίνη, η Ιορδανία και η Βουλγαρία, προσθέτουν οι κυβερνητικές πηγές.

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Αγωγός και καλώδιο ηλεκτροδότησης Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ στο επίκεντρο της τριμερούς

Ιστορική χαρακτήρισε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Βενιαμίν Νετανιάχου την τριμερή συνάντηση Ελλάδας -Κύπρου - Ισραήλ επισημαίνοντας μάλιστα ότι ο ίδιος δεν χρησιμοποιεί την συγκεκριμένη λέξη συχνά.

Παράλληλα, ο κ. Νετανιάχου αναφέρθηκε σε δημιουργία τριμελούς επιτροπής που θα εξετάσει δυνατότητες δημιουργίας αγωγού για μεταφορά φυσικού αερίου από το Ισραήλ και τη Κύπρο στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Ο κ. Νετανιάχου αναφέρθηκε και στη μεταφορά ηλεκτρισμού με καλώδιο που θα ενώνει την χώρα του με τη Κύπρο και την Ελλάδα.

Ο ηλεκτρισμός θα παράγεται από φυσικό αέριο και ανανεώσιμες πηγές. Ιστορική χαρακτήρισε την τριμερή συνάντηση Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης. Ανέφερε ότι εκφράστηκε η κοινή πεποίθηση ότι οι τρεις χώρες πρέπει να δράσουν συλλογικά για αντιμετώπιση των προκλήσεων. Στόχος της τριμερούς είπε o κ. Αναστασιάδηςς είναι η ειρήνη στη Μεσόγειο μέσω της συνεργασίας των κρατών ενώ ξεκαθάρισε ότι οι όποιες συμφωνίες δεν στρέφονται κατά του οποιουδήποτε κράτους. Παραμένουμε τόνισε ο Πρόεδρος σταθερά δεσμευμένοι στην προώθηση κοινών έργων στον τομέα της ενέργειας.

Από την πλευρά του ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε στις ενεργειακές συμφωνίες ενώ αναφερόμενος στο κυπριακό είπε ότι η Ελλάδα προσβλέπει σε λύση του προβλήματος χωρίς το αναχρονιστικό σύστημα των εγγυήσεων. Τάχθηκε επίσης υπέρ της δημιουργίας Παλαιστινιακού κράτους και στενότερης συνεργασίας του Ισραήλ με την ΕΕ.

Η διακήρυξη μεταξύ Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ

To κείμενο της διακήρυξης της Λευκωσίας που υπεγράφη μεταξύ Κύπρου - Ελλάδας - Ισραήλ ανέβασε στον λογαριασμό του στο twitter o Κυβερνητικός Εκπρόσωπος της Κύπρου, Νίκος Χριστοδουλίδης.

Νίκος Ξυδάκης: Επιχειρείται επικοινωνιακή απομόνωση της Ελλάδας

Με την έκτακτη αξιολόγηση αναφορικά με την κατάσταση στο χώρο Σένγκεν και την Ελλάδα, επιχειρείται με «μη εποικοδομητικό τρόπο» η επικοινωνιακή απομόνωση της Ελλάδας, είπε στην EurActiv o aναπληρωτής Υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Νίκος Ξυδάκης. 


«Η Ελληνική Κυβέρνηση επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους πως η προσφυγική κρίση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση να διασπάται και τους εταίρους να αλληλοκατηγορούνται. Η Ελλάδα δεν παράγει την προσφυγική κρίση, την υποδέχεται.

Η ασφαλέστερη οδός είναι η εφαρμογή των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Δυστυχώς πολύ λίγα έχουν γίνει», είπε.

Πρόσθεσε ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό και ότι η αλληλοεπίρριψη ευθυνών «δεν συνιστά αποτελεσματική διαχείριση ενός ιστορικών διαστάσεων προβλήματος, για το οποίο απαιτείται η κοινή δράση των χωρών της Ευρώπης».

«Η Ελλάδα εργάζεται σκληρά για να τηρήσει τις υποχρεώσεις της, δεδομένου ότι η χώρα βρίσκεται εδώ και έξι χρόνια σε καθεστώς δημοσιονομικής ασφυξίας, υπό την επιτήρηση των ευρωπαϊκών μηχανισμών, σε συνεχιζόμενη ύφεση και ανεργία. Η Ελλάδα ξεπερνά τον εαυτό της. Αναμένουμε από όλους τους εταίρους να πράξουν αναλόγως», υπογράμμισε.

«Θεωρούμε μη εποικοδομητικό να επιχειρείται η επικοινωνιακή απομόνωση ενός κράτους –μέλους , με αφορμή μια έκτακτη αξιολόγηση», κατέληξε.

Ερωτήματα για την έκθεση

Ανώτερη πηγή της ελληνικής κυβέρνησης επεσήμανε στην EurActiv στις Βρυξέλλες ότι η έκθεση αυτή έχει προκύψει μέσω διαδικασίας έκτακτης αξιολόγησης στις 10 – 13 Νοεμβρίου, κατά την οποία οι απεσταλμένοι της Επιτροπής εξέτασαν σημεία στον Έβρο, την Ορεστιάδα, τη Χίο και τη Σάμο. Σημειωτέον στον Έβρο και την Ορεστιάδα οι ροές είναι μηδαμινές.

«Η κατάσταση στο πεδίο έχει βέβαια αλλάξει άρδην από τότε», είπε.

Η ίδια πηγή συνέχισε, λέγοντας ότι η πρώτη εκδοχή της αναφοράς προέκυψε στις 9 Δεκεμβρίου και η ελληνική πλευρά είχε την δυνατότητα να σχολιάσει τα ευρήματα.

Η δεύτερη και τελική εκδοχή η οποία προέκυψε στις 12 Ιανουαρίου και έγινε αντικείμενο συζήτησης στο Κολέγιο των Επιτρόπων την Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου, δεν είχε κοινοποιηθεί επισήμως στην Ελληνική πλευρά παρά μόνο μετά το πέρας της συνεδρίασης του Κολεγίου.

«Μεταξύ των δύο κειμένων, που βασίζονται στην ίδια έκθεση αξιολόγησης, υπάρχουν αλλαγές στη φρασεολογία».

«Η διαδικασία αυτή εγείρει τόσο πολιτικά όσο και διαδικαστικά-νομικά ερωτήματα. Επίσης θα αναμέναμε παρόμοιες αξιολογήσεις και για πολλά άλλα συνοριακά σημεία στην Ευρώπη, όπου υπήρξαν και υπάρχουν αυξημένες προσφυγικές ροές», τόνισε.

ΕΣΗΕΑ: «Χατίρια στη διαπλοκή με το Ασφαλιστικό»

Τα Δημοσιογραφικά Ταμεία και οι Δημοσιογραφικές Ενώσεις είναι αδιαπραγμάτευτη ζώνη ανεξαρτησίας και διασφάλισης για την ελευθερία της έκφρασης επεσήμανε μεταξύ άλλων το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ στη προχθεσινή (27/1/2016) ανακοίνωσή του.


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ

«Η ΕΣΗΕΑ, όπως και όλες οι Ενώσεις Συντακτών συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία, που κήρυξε η ΠΟΕΣΥ σε ιδιωτικά, δημόσια και διαδικτυακά Μέσα, από τις 6 το πρωί της Πέμπτης, 28 Ιανουαρίου έως και τις 6 το πρωί της Παρασκευής, 29 Ιανουαρίου 2016.

Δίνουμε δυναμικά την απάντησή μας στις πολιτικές, που επιδιώκουν να τελειώσουν την ενημέρωση και τους δημοσιογράφους, αλλά και απέναντι στην εργοδοτική αυθαιρεσία.

Οι επιπτώσεις και στην αγορά των media αναμένονται ανυπολόγιστες. Μόνο που και πάλι οι εργαζόμενοι θα τις πληρώσουν.

Ζητάμε να αποσυρθεί το έκτρωμα Κατρούγκαλου.

Η βρώμικη δουλειά, που κάποιοι επιμένουν να κάνουν για να διαλύσουν την ελληνική κοινωνία δεν θα περάσει.

Είναι φανερό ότι θέλουν την πλήρη υποταγή της είδησης στην πληροφορία και της ενημέρωσης στην επικοινωνία-προπαγάνδα.

Η διάλυση του ασφαλιστικού ιστού στα Ταμεία μας είναι σχέδιο που θέλει να αποδομήσει τις εγγυήσεις, που παρέχουν για την ιδιότητα του δημοσιογράφου, τις Ενώσεις Συντακτών, την εφαρμογή ΣΣΕ με ταυτόχρονη τήρηση, με τον τρόπο αυτό, Κώδικα δημοσιογραφικής και επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής, από τους εργαζόμενους.

Οι επιπτώσεις που επιφέρει το σχέδιο τέρας στην ενημέρωση είναι οδυνηρές για τον κόσμο της εργασίας και την κοινωνική συνοχή αφού επιδιώκει:
  • Κατάργηση των ΣΣΕ και στη δημοσιογραφική εργασία.

  • Οι μισθωτοί δημοσιογράφοι γίνονται ελεύθεροι επαγγελματίες και η είδηση εμπόρευμα. Τα μπλοκάκια γίνονται καθεστώς, που ταιριάζει γάντι στη διαπλοκή και τα διατηρεί καθώς ετοιμάζεται νέα ανθρωποθυσία στο βωμό των εργοδοτών με τις ομαδικές απολύσεις.
– Χάνουν το δικαίωμα της αποζημίωσης λόγω απόλυσης.

– Χάνουν το όποιο δικαίωμα επιδόματος ανεργίας ή επίσχεσης.

– Χάνουν το δικαίωμα για επίδομα αφερεγγυότητας, που χορηγείται λόγω πτώχευσης ή άλλης έκτακτης κατάστασης του εργοδότη.

– Χάνουν το δικαίωμα να ασκήσουν επίσχεση σε περίπτωση μη καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών.

– Χάνουν το δικαίωμα απαίτησης σε περίπτωση υπαγωγής της επιχείρησης στο άρθρο 99 ή αίτηση πτώχευσης

– Χάνουν δύο μισθούς το χρόνο (Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και άδεια). Τους τσεπώνουν οι εργοδότες.
  • Με νέο ρεσάλτο γίνεται δήμευση σε ότι έχει απομείνει από τα ομόλογα του PSI. Το πλιάτσικο, τώρα, δεν αφήνει τίποτα από τα αποθεματικά των Ταμείων και το Αγγελιόσημο.

  • Μπαίνει λουκέτο στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ για να χαρίσει η κυβέρνηση τα εκατομμύρια που χρωστάνε εργοδότες, καναλάρχες και ΔΕΚΟ στα Ταμεία μας.

  • Διαλύεται ο ΕΔΟΕΑΠ, αφού τον πνίγουν με την οικονομική ασφυξία που του προκαλούν και το Αγγελιόσημο που του αρπάζουν.

  • Οι άνεργοι χάνουν από το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ το δωδεκάμηνο επίδομά τους, γιατί ο ΟΑΕΔ δε δίνει ούτε τα μισά. Μένουν δίχως περίθαλψη από τον ΕΔΟΕΑΠ και αντί για πρόνοια τους στέλνουν και αυτούς να ψάχνουν στα σκουπίδια.

  • Όλοι οι ασφαλισμένοι μένουν δίχως επικουρικό και με αμφίβολη περίθαλψη. Οι συνταξιούχοι χάνουν τα λεφτά τους και όλα αυτά που πλήρωσαν τόσα χρόνια.
Η ΕΣΗΕΑ επαναλαμβάνει για μια ακόμη φορά προς κάθε κατεύθυνση ότι προϋπόθεση της ανεξάρτητης δημοσιογραφικής λειτουργίας είναι η αυτονομία και η αυτοτέλεια των ασφαλιστικών Ταμείων των εργαζομένων στα ΜΜΕ και των πόρων τους.

Τα δημοσιογραφικά Ταμεία είναι αυτοχρηματοδοτούμενα και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Αντίθετα, παρά τα εκατομμύρια που τους οφείλει το Δημόσιο από το ΙΚΑ, τα δομημένα ομόλογα, τη διαδοχική ασφάλιση και την ΕΡΤ, συνεισφέρουν και στα δημόσια έσοδα.

Το αγγελιόσημο αποτελεί κατάκτηση και δεν είναι προνόμιο, όπως επιδιώκουν να το εμφανίσουν κάποιοι για να προκαλέσουν κοινωνικά αντανακλαστικά εναντίον των εργαζομένων στα ΜΜΕ.

Αποτελεί οιονεί εργοδοτική εισφορά και υποκαθιστά στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ τη συμμετοχή του κράτους στην τριμερή χρηματοδότηση της κοινωνικής ασφάλισης.

Εξάλλου, με τη γνωμοδότηση του υφυπουργού Εργασίας Τάσου Πετρόπουλου, υπό την προηγούμενη ιδιότητά του ως νομικού συμβούλου της ΠΟΕΣΥ, προβλέπεται άμεση καθιέρωση του Αγγελιοσήμου και στο διαδίκτυο. Έχει έτσι τη δυνατότητα η κυβέρνηση, υιοθετώντας και τις θέσεις της ΕΣΗΕΑ, να αντιμετωπίσει άμεσα την εκκρεμότητα με τα ειδησεογραφικά sites, και με την επέκταση των ΣΣΕ, να λύσει άμεσα το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων μας στο διαδίκτυο. Η καθιέρωση του Αγγελιοσήμου στο διαδίκτυο οριοθετεί και τη δημοσιογραφική εργασία στα ειδησεογραφικά sitesκαι οδηγεί στη θεσμοθέτηση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων συναδέλφων σε αυτά. Τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια το ζητάει επίμονα η ΕΣΗΕΑ, αλλά οι κυβερνήσεις το αρνούνται επειδή προτιμούν να κάνουν το χατίρι της εργοδοσίας.

Ήρθε, όμως, η ώρα να αλλάξει τώρα.

Τα δημοσιογραφικά Ταμεία και οι δημοσιογραφικές Ενώσεις είναι αδιαπραγμάτευτη ζώνη ανεξαρτησίας και διασφάλισης για την ελευθερία της έκφρασης, τις ΣΣΕ και το δικαίωμα της κοινής γνώμης για υπεύθυνη ενημέρωση.

Οι δημοσιογράφοι δε ζητούν εξαιρέσεις, απορρίπτουν, όπως και όλη η κοινωνία, το νομοσχέδιο με τις ισοπεδωτικές διατάξεις.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ»  (27/1/2016)

Γ. Στουρνάρας: «Έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ είναι απολύτως αδύνατη»

To GREXIT είναι απολύτως αδύνατο, δήλωσε ο διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας σε συνέντευξή του στους Financial Times... 


Η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ είναι απολύτως αδύνατη, δηλώνει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στους Financial Times. Πρόκειται για κεφάλαιο που έχει κλείσει, λέει χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, ο κεντρικός τραπεζίτης τονίζει ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2015 ήταν πολύ καλύτερη από ό,τι αναμενόταν και ότι για το σύνολο του έτους ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι πιθανόν μηδενικός, ενώ τον Ιούλιο η εκτίμηση ήταν ότι θα υπήρχε ύφεση 2,5% ή και μεγαλύτερη. 

Τα τελευταία στοιχεία -για τη βιομηχανική παραγωγή, την απασχόληση, τους δείκτες εμπιστοσύνης- δείχνουν κάποια ανάκαμψη, προσθέτει, ενώ για το 2016 εκτιμά ότι είναι πιθανός ένας θετικός ρυθμός ανάπτυξης στα δύο τελευταία τρίμηνα του έτους, εφόσον κλείσει με επιτυχία η αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος.

Για τις ελληνικές τράπεζες, ο κ. Στουρνάρας σημειώνει ότι έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό η ευρωστία τους. Μετά την ανακεφαλαιοποίησή τους, επισημαίνει, είναι σε πολύ καλύτερη θέση για να αντιμετωπίσουν το θέμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων τους, το οποίο προέκυψε κυρίως από την ύφεση και όχι από κακή διαχείριση των τραπεζών.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος, ο κ. Στουρνάρας δηλώνει ότι οι θεσμοί έρχονται σύντομα στην Ελλάδα και ότι ελπίζει πως θα υπάρξει μία συμφωνία το γρηγορότερο, καθώς αυτή θα αποτελούσε καταλύτη για μία σειρά θετικών εξελίξεων. «Το πρόγραμμα είναι δύσκολο, φυσικά» λέει, αλλά τονίζει ότι από το 2009 έχουν καλυφθεί πάνω από τα τρία τέταρτα της αναγκαίας δημοσιονομικής προσαρμογής. Το υπόλοιπο τμήμα, προσθέτει, δεν είναι αμελητέο, αλλά είναι σχετικά μικρό σε σύγκριση με την αρχική προσπάθεια.

Το δυσκολότερο μέρος του προγράμματος, τώρα, είναι το τελευταίο τμήμα της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματος, υποστηρίζει, αναφέροντας ότι οι άλλες μεταρρυθμίσεις είναι διαρθρωτικές και γι' αυτό δεν βλέπει να υπάρχει πρόβλημα με αυτές. 

Ο Γ. Στουρνάρας επισημαίνει ότι θα ήθελε να δει λιγότερη λιτότητα και περισσότερες επενδύσεις - κάτι που όπως λέει θα αποτελούσε τον ιδανικό συνδυασμό- ενώ σημειώνει ότι μπορεί να υπάρξει αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου.

Απαντώντας σε ερώτηση για την ελάφρυνση του χρέους, ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος δηλώνει ότι υπήρχε δέσμευση των εταίρων για αναδιάρθρωση του χρέους από το Eurogroup του Νοεμβρίου 2012, η οποία μένει να εκπληρωθεί. Χαρακτηρίζει την ελάφρυνση του χρέους σημαντικό θέμα από ουσιαστική και συμβολική πλευρά, τονίζοντας ότι η βιωσιμότητα του χρέους εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, τις οποίες θα πρέπει να συζητήσουμε.

Για την προσφυγική κρίση, ο κ. Στουρνάρας αναφέρει ότι από ανάλυση που έχει γίνει προκύπτει ότι τα οφέλη καρπούνται κυρίως οι χώρες που φιλοξενούν τους πρόσφυγες, ενώ το κόστος επιβαρύνει κυρίως τις χώρες διέλευσής τους.

Τονίζει, δε, ότι είναι πολύ δύσκολο η Ελλάδα να ελέγξει το προσφυγικό κύμα, καθώς έχει χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμών. Το άμεσο δημοσιονομικό κόστος της Ελλάδας φέτος, προσθέτει, θα κυμαίνεται μεταξύ 0,3% και 0,4% του ΑΕΠ, σημειώνοντας ότι το έμμεσο κόστος είναι υψηλότερο. Τέλος, εκτιμά ότι η ΕΕ θα δώσει στην Ελλάδα την αναγκαία βοήθεια για την αντιμετώπιση του κόστους αντιμετώπισης του προσφυγικού προβλήματος.

Γιατί η επιστροφή στο ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ αποτελεί μονόδρομο για τη σωτηρία της ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ "ΜΑΧΩΜΕ"
Με την εκτύπωση του εθνικού μας νομίσματος, και χωρίς πανικό απέναντι σε έναν ελεγχόμενο πληθωρισμό, που περιορίζει το χρέος και είναι επιθυμητός, θα αρχίσει η ανασυγκρότηση. Και ας εγκαταλείψουμε, όσο πιο γρήγορα γίνεται, τις ουτοπίες....

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 


Η αρνητική αντιμετώπιση του εθνικού μας νομίσματος από την πλειονοψηφία των Ελλήνων, μπορεί να δικαιολογηθεί, μόνο, αν πιστεύουν πρώτον, ότι η σωτηρία μας είναι εντός των Μνημονίων και δεύτερον ότι οι δανειστές μας πασκίζουν για τη σωτηρία μας, την ανάπτυξή μας και την ταχεία έξοδό μας από την κρίση.

Θεωρώ και τις δύο αυτές υποθέσεις αυταπόδεικτα αστήρικτες και θα πρόσθετα και παρανοϊκές. Αλλά, αν έτσι είναι τότε η μοναδική λύση στο ελληνικό δράμα βρίσκεται εκτός Μνημονίων και τότε το εθνικό μας νόμισμα εμφανίζεται, πράγματι, ως μονόδρομος.


Νεγρεπόντη - Δελιβάνη, Μαρία
Την παράλογη απέχθεια των Ελλήνων προς το εθνικό τους νόμισμα, θα την αποδώσω στην απεριόριστη εξουσία των ΜΜΕ, και στη δυνατότητά τους να μεταβάλλουν την πραγματικότητα, δημιουργώντας μέσω της επανάληψης, εσφαλμένες εντυπώσεις και πεποιθήσεις. Ωστόσο, αυτή φαίνεται να τελειώνει, αφού η τελευταία ευρωπαϊκή έρευνα δίνει 44% υπέρ της δραχμής και μόνον 42% υπέρ του ευρώ, ενώ ταυτόχρονα περισσότερο από 60% των Ελλήνων πιστεύουν ότι τα αποτελέσματα του ευρώ ήταν βλαβερά για την Ελλάδα.



ΜΕΡΟΣ Ι. Στον μνημονιακό αστερισμό δεν υπάρχει ελπίδα σωτηρίας

Το πόσο ουτοπική είναι η υπόθεση προσμονής θετικών αποτελεσμάτων, από την εφαρμογή των Μνημονίων τώρα και στο διηνεκές, προκύπτει από την μέχρι σήμερα τραυματική εξαετή εμπειρία από αυτά, αλλά και από το σύνολο των λογικών προβλέψεων για το μέλλον.

Α. Οι συνέπειες των Μνημονίων μέχρι σήμερα

Η εφαρμογή των Μνημονίων επιδείνωσε όλους ανεξαιρέτως τους βασικούς οικονομικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς δείκτες, έτσι που να είναι αυτόχρημα φαιδρές όλες οι κατά καιρούς διαβεβαιώσεις κυβερνητικών, που δήθεν διαπιστώνουν success stories, άμεση έξοδο στις αγορές, καταγραφή θετικών αναπτυξιακών ρυθμών και άλλα παρόμοια.

Ενδεικτικά θα υπενθυμίσω κάποιες κραυγαλέες περιπτώσεις καθολικής επιδείνωσης στην Ελλάδα και εν συνεχεία θα αναφερθώ σε προβλέψεις για τις εξελίξεις στο μέλλον. Από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα προκύπτει, αναμφίβολα, ότι οι μαχαιριές στην οικονομία και κοινωνία της χώρας στόχευσαν με ακρίβεια στο σύνολο των ζωτικών διαρθρώσεων και λειτουργιών της, έτσι που η ανόρθωσή της να αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός. Σε πρόσφατη δήλωση ο πρόεδρος των Ελλήνων βιομηχάνων είπε ότι θα χρειαστούν γύρω στα100δις ευρώ για να ξανασταθεί στα πόδια της η οικονομία. Τα θεωρώ ανεπαρκή, γιατί η οικονομία μας έχει διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη. Αυτή η καταστροφή που συνεχίζεται, και μάλιστα με εντεινόμενους ρυθμούς, είναι παρανοϊκό να υποστηρίζεται ότι αποβλέπει στη σωτηρία μας.

*Μακροοικονομικά δεδομένα1.

Στην αρχή της κρίσης το χρέος αντιπροσώπευε περίπου 100% του τότε ΑΕΠ, και ήταν βιώσιμο. Σήμερα, και παρά το αποτυχημένο, επειδή ανεπίτρεπτα αργοπορημένο "κούρεμα", το ποσοστό του χρέους έχει περίπου διπλασιαστεί, στο ΑΕΠ. Και συνεχίζει να σκαρφαλώνει ακάθεκτο έτσι που σε απόλυτους αριθμούς, από 324 δις ευρώ το 2014, θα φθάσει το 2016 στα 337,6 αντίστοιχα. Για την περίοδο 2007-2015 διαπιστώνεται δραματική και χωρίς προηγούμενο, για οικονομία σε ειρήνη, πτώση του κατά κεφαλή ΑΕΠ κατά 27,6%, που αντιστοιχεί σε 70 δις ευρώ και σε απώλεια εισοδήματος, για κάθε Έλληνα πολίτη, ίση με 6.100 ευρώ το χρόνο. Το ελληνικό κατά κεφαλή ΑΕΠ αναλογούσε στο 84,4% του αντίστοιχου Μ.Ο. των κρατών-μελών της ΕΕ, και τώρα εκτιμάται μόνο στο 53,6%2. Η επίσημη ανεργία έφθασε στο 27%, ενώ η ανεπίσημη αγγίζει εφιαλτικά ύψη, αν ληφθεί υπόψη και η σημαντική υποχώρηση της πλήρους απασχόλησης προς όφελος αβέβαιων και ανασφαλών μορφών της. Πριν από την έναρξη της κρίσης η ανεργία ήταν μόνον 7.8%. Η ιδιωτική κατανάλωση, που αποτελεί την ατμομηχανή της οικονομικής ανάπτυξης έχει δραματικά συρρικνωθεί κατά περίπου 47 δισεκατομμύρια ευρώ. Ούτε και οι φετινές γιορτές μπόρεσαν να την ανακάμψουν, αφού ο τζίρος έπεσε κατά 8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό, και σε σύγκριση με την έναρξη της κρίσης κατά περίπου 50%3. Εικόνα πανωλεθρίας εμφανίζει η επένδυση, δημόσια και ιδιωτική, αφού οι επενδύσεις παγίου κεφαλαίου από 57,2 δις ευρώ πριν από την κρίση, ελαχιστοποιήθηκαν στα 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Μισθοί και συντάξεις έχουν καταποντιστεί. Και στον χώρο των επιχειρήσεων η τελευταία έκθεση της Price Water House Coopers (PwC) που αφορά σε 2.824 ελληνικές επιχειρήσεις με έσοδα άνω των 10 εκατ. ευρώ, καταλήγει στο εφιαλτικό συμπέρασμα ότι το 40%, περίπου, από αυτές είναι υπερδανεισμένες, χωρίς καμιά πιθανότητα επιβίωσης. Ο δείκτης των αυτοκτονιών4, έχει αυξηθεί, από 3,35 ανά 100.000 για την περίοδο 2003-2010 σε 4,56 το 2012 αντίστοιχα. Όπως θα ήταν αναμενόμενο, το 44% των Ελλήνων κατακλύζονται από αρνητικά συναισθήματα, όπως φόβο, ανασφάλεια, αγωνία, απογοήτευση, αγανάκτηση και θυμό. Αλλά και η υγεία των Ελλήνων με χαμηλά εισοδήματα εμφανίζει τάση επιδείνωσης, αφού το 25% αδυνατεί να εξασφαλίσει τα φάρμακα και τη θεραπεία που έχει ανάγκη. 42% των ερωτηθέντων αντιμετωπίζουν χρόνια νοσήματα5. Η πιο καταστρεπτική, γιατί γενικά μη αντιστρέψιμη εξέλιξη της κρίσης είναι, αναμφίβολα, η μαζική φυγή εγκεφάλων, προς αναζήτηση καλύτερης τύχης. Το κόστος αυτής της φυγής εκτιμάται στο αστρονομικό ποσό των 170 δισεκατομμυρίων ευρώ6.

*Δημοσιονομικά.και χρηματοπιστωτικά

Η φοροκαταιγίδα, στην οποίαν κατέφυγαν οι προηγούμενες και η παρούσα κυβέρνηση, απέβλεπε στην ικανοποίηση των ολοένα πιο απάνθρωπων απαιτήσεων των δανειστών. Λησμόνησαν, ωστόσο, ότι σε περίοδο συνεχώς μειούμενων εισοδημάτων, η φοροκαταιγίδα είναι καταδικασμένη να καταλήξει σε αποτελέσματα διαμετρικά αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, καθώς ολοένα μεγαλύτερο ποσοστό των φορολογουμένων βρίσκεται σε αντικειμενική αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών του. Έτσι, ενώ το 2009 τα δηλωθέντα εισοδήματα φυσικών προσώπων ήταν 100,3 δις ευρώ, το 2014 δεν ήταν παρά μόνο 73 αντίστοιχα. Αναφορικά, με το σύνολο των φορολογικών εσόδων της χώρας, αυτά ήταν το 2009 51.266 δις ευρώ και το 2015 εκτιμάται ότι θα είναι μόνο 43.162 αντίστοιχα. Το κράτος αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του. Και σε αυτόν τον κρανίου τόπο, κάποιοι αναζητούν πρωτογενές πλεόνασμα, που για το 2015 αναγγέλλεται της τάξεως του 4,3 δις ευρώ7 και, φυσικά, βουτηγμένο στο αίμα. Ωστόσο, ο τραγικός τρόπος δημιουργίας του, ουδόλως εμποδίζει το κουαρτέτο, αλλά και την Κυβέρνηση να το εξαγγέλλει θριαμβευτικά. Οι φόροι, που πληρώθηκαν το 2014 έφθασαν στο, όντως, αδιανόητο ποσοστό του 53,3% των εισοδημάτων των πολιτών. Κάτω από αυτές τις δραματικά ανθυγιεινές συνθήκες πως να υποστηριχθεί, σοβαρά, η ανάκαμψη της οικονομίας; Να πάμε και στην τραγωδία των καταθέσεων, που τελικά οδήγησε στα capital controls8. Το διαθέσιμο χρήμα έχει μειωθεί από 262 δις ευρώ το 2009 σε 153 τώρα. Ακόμη, η Ελλάδα έχει, ουσιαστικά, μείνει χωρίς τράπεζες. Πράγματι, αφού από την αρχή της κρίσης χάθηκαν 3.500 καταστήματα και 50.000 θέσεις εργασίας εντός και εκτός της χώρας, τελικά η αξία τους μηδενίστηκε, και από περίπου 215 δις ευρώ σταθμισμένο ενεργητικό, τελικά, καταληστεύτηκαν από ξένα funds, που τις άρπαξαν για το εξευτελιστικό ποσό των 750 εκατομμυρίων ευρώ, και έτσι χάθηκαν και τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ που δανείστηκαν οι Έλληνες για την ανακεφαλαιοποίησή τους.

Β. Οι προοπτικές για το μέλλον

Παρά τα συντρίμμια, που έφερε η εσφαλμένη πολιτική των Μνημονίων, οι αρμόδιοι τολμούν να υπόσχονται ότι το μέλλον μας θα είναι καλύτερο. Δυστυχώς, όμως, θα είναι χειρότερο, και μάλιστα στο διηνεκές. Ιδού μερικά συντριπτικά στοιχεία όχι μόνο για την παρούσα, αλλά και για τις επερχόμενες γενιές αρχίζοντας με τις προβλέψεις της παγκόσμιας έκθεσης του 2015 από την εταιρία PROGNOS ΑG9. Σύμφωνα με αυτές, και με την υπόθεση ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στην Ευρωζώνη, το χρέος στο ΑΕΠ, αναμένεται να αναρριχηθεί στο 245% του ΑΕΠ το 2022, ενώ παράλληλα και μέχρι το 2020 η οικονομία θα συρρικνώνεται με ετήσιο ρυθμό 0,8%. Υπολογίζεται, εξάλλου ότι η ανεργία θα χρειασθεί 25 χρόνια για να πέσει κάτω από το 10% του ενεργού πληθυσμού και μόνο το 2034 η Ελλάδα θα επιστρέψει στο επίπεδο που βρισκόταν πριν από την κρίση. Για το 2016 προβλέπεται, ακόμη, συνέχιση της πτώσης των εσόδων του Κράτους, κυρίως από την άμεση φορολογία, αλλά και πτώση δραματική των εσόδων κοινωνικής ασφάλισης που θα περιοριστούν στα 19 δισεκατομμύρια ευρώ από 26 που ήταν αντίστοιχα πριν από την κρίση. Δεκάδες πολίτες, που έπρεπε να είναι στην εντατική, δεν μπορούν να εξασφαλίσουν κρεβάτι στα νοσοκομεία. Για το 2016 αναμένεται περαιτέρω πτώση του κατά κεφαλή εισοδήματος, που θα φθάσει συνολικά στο 30% και η επίσημη ανεργία θα ανέλθει σε 30% επίσης. Σε πείσμα της αφανισμένης οικονομίας μας, οι δανειστές απαιτούν μέχρι το 2018, επιπλέον 7,5 δις ευρώ. Τέλος, συχνά, ακούμε διαβεβαιώσεις της μορφής, ότι αξίζει να υποστούμε και αυτήν την τελευταία θυσία, για να βγούμε από την επιτήρηση. Αυτές είναι εντελώς παραπειστικές, εφόσον η αλήθεια είναι ότι θα είμαστε, αναγκαστικά, υπό επιτήρηση ώσπου να αποπληρώσουμε το 75% του χρέους.

Β. Παντελώς αδικαιολόγητες οι υποθέσεις ότι τα Μνημόνια θα σώσουν την Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι τελειωμένη αν παραμείνει στη φαρμακερή αγκαλιά του κουαρτέτου. Η πραγματικότητα αυτή, αναγνωρίζεται εδώ και καιρό από εκπροσώπους διεθνών οργανισμών, αλλά και από πολυάριθμους οικονομολόγους-ερευνητές, όχι όμως από τις ελληνικές κυβερνήσεις.

Πράγματι, η αποτελεσματικότητα προγραμμάτων, που περιστρέφονται γύρω από την εσωτερική υποτίμηση, την ελαχιστοποίηση των μισθών, και τον ανθυγιεινό πανικό εναντίον του πληθωρισμού, αμφισβητήθηκε, σχεδόν από την αρχή της εφαρμογής τους. Εντελώς, ενδεικτικά αναφέρομαι στις επόμενες δηλώσεις/αναγνωρίσεις σφαλμάτων:

-Η πιο σημαντική ομολογία του ότι το ελληνικό πρόγραμμα ήταν, εξαρχής, εσφαλμένο και ανίκανο να έχει θετική έκβαση, προέρχεται από τον, κατά κάποιο τρόπο πατέρα του, τον πρ. επικεφαλής οικονομολόγο του ΔΝΤ Olivier Blanchard, που στις αρχές του 2013, δήλωσε ότι "η εκτίμηση των πολλαπλασιαστών δεν ήταν ορθή, με αποτέλεσμα να αναμένεται πολλαπλάσια ύφεση αυτής που αρχικά επιδιωκόταν"10. Αλλά, υπάρχει και δεύτερη πρόσφατη και συντριπτική έκθεση του ΔΝΤ11στην οποία αναγνωρίζεται το έγκλημα, που διαπράχθηκε εναντίον της Ελλάδας, με την ομολογία:"Δεν υπολογίσαμε την αναδιάρθρωση χρέους-Παραβιάσαμε το καταστατικό". Είχαν προηγηθεί ανάλογες αντιδράσεις, από την κυρία Christine Lagarde, τον πρώην Γενικό Διευθυντή του ΔΝΤ Dominique Strauss-Kahn, τον καθηγητή Assoka Monti, το γνωστό οικονομολόγο Martin Wolf και εντελώς πρόσφατα με επιστολή τους προς ΗΠΑ και ΕΕ, 15 Η έκθεση αφήνει αιχμές για το εσφαλμένο πρόγραμμα που επιβλήθηκε στην Ελλάδα από την Τρόϊκα. Νομπελίστ ζητούν να εφαρμοστούν πολιτικές που να εξασφαλίσουν ανάπτυξη στην Ελλάδα. Πως αντέδρασαν οι ελληνικές κυβερνήσεις τότε και τώρα; Η απάντηση, όσο απίστευτη και αν είναι, είναι ότι απλώς δεν αντέδρασαν, αλλά δέχθηκαν πειθήνια την περιφρονητική δήλωση/προτροπή του Γερμανού ΥΠΟΙΚ ότι "το πρόγραμμα είναι άριστο, αλλά οι ανίκανοι Έλληνες δεν το εφαρμόζουν σωστά, και δεν έχουν παρά να εξακολουθήσουν τις μεταρρυθμίσεις". Ένα ειδεχθές έγκλημα που κατάστρεψε ένα ολόκληρο έθνος, και παραμένει χωρίς τιμωρία, αλλά και χωρίς αλλαγή της εξαρχής λανθασμένης πολιτικής.

Έγινε, τελικά, πιστευτή αυτή η εκδοχή του Γερμανού ΥΠΟΙΚ, που διαψεύδει το ΔΝΤ; Μα φυσικά όχι, και μια από τις πολλές αποδείξεις είναι η απάντηση του ίδιου υπουργού Οικονομίας της Γερμανίας στον πρ. Έλληνα υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, όταν του επέστησε την προσοχή ότι "αυτό το πρόγραμμα δεν θα επιτύχει", απάντησε με κυνισμό; " Το γνωρίζω"12.

Και να συνεχίσω με τον γνωστό Γερμανό οικονομολόγο Hans Werner Sinn του Ινστιτούτου ΙFO και σύμβουλο του Wolfgang Schäuble , ο οποίος δήλωσε :13 "Η Ελλάδα θα επανέλθει σε δύο χρόνια στη σημερινή κατάσταση, και τότε θα βγει από την Ευρωζώνη με διπλό νόμισμα", δεδομένου ότι "το συμφωνημένο πρόγραμμα θα ναυαγήσει, και θα χρειαστεί και τέταρτο Μνημόνιο". Και εμείς, ως "πρόβατα για σφάξιμο" τι άραγε περιμένουμε;

* Οι δανειστές, φυσικά, δεν θέλουν το καλό μας, και αν και αυταπόδεικτο, ιδού μερικές κραυγαλέες αποδείξεις: 
  1. Αφού εξόντωσαν μισθωτούς και συνταξιούχους, οι δανειστές προχωρούν αδίστακτα στον αφανισμό των αγροτών και των επιχειρηματιών, που κατόρθωσαν, μέχρι στιγμής να επιβιώσουν. Η χαριστική βολή στην οικονομία μας που πνέει τα λοίσθια.
  2.  Απελευθερώνεται η πρόσβαση των λεγόμενων funds (άλλως, κοράκια ), που θα αγοράζουν τα κόκκινα δάνεια των δανειοληπτών, που δεν μπορούν να τα ξεπληρώσουν στο 5%-50% της αξίας τους. Εξανεμίζονται, έτσι, περιουσίες της τάξεως των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ , που εκπροσωπούν τους κόπους και τα όνειρα ζωής περίπου 420.000 νοικοκυριών, και πολλά από αυτά θα πυκνώσουν τις τάξεις των αστέγων.
  3. Με συνοπτικές διαδικασίες προχωρεί το αναίσχυντο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. 14 αεροδρόμια, ουσιαστικά, χαρίστηκαν σε Γερμανούς, και αγνοήθηκε πολυτελώς το 72% του ΟΧΙ των Επτανησίων σε σχετικό δημοψήφισμα. Είναι, παράλληλα, έκδηλη η ανυπομονησία των δανειστών για την επιτάχυνση της εκποίησης της χώρας, προτού καταρρεύσει πλήρως η χώρα. Τι είδους ανάπτυξη μπορεί, άραγε, να γίνει όταν δεν θα υπάρχει πια τίποτε για να αναπτυχθεί;
  4. Οι δανειστές έχουν το θράσος (και γιατί όχι, αφού γίνονται ασμένως αποδεκτά όσα παράλογα μας ζητούν ) να απαιτήσουν από τη Γενική Γραμματεία εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών την πλήρη καταγραφή με κάθε λεπτομέρεια, κάθε στοιχείου που βρίσκεται στην κατοχή των 10 εκατομμυρίων Ελλήνων. Και αυτά για αρπαγή.
Συμπέρασμα Μέρους Ι

Παρανοϊκό να πιστεύει κανείς ότι το περιεχόμενο των Μνημονίων αποβλέπει στη σωτηρία μας. Πού είναι λοιπόν το αίσθημα αυτοσυντήρησής μας;

Μέρος ΙΙ. Υπάρχει ελπίδα μόνον αν επανέλθουμε στο εθνικό μας νόμισμα

Δεν θα επεκταθώ σε τεχνητής φύσης λεπτομέρειες για το πως θα πρέπει να γίνει αυτή η μετάβαση, αλλά θα παραπέμψω στην πράγματι εξαιρετική εισήγηση του καλεσμένου μας καθηγητή Gerard Lafay με τίτλο "Έξοδος από το ευρώ", που πιστεύω ότι πρέπει να έχει μια όσο γίνεται ευρύτερη κυκλοφορία. Να σας πληροφορήσω ακόμη ότι ο καθηγητής Gerard Lafay έχει εκδώσει ένα βιβλίο για την Ελλάδα, που μόλις κυκλοφόρησε στο Παρίσι, με άρθρα Ελλήνων και Γάλλων υπέρ της επανόδου στο εθνικό μας νόμισμα, είναι αυτό και το συνιστώ σε όσους διαβάζουν γαλλικά. Θα αναφ, αναφερθώ απλώς, στο τι σημαίνει κυρίαρχο εθνικό νόμισμα και τι μπορούμε λογικά να αναμένουμε από την πιθανότητα εισαγωγής του.

Α. Που έγκειται η σπουδαιότητά του 

Συχνά, όσοι είναι εναντίον μιας νέας δραχμής αμφισβητούν τις δυνατότητές της με το επιχείρημα "τι περισσότερο θα κάνει η δραχμή που δεν το κατορθώνει το ευρώ"; Είναι, φυσικά, τραγικά λανθασμένη αυτή η άποψη. "Όχι μόνο επειδή το ευρώ είναι δανειζόμενο χρήμα, που μας δίνεται με το σταγονόμετρο, και συνεπώς δεν μπορεί να στηρίξει τις αναπτυξιακές ανάγκες μιας κατεστραμμένης οικονομίας, όχι μόνο γιατί η ΕΚΤ μπορεί να διακόψει την παροχή του όποτε και για οποιανδήποτε αιτία το αποφασίσει, προκαλώντας μας ασφυξία, όπως το βιώσαμε ήδη. Αλλά, και επειδή το χρήμα, εκτός από το ότι είναι μέτρο αξίας, μέσο ανταλλαγής και μέσο εξόφλησης υποχρεώσεων, αποτελεί επιπλέον και ισχυρότατο μέσο κατεύθυνσης της οικονομίας. Το ευρώ κατασκευάστηκε ως ουδέτερο νόμισμα, ως νόμισμα φάντασμα ή νόμισμα ατελές και γι’ αυτό δεν έχει τη δυνατότητα να επηρεάζει τα πραγματικά μεγέθη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Είναι, απλώς, προγραμματισμένο για να εξασφαλίζει στα κράτη-μέλη της ΕΕ νομισματική ισορροπία, αδιαφορώντας για την πορεία των πραγματικών οικονομικών μεγεθών. Οι σχετικές προδιαγραφές των εμπνευστών του, που ήταν πανικόβλητοι στη σκέψη του πληθωρισμού, στους κόλπους της Ευρωζώνης, κατασκεύασαν ένα νόμισμα απολύτως θωρακισμένο εναντίον του πληθωρισμού, αλλά φευ όχι και εναντίον της ύφεσης. Το Σύμφωνο Σταθερότητας απαιτεί από τα κράτη-μέλη την τήρηση όρων, όχι μόνον εξωπραγματικών, αλλά και βλαβερών, δεδομένου ότι καταλήγουν σε στραγγαλιστική λιτότητα, σε μόνιμο περιορισμό της οικονομικής δραστηριότητας, σε υψηλή ανεργία, αλλά και σε κραυγαλέες ανισότητες. Πρόκειται για τους μη παρεμβατικούς οικονομολόγους, που πιστεύουν στην αυτορρύθμιση των αγορών κτλ., σε αντίθεση με τούς παρεμβατικούς που επικρατούν το 1936 με τον J.M. Keynes. Οι παρεμβατικοί, λοιπόν, οικονομολόγοι αναγνωρίζουν, ως τον κυρίαρχο ρόλο του χρήματος, τη δυνατότητα επηρεασμού της οικονομίας. Κάθε μορφή ή βαθμός οικονομικού προγραμματισμού, για να καταλήξει σε συνθήκες ισορροπίας οφείλει να εξασφαλίσει κατευθυντήριο ρόλο στο χρήμα, καθώς και στη νομισματική πολιτική. Π.χ. η αναπτυξιακή προσπάθεια χρειάζεται κατάλληλη νομισματική πολιτική, με επαρκή ρευστότητα, ακόμη και κάποιο ποσοστό ελεγχόμενου πληθωρισμού, μέχρι το σημείο που η επιπλέον προσθήκη ποσότητας χρήματος δεν επηρεάζει το επίπεδο των τιμών, διότι εξαντλείται στη σταδιακή απορρόφηση της ανεργίας. Η πραγματοποίηση της πλήρους απασχόλησης σηματοδοτεί το σημείο, πέραν του οποίου η προσθήκη ποσότητας χρήματος αυξάνει τις τιμές, σύμφωνα με τη θεωρία του J.M. Keynes, αλλά όχι πριν. Εξάλλου, στις ιδιότητες του χρήματος, ο Keynes προσθέτει και αυτήν της προφύλαξης, αναμένοντας στο μέλλον καλύτερες ευκαιρίες. Η σπουδαιότητα του χρήματος έγκειται στο γεγονός ότι από την ποσότητά του εξαρτάται η ένταση της οικονομικής δραστηριότητας, ο ρυθμός ανάπτυξης, ο τρόπος κατανομής του εισοδήματος και ο όγκος της απασχόλησης. Είναι, συνεπώς, σαφές ότι η ισχύς ανήκει σε αυτούς που δημιουργούν το χρήμα και σε αυτούς που το ελέγχουν. Το χρήμα είναι δύναμις. Και αναφέρω τη σχετική ρήση του M.A. Rothschild׃ "Αφήστε με ελεύθερο να εκδίδω και να ελέγχω τα χρήματα ενός έθνους και δεν με ενδιαφέρει ποιού".

Β. Τι μπορούμε να επιτύχουμε με τη νέα δραχμή

Από αυτές τις απεριόριστες δυνατότητες του χρήματος έχει δραματική ανάγκη η κατεστραμμένη ελληνική οικονομία, για να αρχίσει σχεδόν από το μηδέν την ανασυγκρότηση της παραγωγικής της βάσης, για να αναγεννήσει το διαλυμένο κράτος Πρόνοιας, για να περιορίσει τις χωρίς προηγούμενο ανισότητες κατανομής της, για να επικεντρωθεί στις μεταρρυθμίσεις από τις οποίες έχει πράγματι ανάγκη και όχι σε αυτές που συνίστανται στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, και στη δημιουργία συνθηκών ζούγκλας στην αγορά εργασίας, για να αποκτήσουν και πάλι οι Έλληνες αυτοεκτίμηση και αξιοπρέπεια, για να ξαναγίνουν κυρίαρχοι της χώρας τους. Και, τελικά, για να πληρώσουν το χρέος τους, μέσω της ανάπτυξης και όχι της συρρίκνωσης της οικονομίας τους, όταν αυτό πάψει να είναι λερναία Υδρα, και βέβαια αφού συμψηφιστεί με τα χρέη των Γερμανών από το κατοχικό δάνειο και από τις καταστροφές της κατοχής.

Με την εκτύπωση του εθνικού μας νομίσματος, και χωρίς πανικό απέναντι σε έναν ελεγχόμενο πληθωρισμό, που περιορίζει το χρέος και είναι επιθυμητός, θα αρχίσει η ανασυγκρότηση. Και ας εγκαταλείψουμε, όσο πιο γρήγορα γίνεται, τις ουτοπίες, που άλλοτε οραματίζονται συρροή ξένων επενδύσεων, που δήθεν εξασφαλίζουν την ανάπτυξη και άλλοτε διαπιστώνουν δήθεν την έναρξή της. Στο σημείο μηδέν που βρίσκεται η Ελλάδα, οι ξένοι προσελκύονται μόνον για να συμμετάσχουν στο γενικό ξεπούλημα.

Να επισημάνω, ακόμη, την άμεση ανάγκη μιας κυβέρνησης, οικουμενικής ή σωτηρίας, που να θέσει τέρμα στην εφαρμογή της κατά συρρ οή εγκλημάτων εναντίον του ελληνικού λαού και να επικεντρωθεί στην προσπάθεια εξεύρεσης του λιγότερου οδυνηρού τρόπου, για τη μετάβαση της χώρας στο εθνικό της νόμισμα.

Το τελικό συμπέρασμα της εισήγησής μου είναι μια ευχή: δηλαδή, αυτό το τόσο ηθελημένα παρεξηγημένο GREXIT, που χρησιμοποιείται, ως Αρμαγεδδών, να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται η αρχή της αναγέννησης της Ελλάδας.

*Από το Συνέδριο του ΜΑΧΩΜΕ 15-17/1.2016 στην πρ.ΑΣΟΕΕ