ΟΙ 11 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ

Τις προτάσεις της ΝΔ ανέπτυξαν και παρέδωσαν εγγράφως στην αντιπροσωπεία των αγροτών οι βουλευτές της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, Χρήστος Σταϊκούρας, Όλγα Κεφαλογιάννη, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Απόστολος Βεσυρόπουλος, Γιώργος Κασαπίδης και Βασίλης Οικονόμου...


Σύμφωνα με τη ΝΔ οι προτάσεις αυτές δεν εξαντλούν, αλλά αποτελούν μέρος του προγράμματός της για την αγροτική πολιτική...

***

ΥΣΤΕΡΑ από σχετική δέσμευση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, σε πρόσφατη συνάντησή τους, δόθηκαν σήμερα στους εκπροσώπους των αγροτών οι προτάσεις του Κόμματος για τα αγροτικά ζητήματα.

Τις προτάσεις ανέπτυξαν - και παρέδωσαν εγγράφως - στην αντιπροσωπεία των αγροτών ο αναπληρωτής Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας  Λευτέρης Αυγενάκης, ο Συντονιστής Οικονομικών Υποθέσεων, Βουλευτής Φθιώτιδας, Χρήστος Σταϊκούρας, η Συντονίστρια Παραγωγής και Εμπορίου, Βουλευτής Α’ Αθηνών, Όλγα Κεφαλογιάννη, ο Συντονιστής Κοινωνικών Υποθέσεων, Βουλευτής Καβάλας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Υπεύθυνος του Τομέα Φορολογικής Πολιτικής, βουλευτής Ημαθίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος ο Υπεύθυνος του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βουλευτής Κοζάνης, Γιώργος Κασαπίδης και ο Υπεύθυνος του Τομέα Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Βουλευτής Επικρατείας,  Βασίλης Οικονόμου.

Οι βασικές προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας σύμφωνα με ανακοίνωση, για τα αγροτικά ζητήματα προβλέπουν:
  1. Τη διατήρηση της αυτονομίας του Ο.Γ.Α. στο πλαίσιο της πρότασής μας για 3 Ασφαλιστικά Ταμεία (μισθωτών, ελευθέρων επαγγελματιών-αυτοαπασχολουμένων και αγροτών).

  2. Τη διατήρηση του συντελεστή φόρου εισοδήματος στο 13%. Άλλωστε το δημοσιονομικό όφελος που προβλέπεται στον Κρατικό Προϋπολογισμό 2016 είναι της τάξης των μόλις 32.100.000 ευρώ, υποπολλαπλάσιο δηλαδή της ζημίας που έχει ήδη προκληθεί στην ελληνική οικονομία από τις κινητοποιήσεις των αγροτών.

  3. Το στενότερο ορισμό των κατ’ επάγγελμα αγροτών, εντός των ορίων που θέτει το κοινοτικό κεκτημένο.

  4. Την επανεξέταση των συντελεστών Φ.Π.Α., όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, στο πλαίσιο γενικότερης αναμόρφωσης του Φ.Π.Α..

  5. Την ταχύτερη καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων μέσα από την απλούστευση διαδικασιών.

  6. Προτεραιότητά ακόμα είναι η ταχύτερη επιστροφή Φ.Π.Α. στους αγρότες, μέσα από τη ριζική απλούστευση των διαδικασιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας.

  7. Την ενίσχυση των εσόδων του Ο.Γ.Α. με την εφαρμογή των συμψηφισμών οφειλομένων εισφορών με τις κοινοτικές επιδοτήσεις, ώστε να αποτραπεί η υπέρμετρη αύξηση των εισφορών.

  8. Την απλούστευση των διαδικασιών, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου και τη μείωση του διοικητικού κόστους για την πρόσκληση αλλοδαπών εργατών γης και την καταβολή του εργόσημου που μειώνει το φορολογητέο εισόδημα των αγροτών και επιφέρει έσοδα στο ασφαλιστικό σύστημα.

  9. Η Νέα Δημοκρατία, θα προχωρήσει στον πλήρη διαχωρισμό μεταξύ συντάξεων και πρόνοιας, εν συνεχεία θα επιδιώξει, με όλα τα διαθέσιμα μέσα και κυρίως τη συμβολή των φορέων των ίδιων των ασφαλισμένων αγροτών, να μειωθούν αισθητά οι απώλειες των ασφαλιστικών εισφορών. Αν συμβούν τα παραπάνω τότε μειώνεται ο κίνδυνος λελογισμένης αύξησης των εισφορών.

  10. Τη θέσπιση προαιρετικής παρακράτησης των ασφαλιστικών εισφορών από την καταβολή των αγροτικών ενισχύσεων/επιδοτήσεων, ώστε να διευκολύνεται η ταμειακή ρευστότητα των αγροτών και να εξασφαλίζεται η είσπραξη των εισφορών από τον Ο.Γ.Α..

  11.  Τέλος, η ενεργοποίηση Εθνικού Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής για την εκπόνηση και υλοποίηση εθνικής στρατηγικής στον πρωτογενή τομέα, η οποία θα εδράζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και στα αναπτυξιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ και του αναπτυξιακού νόμου θεωρείται απαραίτητη.
ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ότι οι παραπάνω προτάσεις δεν εξαντλούν, αλλά αποτελούν μέρος του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την αγροτική πολιτική, που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί ότι θεμελιώδης επιδίωξη στο κοινωνικό Κράτος δικαίου είναι οι πολίτες να συνεισφέρουν ανάλογα με τις δυνάμεις τους στα φορολογικά βάρη.

Η ανερμάτιστη και ανεύθυνη πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιδείνωσε την κατάσταση στην οικονομία. Η συμμετοχή όλων στη δημοσιονομική προσαρμογή είναι αναγκαία.

Η Νέα Δημοκρατία έχει ιστορικούς δεσμούς με τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα και σήμερα πρωτοστατεί στην αξιοποίησή τους για την επανεκκίνηση της οικονομίας μας και είναι σε διαρκή διάλογο μαζί τους.

ΗΜΕΡΙΔΑ της ΕΥΡΩΟΔΑΔΑΣ της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ (GUE/NGL) για το ΧΡΕΟΣ και τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ [Video]

Την Τρίτη, 1/3/2016, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες (αίθουσα ASP 01G02) πραγματοποιήθηκε Ημερίδα της Ευρωομάδας της Αριστεράς (GUE/NGL) για το Χρέος και τη Δημοκρατία, με τίτλο "Restructuring Debt-Rebuilding Democracy"...


Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε μετά από πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, της ανεξάρτητης ευρωβουλευτού, Σοφίας Σακοράφα και του γάλλου ευρωβουλευτή του Front de Gauche Jean-Luc Mélenchon.

Στην Ημερίδα μίλησαν, εκτός από τους διοργανωτές, η τ. Πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου, ο επ. συντονιστής της Επιτροπής Ερίκ Τουσέν, τα μέλη της Επιτροπής Γιώργος Κασιμάτης, Diego Borja, Μaria Lucia Fatorelli, Cephas Lumina.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΔΩ ▶

Ομιλία της Ζ. Κωνσταντοπούλου στην ημερίδα της GUE/NGL στις Βρυξέλλες για το Χρέος και τη Δημοκρατία 



ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ η Ζωή Κωνσταντοπούλου μεταξύ άλλων ανέφερε πως «Ύστερα από το πόρισμα της Επιτροπής, δημιουργήθηκε πανικός στους πιστωτές και ανάγκασε το Δ.Ν.Τ. να παραδεχτεί για πρώτη φορά ότι το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο και παρόλα αυτά η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να μην χρησιμοποιεί την έκθεση και υπέγραψε το 3ο μνημόνιο με δάνειο 86 δις και κάθε ελληνικό μωρό που γεννιέται έχει χρέος 41.000 ευρώ».

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

«Είμαι πολύ αισιόδοξη ότι θα υπάρξει μία επόμενη κυβέρνηση στην Ελλάδα που θα αξιοποιήσει το έργο της Επιτροπής Αλήθειας και αρνηθεί την αποπληρωμή του παράνομου χρέους», τόνισε η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατά την διάρκεια ημερίδας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η πρώην Πρόεδρος της Βουλής επεσήμανε την αισιοδοξία της για μία επόμενη κυβέρνηση που θα αξιοποιήσει το έργο της Επιτροπής Αλήθεια και θα αρνηθεί την αποπληρωμή του παράνομου χρέους.

«Είμαι πολύ αισιόδοξη ότι θα υπάρξει μία επόμενη κυβέρνηση στην Ελλάδα που θα αξιοποιήσει το έργο της επιτροπής, θα αρνηθεί την αποπληρωμή του παράνομου χρέους, θα προβεί σε κυριαρχικές ενέργειες διαγραφής του χρέους και θα αποτελέσει, ελπίζω, υπόδειγμα και για άλλες κυβερνήσεις σε άλλες χώρες», σημείωσε παίρνοντας τον λόγο.

Ταυτόχρονα, κατήγγειλε άγρια δίωξη προκειμένου να εξαφανιστεί το έργο της Επιτροπής Αλήθειας ενώ εξαπέλυσε βέλη κατά του νυν Προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση, κατηγορώντας τον πως: «Υπήρξε μονομερής απόφαση από τον νέο πρόεδρο της Βουλής που δέσμευσε τις εργασίες της χωρίς καμία πρότερη διαβούλευση με τα μέλη της Επιτροπής. Και τέλος τα αρχεία της Επιτροπής και οι αναφορές της κατασχέθηκαν από την νέα διοίκηση της Βουλής».

Η κ. Κωνσταντοπούλου ξεσπάθωσε εναντίον της κυβέρνησης τονίζοντας ότι εξακολουθεί να μην χρησιμοποιεί τα πορίσματα της Επιτροπής Αλήθειας παρά το γεγονός ότι είχε δημοσιευτεί πριν την υπογραφή της συμφωνίας του 3ου Μνημονίου.

Χαρακτηριστικά ανέφερε πως «Ύστερα από το πόρισμα της Επιτροπής, δημιουργήθηκε πανικός στους πιστωτές και ανάγκασε το Δ.Ν.Τ. να παραδεχτεί για πρώτη φορά ότι το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο και παρόλα αυτά η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να μην χρησιμοποιεί την έκθεση και υπέγραψε το 3ο μνημόνιο με δάνειο 86 δις και κάθε ελληνικό μωρό που γεννιέται έχει χρέος 41.000 ευρώ».

Η ημερίδα της Ευρωομάδας της Αριστεράς( GUE/NGL) έλαβε χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο των Βρυξελλών, ύστερα από την πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, και της ανεξάρτητης ευρωβουλευτού, Σοφίας Σακοράφα, και είχε κεντρικό θέμα το Χρέος και τη Δημοκρατία, με τίτλο “Restructuring Debt-Rebuilding Democracy”.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η Κωνσταντίνα Κούνεβα, ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και οι πρώην βουλευτές Ζήσης Ζάννας, Αγλαϊα Κυρίτση και Δέσποινα Χαραλαμπίδου.

LE MONDE: ΣΤΟ ΙΔΙΟ 'ΚΑΡΑΒΙ' ΜΕΡΚΕΛ-ΤΣΙΠΡΑΣ - ή ΘΑ ΒΟΥΛΙΑΞΟΥΝ ΜΑΖΙ ή ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΗΡΩΕΣ

ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ "ΔΕΝΕΙ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΤΟΥΣ"
Δημοσίευμα της γαλικής Le Monde αναλύει το πως η προσφυγική κρίση έχει συμβάλλει ώστε να είναι πλέον «δεμένες οι τύχες» των δύο ηγετών. «Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι αστεία εάν δεν ήταν τραγική» λέει η συντάκτης Σεσίλ Ντικουτριέ...


... και προσθέτει: «Η προσφυγική κρίση, που η Ευρώπη δεν καταφέρνει να ξεπεράσει δίνοντας την αξιοθρήνητη εικόνα μιας ανήμπορης και τυφλής ηπείρου, πλησίασε δραστικά την Αγκελα Μέρκελ με τον Αλέξη Τσίπρα. 

***

«Η Αγκελα Μέρκελ και ο Αλέξης Τσίπρας, είναι σήμερα στο ίδιο καράβι, ή θα βουλιάξουν μαζί, ή θα τους χαιρετήσουμε μια μέρα σαν ήρωες που κράτησαν ψηλά τα χρώματα και την τιμή της Ευρώπης» υπογραμμίζει η εφημερίδα Le Monde με άρθρο γνώμης της Σεσίλ Ντικουτριέ.

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ αναλύει το πως η προσφυγική κρίση έχει συμβάλλει ώστε να είναι πλέον «δεμένες οι τύχες» των δύο ηγετών. «Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι αστεία εάν δεν ήταν τραγική» λέει η συντάκτης και προσθέτει: «Η προσφυγική κρίση, που η Ευρώπη δεν καταφέρνει να ξεπεράσει δίνοντας την αξιοθρήνητη εικόνα μιας ανήμπορης και τυφλής ηπείρου, πλησίασε δραστικά την Αγκελα Μέρκελ με τον Αλέξη Τσίπρα. Οι τύχες της Γερμανίδας Καγκελαρίου και του Έλληνα πρωθυπουργού, είναι από εδώ και στο εξής, εν μέρει συνδεδεμένες».

Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στις σκληρές διαπραγματεύσεις του 2015, κατά τις οποίες η Α. Μέρκελ αρνήθηκε να αλλάξει το ελάχιστο στην πολιτική της για τη λιτότητα υποχρεώνοντας τον Α. Τσίπρα «να λυγίσει», η συντάκτης καταλήγει, ότι «σήμερα βρίσκονται στο ίδιο καράβι. Η θα βουλιάξουν και οι δύο μαζί ή θα καταφέρουν να φθάσουν σε λιμάνι και μια μέρα θα χαιρετήσουμε τους δύο ευρωπαίους ήρωες, που ήταν οι μόνοι που κατάφεραν να κρατήσουν ψηλά τα χρώματα και την τιμή της Ένωσης».

Η αρχική κίνηση της Καγκελαρίου να ανοίξει τις πόρτες της Γερμανίας στους Σύριους πρόσφυγες, χαιρετήθηκε από τους πάντες, θυμίζει η συντάκτης. Σήμερα όμως, κανείς δεν την υποστηρίζει πλέον, εκτός από την Κομισιόν στις Βρυξέλλες. Οι υπόλοιποι ηγέτες ενέδωσαν στην λαϊκή πίεση και πήγαν με το μέρος του Ούγγρου πρωθυπουργού Βίκτωρα Ουρμπαν (...) που εδώ και μήνες ζητά την απομόνωση της Ελλάδας. Ακόμα και η Γαλλία στρέφει αλλού τα μάτια, ο Φρανσουά Ολάντ αποφεύγει να υποστηρίξει δυνατά το Βερολίνο, ενώ ο Μανουέλ Βαλς, έφθασε μάλιστα να καταγγείλει ανοιχτά την πολιτική της (Μέρκελ).

Η Καγκελάριος έχει αποδυναμωθεί και στο εσωτερικό της χώρας της με τη δημοτικότητά της να κατρακυλά, ενώ όλο και λιγότεροι Γερμανοί συντάσσονται με το πιστεύω της ότι «θα τα καταφέρουν». Για πρώτη φορά μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο ένα πραγματικά ακροδεξιό κόμμα το AFD άρχισε να ριζώνει στη Γερμανία και η Μέρκελ «κινδυνεύει να περάσει στην Ιστορία, παρά τα δέκα χρόνια της αδιαμφισβήτητης ηγεμονίας της, ως η ηγέτιδα που προκάλεσε την αποτυχία της Ευρώπης από υπερβολική αφέλεια» υποστηρίζει το δημοσίευμα.

«Για να αποφύγει αυτήν την ατίμωση» τονίζει η Μοντ «και για να πετύχει ( η Μέρκελ) το αρχικό της σχέδιο (μετεγκατάσταση των προσφύγων παντού στην Ευρώπη, συμφωνία με την Τουρκία για περιορισμό των ροών και ενίσχυση των εξωτερικών συνόρων Σέγκεν) η Καγκελάριος, έχει ανάγκη τον Τσίπρα».

Ο Έλληνας πρωθυπουργός, θα πρέπει να συνεχίσει την υλοποίηση των «Hot spots», να αποτρέψει το χάος στην Ελλάδα τη στιγμή που 70.000 άτομα θα μπορούσαν να εγκλωβισθούν στη χώρα εξ' αιτίας του κλεισίματος των συνόρων με τη ΦΥΡΟΜ. «Εάν κρατήσει» λέει η συντάκτης, «τότε ίσως οι μετανάστες συνειδητοποιήσουν ότι δεν αξίζει να κινδυνεύσουν τη ζωή τους διασχίζοντας τη Μεσόγειο για να αποκλεισθούν σε μια χώρα όπου το ποσοστό ανεργίας είναι 25%. Οι ροές θα μειωθούν δραστικά και οι ευρωπαϊκές χώρες θα τηρήσουν τελικά τις δεσμεύσεις τους για να ελαφρύνουν την Ελλάδα υποδεχόμενες πρόσφυγες και αυτές».

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΔΕΜΕΝΕΣ ΤΥΧΕΣ


ΒΕΒΑΙΑ, ο Αλέξης Τσίπρας αντιμετωπίζει και άλλες δυσκολίες: Υποχρεωμένος να προχωρήσει στην εφαρμογή του προγράμματος λιτότητας δεν του έχουν απομείνει παρά δυο ψήφοι πλειοψηφίας στο ελληνικό κοινοβούλιο. Εχει επομένως ανάγκη από μια ισχυρή πολιτική υποστήριξη και μια μαζική οικονομική και υλικοτεχνική βοήθεια. Και η Α. Μέρκελ δραστηριοποιείται με ενέργεια για το θέμα αυτό : Υψώνει τους τόνους στα μίντια, αλλά και στις Βρυξέλλες σπρώχνοντας την Κομισιόν να βρει επειγόντως χρήματα για την Αθήνα.

«Θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο κάποιος άλλος Έλληνας ηγέτης;» αναρωτιέται η συντάκτης για να απαντήσει η ίδια «σίγουρα όχι». 'Αλλωστε η Αγκελα Μέρκελ έχει, εκ των πραγμάτων, αναπτύξει μια γνωριμία με τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ, «και μπόρεσε να δοκιμάσει το πολιτικό θάρρος και την εντιμότητα του σαραντάχρονου», εκτιμά η συντάκτης.

ΣΥΜΦΩΝΑ πάντα με το δημοσίευμα, «το μέλλον της Μέρκελ εξαρτάται επίσης από την ικανότητα του Τσίπρα να επιβάλλει την πολύ σκληρή μεταρρύθμιση για τις συντάξεις που απαιτούν οι πιστωτές. Εάν αυτή η μεταρρύθμιση δεν περάσει έως το τέλος της 'Ανοιξης, η Ελλάδα κινδυνεύει να ξαναβρεθεί σε κατάσταση ημι-χρεοκοπίας. Κάτι τέτοια θα ήταν εφιάλτης για το Βερολίνο : τι θα πει η Καγκελάριος στους βουλευτές του κόμματός της (...) ότι δεν θα δουν τα χρήματα που τους έπεισε με τόσο κόπο, να δανείσουν την Ελλάδα; Οτι απέτυχε διπλά στο μεταναστευτικό και στη διάσωση της ευρωζώνης;

Και από τη δική του πλευρά ο Τσίπρας, τι άλλο θα μπορούσε να κάνει από το να βασισθεί στη μοναδική σύμμαχο που του έχει απομείνει (...) είναι καταδικασμένος να συμβάλλει ώστε να πετύχει το σχέδιο Μέρκελ.

Από τη στιγμή που θα περάσει η μεταρρύθμιση των συντάξεων, ο Έλληνας πρωθυπουργός έχει επίσης ανάγκη την Καγκελάριο και για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων του τεράστιου χρέους, που έχει υποσχεθεί στους Έλληνες.

Αυτή η επαναδιαπραγμάτευση θα του επιτρέψει να δικαιολογήσει εκ των υστέρων, ενώπιον των επικριτών του, τους λόγους συνεργασίας με τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο.

«Στην προσφυγική κρίση, το Γάλλο-Γερμανικό ζευγάρι λάμπει με την απουσία του» υπογραμμίζει η συντάκτης. Και ενώ Μέρκελ αγωνίζεται, το Παρίσι προσποιείται ότι η κρίση περιορίζεται στο Καλαί (γαλλική παραγκούπολη με πρόσφυγες και μετανάστες). «Η ειρωνεία της ιστορίας είναι τελικά ότι, στην πραγματικότητα, το Γερμανό-Ελληνικό ζευγάρι είναι το μόνο που εκ των πραγμάτων προσπαθεί σήμερα, να αποφύγει η Ευρώπη τον πνιγμό και να κρατήσει ψηλά το κεφάλι (έξω από το νερό)» καταλήγει η Le Monde.

/ Le Monde  (ΗΜΕΡΗΣΙΑ)

ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ-ΜΑΜΟΥΘ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΜΕΣΩ 'ΜΠΟΡΓΙΑΝΣ'!

Στη λίστα, σύμφωνα με τον Γ. Γ. Καταπολέμησης της Διαφθοράς περιλαμβάνονται 10.800 λογαριασμοί εκ των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί οι 1.200, ενώ ήδη έχουν σταλεί 800 κλήσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα...

Ο Γεν. Γραμματέας κατά της Διαφθοράς, Γιώργος Βασιλειάδης
Ταυτόχρονα έχει δεσμευθεί επιπλέον ποσό 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, από υπόλογους για υποθέσεις διαφθοράς εις βάρος του ελληνικού δημοσίου

ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ μαμούθ αποκαλύπτει η αποκωδικοποίηση της Λίστας Μπόργιανς, όπως είπε στο 'Κόκκινο' και στο Στάθη Σχινά, ο Γενικός Γραμματέας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς και του μαύρου χρήματος Γιώργος Βασιλειάδης. Στη λίστα περιλαμβάνονται 10.800 λογαριασμοί εκ των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί οι 1.200, ενώ ήδη έχουν σταλεί 800 κλήσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, για τα οποία έχει διαπιστωθεί φοροδιαφυγή.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη σύντομα θα έχει ταυτοποιηθεί το σύνολο των λογαριασμών, ενώ η διαδικασία απόδοσης των φόρων προς το δημόσιο αναμένεται να επιταχυνθεί, με την κατάθεση και ψήφιση από τη Βουλή της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, η οποία θα επιτρέπει τη λεγόμενη «αυτοκαταγγελία» από τους υπόλογους για φοροδιαφυγή με απαλλαγή τους από τις προσαυξήσεις, ώστε να υπάρξει επιτάχυνση στην απόδοση των χρημάτων.

Ταυτόχρονα έχει δεσμευθεί επιπλέον ποσό 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, από υπόλογους για υποθέσεις διαφθοράς εις βάρος του ελληνικού δημοσίου - υποθέσεις ξεπλύματος βρώμικου χρήματος. Τα 800 εκατομμύρια αφορούν μετρητά και τα 700 εκατ. ακίνητα.

Ο κ. Βασιλειάδης ανακοίνωσε ότι στο υπουργείο δημιουργείται κέντρο ελέγχου για υποθέσεις διαφθοράς (χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ) σε προγράμματα ΕΣΠΑ, αλλά και ότι δημιουργούνται οι μονάδες εσωτερικού ελέγχου σε όλα τα υπουργεία, ώστε να διαπιστωθεί από που ξεκινά η διαφθορά.

ΕΥΚΛ. ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ: «ΔIAKYBEYETAI Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΟΓΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΝΤ…»

ΟΜΙΛΙΑ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΥ στο ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ -
Την πεποίθηση ότι διακυβεύεται η επιτυχία του ελληνικού προγράμματος λόγω των καθυστερήσεων που, με ευθύνη κυρίως του ΔΝΤ εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος...


 Ο ίδιος χαιρέτισε τις πρωτοβουλίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για μεγαλύτερη εμπλοκή του στο ελληνικό προγραμμα και υπογράμμισε πως χρειάζεται ένας μεσολαβητή

ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ότι διακυβεύεται η επιτυχία του ελληνικού προγράμματος λόγω των καθυστερήσεων που, με ευθύνη κυρίως του ΔΝΤ παρατηρούνται στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης, εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, κατα την ομιλία του στην επιτροπή Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου. 
Ο Έλληνας υπουργός έθιξε το ζήτημα της μη επιστροφής των εκπροσωπων των θεσμών, ενώ υπογράμμισε πως η Ελλάδα είναι δύσκολο να κατανοήσει τη στάση του ΔΝΤ . "Είναι στρατηγική της κυβέρνησης να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση το συντομότερο δυνατό. Διαφορετικά δε θα έρθουν οι επενδύσεις και η ανάπτυξη δε θα ειναι ικανοποιητική. Δεν έχουμε άπλετο χρόνο", σημείωσε.

Ο ίδιος χαιρέτισε τις πρωτοβουλίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για μεγαλύτερη εμπλοκή του στο ελληνικό προγραμμα και υπογράμμισε πως χρειάζεται ένας μεσολαβητής που θα εξετάζει τον οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο του προγράμματος αλλά και θα παίζει ρόλο στις διαφωνίες μεταξύ των θεσμών και των ελληνικών αρχών.

Προσπάθεια σύγκλισης ΕΕ - ΔΝΤ για την αξιολόγηση

Την επίτευξη κοινής θέσης, έτσι ώστε να «ξεμπλοκάρει» η αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, θα επιχειρήσουν σήμερα οι εκπρόσωποι των θεσμών, οι οποίοι συναντώνται το βράδυ στις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, οι έως τώρα διαβουλεύσεις δεν έχουν αποδώσει τους αναμενόμενους καρπούς, καθώς η απόσταση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΔΝΤ σε ό,τι αφορά το δημοσιονομικό κενό έως το 2018 παραμένει, παρά τα βήματα προόδου που σημειώθηκαν στις προηγούμενες συναντήσεις.

Ως εκ τούτου, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το EuroWorking Group της Δευτέρας συμβούλευσε τους επικεφαλής της αποστολής των θεσμών στην Αθήνα να καταβάλουν μια ακόμη προσπάθεια σύγκλισης πριν το Eurogroup της 7ης Μαρτίου, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η εκκίνηση της αξιολόγησης το συντομότερο.
ΕΠΕ-ΜΠΕ

Θ. ΦΩΤΙΟΥ: ‘’ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΔΟΜΗΣΟΥΜΕ ΝΕΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ’’

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ της Αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης - 
Η επιδοματική πολιτική είναι εξαιρετικά σημαντική, όμως είναι άκαρπη αν δεν έχεις τις απαραίτητες υπηρεσίες και δομές για να την υποστηρίξεις...

 
Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που το κράτος παρέχει ζεστά γεύματα σε μαθητές των δημοτικών σχολείων. Και πιστέψτε με δεν ήταν καθόλου εύκολο να χτίσουμε αυτό το πρόγραμμα, καθώς υπήρχαν πολλές ενστάσεις,

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΕΣ οι μικρές ή και μεγάλες πρωτοβουλίες που παίρνει το υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης εδώ και ένα χρόνο: η Κάρτα Αλληλεγγύης, το δωρεάν ρεύμα και νερό, η επιδότηση ενοικίου, τα γεύματα στα σχολεία, το λεωφορείο αστέγων, τα Κέντρα Κοινότητας κ.λπ. Οι περισσότερες από αυτές περνούν «στα ψιλά» των ειδήσεων. Συζητάμε με την αρμόδια υπουργό Θεανώ Φωτίου για το νόμο-πλαίσιο που ετοιμάζεται και θα θεσμοθετήσει για πρώτη φορά ένα Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
 

Η συνέντευξη της Θεανώς Φωτίου στην Ιωάννα Δρόσου


ΕΡΩΤΗΣΗ: Συμπληρώνετε ένα χρόνο στο υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Έχει δοθεί η εντύπωση, λόγω των συνεπειών της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, πως το χαρτοφυλάκιό σας περιλαμβάνει μόνο τη στήριξη όσων ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Τι άλλο περιλαμβάνει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η κοινωνική προστασία στην Ελλάδα, όπως δομήθηκε όλα αυτά τα χρόνια, είναι ένα κουβάρι επιδοματικών παροχών, ιδρυμάτων και νόμων, που πολλές φορές αλληλεπικαλύπτονται ή είναι αντιπαραθετικοί. Το αποτέλεσμα είναι να στήνεται ένα κράτος πρόνοιας για τις ευάλωτες ομάδες, χωρίς να τις στηρίζει ουσιαστικά. Πρέπει όλοι να κατανοήσουν πως πράγματι το υπουργείο αυτό δεν έχει μόνο την ευθύνη αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης, αλλά είναι αφιερωμένο στις ευάλωτες ομάδες. 

Αυτές είναι επτά:
  1. Mε την πρώτη να αφορά το παιδί, το ορφανό, το εγκαταλελειμμένο, το ασυνόδευτο προσφυγόπουλο, το παιδί που ζει σε κακοποιητικό περιβάλλον, το παιδί που στερείται όσα δικαιούται και έχει ανάγκη. 
  2. Η δεύτερη κατηγορία αφορά τον ηλικιωμένο, που δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί, που αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας είτε νοητικά είτε κινητικά, που ζει μόνος του. 
  3. Η τρίτη περιλαμβάνει τα άτομα με αναπηρία, 
  4. H τέταρτη τα εξαρτημένα άτομα, 
  5. H πέμπτη τους άστεγους, 
  6. H έκτη τις ειδικές πολιτισμικές ομάδες, όπως για παράδειγμα οι Ρομά 
  7. H τελευταία αφορά τους άπορους, που η κρίση διόγκωσε τον αριθμό τους, αφού σε κίνδυνο φτώχειας βρίσκεται το 50% της ελληνικής κοινωνίας. 
Επομένως, καταλαβαίνετε πως το υπουργείο αυτό δεν είναι υπεύθυνο μόνο για τη διαχείριση της ανθρωπιστικής κρίσης και τη στήριξη των θυμάτων της, αλλά για ολόκληρη την κοινωνία.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αναφερθήκατε και στην επιδοματική πολιτική. Μπορεί η οικονομική στήριξη –και μάλιστα με ελάχιστα ποσά- να στηρίξει ουσιαστικά αυτές τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σαφώς και η επιδοματική πολιτική είναι εξαιρετικά σημαντική, όμως είναι άκαρπη αν δεν έχεις τις απαραίτητες υπηρεσίες και δομές για να την υποστηρίξεις. Αν, για παράδειγμα, δίνουμε ένα επίδομα για το παιδί, το οποίο μάλιστα είναι και εξαιρετικά χαμηλό, δεν λύνουμε το πρόβλημα για τα παιδιά που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Σε αυτά τα παιδιά οφείλουμε να προσφέρουμε δωρεάν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, σίτιση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, να προβλέψουμε να έχουν πρόσβαση σε πολιτιστικές δραστηριότητες, ώστε να μπορέσουν να μεγαλώσουν σε ένα περιβάλλον προστασίας και μάθησης. Αυτά δεν μπορεί να καλυφθούν από το οικογενειακό επίδομα των σαράντα ευρώ.

Κουλτούρα κοινωνικών συνεργασιών και έγερσης

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτά που αναφέρετε προϋποθέτουν την ύπαρξη ενός κράτους πρόνοιας, το οποίο έχει ξηλωθεί τα τελευταία έξι χρόνια…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάνετε λάθος. Ποτέ δεν υπήρξε κράτος πρόνοιας, καθώς δεν υπήρξε η αντίληψη πως οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες έχουν ανάγκη σειράς υπηρεσιών, με στόχο να ενταχθούν στην κοινωνία και στην εργασία. Κοινωνική προστασία δεν είναι ούτε τα επιδόματα, ούτε τα ιδρύματα. Στην πραγματικότητα είναι η αποϊδρυματοποίηση και η ίδρυση ενός κράτους υπηρεσιών. Γι’ αυτό εμείς προσπαθούμε να κινούμαστε σε δύο κατευθύνσεις, από τη μια να νομοθετούμε άμεσα πυροσβεστικά μέτρα, όπως είναι ο νόμος για την ανθρωπιστική κρίση, και από την άλλη να χτίζουμε το κράτος πρόνοιας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει ένας απολογισμός των προγραμμάτων που έχουν ήδη τρέξει, όπως για παράδειγμα η Κάρτα Αλληλεγγύης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κοιτάχτε πρέπει πρώτα να πούμε πως η Κάρτα Αλληλεγγύης δεν είναι πια αυτό που ξεκίνησε, αλλά έχει συμπαρασύρει και πολλές παράλληλες δράσεις. Ο κάτοχος της Κάρτας Αλληλεγγύης δικαιούται τώρα πια δωρεάν νερό, είσοδο στα μουσεία, ακόμα και την διαχείριση του κόκκινου δανείου. Η κίνησή μας να φτιάξουμε την Κάρτα Αλληλεγγύης έφερε στην επιφάνεια νέες ανάγκες, οι οποίες σιγά σιγά καλύπτονται για τους 300.000 δικαιούχους της. Αυτό το ρεύμα στήριξης που δημιουργείται μας δίνει ελπίδα, καθώς δημιουργεί κουλτούρα κοινωνικών συνεργασιών και έγερσης, η οποία περνά στο κράτος, αλλά και στην κοινωνία.

Σίτιση στα σχολεία

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εδώ και λίγες μέρες έχουν ξεκινήσει πιλοτικά τα σχολικά γεύματα στα εννιά δημοτικά σχολεία του Περάματος. Πώς λειτουργεί αυτό το πρόγραμμα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που το κράτος παρέχει ζεστά γεύματα σε μαθητές των δημοτικών σχολείων. Και πιστέψτε με δεν ήταν καθόλου εύκολο να χτίσουμε αυτό το πρόγραμμα, καθώς υπήρχαν πολλές ενστάσεις, οι οποίες λύθηκαν την μέρα που προσφέραμε το πρώτο γεύμα οπόταν όλοι οι φόβοι διαψεύστηκαν. Θέλω κατ’ αρχάς να πω πως την ιδέα αυτή την άκουσα από δασκάλους στη Γκράβα, οι οποίοι συνέλεγαν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ, τα έδιναν στο Βρεφοκομείο Αθηνών που τα μαγείρευε. Οι δάσκαλοι είχαν ζητήσει από τα παιδιά να φέρνουν στο σχολείο ένα τάπερ και μαχαιροπήρουνα. Κάθε μέρα στις 12 το μεσημέρι ερχόταν το βανάκι με τα φαγητά, τα παιδιά κάθονταν στις τάξεις τους και έτρωγαν, ενώ αν περίσσευε φαγητό το έπαιρναν μαζί τους στα τάπερ. Όταν απότρωγαν, είχαν μάθει να καθαρίζουν το θρανίο τους και το τάπερ τους, μέχρι την επόμενη μέρα. Αυτές τις εικόνες είχα στο νου μου όταν έκανα την περιβόητη δήλωση για τα γεμιστά. Γιατί πράγματι είναι θαυμάσιο να εξοικονομείς από το τίποτα. Γι’ αυτό βάλαμε στόχο τη σίτιση στα σχολεία, που είναι προτεραιότητά μας, καθώς η Ελλάδα έχει με 28,8% το υψηλότερο ποσοστό παιδικής φτώχειας στην Ευρώπη, ενώ έχει πρωτιά και στην παιδική παχυσαρκία. Αρχίσαμε, λοιπόν, με το πρόγραμμα για το κολατσιό, που ετοιμάζεται δωρεάν από εταιρείες με μικρογεύματα και μοιράζεται σε 64 σχολεία της Αθήνας που δεν έχουν κυλικείο, δηλαδή σε 11.000 μαθητές και μαθήτριες. Όταν λειτούργησε αυτό το πρόγραμμα σχεδιάσαμε το επόμενο που αφορά τα ζεστά γεύματα και σιτίζει δωρεάν 1.400 παιδιά. Τα γεύματα τα ετοιμάζουν Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης, δηλαδή συνεταιρισμοί στους οποίους το 40% των μελών ανήκει σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Τα χρήματα συλλέγονται μέσω της πλατφόρμας act4Greece της Εθνικής Τράπεζας, όπου ο καθένας μπορεί να προσφέρει όσα χρήματα θέλει. Αυτό το σύστημα, που θεσπίστηκε με νόμο από το υπουργείο, είναι εξαιρετικά διαφανές, καθώς ο καθένας από κάθε γωνιά του πλανήτη δηλώνει επώνυμα πόσα χρήματα καταθέτει για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Στόχος μας είναι το νέο σχολικό έτος να επεκταθεί το πρόγραμμα και να καλύψει το 1/3 των δημοτικών σχολείων της χώρας στις πιο φτωχές περιοχές.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσες ΚΟΙΣΠΕ υπάρχουν; Πώς μπορεί αυτό το πρόγραμμα να επεκταθεί σε όλη τη χώρα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σήμερα υπάρχουν μονάχα τρεις στην Αττική. Όμως, θέλουμε να δημιουργηθούν νέες ΚΟΙΣΠΕ για να δοθούν έτσι και θέσεις εργασίας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως για παράδειγμα σε άνεργες γυναίκες, αλλά και για να στηρίξουμε την κοινωνική οικονομία. Άλλωστε, η υποδομή υπάρχει, καθώς πολλά ιδρύματα έχουν κουζίνες με πιστοποίηση ISO. Μένει να φτιαχτούν ΚΟΙΣΠΕ και ΚΟΙΝΣΕΠ που θα αναλάβουν να τις λειτουργήσουν και να εργαστούν ώστε να μαγειρεύονται τα γεύματα.

Περί χορηγιών

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ορισμένα από τα προγράμματα που ανακοινώθηκαν ή ήδη τρέχουν χρηματοδοτούνται από ιδιωτικές εταιρείες. Γιατί το κράτος δεν χρηματοδοτεί την κοινωνική πολιτική που σχεδιάζει και στρέφεται σε χορηγούς, με αποτέλεσμα κάποια προγράμματα, όπως το κολατσιό στα σχολεία, να είναι με ημερομηνία λήξης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Να σας πω, το λεωφορείο για τους άστεγους είναι χορηγία της Παπαστράτος, η οποία όμως περιορίζεται στην ανακατασκευή του λεωφορείου. Το πρόγραμμα θα το τρέξει ο ΟΑΣΑ, που είναι εποπτευόμενος φορέας του δημοσίου, παρέχοντας οδηγούς, καύσιμα και σχεδιάζοντας τη διαδρομή. Το πρόγραμμα για το δωρεάν νερό το ξεκίνησε, με δική της πρωτοβουλία, η ΕΥΔΑΠ, που είναι επιχείρηση του Δημοσίου. Αυτά τα προγράμματα κινούνται με συντονιστή του κράτος που εγγυάται ότι θα έχουν συνέχεια. Εμείς θέλουμε να κινητοποιήσουμε τους πάντες ώστε να συνδράμουν, καθώς στόχος μας είναι να δομήσουμε νέα κουλτούρα στην κοινωνία, αυτή της αλληλεγγύης. Πρέπει να γίνει κατανοητό στους επικριτές μας πως κάθε τέτοια μικρή πράξη έχει πολλαπλασιαστική ισχύ. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα με τα γεύματα δίνουμε δύναμη στους δάσκαλους και τους γονείς να κινητοποιηθούν και να σκεφτούν και να υλοποιήσουμε και άλλες δράσεις. Από την άλλη, δεν είναι οι ιδιώτες αυτοί που τρέχουν το πρόγραμμα. Το χρηματοδοτούν μονάχα. Την ευθύνη του σχεδιασμού, της υλοποίησης και της επίβλεψης την έχει το υπουργείο και οι υπηρεσίες του. Και όταν καταφέρουμε να επανασχεδιάσουμε το κράτος κοινωνικής προστασίας, όλα αυτά τα προγράμματα θα τα εποπτεύει το κράτος σε συνεργασία με την κοινωνία. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας και το όραμά μας.

Δια του παραδείγματος

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιες είναι οι καλές πρακτικές που εφαρμόσατε στο υπουργείο και θα πρέπει να αποτελέσουν οδηγό και για τα άλλα υπουργεία ή υπηρεσίες του κράτους;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Προέρχομαι από τον πανεπιστημιακό χώρο, ο οποίος λειτουργεί με σαφές οργανόγραμμα και χρονοδιάγραμμα. Αυτή την εμπειρία έφερα και στο υπουργείο. Συνειδητοποιώ ότι δεν είναι εύκολο να περάσει αυτή η κουλτούρα του προγραμματισμού, καθώς η δημόσια διοίκηση διαβρώθηκε για να μην λειτουργεί έτσι. Όμως, σιγά σιγά το αλλάζουμε αυτό. Φτιάχνουμε συνεχώς ad hoc ομάδες εργασίας από στελέχη των υπουργείων, εξωτερικούς ειδήμονες και πολιτικά στελέχη, που αναλαμβάνουν να μελετήσουν και να σχεδιάσουν κάθε ιδέα με αυστηρό χρονοδιάγραμμα ενδιάμεσων παραδόσεων. Έτσι μαθαίνουν να συνεργάζονται άνθρωποι από διάφορες υπηρεσίες και χώρους, να αξιοποιούν τη διεθνή εμπειρία, αλλά και να είναι αποδοτικοί. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα δημοκρατική αποτελεσματικότητα. Μέχρι σήμερα, πολλές ανάλογες μελέτες δίνονταν ιδιωτικές εταιρείες και εν μέρει ακύρωναν τη δουλειά, αλλά και τις ικανότητες του υπάρχοντος προσωπικού. Όπως έχει πει και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος η νοοτροπία στο δημόσιο θα αλλάξει δια του παραδείγματος. Ελπίζουμε ότι ο τρόπος που δουλεύουμε, το πάθος που δείχνουμε για να ολοκληρώσουμε το όραμά μας, θα εμπνεύσει το προσωπικό, ανεξαρτήτως βαθμίδας και σε όλους τους τομείς.

Το σχέδιο για Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μέχρι στιγμής τα μέτρα που έχουν παρθεί είναι είτε πυροσβεστικά είτε μεμονωμένα. Υπάρχει στιγμή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανοικοδόμησης της κοινωνικής πολιτικής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εάν οργανώσετε τις επτά κατηγορίες ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σχεδιάζοντας τρία επίπεδα, τότε θα έχετε σχηματοποιήσει το όραμά μας. Στο πρώτο επίπεδο είναι η καθημερινή άμεση παρέμβαση, που περιλαμβάνει επιδόματα, δομές και προγράμματα. Πρόκειται για τις άμεσες ενέργειες πρόληψης και στήριξης όσων έχουν ανάγκη, με τον εντοπισμό αυτών των ανθρώπων και των πρώτων ενεργειών που πρέπει να γίνουν για να τους οδηγήσουμε στα επόμενα βήματα. Σε αυτό το επίπεδο εντάσσονται και τα Κέντρα Κοινότητας που θεσμοθετήσαμε, τα οποία αλλάζουν την κουλτούρα των δήμων και θα καταγράφουν όσους έχουν ανάγκη, την ίδια ώρα που θα τους παρέχουν τις πρώτες υπηρεσίες στήριξης. Στο δεύτερο επίπεδο είναι τα ιδρύματα, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, τα οποία έχουν ανεκμετάλλευτο, ακόμα και μη καταγεγραμμένο πλούτο και είναι κλειστά στην κοινωνία. Αυτό το επίπεδο θα το αναμορφώσουμε. Στο τρίτο επίπεδο βρίσκεται η αποϊδρυματοποίηση και η ένταξη στην κοινωνία και την εργασία. Διότι οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες δεν πρέπει να είναι εκτός της κοινωνίας, δεν πρέπει να είναι άνθρωποι εξαρτώμενοι από το κράτος. Το κράτος οφείλει να τους βοηθήσει και να τους δώσει τα εφόδια ώστε να ανεξαρτητοποιηθούν και να πάρουν τις ζωές τους στα χέρια τους. Όταν εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο, θα δείτε ότι και η κοινωνία θα αλλάξει, θα δεχτεί αυτούς τους ανθρώπους ως ισότιμους πολίτες, που είναι. Γι’ αυτό επεξεργαζόμαστε έναν νέο νόμο-πλαίσιο, δηλαδή το Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς αυτοί οι άνθρωποι θα βρουν εργασία όταν, για παράδειγμα οι απεξαρτημένοι ή οι πρώην κρατούμενοι, κουβαλάνε το στίγμα των κοινωνικά αποκλεισμένων;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το κράτος οφείλει να διαπαιδαγωγεί την κοινωνία. Δείτε το εμβληματικό παράδειγμα της αλληλεγγύης που έχει δείξει ο κόσμος στους πρόσφυγες. Ο λόγος των προηγούμενων κυβερνήσεων απέναντι στους μετανάστες και τους πρόσφυγες ήταν ακραία ρατσιστικός και έσπερνε το φόβο. Αυτή η ρητορική έθρεψε το φασισμό, γέννησε τις εικόνες κυνηγητού ανθρώπων επειδή είχαν άλλο χρώμα δέρματος, έχτισε τείχη ανάμεσα σε ανθρώπους. Εμείς δηλώσαμε από την αρχή πως θα σκύψουμε πάνω στους πρόσφυγες και τους μετανάστες, δώσαμε το σήμα στην ελληνική κοινωνία να κάνει το ίδιο. Και σήμερα βλέπουμε αντί για πογκρόμ, να στήνονται χωριά αλληλεγγύης, να φιλοξενούνται σε σπίτια άνθρωποι διωγμένοι από τη χώρα τους, να ετοιμάζονται φαγητά και να συλλέγονται ρούχα και απαραίτητα είδη. Σε αυτή τη λογική θα συνεχίσουμε σε όλη την κοινωνία, ώστε κανένας να μην είναι απόβλητος. Θα δώσουμε, λοιπόν, κίνητρα να προσληφθούν άνθρωποι από τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, θα δημιουργήσουμε προγράμματα κατάρτισης, την ίδια ώρα που θα έχουν ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι τους και υποστηρικτικές ομάδες στο πλευρό τους.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτό το σχέδιο που ετοιμάζετε πότε θα αποτυπωθεί υπό τη μορφή νόμου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο νόμος πλαίσιο για Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης που ετοιμάζουμε ελπίζω πως πριν το τέλος του χρόνου θα αποτελεί νόμο του κράτους. Και σπεύδοντας να προλάβω τους πρόθυμους επικριτές σας λέω πως το σχέδιό μας θα είναι υπό την πλήρη εποπτεία του κράτους, σε κάθε ένα από τα τρία αυτά επίπεδα. Θα ορίζει τις υποχρεώσεις του κράτους, των δικαιούχων και των ωφελούμενων. Ακόμα θα ορίζει τις διαδικασίες πρόσληψης και εξέλιξης του προσωπικού, που ήδη εργάζεται σε όλα αυτά τα ιδρύματα, που λειτουργούν σήμερα, αλλά κανείς ποτέ δεν οργάνωσε ούτε επίβλεψε. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πως θα υπάρχει πλήρης επίβλεψη της τοπικής αυτοδιοίκησης και του κράτους για τον κάθε έναν ωφελούμενο, αλλά και για την κάθε υπηρεσία και δομή που βρίσκεται υπό την εποπτεία μας. Έτσι, θα χτίσουμε και μια νέα κουλτούρα διοίκησης, αποτρέποντας τη δημιουργία ενός νέου πελατειακού συστήματος σε κάθε ένα από τα τρία επίπεδα.
left.gr