Ο «Αγωγός Φυσικού Αερίου Κατάρ - Τουρκίας» ήρθε ξανά στην ατζέντα με την ανατροπή του καθεστώτος Μπάαθ στη Συρία / Anadolu

Αγωγός Φυσικού Αερίου Κατάρ-Τουρκίας, Anadolu Agency, Συρία, Busra Zeynep Ozdemir, Anne-Sophie Corbeau, Murat Temizer,

    Έμεινε στο ράφι το 2009 λόγω της αντίθεσης του καθεστώτος Άσαντ • Το έργο δεν μπόρεσε να υλοποιηθεί όπως είχε προγραμματιστεί λόγω του 10ετούς συριακού εμφυλίου ο «Αγωγός Φυσικού Αερίου Κατάρ-Τουρκίας» ήρθε ξανά στην ημερήσια διάταξη με την ανατροπή του το καθεστώς Μπάαθ στη Συρία


Εμπειρογνώμονες που έκαναν αξιολογήσεις στον ανταποκριτή του Anadolu επεσήμαναν τη σημασία ζητημάτων όπως η περιφερειακή ασφάλεια, το επενδυτικό περιβάλλον και η σταθερότητα, και έθιξαν επίσης τη μεταβαλλόμενη ενεργειακή δυναμική.

Η ερευνήτρια του Ιδρύματος SETABusra Zeynep Ozdemir δήλωσε ότι το Κατάρ είναι μια πολύ σημαντική χώρα όσον αφορά το φυσικό αέριο και σημείωσε ότι παρά τη μικρή έκτασή του, έχει το τρίτο μεγαλύτερο αποδεδειγμένο απόθεμα φυσικού αερίου στον κόσμο, με περίπου 25 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, μετά τη Ρωσία. και το Ιράν.

Υπενθυμίζοντας ότι το Κατάρ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας φυσικού αερίου στον κόσμο μετά τη Ρωσία, η Ozdemir εξήγησε ότι η χώρα το κάνει αυτό κυρίως με τη μορφή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Η Busra Ozdemir υπογράμμισε ότι το έργο Dolphin Gas του Κατάρ, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 2004, είναι ο μόνος αγωγός μέσω του οποίου εξάγει φυσικό αέριο και δήλωσε ότι το συνολικό μήκος αυτής της γραμμής είναι 370 χιλιόμετρα.

Τονίζοντας ότι το Κατάρ έχει υψηλή δυναμικότητα στις εξαγωγές φυσικού αερίου, η Ozdemir συνέχισε ως εξής:

"Ωστόσο, η γεωγραφία της χώρας έχει μια πολύ εύθραυστη δομή. Το έργο του αγωγού φυσικού αερίου Κατάρ-Τουρκίας, το οποίο ήταν προηγουμένως στην ημερήσια διάταξη το 2009 και σχεδιαζόταν να περάσει από τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία και τη Συρία, τέθηκε στο συρτάρι λόγω της αντίθεσης του Άσαντ. Αργότερα αναβλήθηκε για 10 χρόνια Ο μακροχρόνιος εμφύλιος πόλεμος στη Συρία κατέστησε αδύνατη την υλοποίηση του έργου όπως είχε προγραμματιστεί, ωστόσο, μπορεί να ειπωθεί ότι το έργο δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πολιτικό εμπόδιο στην περιοχή. την εγκαθίδρυση ενός σταθερού καθεστώτος στη Συρία. «Είναι απαραίτητο να ληφθεί υπόψη ότι ο αγωγός είναι μεγάλος από κάθε άποψη».

Το ύψος της ζήτησης είναι σημαντικό αφού η ΕΕ σταματήσει να χρησιμοποιεί άνθρακα

Η Busra Ozdemir επεσήμανε ότι η κατασκευή μιας πολύ μεγάλης γραμμής από το Κατάρ στην Τουρκία καθιστά το έργο δαπανηρό και είπε ότι οι τιμές του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές είναι επίσης κρίσιμης σημασίας σε αυτό το σημείο.

Τονίζοντας ότι οι τιμές πρέπει να είναι σε επίπεδα κατάλληλα για την υλοποίηση μιας τόσο υψηλού κόστους γραμμής, η Ozdemir δήλωσε ότι διαφορετικά δεν θα ήταν δυνατή η παροχή χρηματοδότησης.

Η Ozdemir ανέφερε επίσης ότι η μακροπρόθεσμη εγγύηση αγοράς είναι απαραίτητη για την υλοποίηση του έργου και είπε, "Η Τουρκία είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές φυσικού αερίου στην περιοχή και η χώρα που εισάγει το περισσότερο φυσικό αέριο μετά τη Γερμανία. Ωστόσο, η Τουρκία έχει επίσης μεγάλο μερίδιο εισαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία, το Ιράν και "Υπάρχουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις φυσικού αερίου με το Αζερμπαϊτζάν. Ένας αγωγός αυτού του μήκους αναμένεται να μεταφέρει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου. Μπορεί να μην είναι δυνατό για την Τουρκία να δημιουργήσει μια αρκετά υψηλή ζήτηση για να καταστήσει το έργο προσιτό στις σημερινές συνθήκες». 

Δηλώνοντας ότι η Ευρώπη έχει απομακρυσμένη προσέγγιση στα μακροπρόθεσμα συμβόλαια λόγω των αρνητικών που έχει βιώσει με τη Ρωσία και ότι έχει στόχους καθαρών μηδενικών εκπομπών 2050, ο Özdemir δήλωσε ότι στην παρούσα κατάσταση, είναι δυνατή μόνο η υποστήριξη θερμικών σταθμών φυσικού αερίου που θα αντικαταστήσει θερμοηλεκτρικούς σταθμούς με άνθρακα.

Η  Ozdemir  τόνισε ότι σε αυτή την περίπτωση, η ΕΕ θα πρέπει να προβλέψει την ποσότητα και τη διάρκεια της ζήτησης φυσικού αερίου που θα προκύψει αφού σταματήσει να χρησιμοποιεί άνθρακα και ολοκλήρωσε τα λόγια του ως εξής:

«Τέλος, να θυμίσουμε ότι η ΕΕ είναι μια δομή με 27 χώρες μέλη και οι υποδομές όλων των χωρών δεν συνδέονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν το φυσικό αέριο που φτάνει σήμερα στην Ισπανία να μεταφερθεί στη Γερμανία μέσω αγωγών. Σε ένα σενάριο που συμφωνήθηκε από τα κράτη μέλη της ΕΕ, τόσο η ΕΕ «Σε ένα σενάριο όπου τόσο οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας από άνθρακα της Τουρκίας όσο και της Τουρκίας αντικαθίστανται από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο και αυξάνεται η κατανάλωση οικιακού και βιομηχανικού αερίου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το φυσικό αέριο από το Κατάρ θα βρει αγοραστές».

«Η Συρία απέχει ακόμη από τη σταθερότητα»

Η Anne-Sophie Corbeau, ειδικός στο Κέντρο Παγκόσμιας Ενεργειακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια, δήλωσε επίσης ότι ο εν λόγω αγωγός είναι πολύ μακρύς και οι αγοραστές πρέπει να αναλάβουν μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις.

Η Corbeau δήλωσε ότι μπορεί να χρειαστεί το 2030 για να υλοποιηθεί ο αγωγός και υπενθύμισε τον στόχο της Ευρώπης να γίνει ουδέτερος ως προς τον άνθρακα το 2050.

Υπογραμμίζοντας ότι πολλές χώρες θα εξακολουθούν να χρειάζονται φυσικό αέριο μέχρι το 2050, ο Corbeau τόνισε ότι οι αγωγοί, σε αντίθεση με το LNG, είναι μια λύση που πρέπει να τηρηθεί μόλις κατασκευαστεί.

Η Corbeau επεσήμανε ότι η Συρία απέχει πολύ από το να είναι ακόμα σταθερή και ότι αυτό είναι σημαντικό στην περιοχή, ανεξάρτητα από τη ζήτηση φυσικού αερίου, και είπε, "Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγείς LNG των ΗΠΑ προσπαθούν επίσης να πουλήσουν LNG στην ευρωπαϊκή αγορά. Επομένως, αυτός είναι ένας αγώνας δρόμου Η Σαουδική Αραβία δεν έχει τέτοιο αγωγό." να διαφοροποιήσει τους πόρους της». είπε.
Murat Temizer / Anadolu Agency 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

© all rights reserved
customized with από: antikry.gr