ΣΥΡΙΖΑ: Επίκαιρη ερώτηση Αλέξη Τσίπρα για την πρωτοφανή αστυνομική βία εις βάρος πολιτών


Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό με θέμα: «Πρωτοφανής αστυνομική βία εις βάρος των πολιτών με πρόσχημα την τήρηση υγειονομικών μέτρων που ο Πρωθυπουργός και στελέχη της κυβέρνησης διαρκώς παραβιάζουν».

Oι πολίτες, μετά από ένα χρόνο σε περιορισμό, δεν αντέχουν άλλο να βλέπουν τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και στελέχη της κυβέρνησης να παραβιάζουν συστηματικά τα μέτρα και την ίδια στιγμή να εξαπολύεται πογκρόμ βίας και αυταρχισμού σε οικογένειες και νέους ανθρώπους για μια κυριακάτικη βόλτα στην πλατεία της γειτονιάς», τονίζει ο Αλ. Τσίπρας, πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον Κ. Μητσοτάκη

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό με θέμα: «Πρωτοφανής αστυνομική βία εις βάρος των πολιτών με πρόσχημα την τήρηση υγειονομικών μέτρων που ο Πρωθυπουργός και στελέχη της κυβέρνησης διαρκώς παραβιάζουν».


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Θέμα: «Πρωτοφανής αστυνομική βία εις βάρος των πολιτών με πρόσχημα την τήρηση υγειονομικών μέτρων που ο Πρωθυπουργός και στελέχη της κυβέρνησης διαρκώς παραβιάζουν».

Έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας στην πατρίδα μας η κοινωνία ζει ακόμη με την αγωνία αν το Ε.Σ.Υ. θα ανταποκριθεί στην επιδημιολογική πίεση, ενώ παράλληλα προσπαθεί να αντέξει το σκληρότερο και πιο μακρόχρονο lockdown στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν επιδεικνύει κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για την κάλυψη των μεγάλων κοινωνικών αναγκών, παρά μόνο για τον έλεγχο της ενημέρωσης και την καταστολή.

Οι πολίτες, μετά από ένα χρόνο σε περιορισμό, δεν αντέχουν άλλο να βλέπουν τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και στελέχη της κυβέρνησης να παραβιάζουν συστηματικά τα μέτρα και την ίδια στιγμή να εξαπολύεται πογκρόμ βίας και αυταρχισμού σε οικογένειες και νέους ανθρώπους για μια κυριακάτικη βόλτα στην πλατεία της γειτονιάς.

Τα πρόσφατα φαινόμενα βίας και αυθαιρεσίας της αστυνομίας στη Νέα Σμύρνη ξεπερνούν κάθε όριο. Δυστυχώς όμως δεν αποτελούν μεμονωμένο περιστατικό, αλλά συστηματικό φαινόμενο. Σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία, οι καταγγελίες για κλιμακούμενη αύξηση της αστυνομικής αυθαιρεσίας και βίας τους τελευταίους μήνες έχει ενταθεί σε πρωτοφανή βαθμό, ενώ σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, οι καταγγελίες αστυνομικής βίας σπάνια καταλήγουν στην επιβολή κυρώσεων από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα.

Η δε Επιτροπή για τη διερεύνηση περιστατικών αστυνομικής βίας που είχε συσταθεί τον Δεκέμβριο του 2019 από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, όπως δήλωσε δημόσια ο Πρόεδρός της ομότιμος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου κ. Ν. Αλιβιζάτος, έχει παύσει από έτους να υπάρχει, μετά δηλαδή την υπόθεση Ινδαρέ.

Η κλιμακούμενη αστυνομική βία και αυθαιρεσία σε συνδυασμό με την ατιμωρησία των ενόχων από τη μια και με το βαθύ αίσθημα αδικίας από την άλλη, καθώς στελέχη της κυβέρνησης και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός φαίνεται ότι μπορούν να βρίσκονται πάνω από το νόμο και να απολαμβάνουν προνόμια, στην Πάρνηθα, στην Ικαρία ή και αλλού, έχει δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα οργής και δικαιολογημένης αγανάκτησης στους συμπολίτες μας.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός:

- 1. Για πόσο ακόμη θα επιτρέπετε αυτό το κρεσέντο φαινομένων αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας με πρόσχημα την τήρηση των υγειονομικών μέτρων που εσείς ο ίδιος και στελέχη της κυβέρνησή σας διαρκώς παραβιάζετε;

- 2. Γιατί δεν αποσύρετε άμεσα από τους ελέγχους που αφορούν την τήρηση των μέτρων αποστασιοποίησης αστυνομικούς με βαρύ οπλισμό, όπως λ.χ. αυτοί της Ομάδας ΔΙΑΣ, και για ποιόν λόγο παύσατε την Επιτροπή για τη διερεύνηση περιστατικών αστυνομικής βίας που είχε συσταθεί τον Δεκέμβριο του 2019 από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη;

Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης

Αλέξης Τσίπρας

Νέα Σμύρνη / Χυδαία ψέματα από την αστυνομία - Το βίντεο της αλήθειας

.
φωτογραφία ΠΟΝΤΙΚΙ

Στο βίντεο διάρκειας 72 δευτερολέπτων φαίνεται η απρόκλητη επίθεση των αστυνομικών στην κεντρική πλατεία της Νέας Σμύρνης

Ένα βίντεο ντοκουμέντο που βλέπει το φως της δημοσιότητας αποκαλύπτει τα ψέματα της αστυνομίας για τα όσα έγιναν στη Νέα Σμύρνη.

Στο βίντεο διάρκειας 72 δευτερολέπτων, φαίνεται η απρόκλητη επίθεση των αστυνομικών στην κεντρική πλατεία της Νέας Σμύρνης. Οι άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ έχουν ρίξει έναν πολίτη στο έδαφος. Παράλληλα, έχουν περικυκλώσει έναν νεαρό ο οποίος φορά μάσκα, όπως και όλοι όσοι βρίσκονται στην πλατεία. Τότε απρόκλητα ξεκινάνε να τον χτυπάνε με γκλοπ και να τον κλωτσάνε.

Στη συνέχεια έρχονται ενισχύσεις της ομάδας ΔΙΑΣ και αρχίζουν να τραμπουκίζουν τον κόσμο. March 7, 2021
Υπενθυμίζεται ότι η αστυνομία αναφέρει ότι όλα ξεκίνησαν από «απρόκλητη επίθεση 30 ατόμων». Ειδικότερα, με επίσημη ανακοίνωσή της ισχυρίζεται ότι «κατά τη διάρκεια των ελέγχων η ομάδα των αστυνομικών δέχθηκε απρόκλητα επίθεση από ομάδα (30) περίπου ατόμων με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο αστυνομικών».

Σχετικά με τα αποκαλυπτικά βίντεο που είχαν δει νωρίτερα και αποκάλυπταν το όργιο αστυνομικής βίας, η ΕΛ.ΑΣ. αρκέστηκε να αναφέρει ότι «έχει διαταχθεί Διοικητική Έρευνα».


Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.:

Την 14.50 ώρα σήμερα (7-3-2021) Ομάδα ΔΙ.ΑΣ. μετέβη στην Πλατεία της Νέας Σμύρνης, προκειμένου να διενεργήσει ελέγχους για την εφαρμογή των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού.

Σημειώνεται ότι για την ανωτέρω Πλατεία υπάρχει πλήθος καταγγελιών για παραβίαση των μέτρων κατά του κορωνοϊού.

Κατά τη διάρκεια των ελέγχων η ομάδα των αστυνομικών δέχθηκε απρόκλητα επίθεση από ομάδα (30) περίπου ατόμων με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο αστυνομικών.

Στη συνέχεια οι αστυνομικές δυνάμεις που έσπευσαν στο σημείο προσήγαγαν (11) άτομα από την ομάδα που επιτέθηκε στους αστυνομικούς.

Σχετική δικογραφία σχηματίζεται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής.

Σχετικά με βίντεο που έχουν αναρτηθεί σε διάφορες ιστοσελίδες και εμφανίζουν αστυνομικούς να συμπλέκονται με πολίτες έχει διαταχθεί Διοικητική Έρευνα.

πηγή: avgi.gr

Αλέξης Τσίπρας: «Το μεσημέρι ξύλο και αυταρχισμός και το βράδυ προπαγάνδα.»


Αλέξης Τσίπρας: «Ο κ. Μητσοτάκης είναι ο ενορχηστρωτής της μεγαλύτερης εκστρατείας αυταρχισμού και εξαπάτησης που έχει γνωρίσει η χώρα εδώ και δεκαετίες»

«Η χώρα έχει μια κυβέρνηση που έχει χάσει πλήρως τον έλεγχο της πανδημίας και το μόνο που ξέρει να κάνει με σχέδιο είναι να βαράει στο ψαχνό», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, σε ανάρτηση του στο Facebook, σημειώνοντας ότι «η απρόκλητη επίθεση αστυνομικών σε οικογένειες και νέα παιδιά στην Πλατεία της Νέας Σμύρνης σήμερα το απόγευμα, είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι».

«Το μεσημέρι ξύλο και αυταρχισμός και το βράδυ προπαγάνδα», αναφέρει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και χαρακτηρίζει τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, «ενορχηστρωτή της μεγαλύτερης εκστρατείας αυταρχισμού και εξαπάτησης που έχει γνωρίσει η χώρα εδώ και δεκαετίες».


Ειδικότερα, ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρει:

«Είμαστε στον πέμπτο μήνα ενός απολύτως αποτυχημένου και ατελείωτου lockdown. Τα νοσοκομεία αφημένα εδώ και μήνες δίχως ενισχύσεις, ασφυκτιούν και πάλι. Οι νεκροί σκαρφάλωσαν ξανά στους πενήντα ημερησίως. Η οικονομία έχει διαλυθεί. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εδώ και μήνες σε απόγνωση, μόνο χρέη ξεπληρώνουν και δάνεια. Και οι εργαζόμενοι επιβιώνουν με ελάχιστα και αγωνιούν για το αύριο.

Την ίδια στιγμή οι πολίτες, που επιβάλλεται να στοιβάζονται καθημερινά στα λεωφορεία, στο Μετρό και στους χώρους δουλειάς, απαγορεύεται αυστηρά να έχουν έστω και μια μικρή ανάσα.

Έναν περίπατο το απόγευμα της Κυριακής.

Μια βόλτα μέχρι τη θάλασσα.

Ακόμη και μέχρι την πλατεία της γειτονιάς.

Η απρόκλητη επίθεση αστυνομικών σε οικογένειες και νέα παιδιά στην Πλατεία της Νέας Σμύρνης σήμερα το απόγευμα, είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι.

Η χώρα έχει μια κυβέρνηση που έχει χάσει πλήρως τον έλεγχο της πανδημίας και το μόνο που ξέρει να κάνει με σχέδιο είναι να βαράει στο ψαχνό.

Χτυπημένοι νέοι και νέες, τρομοκρατημένοι γονείς και παιδιά μέρα μεσημέρι στις γειτονιές της Αθήνας. Και το βράδυ ψέματα, για όσα συνέβησαν, στα δελτία ειδήσεων.

Το μεσημέρι ξύλο και αυταρχισμός και το βράδυ προπαγάνδα.

Ο κ. Μητσοτάκης είναι ο ενορχηστρωτής της μεγαλύτερης εκστρατείας αυταρχισμού και εξαπάτησης που έχει γνωρίσει η χώρα εδώ και δεκαετίες.».

Ελλάδα-Κορονοϊός: 2.301 κρούσματα, 452 διασωληνωμένοι, 41 θάνατοι


Κάθε άλλο παρά εκτονώνεται η εξάπλωση της νόσου Covid-19 στη χώρα μας. Σήμερα, Σάββατο, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε ότι τα νέα κρούσματα της νόσου είναι 2.301 - Παράλληλα, εντείνεται η πίεση στα νοσοκομεία της χώρας και ειδικά αυτά της Αττικής..

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου covid-19 που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες από τον ΕΟΔΥ είναι 2.301, εκ των οποίων 14 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 203.978 (ημερήσια μεταβολή +1.1%), εκ των οποίων 51,7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 72 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.231 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 452 (69,5% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84,7% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.403 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 356 (ημερήσια μεταβολή -11.44%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 337 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 41, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.705 θάνατοι. Το 95,7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι σήμερα, στα εργαστήρια που διενεργούν ελέγχους για τον νέο κορονοϊό (SARS-CoV-2) και που δηλώνουν συστηματικά το σύνολο των δειγμάτων που ελέγχουν, έχουν συνολικά ελεγχθεί 3.785.749 κλινικά δείγματα ενώ από Μονάδες Υγείας και Κλιμάκια του ΕΟΔΥ που διενεργούν ελέγχους Rapid Ag έχουν ελεγχθεί 1.748.729 δείγματα. O μέσος όρος του επταημέρου είναι 46.421 δειγματοληπτικοί έλεγχοι.

Γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων

Η γεωγραφική κατανομή των 2.301 κρουσμάτων covid-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής:
  • 130 κρούσματα στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής
  • 155 κρούσματα στην ΠΕ Βόρειου Τομέα Αθηνών
  • 186 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικού Τομέα Αθηνών
  • 42 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικής Αττικής
  • 288 κρούσματα στην ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών
  • 128 κρούσματα στην ΠΕ Νοτίου Τομέα Αθηνών
  • 199 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς
  • 25 κρούσματα στην Π.Ε.Νήσων
  • 247 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
  • 29 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
  • 28 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας
  • 11 κρούσματα στην Π.Ε Αρκαδίας
  • 14 κρούσματα στην Π.Ε Αρτας
  • 106 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας
  • 24 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Δράμας
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου
  • 25 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας
  • 7 κρούσματα στην ΠΕ Ευρυτανίας
  • 3 κρούσματα στην ΠΕ Ζακύνθου
  • 19 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας
  • 12 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας
  • 45 κρούσματα στην ΠΕ Ηρακλείου
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Θάσου
  • 13 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσπρωτίας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Θήρας
  • 30 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων
  • 17 κρούσματα στην Π.Ε Καβάλας
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε Καστοριάς
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Kέας-Κύθνου
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε.Κέρκυρας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Kεφαλληνίας
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε Κιλκίς
  • 23 κρούσματα στην Π.Ε Κοζάνης
  • 37 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας
  • 13 κρούσματα στην Π.Ε Κω
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Λακωνίας
  • 72 κρούσματα στην Λάρισας
  • 9 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε Λευκάδας
  • 15 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας
  • 12 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε Μήλου
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης
  • 24 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας
  • 37 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε.Πρέβεζας
  • 10 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου
  • 7 κρούσματα στην Π.Ε Ροδόπης
  • 2 κρούσματα στην ΠΕ Σάμου
  • 19 κρούσματα στην Π.Ε.Σερρών
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε Σποράδων
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε Σύρου
  • 5 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων
  • 72 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε Φλώρινας
  • 9 κρούσματα στην Π.Ε. Φωκίδας
  • 34 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής
  • 5 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε.Χίου
  • 35 κρούσματα υπό διερεύνηση

  • πηγή: ΕΟΔΥ

Ιστορική συνάντηση πάπα Φραγκίσκου με τον ηγέτη του σιιτικού Ισλάμ στην ιερή πόλη Νατζάφ


Ο πάπας Φραγκίσκος συναντήθηκε με τον Αγιατολάχ Αλί Σιστάνι τη δεύτερη ημέρα της ιστορικής περιοδείας του στο Ιράκ, στην ταπεινή κατοικία που νοικιάζει ο τελευταίος εδώ και δεκαετίες σ’ ένα στενό δρομάκι της ιερής σιιτικής πόλης Νατζάφ του Ιράκ

Ο Μεγάλος Αγιατολάχ Αλί Σιστάνι, θρησκευτικός ηγέτης της πλειονότητας των σιιτών του Ιράκ και του κόσμου, δήλωσε στον πάπα Φραγκίσκο ότι οι Χριστιανοί του Ιράκ πρέπει «να ζήσουν με ειρήνη και ασφάλεια» και να απολαμβάνουν «όλα τα συνταγματικά δικαιώματα».

Με τη θρησκευτική αυτή συνάντηση κορυφής, μία από τις σημαντικότερες της ιστορίας, όπως επισημαίνει το Γαλλικό Πρακτορείο, ο αργεντινός πάπας θέλησε να τείνει το χέρι στο σιιτικό ισλάμ, αλλά και να υποστηρίξει την υπόθεση των χριστιανών του Ιράκ – αποτελούν το 1% του πληθυσμού αυτής της μουσουλμανικής χώρας – που υπογραμμίζουν ότι γίνονται τακτικά θύματα διακρίσεων.

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που ο ηγέτης του 1,3 δισεκατομμυρίου καθολικών του κόσμου συζήτησε με τον Μεγάλο Αγιατολάχ της Νατζάφ.

Όμως απ’ αυτή τη συνάντηση κορυφής δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα παρά μόνο μια φωτογραφία των δύο ανδρών και, κυρίως, μια ανακοίνωση του γραφείου του Μεγάλου Αγιατολάχ.

Ο 90χρονος Σιστάνι δεν εμφανίζεται δημόσια. Απαντάει γραπτά στις ερωτήσεις που του απευθύνονται και τα κηρύγματά του διαβάζουν κάθε Παρασκευή εκπρόσωποί του.

Ωστόσο αυτή τη φορά εξέδωσε μια ανακοίνωση, ευχαριστώντας προσωπικά τον πάπα Φραγκίσκο που ήρθε στη Νατζάφ.

Αφού επιστρέψει στη Βαγδάτη, ο πάπας αναμένεται να χοροστατήσει σε λειτουργία στον χαλδαϊκό καθολικό καθεδρικό ναό του Αγίου Ιωσήφ.

Ο πάπας Φραγκίσκος συναντήθηκε με τον Σιστάνι τη δεύτερη ημέρα της ιστορικής περιοδείας του στο Ιράκ, στην ταπεινή κατοικία που νοικιάζει ο τελευταίος εδώ και δεκαετίες σ’ ένα στενό δρομάκι της ιερής σιιτικής πόλης Νατζάφ. Η συνάντησή τους πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών.

Ο Σιστάνι, ένας ασκητικός ιερωμένος που σπανίως εμφανίζεται δημόσια, έχει τεράστια επιρροή στην πολιτική. Τα διατάγματά του έστειλαν τους Ιρακινούς στις κάλπες για τις πρώτες ελεύθερες εκλογές το 2005, συσπείρωσαν εκατοντάδες χιλιάδες για να πολεμήσουν το Ισλαμικό Κράτος το 2014 και ανέτρεψαν μια ιρακινή κυβέρνηση που δεχόταν πίεση λόγω των μαζικών διαδηλώσεων το 2019.

Ο 90χρονος Σιστάνι σπάνια κάνει συναντήσεις και έχει αρνηθεί να συνομιλήσει με τον σημερινό και με τους προηγούμενους πρωθυπουργούς του Ιράκ, σύμφωνα με αξιωματούχους που βρίσκονται κοντά του. Ο Σιστάνι συμφώνησε να συναντηθεί με τον πάπα με τον όρο ότι δεν θα είναι παρόντες ιρακινοί αξιωματούχοι, δήλωσε πηγή στο γραφείο του ιρακινού προέδρου.

Φώφη Γεννηματά για Μελίνα Μερκούρη: «Ήταν σοσιαλίστρια με άποψη και έργο στην πολιτική»


Μια ανάρτηση με αφορμή τη συμπλήρωση 27 χρόνων από τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη έκανε η Φώφη Γεννηματά.

Παραίτηση - χαστούκι στην Κεραμέως, αποχωρεί με αιχμές ο πρόεδρος του ΙΤΥΕ - ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, καθ. Χρ. Κακλαμάνης

Ο παραιτηθείς πρόεδρος του ΙΤΥΕ, Χρήστος Κακλαμάνης

Ηχηρή παραίτηση από τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (IΤΥΕ) – Διόφαντος, καθηγητή Χρήστου Κακλαμάνη


Την παραίτησή του από τη θέση του προέδρου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – Διόφαντος υπέβαλε ο Χρήστος Κακλαμάνης.

«Σας έχει τεθεί κατ’ επανάληψη το θέμα του Εσωτερικού Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ) του ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, ο οποίος, μετά από έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών, εκκρεμεί στο γραφείο σας προς έγκριση εδώ και είκοσι μήνες. Η θεσμική αυτή εκκρεμότητα έχει επιφέρει, όπως σας έχω εκθέσει, πολλαπλά προβλήματα στην λειτουργία του Οργανισμού, στην οργάνωση των θεμάτων του, στην ύπαρξη εγκεκριμένου οργανογράμματος, στη στελέχωσή του με το αναγκαίο νέο προσωπικό και, κυρίως, στην «Σας έχει τεθεί κατ’ επανάληψη το θέμα του Εσωτερικού Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ) του ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, ο οποίος, μετά από έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών, εκκρεμεί στο γραφείο σας προς έγκριση εδώ και είκοσι μήνες. Η θεσμική αυτή εκκρεμότητα έχει επιφέρει, όπως σας έχω εκθέσει, πολλαπλά προβλήματα στην λειτουργία του Οργανισμού, στην οργάνωση των θεμάτων του, στην ύπαρξη εγκεκριμένου οργανογράμματος, στη στελέχωσή του με το αναγκαίο νέο προσωπικό και, κυρίως, στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων του υφιστάμενου που, υπό αντίξοες συνθήκες, επωμίστηκε το κύριο βάρος της υποστήριξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απόλυτη, κατά γενική ομολογία, επιτυχία» τονίζει ο καθηγητής Χρήστος Κακλαμάνης.

«Έχετε επίσης ενημερωθεί για την ανάγκη θεσμικής επίλυσης των προβλημάτων που αφορούν στη θέση του προέδρου και των αντιπροέδρων του Οργανισμού. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 σας έχουν σταλεί οι υποβληθείσες παραιτήσεις και των δύο αντιπροέδρων του ΔΣ του ΙΤΥΕ- ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ. Η αποδοχή ή μη των παραιτήσεων των αντιπροέδρων και η αντικατάστασή τους εκκρεμεί ακόμα για άγνωστους λόγους με αποτέλεσμα η δυσλειτουργία στην Διοίκηση του Οργανισμού να συνεχίζεται. Για τα θέματα αυτά, καθώς και για το ζήτημα της ισότιμης αντιμετώπισης της Διοίκησης του ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ με άλλες, νεοπαγείς Διοικήσεις Φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας ή άλλα Υπουργεία, κατέβαλα πολλές προσπάθειες να συζητηθούν και σε συνεργασία μας να βρεθεί λύση» υπογραμμίζει ο Χρήστος Κακλαμάνης και προσθέτει:

«Δυστυχώς παρά τις ρητές διαβεβαιώσεις σας περί του αντιθέτου, δεν υπάρχει καμία απολύτως εξέλιξη που να οδηγεί προς την κατεύθυνση επίτευξης λύσης σε οποιοδήποτε από τα θέματα αυτά».

Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή:


Σε Κάϊρο και Λευκωσία ο Νίκος Δένδιας εν όψει της Συνόδου Κορυφής στις 25 & 26 Μαρτίου

φωτογραφεία αρχείου

Τη Δευτέρα ο Νίκος Δένδιας μεταβαίνει σε Κάιρο και Λευκωσία για συνομιλίες με τους ομολόγους του, επί τάπητος θα τεθούν διμερείς σχέσεις, ενεργειακά και περιφερειακές εξελίξεις.

Η συνέχιση της επιθετικής ρητορικής αλλά και των προκλητικών κινήσεων, όπως η έξοδος του Τσεσμέ και η μεγάλης κλίμακας άσκηση “Μavi Vatan”, κρατούν βαριά τη σκιά πάνω από την Τουρκία εν όψει της Συνόδου Κορυφής στις 25&26 Μαρτίου, πολύ περισσότερο που η Άγκυρα δεν έχει απαντήσει στην ελληνική πρόσκληση για ορισμό νέου κύκλου διερευνητικών συνομιλιών.
Τη Δευτέρα ο Νίκος Δένδιας μεταβαίνει στο Κάιρο για συνομιλίες με τον Αιγύπτιο ομόλογό του. Επί τάπητος θα τεθούν διμερείς σχέσεις, ενεργειακά και περιφερειακές εξελίξεις.
Αργότερα την ίδια μέρα ο υπουργός Εξωτερικών θα βρεθεί στη Λευκωσία για συνομιλίες συντονισμού εν όψει του Συμβουλίου Ασφαλείας και της Συνόδου, καθώς η ειδική απεσταλμένη του ΟΗΕ, Τζέιν Λουτ, μετά την Κύπρο, θα επισκεφθεί την Αθήνα.
Την επιθυμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαδραματίσει ρόλο στις προσπάθειες για επίλυση του Κυπριακού στην άτυπη πενταμερή τον Απρίλιο στη Γενεύη, μετέφερε στην Κύπρο ο Ζοζέπ Μπορέλ.
O ύπατος Επίτροπος της Ε.Ε. Ζοζέπ Μπορέλ, συναντήθηκε με τον πρόεδρο Αναστασιάδη, ενώ στη συνέχεια μετέβη και στα Κατεχόμενα. Όπως δήλωσε: “Η ΕΕ επιθυμεί να συνδράμει ενεργά την προσπάθεια για επίτευξη περιεκτικής και βιώσιμης διευθέτησης του Κυπριακού, εντός του πλαισίου που έχει καθοριστεί με τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Η ΕΕ θα υποστηρίξει την προσπάθεια για μια επειγόντως αναγκαία επανέναρξη των συνομιλιών”.
Η άφιξη Μπορέλ πραγματοποιήθηκε μερικές ώρες μετά την τηλεδιάσκεψη Νίκου Αναστασιάδη και Άνγκελα Μέρκελ, όπου συζητήθηκε η κατάσταση στην ανατολική Μεσόγειο και οι εξελίξεις στο κυπριακό, ενώ ο κύπριος πρόεδρος ζήτησε από τη Γερμανίδα καγκελάριο να καλέσει την Τουρκία ν` αποφύγει τις προκλήσεις. Η καγκελάριος τόνισε την πλήρη στήριξή της στις προσπάθειες των Ηνωμένων Εθνών για τις συνομιλίες στο τέλος Απριλίου.
“Εκεί θα πρέπει να διερευνηθεί μια κοινή βάση για διαπραγματεύσεις προς επίλυση του Κυπριακού. Η Καγκελάριος υπογράμμισε ότι, για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητο ανοιχτό πνεύμα και διάθεση συμβιβασμού και από τις δύο πλευρές”, σχολίασε ο εκπρόσωπος της γερμανικής καγκελαρίας Στέφαν Ζάιμπερτ.
Σε τηλεδιάσκεψη πάντως, Μέρκελ – Ερντογάν, ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε πως “η Τουρκία εξακολουθεί να τηρεί εποικοδομητική στάση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο”.
Στην ολοένα και πιο αλλοπρόσαλλη διακυβέρνηση της Τουρκίας από τον Ερντογάν στέκεται ανάλυση του περιοδικού Time, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι ανησυχίας για ολόκληρο τον κόσμο. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο Ερντογάν τα τελευταία 18 χρόνια έχει συγκεντρώσει περισσότερες εξουσίες απ’ οποιονδήποτε άλλο Τούρκο ηγέτη από την εποχή του Ατατούρκ, ενώ κλιμακώνει τις εντάσεις με άλλες κυβερνήσεις, στην Ευρώπη και διεθνώς.
Κάτια Αντωνιάδη / ΕΡΤ 

Μέρκελ: «Διάλογος στη βάση του διεθνούς Δικαίου για λύση των διαφορών στην Αν. Μεσόγειο»

foto trt

Tηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, είχε το βράδυ της Παρασκευής 5/3, η Γερμανίδα Καγκελάριος ‘Αγγελα Μέρκελ.

Όπως τόνισε η κ. Μέρκελ: «Μόνο με τον διάλογο και στη βάση του διεθνούς Δικαίου» μπορούν να επιλυθούν τα διαφιλονικούμενα θέματα στην ανατολική Μεσόγειο, τόνισε η Καγκελάριος ‘Αγγελα Μέρκελ. Παράλληλα χαιρέτισε την εξαγγελία για έναρξη, σύντομα, ανεπίσημων συνομιλιών για το Κυπριακό, υπό την διαμεσολάβηση των Ηνωμένων Εθνών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέφεν Ζάιμπερτ, κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης συζητήθηκαν ακόμη περιφερειακά ζητήματα, καθώς και η εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊού.

«Η Καγκελάριος τόνισε ότι τα διαφιλονικούμενα θέματα στην ανατολική Μεσόγειο μπορούν να επιλυθούν μόνο με τον διάλογο και στη βάση του διεθνούς Δικαίου. Σε ό,τι αφορά το Κυπριακό, η Καγκελάριος χαιρέτισε την εξαγγελία για έναρξη, σύντομα, ανεπίσημων συνομιλιών υπό την διαμεσολάβηση των Ηνωμένων Εθνών», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο κ. Ζάιμπερτ και καταλήγει επισημαίνοντας ότι η κυρία Μέρκελ και ο κ. Ερντογάν «συμφώνησαν ότι ο εν εξελίξει σχηματισμός κυβέρνησης στην Λιβύη υπό τον Αμπντουλχαμίντ Ντμπεϊμπά χρειάζεται την πλήρη στήριξη τόσο εντός όσο και εκτός της Λιβύης».

Στις 4/3 η κυρία Μέρκελ είχε τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, κατά την οποία εξέφρασε επίσης την «πλήρη στήριξή» της στις προσπάθειες των Ηνωμένων Εθνών για την επίλυση του Κυπριακού, στις συνομιλίες στο τέλος Απριλίου. «Εκεί θα πρέπει να διερευνηθεί μια κοινή βάση για διαπραγματεύσεις προς επίλυση του Κυπριακού. Για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητο ανοιχτό πνεύμα, διάθεση συμβιβασμού και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να επιτευχθεί πρόοδος», υπογράμμισε η Καγκελάριος.

Πάλι φταίει ο λαός!


του Όφι Ιοβόλου*

Κι ενώ έχει ξεσπάσει εμφύλιος μεταξύ συστημικών και ορθολογιστών ειδικών, με τους πρώτους να προσπαθούν με νύχια και με δόντια να αιτιολογήσουν την παρατεταμένη καραντίνα και τους δεύτερους να διατρανώνουν ότι πλέον τα lockdowns είναι άχρηστα και πρέπει να υιοθετηθούν πιο έξυπνες λύσεις (πχ. ανοιχτή αγορά και εστίαση με κοινωνικές αποστάσεις) καθώς ο επερχόμενος λιμός θα είναι πολύ χειρότερος του λοιμού, ο πρωθυπουργός, σε ένα ακόμη ρεσιτάλ υποκρισίας, πέταξε το μπαλάκι των ευθυνών στους πολίτες κρυπτόμενος πίσω από τη βραδυκίνητη επιχείρηση ελευθερία.

Προφανώς φταίει ο λαός που μετά από ένα χρόνο ασφυξίας αρνείται να λάβει τα στοιχειώδη μέτρα σε ΕΣΥ, ΜΜΜ, χώρους εργασίας και να προβεί σε μαζικά τεστ, προς αποφυγή της ολικής καταστροφής από την κορονολαίλαπα.

Σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο ότι κατόπιν... δυο ακόμη κρίσιμων εβδομάδων, ο πρωθυπουργός θα επανέλθει με άλλο ένα δακρύβρεχτο μήνυμα που θα κατηγορεί εκ νέου τον ανώριμο κι απείθαρχο λαό για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Να μην ξεχάσει να του επιρρίψει ευθύνες και για το χάος που έχει προκαλέσει και στα υπόλοιπα μείζονα ζητήματα που ταλανίζουν τον έρμο τούτο τόπο.

Είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχει ήσυχη τη συνείδησή του.

... Διότι, ναι, εσύ φταις λαέ που συνετρίβη η μεσαία τάξη προς όφελος της ολιγαρχίας. Και θα πληρώσεις το λάθος σου με νέα δυσβάσταχτα μνημόνια.

Εσύ φταις που μας έχουν πάρει και τα σκαλπ οι Τούρκοι, με τη συνθηκολόγηση στις Πρέσπες του Αιγαίου να απέχει μόλις μια ανάσα. Και θα πληρώσεις το λάθος σου με νέους φόρους για να εξοφληθούν τα νέα όπλα που προμηθευτήκαμε καθυστερημένα, τα οποία δεν προλαβαίνουμε να χρησιμοποιήσουμε για να τις αποτρέψουμε.

Εσύ φταις για το μπόλιασμα με «πρόσφυγες» από χώρες που δεν έχουν πόλεμο. Και θα πληρώσεις το λάθος σου φιλοξενώντας τους στη γειτονία σου.

Εσύ φταις που δεν πείθεσαι για τις αγαθές προθέσεις μας. Και θα πληρώσεις το λάθος σου δεχόμενος καθημερινά την αηδιαστική προπαγάνδα των καλολαδωμένων παπαγάλων.

Εσύ φταις που νόμιζες ότι μπορείς να ρυπαίνεις το περιβάλλον με κάρβουνο. Και θα πληρώσεις το λάθος σου με την... ενεργειακή υποδούλωση στους Γερμανούς.

Εσύ φταις που με κατηγορείς τόσο για τις μετεκλογικές κυβιστήσεις όσο και για το μπάχαλο που προκάλεσαν η ανεπάρκεια, οι εμμονές κι ο ραγιαδισμός μου, χαρακτηρίζοντάς με στο μεταξύ... Τσίπρα με γραβάτα. Και θα πληρώσεις το λάθος σου συντηρώντας πάλι με τους φόρους σου τον στρατό... άχρηστων αρίστων, αυλοκολάκων και λοιπών κομματικών κλακαδόρων που αναγκάστηκα να δημιουργήσω, φοβούμενος την απώλεια της ψήφου σου.

Και τέλος, εσύ φταις που το σκάνδαλο Λιγνάδη αποτέλεσε την ταφόπλακα που κονιορτοποίησε τον μύθο του… Μωυσή, με αποτέλεσμα να πνίγομαι στον βούρκο της ανυποληψίας. Και θα πληρώσεις το λάθος σου μέσω της εργαλειοποίησης της υπόθεσης Κουφοντίνα και του νέου διχασμού που επιδιώκω, μπας και τον επαναφέρω.

Βέβαια, ο λαός θα τον γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων του αναμένοντας υπομονετικά την άρση της καραντίνας και ενωμένος σαν γροθιά θα διεκδικήσει το δίκιο του στους δρόμους. Και να δούμε τότε ποιος θα πληρώσει για τα λάθη του.

Το ερώτημα, όμως, όπως επανειλημμένα έχουμε γράψει είναι το εξής: Όταν ο... παραλίγο Μωυσής αναγκαστεί να φύγει νύχτα από το Μαξίμου, θα βρίσκει πιλότο για να τον φυγαδεύσει;

ΥΓ. Έφτασαν μέχρι του σημείου, οι άθλιοι, να κρεμάσουν βουλευτές στα μανταλάκια με fake κατηγορίες επειδή αρνήθηκαν να προσκυνήσουν τον μητσοτακισμό.

*αναδημοσίευση από το antinews.gr 

”Τα Λιγναδικά”, ο μαρκήσιος Ντε Σαντ και η ελευθεριακή αποσύνθεση της ιδεολογίας

Tο Άρδην διοργάνωσε χθες, Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021, στις 19, .00, διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: 

«”Τα Λιγναδικά”, ο μαρκήσιος Ντε Σαντ και η ελευθεριακή αποσύνθεση της ιδεολογίας» 

Στην συζήτηση έλαβαν μέρος :

  • Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας

  • Σπύρος Κουτρούλης, συγγραφέας

  • Γιώργος Κουτσαντώνης, μεταφραστής – συντάκτης περιοδικού ResPublica,, και

  • Γιώργος Μερτίκας, συγγραφέας – μεταφραστής
πηγή: ardin.gr

Η ΝΔ Ψήφισε μόνη της το νομοσχέδιο για τις συμβάσεις - Πλιάτσικο στο δημόσιο χρήμα διαπίστωσε ο Aλ. Τσίπρας (video)

Νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις ψήφισε η Βουλή - Πλιάτσικο στο δημόσιο χρήμα διαπίστωσε ο Αλ. Τσίπρας - Κατά του ν/σ που επιτρέπει στους εργολάβους να επιβλέπουν τα έργα μόνοι τους τάχθηκε η αντιπολίτευση με 140 ψήφους - Η ΝΔ αγνόησε τρεις επίσημους φορείς


Στην Ολομέλεια ολοκληρώθηκε χθες η συζήτηση για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης υπό τον τίτλο «εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων». Καθυστερήσεις, ανισότητες, αδιαφάνεια και καταστροφή περιοχών Natura με το συγκεκριμένο ν/σ διαπιστώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νέο πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις. Στην ονομαστική ψηφοφορία την οποία είχε ζητήσει το ΚΚΕ, επί της αρχής, υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν 158 βουλευτές ενώ 140 βουλευτές καταψήφισαν.

Η ψηφοφορία επί των άρθρων: 
  • Στο άρθρο 15 του νομοσχεδίου που προβλέπει ότι η διαδικασία δημοπράτησης των έργων θα μπορεί να ξεκινά πριν την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων και οι δύο διαδικασίες θα προχωρούν παράλληλα, «υπέρ» τάχθηκαν 158 βουλευτές και 140 καταψήφισαν. 

  • Στο άρθρο 219 για τον καθορισμό υπό-περιοχών ήπιας ανάπτυξης, «υπέρ» ψήφισαν 158 βουλευτές και 140 καταψήφισαν. 

  • Στην τροπολογία για την αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης, «υπέρ» ψήφισαν 158 βουλευτές, 119 βουλευτές ψήφισαν «κατά» και 21 βουλευτές δήλωσαν «παρών».

Το νέο πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις ήταν προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία προσδοκά ότι θα αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που δημιουργεί ο νέος νόμος, ώστε με διαφάνεια να προχωρήσει γρήγορα η απορρόφηση της «ιστορικής πρόκλησης» των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Πριν την έναρξη της ψηφοφορίας, η κυβερνητική πλειοψηφία κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι τηρεί στάση «θολή», ως προς την τροπολογία για την αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης, διότι απέφυγε να απαντήσει στην προτροπή του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, να δηλώσουν οι βουλευτές του, «αν πρέπει αύριο κιόλας να βάλουν μπροστά οι μπουλντόζες της κατεδάφισης». «Πατάτε πάλι σε δύο βάρκες. Με το ένα πόδι στις περιβαλλοντικές οργανώσεις και με το άλλο πόδι στους ιδιοκτήτες αυτών των περιουσιών και συνεχίζετε έτσι τη θολή πορεία σας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εισηγητής της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου ξεκίνησε την Τετάρτη 3/3, με τον εισηγητή εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Χ. Μαμουλάκη, να επισημαίνει ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν αποτελεί βήμα επιτάχυνσης των διαδικασιών, τουναντίον, φέρνει πολλές καθυστερήσεις, ενώ ταυτόχρονα, αναδιαρθρώνει την αγορά υπέρ των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών και μελετητικών γραφείων.

«Ο σημερινός νόμος είναι ένας νόμος που κλείνει τον ανταγωνισμό στις δημόσιες προμήθειες. Είναι μια ακόμη πληγή από τις τόσες που έχει επιφέρει η Νέα Δημοκρατία, στο πλαίσιο περιβαλλοντικής προστασίας της χώρας μας. Αποτελεί ένα παράθυρο ευκαιρίας για την αναζωογόνηση της διαπλοκής, ένα άλμα στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της επίβλεψης των δημόσιων έργων και στην κατεύθυνση της απώλειας της τεχνικής ικανότητας των φορέων του δημοσίου», τόνισε χαρακτηριστικά ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.


Aλέξης Τσίπρας: «Χρησιμοποιείτε την πανδημία ως ευκαρία για να κάνετε πλιάτσικο στα δημόσια ταμεία»

Κατά την ομιλία του ο Αλέξης Τσίπρας επεσήμανε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή της πανδημίας έκανε έκκληση για ένα κοινό πολιτικό μέτωπο. Σε αυτά τα πλαίσια ζήτησε τον διορισμό ενός υπ. Υγείας που να χρήζει κοινής αποδοχής, κάτι που η ΝΔ αρνήθηκε.

Επίσης αναφέρθηκε στην τακτική της κυβέρνησης να αξιοποιήσει την πανδημική κρίση ως ευκαιρία για να δημιουργήσει ένα πλιάτσικο το δημόσιο χρήμα και να επιτύχει απόλυτη μιντιακή κυριαρχία. Σε αυτό το πλαίσιο έρχεται το νομοσχέδιο της ΝΔ για τις απευθείας αναθέσεις.

Το πιο χυδαίο απ' όλα σημειώνει ο Αλ. Τσίπρας, είναι αυτό που γίνεται με τους εμβολιασμούς. Δίαφορα κομματικά στελέχη της ΝΔ εμβολιάζονται εκτός σειράς, όπως δείχνουν οι δεκάδες καταγγελίες. Αποκορύφωμα αποτελεί, αυτό που έγινε στο κέντρο πρόνοιας στη Θεσσαλονίκη όπου κομματικά στελέχη της ΝΔ πήραν τη σειρά παιδιών με αναπηρία. Αυτό φανερώνει μια κουλτούρα και νοοτροπία εντός της κυβέρνησης. 


Αλέξης Χαρίτσης: «'Ενα ακόμη νομοσχέδιο που αποσκοπεί στην ιδιωτικοποίηση βασικών δημόσιων λειτουργιών»

Για «ένα ακόμη νομοσχέδιο που αποσκοπεί στην ιδιωτικοποίηση βασικών δημόσιων λειτουργιών, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, και την συγκεντροποίηση της τεχνικής δραστηριότητας σε λίγους μεγάλους ομίλους» κατηγόρησε την κυβέρνηση ο βουλευτής Μεσσηνίας και τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, «αντί να είστε σε συναγερμό για την θωράκιση του ΕΣΥ, την προστασία του εισοδήματος των πολιτών και την στήριξη της κοινωνίας».

Θετική απάντηση του ΕΠΑΜ στην πρόταση συνεργασίας με το “Κίνημα Ελεύθεροι Άνθρωποι” του Γιώργου Τράγκα

Το Εθνικό Συντονιστικό Συμβούλιο του ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΑΛΛΑΪΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ - ΕΠΑΜ - επαναβεβαίωσε τις βασικές πολιτικές προϋποθέσεις με βάση τις οποίες επιδιώκει συμμαχίες και συνεργασίες με άλλα κόμματα και φορείς απαντώντας  κατ’ αρχήν θετικά στην πρόταση συνεργασίας του Γιώργου Τράγκα.


Απόφαση του Εθνικού Συντονιστικού Συμβουλίου του ΕΠΑΜ

Το Εθνικό Συντονιστικό Συμβούλιο του ΕΠΑΜ κατά τη συνεδρίασή του στις 28 Φεβρουαρίου, απάντησε κατ’ αρχήν θετικά στην πρόταση συνεργασίας του Γ. Τράγκα και του υπό ίδρυση κόμματός του “Κίνημα Ελεύθεροι Άνθρωποι” στα πλαίσια της ευρύτερης δυνατής συσπείρωσης και συνεργασίας δυνάμεων, συλλογικοτήτων και προσώπων με πατριωτικό και δημοκρατικό πρόσημο.

Το Εθνικό Συντονιστικό Συμβούλιο επαναβεβαίωσε τις βασικές πολιτικές προϋποθέσεις με βάση τις οποίες το ΕΠΑΜ επιδιώκει συμμαχίες και συνεργασίες με άλλα κόμματα και φορείς.

Για το ΕΠΑΜ οι συνεργασίες οφείλουν να θεμελιώνονται στις παρακάτω βασικές προϋποθέσεις:

1. Η συνεργασία πρέπει να υπηρετεί τη μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση του λαού στην κατεύθυνση ανατροπής του καθεστώτος εσωτερικής και εξωτερικής κατοχής της πατρίδας μας, υπερβαίνοντας τους ιδεολογικούς διαχωρισμούς δεξιάς και αριστεράς. Μια αληθινή συνεργασία δεν μπορεί να θεμελιώνεται σε πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων. Αντίθετα, οφείλει να υπηρετεί την ενότητα του λαού μας στον αγώνα του να ανακτήσει την ελευθερία και τα δικαιώματά του, την ανεξαρτησία και την κυριαρχία του, να αποκαταστήσει και να θωρακίσει το δημοκρατικό πολίτευμα ώστε να γίνει ο ίδιος αφέντης στον τόπο του.

2. Η συνεργασία οφείλει να είναι ανοιχτή σε όλες τις δημοκρατικές και πατριωτικές δυνάμεις, χωρίς αποκλεισμούς ιδεολογίας, ή κομματικής ταυτότητας. Αρκεί να αποδέχονται την κεντρική στόχευση, δηλαδή την διεκδίκηση της εθνικής ανεξαρτησίας, της λαϊκής κυριαρχίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης εναντίον του σημερινού ολοκληρωτικού καθεστώτος.

3. Στη συνεργασία συμμετέχουν όλοι διατηρώντας την πολιτική και την οργανωτική τους αυτοτέλεια, με όλη την ελευθερία που αυτό συνεπάγεται στη δημόσια ζύμωση θέσεων και απόψεων κάθε συνεργαζόμενου, ακόμη κι εκεί όπου υπάρχουν διαφωνίες, πέρα από τα αιτήματα της κοινής κεντρικής πολιτικής συμφωνίας.

4. Καμιά συνεργασία δεν μπορεί να υπάρξει με πρόσωπα και δυνάμεις που ψήφισαν ή υπηρέτησαν από θέσεις ευθύνης τα μνημόνια και τους οποίους αφορά άμεσα η μήνυση επί εσχάτη που έχει καταθέσει το ΕΠΑΜ.

Το Εθνικό Συντονιστικό Συμβούλιο του ΕΠΑΜ επιβεβαίωσε ότι η συνεργασία με το υπό ίδρυση κόμμα του κ. Τράγκα πληροί καταρχήν τις άνωθεν βασικές πολιτικές προϋποθέσεις και δίνει εντολή τόσο στον Πρόεδρο, όσο και στην Πολιτική Γραμματεία να συνεχίσουν τις διεργασίες προκειμένου να διαμορφωθεί η ευρύτερη δυνατή συσπείρωση πατριωτικών και δημοκρατικών δυνάμεων. Πάντα τηρουμένων των βασικών προϋποθέσεων που αναφέραμε.

Το ΕΠΑΜ παραμένει αταλάντευτο στην επιδίωξή του για μια συσπείρωση ικανή να ενώσει την πλειοψηφία των πολιτών και να ανατρέψει το σημερινό κατοχικό και μονοκομματικό κοινοβούλιο στην κατεύθυνση της εθνικής και κοινωνικής αυτοδιάθεσης του λαού μας.

Στην προσπάθεια αυτή το ΕΠΑΜ δεν πρόκειται να κινηθεί από μόνο του, αλλά από κοινού και με αφετηρία τις συνεργασίες που έχει οικοδομήσει έως σήμερα, αλλά και στα πλαίσια της πρωτοβουλίας της 25ης Οκτωβρίου 2020 για τη δημιουργία μιας αληθινά πατριωτικής και δημοκρατικής Συμμαχίας.

Αθήνα, 3 Μαρτίου 2021
Το Εθνικό Συντονιστικό Συμβούλιο του ΕΠΑΜ

Κώστας Σκανδαλίδης: «Ο νόμος σας, υπηρετεί με συνέπεια τη συγκέντρωση και την αναποτελεσματικότητα, χωρίς καθόλου διαφάνεια»


Είναι αυτό το πλαίσιο αυτό που εισηγείστε σήμερα; Αποτελεί μια πραγματική μεταρρυθμιστική τομή; Τι κάνετε; Ουσιαστικά, φέρνετε μια τροποποίηση του ν. 4412, ο οποίος μόλις μέσα σε τέσσερα χρόνια για να λειτουργήσει χρειάστηκε τετρακόσιες τροποποιήσεις... 


Ομιλία του κ. Κώστα Σκανδαλίδη, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΚΙΝΑΛ στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές».

Η Κυβέρνηση παρουσιάζει τη σημερινή νομοθετική της πρωτοβουλία ως μια ολιστική πρόταση για το πλαίσιο της κατασκευής των δημοσίων έργων, χαρακτηρίζοντάς το πλαίσιο που διασφαλίζει αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, ευελιξία και ως συνήθως το προβάλλει με το αγαπημένο της μότο, ως μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή. Βέβαια, σ’ αυτή την αίθουσα μόνο μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές συζητάμε όλους αυτούς τους μήνες, ώστε χάνει και η λέξη το νόημά της.

Έχω την τιμή να εκπροσωπώ την παράταξη με τα μεγάλα δημόσια έργα, που υλοποίησε και άλλαξε κυριολεκτικά το χάρτη και τη μορφή της χώρας. Τη μετέτρεψε σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Είναι περιττό, όπως καταλαβαίνετε, να τα ονοματίσω ξανά. Είναι γνωστά σε όλους.

Και τότε, στις δύο εκείνες δεκαετίες, το θεσμικό πλαίσιο δημιουργούσε εμπόδια. Το κράτος πρόβαλε αντιστάσεις, η δικαιοσύνη αργούσε τον έλεγχο και κάποιες σημαντικές επιλογές καθυστέρησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Να πω το θετικό παράδειγμα του αεροδρομίου ή της «ΓΕΦΥΡΑΣ» και το αρνητικό παράδειγμα του κτηματολογίου, το οποίο κράτησε πάρα πολλά χρόνια. Οι μετέπειτα κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να το υλοποιήσουν. Είναι αυτά τα προβλήματα που οδήγησαν στην έκτακτη διαδικασία κατασκευής των ολυμπιακών έργων. Για να μπορέσουμε να κάνουμε τους ολυμπιακούς αγώνες, έγινε εκείνη η περίφημη επιτροπή που έκανε κάποια έργα εδώ και σε όλη την Ελλάδα.

Έκτοτε κατεβλήθησαν δύο πρωτοβουλίες, η μία με τη Νέα Δημοκρατία και τον κ. Σουφλιά, που δυστυχώς πέρασε στην ιστορία και δεν άγγιξε, και μία στα σπάργανα με το νόμο που ονομάστηκε «fast track» με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2011, τα δύσκολα χρόνια της αρχής της κρίσης. Η πρότασή μας εκείνη δεν εκτιμήθηκε, κατά τη γνώμη μου, σωστά από τις μετέπειτα κυβερνήσεις. Πιστεύω ότι δεν ήταν η ίδια η οριστική λύση. Θα μπορούσε όμως να αποτελέσει τη βάση εκκίνησης μιας πιο ριζοσπαστικής νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Εν τω μεταξύ, σήμερα ζούμε μέσα σε δραματικές συνθήκες την ταυτόχρονη επέλαση του ψηφιακού κόσμου, όπου η τεχνολογική επανάσταση δίνει πραγματικά τη δυνατότητα να πάρει σάρκα και οστά μια αποτελεσματική, διαφανής και ευέλικτη διαδικασία στην κατασκευή των δημοσίων έργων.

Αντί γι’ αυτό, φτάσαμε στο 2016, για να ζήσουμε το ν. 4412. Δεν είναι μόνο οι ευρωπαϊκές οδηγίες που σε έναν βαθμό προσαρμόζονται εδώ και αργόσυρτα στις νέες συνθήκες. Είναι και η δυνατότητα που δίνει η δική μας ιδιαιτερότητα, που αφορά το μέγεθος του κράτους, την εύκολη ψηφιοποίηση, την κατακτημένη εμπειρία, αξιοποιώντας την εμπειρία δεκαετιών να μπορούσαμε να διαμορφώσουμε ένα πραγματικά μεταρρυθμιστικό πλαίσιο, που ανταποκρίνεται σε αυτή την ανάγκη.

Ερώτημα: Είναι αυτό το πλαίσιο αυτό που εισηγείστε σήμερα; Αποτελεί μια πραγματική μεταρρυθμιστική τομή; Τι κάνετε; Ουσιαστικά, φέρνετε μια τροποποίηση του ν. 4412, ο οποίος μόλις μέσα σε τέσσερα χρόνια για να λειτουργήσει χρειάστηκε τετρακόσιες τροποποιήσεις. Μόνο στη δική σας θητεία, κύριε Υπουργέ, ξεπερνούν τις σαράντα! Στη δε εκδοχή του που σήμερα συζητούμε, προβλέπεται η έκδοση περίπου εκατό υπουργικών αποφάσεων, σύμφωνα με τις επιμέρους διατάξεις, για να υλοποιηθεί.

Μπορεί αυτή η πρόταση να συνιστά τομή, να θεωρείται νέα ολιστική πρόταση, να χαρακτηρίζεται και αυτή σημαντική μεταρρύθμιση; Όχι, με κεφαλαία γράμματα και χωρίς καμία αμφιβολία. Αυτόχρημα οι διατάξεις του νόμου αυτού ως προς το ερώτημα για αποτελεσματικότητα, ευελιξία και αντιμετώπιση των καθημερινών καθυστερήσεων και τα άλλα συναφή εμπόδια απαντούν αρνητικά.

Ως προς τη διαφάνεια, ποιος ρυθμίζει τα κριτήρια, τους βαθμούς, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τη διαδικασία καταχώρησης του ψηφιακού αρχείου; Εν λευκώ ο Υπουργός. Ποιος αποφασίζει για την επίβλεψη του έργου; Ο φορέας ανάθεσης ή ο κατασκευαστής; Αυτό είναι καίριο ερώτημα. Η απάντηση είναι «ο κατασκευαστής», ο οποίος επιπλέον πληρώνει τον φορέα.

Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν διαφωνώ με την ιδέα ένας ιδιωτικός φορέας με διαφανή και συναφή με την επαγγελματική του εξέλιξη, εμπειρία και πορεία να αναλάβει την επίβλεψη. Εδώ υπεισέρχεται η λειτουργία του μητρώου. Δεν θα πρέπει οι κυβερνήσεις να φοβούνται την κατασκευή των μητρώων, τα μητρώα που είναι διαφανή, ανοιχτά, είναι με συγκεκριμένα στοιχεία προς όλες τις κατευθύνσεις και δίνουν τους αξιόπιστους φορείς που θα μπορούσαν να κάνουν και να αποφασίζει ο φορέας να αναθέτει σε μια εταιρεία την επίβλεψη, αν δεν μπορεί να την κάνει με τους μηχανισμούς του κράτους. Είναι μια τελείως διαφορετική άποψη από αυτή που εισηγείται το νομοσχέδιο.

Να μην αναφερθώ στην αύξηση των ορίων των απευθείας αναθέσεων ή των όρων για τις συμβάσεις, για τις οποίες δεν παρέχεται πληροφόρηση, και μια σειρά άλλα γεγονότα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική κατοχύρωση της διαφάνειας.

Ξεπερνιούνται με το σύστημα που πρότεινε η Κυβέρνηση οι μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες δημοπράτησης, οι υπερβολικές εκπτώσεις, οι καθυστερήσεις στην αποπεράτωση των συμβάσεων, οι υπερτιμολογήσεις και οι συμπληρωματικές συμβάσεις; Εδώ απέχουμε παρασάγγας από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τα άλλα ανεπίκαιρα τιμολόγια δημοσίων έργων. Είναι ένα σύστημα που δεν προσαρμόζεται στις ανάγκες.

Το βήμα που κάνετε με το ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών και τιμολόγησης θα ήταν πραγματικά θετικό και σημαντικό, αν δεν το παραπέμπατε σε υπουργικές αποφάσεις και εποπτείες. Μια απλή, καλή δημόσια υπηρεσία θα αρκούσε με τις απαραίτητες γνώσεις να αντιμετωπίσει αυτό το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Σε ό,τι αφορά τις περιοχές NATURA και την προστασία του περιβάλλοντος, οι κυβερνήσεις που θέλουν να παρέμβουν, στο όνομα της αξιοποίησης εφευρίσκουν ορισμούς, στους οποίους μπορούν κατά το δοκούν να δώσουν οι ίδιες περιεχόμενο, όπως τις συμφέρει.

Τι σημαίνει ακριβώς «ήπια αναπτυξιακά έργα δημοσίου συμφέροντος»; Ακόμη και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής βρίσκει αόριστες αυτές τις εκφράσεις, από τη στιγμή που δεν ορίζεται σαφώς το είδος της επένδυσης, οι ζώνες εφαρμογής, το γενικότερο χωροταξικό και οικιστικό σχέδιο, η σαφής αποτύπωση των όρων προστασίας της περιοχής.

Ενώ επικαλείστε τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες για να περάσετε τεκμηριωμένες θέσεις, εδώ δεν διστάζετε να συγκρουστείτε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και την πρόσφατη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Όμως, η προστασία του φυσικού τοπίου και του περιβάλλοντος δεν έχει μονάχα έναν χαρακτήρα αντιμετώπισης του ευρύτερου προβλήματος των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά έχει και έναν χαρακτήρα αξιοποίησης, σε ό,τι αφορά τους πραγματικούς παραγωγικούς πόρους που διαθέτει αυτή η χώρα –και είναι πλούσιοι σε αυτόν τον τομέα- και δεν υπάρχει καμία πολιτική, παρά μονάχα κάποιες πιέσεις για κάποιες καταπατήσεις, που γίνονται κατά καιρούς, προς όλες τις κυβερνήσεις και προς όλους τους Υπουργούς, για να μπορούν να λυθούν επιμέρους προβλήματα σε ένα αόριστο καθεστώς.

Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με τις διατάξεις νομοσχεδίου γενικά να είναι αποδεκτές, ο εισηγητής μας επεσήμανε τις αδυναμίες. Δεν υπακούουν σε σαφή στρατηγική για την ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας, διατηρούν και αυξάνουν την πολυνομία στις προμήθειες και τις συμβάσεις.

Επιλέγοντας αυτό το οποίο πρέπει να πω με καθαρότητα είναι πως σε ό,τι αφορά την ευελιξία, είναι αμφίβολη η αποτελεσματικότητα. Σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια, το πεδίο μου φαίνεται πιο σκοτεινό από το υπάρχον μέχρι τα τώρα, πιο κατευθυνόμενο προς άδηλες κατευθύνσεις. Σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα, αυτή μπορεί να διασφαλίζεται μόνο στις αποφάσεις του κέντρου, αλλά δεν διασφαλίζεται στις διαδικασίες, οι οποίες μέχρι τώρα ήταν το μεγάλο πρόβλημα, όχι τι απόφαση παίρνει ο Υπουργός για το ποιο έργο θα γίνει, αλλά πώς θα γίνει αυτό το έργο με τους καλύτερους και γρηγορότερους όρους.

Τέλος, υπάρχουν και οι διατάξεις για την Αναπτυξιακή Τράπεζα που στηρίζουμε και ψηφίζουμε. Το ερώτημα είναι πόση ρευστότητα διασφαλίζεται και προς τα πού κατευθύνεται. Και εδώ τα στοιχεία είναι πραγματικά καταλυτικά. Καταρχήν οι πόροι είναι μικρότεροι –πολύ μικρότεροι- από τη δυνατότητα που είχαν οι τράπεζες και γενικότερα η ελληνική πολιτεία να διοχετεύσει προς την αγορά, ενώ μεγάλη ποσότητα των πόρων κατευθύνεται με εντελώς ταξικά κριτήρια και όχι με κριτήρια πραγματικά αντικειμενικά και παραγωγικά. Εδώ το μοντέλο διακυβέρνησης δεν έχει κανένα δισταγμό. Συγκεντρώνει τους διαθέσιμους πόρους και τους κατευθύνει όπου θεωρεί ότι εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιμέρους επιδιώξεις επιχειρηματικών συμφερόντων.

Για τη χώρα ήταν και είναι μια ιστορική ευκαιρία –το λένε όλοι με όλους τους τόνους- και πρόκειται πραγματικά για μια σημαντική ποσότητα πόρων, η οποία πρόκειται να εισρεύσει στη χώρα τα επόμενα χρόνια.

Εδώ υπάρχει –για να τελειώσω την τοποθέτησή μου- μια, αν θέλετε, κεντρική αντιπαράθεση. Υπάρχει ένας μύθος, ότι όπου υπάρχει η συγκέντρωση των πάντων, υπάρχει αποτελεσματικότητα και όπου υπάρχει αποκέντρωση, υπάρχει διάλυση. Ο δημοκρατικός προγραμματισμός δεν είναι διάλυση της χώρας. Δεν είναι μόνο θεσμική κατοχύρωση της δημοκρατίας. Είναι, πολύ περισσότερο, παραγωγική αξιοποίηση των πόρων.

Γιατί αλλιώς μια περιφέρεια της χώρας μπορεί να προγραμματίσει, να ιεραρχήσει, να ολοκληρώσει επιλογές κατασκευής έργων, που συμπληρωματικά με το εθνικό σχέδιο θα δώσουν ονοματεπώνυμο στην περιφέρεια και αλλιώς ένα γραφείο δίπλα από έναν Πρωθυπουργό, που οποιαδήποτε αξιοποίηση των πόρων περνάει μέσα από τις δικές του αυθαίρετες αποφάσεις. Τότε δημιουργούνται ανισότητες, κοινωνικές αντιθέσεις, δημιουργούνται υστερήσεις περιοχών. Είναι άλλο, λοιπόν, ένας δημοκρατικός προγραμματισμός της ανάπτυξης και άλλο ένα συγκεντρωτικό μοντέλο του δήθεν επιτελικού κράτους που σήμερα κυβερνά τη χώρα.

Σε αυτή τη διάσταση ο νόμος σας είναι με τη μια πλευρά, υπηρετεί με συνέπεια τη συγκέντρωση και την αναποτελεσματικότητα, χωρίς καθόλου διαφάνεια. Γι’ αυτό και θα τον καταψηφίσουμε επί της αρχής.
© all rights reserved
customized with από: antikry.gr